Horner: Wyrównanie osiągów silników warunkiem przedłużenia umowy z Renault
Red Bull może przedłużyć obecną umowę, jeśli Renault otrzyma zgodę na poprawki silnika
04.06.1020:39
6167wyświetlenia

Szef zespołu Red Bull Racing - Christian Horner powiedział, że starania mające na celu wyrównanie osiągów jednostek napędowych prawdopodobnie będą miały decydujące znaczenie w kwestii wyboru silnika na sezon 2011.
Horner, którego zespół w ubiegłym roku starał się o podjęcie współpracy z Mercedesem uważa, iż używana obecnie przez Red Bulla francuska jednostka napędowa jest słabsza o około 30 koni mechanicznych od najmocniejszych silników w stawce. Brytyjczyk ma nadzieję, iż zespoły wspólnie opracują rozwiązanie, które w pewnym stopniu odblokowałoby obowiązujące obecnie zamrożenie rozwoju silników, co pomogłoby Renault w zbliżeniu się do pozostałych producentów.
Renault jest znakomitym partnerem i jesteśmy traktowani absolutnie na równi z zespołem z Enstone- powiedział Horner.
Problem od samego początku tkwi w obecnych regulacjach - aktualna forma wstrzymania rozwoju jednostek napędowych zamroziła zarówno przewagę niektórych silników, jak i słabości innych. Być może brzmi to ironicznie, kiedy siedzę tutaj i mówię o słabościach silnika, mając na koncie siedem pole position i trzy zwycięstwa. Myślę jednak, że pokazuje to ogrom pracy włożonej przez naszych chłopaków w projekt nadwozia. Wykonują fenomenalną robotę, jako że obecnie tracimy prawdopodobnie 20-30 KM do najlepszych pod tym względem zespołów.
Wprawdzie obecnie możemy cieszyć się przewagą naszego nadwozia, jednakże w ciągu dwóch lub trzech wyścigów sytuacja może ulec zmianie i wtedy decydującym czynnikiem staną się jednostki napędowe. Jeśli rozwój został zamrożony na okres trzech lub czterech lat wraz z różnicami w osiągach poszczególnych silników, jest to niesprawiedliwe. Producenci muszą się spotkać i wspólnie uzgodnić rozwiązanie tej kwestii.
Red Bull jest zadowolony z obecnej współpracy z Renault i Horner wyraźnie dał do zrozumienia, że umowa może zostać przedłużona, jeśli francuski producent otrzyma pozwolenie na wprowadzenie poprawek do swojego silnika.
Jesteśmy bardzo zadowoleni ze wsparcia, jakie otrzymujemy ze strony Renault. Jeśli sprawa wyrównania osiągów zostanie rozwiązana, nie mamy absolutnie żadnego powodu, by to zmieniać. Nie wiem, czy silniki Mercedesa będą dostępne, ale najważniejszą kwestią jest to, by producenci wspólnie uzgodnili akceptowalną tolerancję, w granicach której wszyscy się znajdą.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE