Bez kar dla kierowców Mercedesa po kwalifikacjach

Tymczasem F1 oczekuje, że w niedzielę niebo "zapłacze" nad torem Yeongam
23.10.1012:17
Marek Roczniak/Grzegorz Filiks
4617wyświetlenia

Kierowcy Mercedesa - Nico Rosberg i Michael Schumacher uniknęli kar za swoje incydenty odpowiednio podczas porannej sesji treningowej i popołudniowych kwalifikacji do Grand Prix Korei Południowej.

Rosberg przeszkodził Fernando Alonso w końcówce trzeciej sesji treningowej, jadąc wolno po linii wyścigowej, co mogło doprowadzić do wypadku. Sędziowie nie dopatrzyli się jednak naruszenia przepisów i nie zdecydowali się na żadne kroki wobec zdobywcy piątego pola na starcie do jutrzejszego wyścigu.

Schumacher może być natomiast zadowolony, że skończyło się tylko na reprymendzie za spowolnienie Rubensa Barrichello w Q2 w zakrętach nr 10 i 14. Czynnikami łagodzącymi były zapewne niepoinformowanie Niemca przez zespół, że kierowca Williamsa zbliża się do niego, a także przejście Barrichello do Q3. Schumacher przeprosił też swego dawnego kolegę zespołowego.

Pomimo opinii zespołu (Mercedes GP), że samochód nr 9 (Barrichello) nie był na 'szybkim okrążeniu', ostatecznie to na kierowcy spoczywa odpowiedzialność, aby zwracać uwagę na zbliżające się samochody za pomocą lusterek i niebieskich flag/sygnalizacji świetlnej - uzasadnili sędziowie przyznanie reprymendy.

Będzie padać?



Cały padok twierdzi tymczasem, że jutro nad nowym torem Yeongam spadnie w pewnym momencie deszcz. Do tej pory weekend grand prix w Korei Południowej był suchy. Niemniej jednak prognozy pogody przewidują opady pod koniec dzisiejszego dnia i w nocy. Istnieje również duża szansa na ulewę w niedzielny poranek.

Szansa na deszcz o godzinie 15.00 lokalnego czasu - a więc w chwili, gdy kierowcy wyruszą ze swoich pól startowych - jest większa niż 50%. W związku z tym niektórzy zawodnicy są zmartwieni tym, jak będzie się jeździło na mokrym torze, którego nawierzchnia przecież dopiero niedawno została wylana i nawet na sucho nie jest zbyt przyczepna. Będzie ciężko bez względu na pogodę - ostrzega Jenson Button z McLarena.

Źródło: Motorsport.com

KOMENTARZE

13
christoff.w
23.10.2010 04:32
Rosberg nie ladnie,nie ladnie.. ;)
flow
23.10.2010 01:22
O ile pamietam to w Malezji byla szansa 99% na deszcz w wyscigu a jjak wiemy nie padalo
IceMan11
23.10.2010 01:15
Ja przypuszczam, że wszyscy mają na sucho ustawione bolidy. Jak zacznie padać zakładają deszczówki, ustawiają dyferencjał i przedni spojler. Nic więcej nie mogą zrobić, a czasami prognozy, które mówią o 70% szansach się nie sprawdzają więc po co mają tracić kilkanaście pozycji w kwalifikacjach? Słabsi mogli tak zrobić, ale nie czołówka. Pozdro.
benethor
23.10.2010 12:55
ano:)
lerloare
23.10.2010 12:37
Zakładając że zacznie benethor :) No ale w końcu ryzyko to też część tego sportu :)
benethor
23.10.2010 12:00
@Przemysław: to po co pytasz skoro wiesz lepiej? otóż od tego mają strategów i prognozy pogody, żeby wiedzieli czy ustawienie bardziej pod deszcz(czyli tak jak opisałem) się opłaci. Tu nie ma przypuszczeń, oni analizują dostępne dane i podejmują decyzje. I jeśli qual jest suchy, ale jest np. 70% szans na deszcz w wyścigu to większość teamów jednak jak to piszesz "zaprzepaści lepszą pozycję na starcie przez jakieś przypuszczenia", bo jeśli już zacznie padać mogą być dużo szybsi od tych co się na taki ruch nie zdecydują.
artimek
23.10.2010 11:22
Z tego co widać wiesz lepiej, po co więc sie pytales?
Przemysław
23.10.2010 11:19
Dobra dobra- ale dyfer oni mogą sami regulować na kierownicy (maja nawet specjalny tryb WET). Prześwit ustawiany jest pod kątem toru i nie sądzę, że wolą zaprzepaścić lepszą pozycję na starcie przez jakieś przypuszczenia, że może padać w niedzielę. Balans jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na czucie bolidu- tu też nie można chyba robić takich zmian jak wam się wydaje bo znacznie odbija się to na czasach. Dziękuję :)
benethor
23.10.2010 11:15
Przemysław: większy prześwit(żeby podłoga nie powodowała aquaplaningu), bardziej neutralny balans(wielu kierowców na sucho bierze albo lekko nadsterowny albo lekko podsterowny, w zależności od stylu jazdy), bardziej "otwarte" ustawienie dyferencjału, wyższe ustawienie skrzydeł
Przemysław
23.10.2010 11:05
Czy mogę wam zadać pytanie- co to znaczy ustawienie na deszcz :] ? Dokładne odpowiedzi poproszę.
IJTKPZZ7
23.10.2010 10:48
Myślę, że każdy w pewnym stopniu ma "mokre ustawienie" może ventyl postawił na bardzie sucho niż mokro etc...
dxx91
23.10.2010 10:43
moim zdaniem BAR, MSC i KUB mogą mieć na deszcz.
Verticus
23.10.2010 10:34
pytanie: który z kierowców z 1-szej dziesiątki ma set-up bardziej odpowiedni na deszcz? :o)