Renault i Altran otwierają Akademię Techniczną Altran 2010

Renault F1 Team i Altran rozpoczęli siódmą edycję wyjątkowego konkursu
29.03.1015:03
Inf. prasowa
3442wyświetlenia

Renault F1 Team i Altran rozpoczęli siódmą edycję wyjątkowego konkursu pod nazwą Akademia Techniczna Altran, dzięki któremu młodzi utalentowani inżynierowie mają szansę sprawdzić się w F1.

„Jak dostać pracę w Formule 1?” - to odwieczna zagadka dla młodych utalentowanych inżynierów pragnących rozpocząć karierę w mekce sportów motorowych: Od 2004 roku Renault F1 Team i Altran proponują rozwiązanie tego problemu w postaci Akademii Technicznej Altran - konkursu, który pozwala zidentyfikować i docenić doskonałe osiągnięcia absolwentów wyższych uczelni. Nagrodą jest sześciomiesięczny staż w dziale badań i rozwoju Renault F1 Team - niesamowita okazja, aby rozpocząć, a później kontynuować karierę na najwyższym poziomie sportów motorowych.

W 2010 roku Renault F1 Team zaoferuje nie jeden, ale dwa staże dla dwóch finalistów. Pierwszy odbędzie się w zakładzie rozwoju podwozia w Enstone w Wielkiej Brytanii, a drugi - w centrum rozwoju silnika w Viry-Châtillon we Francji. W obu przypadkach zwycięski student dołączy do zespołu na okres sześciu miesięcy, co może otworzyć przed nim drzwi do dłuższej kariery w F1. Pakiet obejmuje sześciomiesięczne wynagrodzenie w wysokości 6500 euro, samochód służbowy Renault z kartą na paliwo oraz zakwaterowanie w jednopokojowym mieszkaniu. Co więcej, każdy z finalistów otrzyma specjalnie wygrawerowany najnowszy model zegarka Pilot Watch firmy TW Steel, partnera Renault F1 Team, będący miłą pamiątką ze stażu.

W konkursie mogą wziąć udział studenci ostatniego roku lub świeżo upieczeni absolwenci uniwersytetu lub prestiżowej szkoły wyższej ze specjalizacją w naukach ścisłych lub technologii. Warunkiem uczestnictwa jest złożenie prezentacji o objętości 500 słów, opisującej technologiczne innowacje w jednym z ośmiu obszarów związanych z rozwojem F1: aerodynamice, systemach sterowania i elektroniki, konstrukcji i analizach, technice wyczynowej, odzyskiwaniu energii z układu napędowego, badaniach i rozwoju materiałów, przetwornikach i technologii testów lub dynamice pojazdów. Prezentacja powinna koncentrować się na tym, jak dana innowacja może polepszyć osiągi samochodu i jak student planuje zrealizować swój projekt podczas sześciomiesięcznego stażu.

Okres przyjmowania kandydatów rozpoczął się 22 marca i potrwa do 28 maja 2010 roku. Nazwiska finalistów zostaną ogłoszone 14 czerwca. Akademia Techniczna Altran 2010 będzie przyjmować przedstawicieli 18 krajów, odzwierciedlających pozycję i międzynarodowy zasięg firmy Altran. Zostaną oni podzieleni na 11 globalnych regionów, a każdy region wytypuje jednego finalistę do konkursu. Tych 11 finalistów zaprezentuje swoje projekty 13 lipca 2010 roku w siedzibie teamu w Enstone przed jury ekspertów pod przewodnictwem Robina Tuluie, szefa działu badań i rozwoju w Renault F1 Team. Zwycięzcy konkursu rozpoczną pracę we wrześniu 2010 r.

Akademia Techniczna Altran jest sprawdzoną „trampoliną” do kariery w F1. Zwycięzca z 2004 roku, Mark Caldwell, nadal pracuje z teamem jako inżynier CAD, zaś inni zwycięzcy i finaliści pracowali z zespołem na torze i w fabryce i tak jest do dzisiaj. W 2009 r. po raz pierwszy w historii konkursu laureatką została kobieta - Helen Makey, prezentując pracę o zwiększaniu wydajności energetycznej z wykorzystaniem zmiennej aerodynamiki. Niedawno przedłużono z nią umowę zatrudnienia w zespole, w dziale osiągów.

Więcej informacji o Akademii Altran 2010 oraz o procedurze zgłaszania się do konkursu można znaleźć na stronie www.altran-academy.com.

Źródło: Informacja prasowa Renault Polska

KOMENTARZE

9
jednooki_cyklop
29.03.2010 05:47
Z tego co wiem także w Renault pracuje jakiś Polak, i wcale nie chodzi mi tu o Kubicę ;)
krecik705
29.03.2010 05:28
Nie mówcie, że Polacy nie mają jakichkolwiek szans. We wrześniu lub w październiku był wywiad z jednym z pracowników zespołu "Brawn GP". Polak jak widać ma szanse. Dodam, że osoba o której mówię ukończyła Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej, a ta uczelnia ma dobrą opinię w Europie. Nie przesądzajcie losu z góry. Może to będzie ktoś z nas :P
pawel92setter
29.03.2010 02:59
Na szczęście F1 to nie jest jedyna seria wyścigowa na świecie ;)
Matti
29.03.2010 02:52
Ale w Chechach można. Teraz pozostaje jedynie jakiś program wymiany studentów dla najlepszych, wyjazd za granicę (Niemcy, Anglia, etc) i wtedy próbowanie swoich sił w tym konkursie.
Galvan
29.03.2010 02:41
Haha, szkoda, że nie dla Polaków. Teraz to polski inżynier ma naprawdę małą szansę na dostanie się do F1- cud.
sasza82
29.03.2010 02:38
Cambridge kobitka skończyła...musi mieć głowę nie od parady ;)
lubczyk
29.03.2010 01:38
Nie dla Polaków ;]
prolim
29.03.2010 01:36
Gruba sprawa :). Bardzo ciekawe przedsięwzięcie :). Chociaż 500 słów na jakiś temat to niewiele :)
noofaq
29.03.2010 01:13
bardzo fajny konkurs - brawo dla Renault za pomysł i realizację..