Kubica siódmy w klasie R3 po drugim dniu rajdu

Tymczasem Loeb stracił prowadzenie z powodu zbyt wczesnego dojazdu na punkt kontroli czasu
28.11.0920:07
Marek Roczniak
4572wyświetlenia

Robert Kubica i Michał Kuśnierz po ośmiu odcinkach Rajdu Var zajmują 26 miejsce w łącznej klasyfikacji, a siódme w klasie R3 po tym, jak udało im się nadrobić w sobotę trochę straconego wczoraj czasu z powodu problemów z hamulcami i kary za spóźnienie na punkt kontroli czasu.

Drugi dzień zmagań na Lazurowym Wybrzeżu rozpoczął się dla polskiej załogi od powrotu problemów z hamulcami, których przyczyny nie udało się wczoraj znaleźć. Zmieniliśmy hamulce, ale po trzech kilometrach pierwszego porannego odcinka, znowu pojawiły sie kłopoty. Hamulce z przodu znów się przegrzewały. Tak przejechałem pierwszy i drugi OS - zacytował Kubicę portal PIT STOP.

W końcu jednak udało znaleźć się przyczynę przegrzewania hamulców: Przed trzecim odcinkiem mieliśmy trochę czasu i wtedy odkryłem, że mieliśmy zepsutą dźwignię regulacji balansu hamulców. Jakoś udało nam sie przesunąć balans na tył i rozwiązać problem, więc trzeci poranny odcinek był już OK. Wygląda na to, że wczorajsze i dzisiejsze problemy wynikały z tego, że cała siła hamowania była na przodzie i stąd przegrzewanie się hamulców.

Co prawda pod koniec dzisiejszej jazdy hamulce znowu zaczęły trochę szwankować, jednak ogólnie samochód spisuje się coraz lepiej, co spowodowało, że Polacy w sumie awansowali od piątku o trzynaście miejsc w łącznej klasyfikacji rajdu i o siedem w swojej klasie R3, w której prowadzi francuska załoga Emmanuel Guigou / David Marty, mając ponad sześć minut przewagi nad Kubicą i Kuśnierzem.

Spory pech dopadł z kolei dotychczasowych liderów Rallye du Var - Sebastiena Loeba i pilotującą go małżonkę Severine. Z powodu jej błędu rajdowy mistrz świata o trzy minuty za wcześnie przybył na punkt kontroli czasu przed ostatnim serwisem, tracąc tym samym prowadzenie na rzecz belgijskiej załogi Pieter Tsjoen / Eddy Chevaillier, do której traci 34,3 sekundy. Jutro trzy ostatnie odcinki rajdu.

Klasyfikacja po drugim dniu rajdu
@P.ZałogaNar.SamochódCzasW klasie
1.Pieter Tsjoen / Eddy ChevaillierFord Focus RS WRC 081:39.49,41. WRC
2.Sebastien Loeb / Severine LoebCitroën C4 WRC+34,32. WRC
3.Patrick Henry / Magali LombardPeugeot 307 WRC+41,33. WRC
4.Stephane Sarrazin / Jacques-Julien RenucciPeugeot 207 S2000+1.08,51. A7S
5.Cedric Robert / Mathieu DuvalFiat Punto Abarth S2000+1.32,92. A7S
6.Brice Tirabassi / Eric ClementSubaru Impreza WRC S14+1.43,44. WRC
7.Guillaume Canivenq / Sebastien GrimalPeugeot 207 S2000+3.01,23. A7S
8.Dany Snobeck / Gilles MondesirPeugeot 307 WRC+3.43,25. WRC
9.Emmanuel Guigou / David MartyRenault Clio R3 Maxi+4.36,01. R3
10.Marc Amourette / Gwenola MarieCitroën C2 S1600+6.09,21. A6S
18.Bryan Bouffier / Mathieu BaumelCitroën C2 R2 Max+8.02,61. R2
26.Robert Kubica / Michał KuśnierzRenault Clio R3 Maxi+10.53,17. R3
Źródło: Autoklub.pl, F1.sport.pl

KOMENTARZE

12
noofaq
29.11.2009 12:23
Dlaczego jeździ? bo lubi czysto for fun? podejrzewam że tak, ale możesz go zapytać zarabia cos? zapytaj go :) potrzebował zgody? zapytaj renault dlaczego w czapce bmw? bo do końca roku ma kontrakt od kiedy będzie reklamą renault? od nowego roku
Gibonlak
29.11.2009 12:12
Dlaczego Kubica tam jeździ??, czysto For Fun??. Zarabia coś tam , klażdy kierowca F1 może sobie tam jeździć?, potrzebował Robert zgody Renault?. Dlaczego ciągle jest w czapeczce BMW, od kiedy będzie reklamą Renault i ich sponsorów.
Sgt Pepper
29.11.2009 10:57
Jest jakaś transmisja tego rajdu na tv sat ?
pi0ter
28.11.2009 11:41
Sarrazin to genialny „szofer”, potrafi pojechać szybko wszystkim, co ma koła. Przesiadka z prototypu LMP1 do rajdówki nie stanowi dla niego problemu. Gdyby dostał szansę wykazania się w F1, na pewno by nie zwiódł. Rozmawiałem jakiś czas temu z Simonem Jean-Josephem, który zna Stephane'a osobiście. Powiedział, że zawsze ciągnęło go do rajdów, bo startował w nich jego ojciec. Chwalił też jego idealnie czysty tor jazy - naleciałość po karierze na torze, raczej niespotykana wśród rajdowców.
Yurek
28.11.2009 09:41
@Tomos - Sarrazin już kilka lat temu udowodnił, że WRC bardziej mu pasuje niż F1
Tomos
28.11.2009 09:23
i jest stary znajomy z F1-ex tester Prosta- Stephane Sarrazin
bartekws
28.11.2009 08:48
no ładnie, ładnie jedzie - problemy zniknęły i Robert goni - eh tylko pozazdrościć takiej przygody :D oby mu się tylko a bardzo nie spodobało tam, bo jednak bardziej interesuje się F1 :D
Maraz
28.11.2009 08:37
No wychodzi że jednak Maxi - tak przynajmniej Autoklub podaje w wynikach.
SirKamil
28.11.2009 08:25
"Renault Clio R3 Maxi" Jak to w końcu jest z tym nieszczęsnym Maxi? ... jest czy nie bo już straciłem rachubę.
Szu
28.11.2009 08:23
Widzę że Bryan Bouffier pojawił się na liście :)
Maraz
28.11.2009 07:21
Oczywiście minut - ciężko się przestawić z F1 ;)
luki14
28.11.2009 07:15
"w której prowadzi francuska załoga Emmanuel Guigou / David Marty, mając ponad sześć sekund przewagi nad Kubicą i Kuśnierzem." Hehe chciałoby się ;) Nie czasem minut?