Lotus Renault GP ujawnia swój nowy bolid

R31 jest czwartym bolidem Formuły 1 na sezon 2011 zaprezentowanym w tym tygodniu
31.01.1113:28
Łukasz Godula
24453wyświetlenia
Zespół Lotus Renault GP odsłonił w Walencji swój nowy bolid R31 przed zaczynającymi się jutro trzydniowymi testami na hiszpańskim torze Ricardo Tormo. Samochód, który otrzymał czarno-złote malowanie po tym, jak zespół z Enstone podpisał umowę sponsorską z Grupą Lotus, jest czwartym bolidem Formuły 1 na sezon 2011 zaprezentowanym w tym tygodniu.



R31 pierwszy raz został uruchomiony w fabryce w Enstone w zeszłym tygodniu, a Witalij Pietrow będzie pierwszym kierowcą, który poprowadzi go we wtorek, zanim Robert Kubica zasiądzie za jego sterami przez kolejne dwa dni. Renault zdecydowało się na zastosowanie zawieszenia typu pull-rod w tylnej części samochodu, oraz dość radykalnym rozwiązaniem „śliniaka” pod przednią częścią auta w porównaniu do rywali.

Gdy dyrektor techniczny ekipy James Allison rozmawiał z serwisem Autosport wcześniej w tym miesiącu, opisał drogę obraną przez Renault jako odważną, dodając: Każdy kto śledzi ten sport usłyszy słowa, jak agresywny i odważny z ust kilku zespołów w stosunku do rozwiązań zastosowanych w ich bolidach. Myślę, że wybraliśmy kierunek, który jest naprawdę najodważniejszy.

Zespół ujawnił również, że były kierowca HRT - Bruno Senna dołączy do Romaina Grosjeana, Jana Charouza, Ho-Ping Tunga oraz Fairuza Fazuego jako kierowca testowy/rezerwowy.

^galeria,349

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

115
NEO86
13.02.2011 03:19
Bolid wygląda bardzo ładnie zarówno kształt jak i malowanie ale jak wszyscy doskonale wiemy liczy się szybkość a nie wygląd. Bardzo podoba mi się kask Roberta. Mnie doprawdy też dziwi ten huraoptymizm. Dużo osób pisze że Robert zdobędzie mistrza albo że Lotus jest w czołówce podczas gdy jest to wróżenie z fusów bo teraz nikt nie przewidzi jak będą wypadały poszczególne bolidy na tle konkurencji. Ludzie trochę obiektywizmu. Przecież inne teamy nie siedziały całą zimę przed telewizorem tylko ciężko pracowali. Śmiać mi się chce z ludzi którzy co roku piszą że Kubica będzie mistrzem i że będzie wygrywał i nie wyciągają wniosków na podstawie faktów tylko na ślepo. Owszem trzeba kibicować naszemu rodakowi ale trzeba też podchodzić do tego co może osiągnąć realistycznie. Jak Heidfeld jeździł w BMW Sauber to mówili o nim same najgorsze słowa: że jest faworyzowany przez team, że nie umie wyprzedzać a teraz gdy nie jeżdzą razem w zespole to znowu są głosy że to Nick powinien zastąpić Roberta bo to dobry kierowca. Żal
Sylas
01.02.2011 01:36
Jak to nie kibicuję Robertowi. Gdzie ja tak napisałem - pokażcie palcem bo nie widzę. Zastanawia mnie tylko skąd u wszystkich taki Hura Optymizm. Po czym wnosicie że bolid będzie szybki ?? Po czym można rozpoznać że jest bezawaryjny bez przejechania choćby jednego okrążenia, po czym stwierdzacie że przygotowanie fizyczne jednych zawodników jest lepsze od innych - po czym - czekam na odpowiedź. Życzę RK wygranej w mistrzostwach od pierwszego startu, Moim ulubionym zespołem było Renault. Do ubiegłego roku nawet mogłem to mówić otwarcie bo 80% widowni w Polsce kibicowało BMW i każdy mnie wyśmiewał bo Briatore to oszust, wałek i spowodował wypadek. Jaki dziwny jest świat że od ubiegłego sezonu "nikt" nie lubi Saubera a "większość" Polskiej publiki okazuje się że "uwielbiało" Renówkę tylko jakoś o tym nie wspominali... a Worgule to zawsze chcieli i marzyli żeby Robert jeździł dla Lotusa i mu kibicowali.
korzonekk
01.02.2011 01:14
Myśli, że jest lepszy nie kibicując naszemu jedynakowi. W końcu nie jest taki jak większość, jest wybrany! :D
bass001
01.02.2011 10:30
Sylas - Wstydzisz się bycia Kubicomaniakiem?
Sylas
01.02.2011 09:09
SAP - popieram tok myślenia HURRRRAAA - zwycięski bolid. Kubica napewno bedzie wygrywał a Pietrow zwycięskim bolidem nie dojedzie ani razu do mety bo nie jest Polakiem. A tak wogóle to RBR, Mercedes, McLaren, Ferrari, FI i inni zapomnieli jak się projektuje i wyjadą starymi bolidami bo w zimę nic nie robili. Kuwa olek - Wszyscy eksperci od oglądania i analizy ale realizmu mniej niż zero. Przecież to pewne że Kubek będzie mistrzem tak samo jak było pewne że BMW będzie wygrywało w 2009r. Ludzie trochę obiektywizmu - w tym momęcie ten bolid jest tak samo zwycięski jak RBR, Williams, czy każdy inny ze stawki. Kubicomania mnie przeraża Tak jak napisał "kabans" na 5 str komentarzy- myślałem że można już założyć koszulkę Renault bo takiego zespołu już nie ma ale widzę że naqwet w malowaniu Mild Seven będę tylko kubicomaniakiem.
Bart125
01.02.2011 07:56
Bolid jest ładny, ale z oceną co do jego możliwości powinniśmy zaczekac do pierwszego GP.
asc
01.02.2011 03:14
ger@ - dzięki za wywiad. Jak zwykle Polsat wysłał dziennikarza, który nic nie wiedział o F1. Jedyny plus, że udało mu się uniknąć głupich pytań i nie udawał, że się zna, bo KUB zacząłby z niego kpić. :P Wielka szkoda, bo można by zadać parę bardzo ciekawych pytań przed rozpoczęciem sezonu. Ale KUB potwierdził, że pierwsze wyjazdy bolidem są po prostu kontrolne...
cegla87
01.02.2011 02:11
@sobiibos Popatrz na wczesniejsze posty. Tam zostal po czesci wyjasniony kompromis mniejsza moc/wiekszy docisk Pozdrawiam
ger@
01.02.2011 02:10
wywiad z Polsatu News: http://www.youtube.com/watch?v=0EF05yR8aqY
Huckleberry
01.02.2011 12:40
Bolid wygląda na mocno innowacyjny. Jeśli można tak powiedzieć w tym momencie. Nie to co BMW z pamiętnego sezonu szumnych zapowiedzi, które wyglądało jak wyciosane siekierą... ;)
sobiibos
31.01.2011 10:31
dzieki deeze. swoją drogą dość ciekawe rozwiązanie ale czy wyprowadzenie wydechu w ten sposób nie wpłynie na moc silnika a wiemy ze siliki renault jej w nadmiarze nie posiada
deeze
31.01.2011 10:22
@sobiibos: wydech znajduje się pod kierowcą, w miejscu rozpoczęcia się szerokiej podłogi - zaraz za kołami, zaraz przed sidepodami (bocznymi wlotami powietrza).
prz20
31.01.2011 10:14
robert ma slabe malowanie kasku w tym roku
sobiibos
31.01.2011 09:56
Panowie mam jedno trudne pytanie gdzie w tej czarnej perle jest wydech???? / Nie stosujemy wulgaryzmów! // deeze /
dymson
31.01.2011 08:12
dzieki
SAP
31.01.2011 07:37
six1 Jeśli mówisz o pojedynczych wyścigach - zdziwiłbym się jakby nie udało mu się parę razy (a może nawet dość często). Jeśli mówisz o klasyfikacji generalnej to byłbym zdziwiony jeśli znalazłby się w pierwszej trójce. Ale nawet jeśli mu się uda zdobyć mistrza to gratuluję. Co nie zmienia faktu, że PRZY OBECNYCH informacjach stawianie go jako pewniaka w walce o tytuł mistrza (a Renault w klasyfikacji konstruktorów tym bardziej) wydaje się nieuzasadnione. Dlatego staram się ostudzić ten huraoptymizm. Szkoda, że zagorzali, a właściwie oderwani od rzeczywistości (bo przecież są wielcy entuzjaści Polaka obiektywnie patrzący na sytuację) kibice Kubicy przed każdym wyścigiem zapowiadają zwycięstwo Roberta lub przynajmniej miejsce w pierwszej trójce. Na początku każdego sezonu zapowiadają jego walkę z najlepszymi itp.. Później jednak okazuje się, że mieli zbyt duże oczekiwania (co nie przeszkadza im trzy razy do roku kiedy Kubica staje na podium jeździć po wszystkich tych, którzy wątpili w jego sukces w ten weekend). Czy nie wolicie pozytywnie zaskoczyć się niż kolejny raz przełknąć gorycz niespełnionych oczekiwań?
dmaot malach
31.01.2011 07:26
@dymson http://www.f1today.nl/testsessies/2011/02/01/circuit-de-la-comunitat-valenciana.html
ctulu1
31.01.2011 07:21
http://motorsport.nextgen-auto.com/gallery/pictures/2011/f1/pres-lotusrenault-31jan/091.jpg http://motorsport.nextgen-auto.com/gallery/pictures/2011/f1/pres-lotusrenault-31jan/092.jpg nowy kask Kubicy...
dymson
31.01.2011 07:15
wiek ktos moze gdzie bedzie mozna zobaczyc na zywo w internecie jutrzejsze testy ?
six1
31.01.2011 07:10
SAP Zapamiętam ten nick.Zobaczymy jak będziesz piał z zachwytu jeśli RK wskoczy gdzieś na pudło w 2011 amen :) Pozdrawiam.
zdun
31.01.2011 07:04
"Sporą innowacją jest rozwiązanie układu wydechowego. Rury nie są wyprowadzone w tradycyjny sposób, wokół tylnej części silnika. Zamiast tego poprowadzono je wzdłuż kokpitu, pod osłonami chłodnic. W przedniej części sekcji bocznych rury zakręcają o 180 stopni, a ich wyloty skierowane są na dyfuzor. Zaleta jest oczywista: poprawienie balansu samochodu poprzez „uaktywnienie” przedniej części dyfuzora i wytworzenie docisku nie tylko w okolicach tylnej osi, ale także przed nią. Minusem jest z kolei wydłużenie całego układu wydechowego – poza większą masą całego układu oznacza to także potencjalny spadek mocy maksymalnej silnika. " źródło www
SAP
31.01.2011 06:40
six1 Nie, nie jestem. :P Choć korzystam tu z tego samego co każdy jasnowidz, prawdopodobieństwa. Mimo to uważam, że nie miałeś powodu by wyskoczyć z tym pytaniem. Przede wszystkim dlatego, że moje deklaracje co do siły konkretnych zespołów są dużo bardziej stonowane i asekuracyjne. Jednak jak widać stwierdzanie, że skrajnie negatywny scenariusz jest bardziej prawdopodobny od skrajnie pozytywnego jest jasnowidzeniem, a deklaracje niejednokrotnie bezdyskusyjnie przedstawiające Renault jako mistrzów w roku 2011 są w najgorszym wypadku uzasadnionym optymizmem.
MARIO F1
31.01.2011 06:36
Wygląda dobrze jeszcze zeby byl szyki i bezawaryjny i bedziemy ,,happy,,
cegla87
31.01.2011 06:35
Widzieliście w wydarzeniach na polsacie R31 na torze ? Wiecie gdzie można znalezc ten film ?
Kaka200
31.01.2011 06:26
– Nie chcę zagłębiać się w szczegóły – odparł Kubica pytany o rzekomą postawę „zamknięcia się na Pietrowa”. – Jeśli tak mówi, ma swój punkt widzenia. Jak mam nieco inny. Mówiąc szczerze jestem zadowolony, ponieważ nauczyłem się od niego czegoś, nie chcąc tego, ani o tym nie wiedząc – jak utrzymać samochód na torze – kontynuował Polak wywołując wśród dziennikarzy salwę gromkiego śmiechu. – Jestem zadowolony, że moim partnerem będzie Witalij i tyle – dodał.
Lolkoski
31.01.2011 06:20
Bolid jest rzeczywiście bardzo ładny, ale co najważniejsze radykalnie rózńi się od poprzednika. Mam nadzieję, ze będzie szybki i odwaga zespołu będzie nagrodzona. PS. A więc F1 na kolejne 3 lata w Polsacie
misiek3510
31.01.2011 06:17
22:45 Polsat News - wywiad z Robertem z dzisiejszej prezentacji.
six1
31.01.2011 06:13
SAP Czy Ty czasami nie jesteś Krzysztofem Jackowskim? Ponieważ odnoszę takie wrażenie że tak.
kuba6f1
31.01.2011 06:03
NOWY KASK ROBERTA !! http://www.facebook.com/home.php#!/photo.php?fbid=10150090134067438&set=a.249593142437.139936.219801297437&pid=6115576&id=219801297437
salmon
31.01.2011 06:01
Oj. To niestety moje przyzwyczajenie, że Enstone = Renault a Malezja = Lotus. Przepraszam.
SAP
31.01.2011 05:38
salmon Naprawdę z fragmentu "Renault w klasyfikacji będzie za Lotusem! Mówię wam! A tak na serio to..." wyczytałeś, że wiem, który Lotus będzie lepszy? Ale w sumie masz rację. Raczej wiem, który będzie wyżej. Stawiam na Renault bo nie sądzę by jednocześnie zawalili projekt, a Lotus zrobił niesamowity postęp. Jednak jak już wspominałem scenariusz, że Malezyjczycy będą przed angielskimi Francuzami należącymi do Malezyjczyków jest bardziej prawdopodobny niż mistrzostwo Renault.
sas
31.01.2011 05:32
przede wszystkim w wyczynowych układach to nie ma ani tłumików ani tym bardziej struminic a zjawisko fali powracającej do cylindra jest i ma się dobrze, dodatkowo wspomagane przez odpowidnie wymiary układu wydechowego który jest niezbędny aby odpowinio charaktrystykę przebiegu moc i mom. ukształtować o czym pisze wyżej też noofaq. Silnik bez kolektora wydechowego słabnie na potęgę właśnie przez brak odpowiedniego opróżniania cylindra ze spalin za sprawą zbyt krótkiego układu wydechowego.
noofaq
31.01.2011 05:21
Czechosłowak: słyszał o czymś takim że auto z prostą rura bez tłumika ma gorsze parametry (szczególnie Niuton) niż z tłumikiem? ;) ja rozumiem że tu są zupełnie inne silniki ale zasada działania jest dość podobna.. strumienice w wydechach silników spalinowych (samochodowych) chyba wogóle nie sa używane - ja przynajmniej nie znam ŻADNEGO wyczynowego zastosowania.. jesli dobrze poczytasz zobaczysz że one faktycznie działają ale w bardzo wąskich zakresach prędkości spalin - w pozostałych szkodzą.. stąd też pomysły "tjunerów" do montowania takich wynalazków w calibrach itp to coś porównywalne do magnetyzera.. ps. silnik ze zdjętym kolektorem wydechowym dużo traci (szczególnie Nm) - sprawdzone na hamowniach - poczytanie nie zaszkodzi :]
sas
31.01.2011 05:18
czechoslowak , strumienica powiadasz? dawno się tak nie uśmiałem :)
AleQ
31.01.2011 05:17
Bolid ma ładne barwy ,ale to nie oznacza ,że będzie to bolid, który jest w stanie walki o mistrzostwo. Oczywiście nieobiektywni fani będą gadali że to maszyna walcząca o tytuł ,ale będę chciał widzieć wasze opinie po pierwszym GP i kto z kogo będzie się śmiał ;)
Czechoslowak
31.01.2011 05:08
sas-> do wzmacniania zjawisk falowych służy strumienica, a co do samego wydechu - czym prostszy tym lepszy
Arya
31.01.2011 05:07
@ Sasie, ja chętnie bym odpowiedziała, gdybym odpowiedź na pytanie znała. Ale ponieważ mnie sprowokowałeś- Proszę, to rymy, na które czekałeś. Mogłabym dalej tak o tym rymować, Lecz to już chyba pora przystopować ;) :D A jeżeli chodzi o ten bolid, to nie za bardzo mi przypadł do gustu. Ten czerwony nie pasuje za bardzo, ale cóż - kasa to kasa ;) Te złote linie za grube, kolor też chyba mógłby być bardziej wyrazisty. Wedle mojego gustu przegrywa wyraźnie z zielonym Lotusem.
salmon
31.01.2011 05:03
@SAP No właśnie. Lotusy jeszcze nie jeździły a Ty już wiesz, który będzie wyżej w klasyfikacji... ciekawe, ciekawe.
akkim
31.01.2011 05:02
pablanzo >>> Ja nie jestem fachowcem ale ma dwa słowa, od domysłów o wydechu to już swędzi głowa, czy muszą spaliny z wydechu zawrócić, czy nie można kolektorów w projekcie odwrócić ?
pablonzo
31.01.2011 04:34
SAP @ - nie przesadzaj, wiadomo, że nie ma się co za bardzo podniecać, wiadomo, że nie będzie mistrzostwa, ale tam jeździ NASZ rodak, dlatego liczymy, że będzie najwyżej jak się da :D Fakir @ - http://f1.f-e-n.net/images/f1/2011/20110131/R31/AF5D0259.jpg
Fakir
31.01.2011 04:34
Wszystko ładnie,pięknie tak jak się spodziewałem. Malowaniem wygląda na szybki :P Oby na torze było podobnie. Mam pytanko,ma może ktoś zdjęcie w wysokiej rozdzielczości z prezentacji? Bo chętnie na tapetkę bym sobie wrzucił ;)
SAP
31.01.2011 04:31
Renault w klasyfikacji będzie za Lotusem! Mówię wam! A tak na serio to zapowiedzi co poniektórych, że Renault zdobędzie w tym roku mistrzostwo są absurdalne. Nie twierdzę, że będą słabi, ale szanse na to, że LRGP (zwłaszcza z Pietrowem w składzie) wygra mistrzostwa są mniejsze niż to, że utrzymają się przed Lotusem. Zejdźcie trochę na ziemię. Ten samochód nawet jeszcze nie jeździł (a jak tak parę kilometrów). Sam wygląd to nie wszystko (no chyba, że tacy z was eksperci od aerodynamiki, że potraficie TRAFNIE I PROFESJONALNIE ocenić konstrukcję bolidu patrząc na kilka jego zdjęć, a jak czytałem w ostatnich tygodniach niektóre wypowiedzi to nawet tego nie potrzebujecie). alienjam Sprawdź znaczenie słowa "bynajmniej".
sas
31.01.2011 04:26
a Akkimowi nikt nie odpowiada, bo nikt wierszem nie umie :) poza tym by blado wypadł przy naszym nadwornym...
Karol26
31.01.2011 04:19
Ładnie wygląda :) Mam nadzieję ,że będzie szybkie :D
pablonzo
31.01.2011 04:15
coś takiego znalazłem na necie: http://hunnylander.files.wordpress.com/2011/01/r31-potential-exhaust-outlet.jpg http://i79.servimg.com/u/f79/14/79/55/26/fghdfh10.jpg
sas
31.01.2011 04:10
wcale nie chodzi o to aby wydech był jak najkrótszy. Wtedy za wydech robiły by kanały w głowicy i dalej nie byłoby już kolektora. Układ wydechowy ma zapewnić wzmocnienie zajwisk falowych i dynamicznych które poprawiają napełnianie i opróżnanie cylindra.. Potrzebna jest do tego określona pojemność układu wydechowego, średnica wewnętrza a także średnica wylotu itd. Zmieniając te parametry możemy kształtować przebieg mocy i momentu np przenosząc max. mom. obr. w zakres wyzszych obrotów. temat rzeka... zmierzam do tego, że teoretycznie można poświecić część osiągów pochodzących z idealnego wydechu, na rzecz zyskani osiągów w innym obszarze. Teoretycznie każdy team wie jaki chce mieć wydech, ale rok temu jak 'wyplynely' dmuchane dyfuzory to okazało się, że mimo wszystko opłaca się pociągnąć wydechy delikatnie dalej, żeby zasilić dyfuzor i w ogólnym rozrachunku zyskać więcej. Jeśli niekonwencjonalny wydech zabierze 20KM ale poprawie docisk na tyle, że te 20KM odzyska się z lepszek przyczepności to chyba nie ma się nad czym zastanawiać. Jeśli wyczaili jakiś nowy patent to bedzie to na pewno bardzo ciekawe, a wygląda na to że tak właśnie jest.
bartek199874
31.01.2011 04:03
życze wam wicemistrzostwa w konstruktorach bo pierwszy ma być mclaren:)
Krond
31.01.2011 03:49
@WicI - To nie jest ten sam kask. Przyjrzyj się uważnie.
pablonzo
31.01.2011 03:45
Menuna @ - może nie jestem specem, ale według mnie nie logiczne było by umieszczanie wydechu w tym miejscu, dlaczego? bo chodzi też o to aby wydech był jak najkrótszy, praktycznie kończył się od razu przy silniku, ciągnięcie go tam do przodu... dziwne rozwiazanie by to było bynajmniej http://www.motorsport-total.com/bilder/2011/110131/z1296476648.jpg <- chodzi o to ofkoz. to jest zdjęcie boku bolidu ferrari f 150 http://www.ausmotive.com/F1/2011/Ferrari-F150-launch-01.jpg przed tylnym kołem widać wydech, jeśli dobrze mi się wydaje. nie mogę znaleźć zdjęcia, na którym wcześniej widziałem te wydechy od tyłu. można je też zobaczyć na filmikach z prezentacji.. cytaty słów James Alisona "Staraliśmy się także jeszcze bardziej rozwinąć pomysł zasilania dyfuzora spalinami pochodzącymi z wydechu”." ; "Na przykład budowa skrzydła znacznie zwiększyła nakład pracy na etapie projektowania i produkcji, zamiast umożliwić nam po prostu udoskonalenie zeszłorocznej konstrukcji. Oznacza to rozpoczynanie od zupełnie czystej kartki papieru. Podobnie było z okolicami układu wydechowego, gdzie również zaczynaliśmy od podstaw”." ciekawe co tam wymodzili :D
-kris15-
31.01.2011 03:35
yea! jest czerwony kask!!! na tą wiadomość czekałem ;p
akkim
31.01.2011 03:20
Dobrze Synu prawisz, nie widać gdzie dmucha, i z tej przyczyny właśnie w mózgu zawierucha. Mam pytanie, Ostatnio się przyjęło, jak nam pokazali, to tych kilka kółek zawsze przejechali. Czy Renówka odstąpiła dzisiaj od reguły, czy wiedzę na ten temat ma w Serwisie Który ?
WicI
31.01.2011 03:15
Kask Roberta z boku: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=189136737771171&set=a.189136577771187.43340.173854285966083&ref=nf#!/photo.php?fbid=189136764437835&set=a.189136577771187.43340.173854285966083&pid=622664&id=173854285966083
Blake
31.01.2011 03:09
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs890.ash1/179844_189137164437795_173854285966083_622683_7826237_n.jpg Kask Kubicy. Malo widac, ale co tam.
zgf1
31.01.2011 03:08
Nie podniecajcie sie zobaczymy co pokaze bolid na torze, w sumie pieknie byloby aby kilka teamow bylo blisko siebie, ale tak na prawde blisko, zeby zaden sie nie wybijal za bardzo w przod :)
six1
31.01.2011 03:00
Czujecie to samo co ja?:) Ta pozytywna energia wszyscy zadowoleni uśmiechnięci .Zresztą pamiętamy te sezony kiedy Renówka rządziła :) + do tego RK zaznaczam zadowolony = Panowie SUKCES.
alienjam
31.01.2011 02:59
@Menuna Oczywiście, że to tylko spekulacje , ale z drugiej strony, jeśli jest tak ja mówisz to potwierdza to tylko tezę, że wydech jest jakimś innowacyjnym pomysłem, który potencjalnie daje spory zysk, po co inaczej mieliby go dziś nie montować ? P.S. Rozwalił mnie ten wkrętak podłożony pod tylnie koło xP http://i.imgur.com/QBrH6.jpg
Ralph1537
31.01.2011 02:56
zapomnieli dobudowac moze
ICEman
31.01.2011 02:51
łeeeeeeeeeeeeee co to ma byc
Menuna
31.01.2011 02:49
Nie wiem co Wy chcecie, ale dzisiejszy bolid nie ma wydechu i tyle. Może na jutro zamontują inna pokrywę, a dzisieaj to tylko kij w mrowisko. Ani z przodu http://i.imgur.com/QBrH6.jpg Ani z tyłu http://img11.imageshack.us/img11/226/ren31photocooper22.jpg Po prostu nie ma. Jedyna alternatywa to zdjęcia z zagranicznych serwisów skupijących się na rozdzielaczu pod kierowcą http://www.motorsport-total.com/bilder/2011/110131/z1296476648.jpg Poczekamy do jutra to się okaże, czy to tylko coś w stylu naklejek a'la Red Bull w zeszłym roku, czy jest coś na rzeczy
fitipaldi666
31.01.2011 02:26
Czy ten bolid jest troszkę krótszy od Ferrari czy tylko mi się tak wydaje ?
alienjam
31.01.2011 02:23
Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem. Bolid wygląda bardzo fajnie i mam nadzieję, że będzie szybki. Nie zapominajmy, że prawdziwy R31 wygląda inaczej co zresztą potwierdził zespół, że największych swoich innowacji nie pokaże zbyt szybko. Byłem trochę sceptyczny jeśli chodzi o szumnie zapowiadaną formę LRGP w nowym sezonie ale chyba zaczynam zmieniać zdanie na +, może być naprawdę dobrze. Zobaczymy jeszcze co pokażą RBR i McL, nie ma co dzielić skóry na żywym niedźwiedziu ale chyba możemy się spodziewać mocnego sezonu w wykonaniu LRGP ? Bynajmniej mam taką nadzieję :) No i bardzo ciekawe jest to co jest napisane w linku podesłanym przez cegla87 o innowacyjnym wydechu. Jeśli to prawda i daje rzeczywiście zysk to innym zespołom będzie chyba bardzo ciężko coś takiego skopiować w rozsądnie szybkim czasie.
zdun
31.01.2011 02:22
coś czuję że pożegnanie bella było spowodowane odważnym podejściem projektowym Allisona do nowego auta
rajnerGT
31.01.2011 02:14
A ja obstawiam, że wydechu nie ma z tyłu...
Lolkoski
31.01.2011 02:10
Do tych co szukają wydechu to czy czasem nie jest on umieszczony na lewo od napisu Genii i pod napisem Renault - mogę się mylić, ale tak to trochę wygląda
-kris15-
31.01.2011 01:56
pablonzo nic innego nie znalazłem ;p mam jeszcze takie foto: http://img11.imageshack.us/img11/226/ren31photocooper22.jpg W tym jednym miejscu widać jak pokrywa się odgina, może tam jest wydech!? Spaliny pewnie dmuchają w podłogę żeby wytworzyć docisk? Sam już nie wiem ;p
cegla87
31.01.2011 01:50
Tutaj sporo fotek z prezentacji, widać kilka detali http://www.motorsport-total.com/f1/bilder/cat.php?c=11launchrenault&bps=20&sort=1&p=1&d= A tutaj informacja na temat układu wydechowego, który podobno wyprowadzony jest na przedni dyfuzor, co ma generować większą siłę docisku ---> http://hopkinsonf1.wordpress.com/2011/01/31/renaults-exhaust-blown-front-diffuser/ Co o tym sądzicie ? edit: Zdjęcie tyłu w dużej rozdzielczości ---> http://adamcooperf1.files.wordpress.com/2011/01/ren-31-photo-cooper-2.jpg
SkC
31.01.2011 01:47
Cała prezentacja jest do obejrzenia na stronie z pokazu, 28min.
quickmick
31.01.2011 01:44
@Lukas W trakcie dzisiejszej prezentacji zostało również ogłoszone, że wraz z zakończeniem obecności RBS w F1, Jackie Stewart kończy współpracę z Williamsem i zaczyna z LRGP.
marcan2
31.01.2011 01:40
Jest śliczny. Oby był jeszcze szybki.
pablonzo
31.01.2011 01:37
niestety tutaj też nic nie widać..
six1
31.01.2011 01:37
Jest piękny .Zobaczymy co potrafi,ale zaznaczam w kwalifikacjach w Bahrajnie :)
-kris15-
quickmick
31.01.2011 01:35
@pablonzo Wygląda na to, że temat podjęty jest dość ciekawy... ptaszki ćwierkają, że ponoć wydech auta jest skierowany ku przodowi, nie w tył... Jak się dowiem czegoś więcej, to wrzucę...
kabans
31.01.2011 01:33
koniec renault nastąpił, mogę założyć znowu koszulkę renault której nie nosiłem od kąd kubica zaczął jeździć dla nich
pablonzo
31.01.2011 01:31
no to czekamy na foto bezpośrednio z tyłu :)))
quickmick
31.01.2011 01:29
@pablonzo Przekażę Panu Craigowi... :-) wiem, że powinno być pod innym kątem, wrzuciłem to, co znalazłem... Myślę, że nieprzypadkowo samochód został ustawiony tak, by tyłu nie udało się za mocno sfotografować...
dz
31.01.2011 01:26
jest koniem :)))))))) i to do tego czarnym koniem :) jest konkretna , a juz wiadomo w tym sporcie co dobrze wygląda , to i dobrze jeździ ! wow , pierwszoklaśna maszyna , jestem pod wrażeniem wizualnym tego bolidu. chcę już widzieć ją w Q3 w Bahrajnie . :)
pablonzo
31.01.2011 01:24
quickmick @ - to musi być zdjęcie z tyłu na wprost, tak z boku to nic nie zobaczymy ...
sas
31.01.2011 01:22
no wydechów ni ma :) Obudowy silnika fajnie schodzą bardzo nisko nad podłogę i wkomponowują się w zawieszenie. Ferrari tak nie ma, przynajmniej na razie.W F150 na pewnej wysokści, jeszcze zanim zacznie się zawieszenie, obudowy silnika się kończą, i tam są wydechy a w LRGP pokrywy silnika są doprowadzone do samej podłogi. Bardzo schludnie to wygląda. I ten dyfuzor jakoś szeroko wygląda.
quickmick
31.01.2011 01:17
@pablonzo Proszę: http://twitpic.com/3v4yod http://twitpic.com/3v4y4b
SkC
31.01.2011 01:17
Ferrari McLaren i Red Bull bójcie się bo będziecie dostawać łomot od tego wehikułu, tymczasem Sauber jest juz po pierwszych jazdach http://www.f1today.nl/fotos/10847.html
akkim
31.01.2011 01:16
Kaka200 >>> Wierz mi, to Go nie obraża a powiem Ci dalej, ze swoich śmialiśmy się obaj, kiedy Go spotkałem.
Loxley
31.01.2011 01:14
@jpslotus72 - przecież to oczywiste. I tak nie będzie miał wiele do roboty, może jakieś przejazdy showcarem na pokazach i tyle.
pablonzo
31.01.2011 01:11
wydech jest w tym samym miejscu (mniej więcej) co ferrari, czyli tak jakby z boku wewnętrznej strony tylnego koła, z boku i z przodu go nie widać tylko na zdjęciach z tyłu (których jeszcze nie widziałem), ale raczej się nie mylę.
jpslotus72
31.01.2011 01:08
Wiem, że to trochę banalne i każdy może tak powiedzieć, ale naprawdę wydaje mi się, że Bruno dostał tę posadę bardziej ze względu na skojarzenia łączone z nazwiskiem (które związane było z czarno-złotym Lotusem-Renault w sezonach 1985-86 [w malowaniach Camela jeszcze 87]), niż ze względu na swoje umiejętności czy osiągnięcia sportowe... Zawsze będzie można sprzedać fotki Senny II w Lotusie Renault II.
quickmick
31.01.2011 01:08
@sas Nie chcę się wdawać w tą dyskusję bo nie chcę sprawiać wrażenia "harcownika" - jeszcze raz przepraszam za zamieszanie (w ramach kary huknąłem się w łeb... wahaczem wleczonym).... W ramach odkupienia zacytuję Craiga Scarborough, który pisze dużo o technice w F1: Lotus Renault confirmed: Marelli KERS, battery under the fuel, clever rear wing DCS adjuster, Ti gearbox... but no one found the exhaust... Warte uwagi, tym bardziej, że gość był na prezentacji i publikował zdjęcia...
Kaka200
31.01.2011 01:07
akkim po co używasz słów które obrażaja Kubice patrz na swój nos > jak chcesz pisać te swoje rymowanki to znakdz inne słowa...
Norbi123
31.01.2011 01:06
ślicznotka ta nowa Renia
akkim
31.01.2011 01:02
Tośmy się Renówki dziś naoglądali, kilka minut i w pokrowczyk ją skrzętnie schowali, zamiast płetwy, coś "specyficznego" skądś się tutaj wzięło, wloty powietrza ciekawe i wydechy wcięło. Malowanka poprawna, lecz gdzie do oryginału, teraz czekać tylko na początek balu, wygląd nie wygrywa, grunt niech resztę kosi, ciekawe, kogo do tańca Renówka zaprosi ?
sas
31.01.2011 01:01
@quickmick mylisz sie co do tego, ze push rod to wahacz wleczony. Przede wszystkim rod to nie jest wahacz, tu chodzi o drążek (amortyzatora) i sposób w jaki nim porusza, ciągnie albo pcha (dlatego pull lub push). Z tyłu pull rod ma np RBR a teraz i Lotus Renault, z przodu za to wszyscy mają zawieszenie typu push rod gdzie gdzie ruch zawieszenie do góry powoduje ściskanie amortyzatora i sprężyn. To tak w ramach sprostowania. EDIT: takim kompendium dysponujesz, że tym bardziej wstyd :) z Twojego linku http://f1-dictionary.110mb.com/Images/pushrod_suspension_layout.gif na czarno to są te drążki pchające push rod w tym przypadku, a na szaro wahacze na dole.
quickmick
31.01.2011 12:55
@Lukas O kurczę, nawet nie wiedziałem, że taka dyskusja rozgorzała... nie było mom celem robienie dymu... Przepraszam, jeśli się ktoś zdenerwował... Przy wszelkich wątpliwościach w kwestii technikaliów szukam tutaj: http://f1-dictionary.110mb.com/pushrod_pullrod.html
nij0
31.01.2011 12:55
@dzooz Już to zostało wyjaśnione. Strona nr2.
dzooz
31.01.2011 12:52
Pytanie, o co chodzi z tym "śliniakiem" ?
Lukas
31.01.2011 12:47
quickmick - zrobiłeś już wystarczająco dużo zamieszania ze swoimi tłumaczeniami :) To, że powtórzysz je kolejny raz, nie znaczy że staną się poprawne :) Poczytaj odpowiedzi SirKamila.
sas
31.01.2011 12:47
mają z tyłu zawias pull rod, jak RBR. Skrzydło ma taki patent jak Mercedes rok temu, urządzenie działaniem przypominające fduct tylko 'pasywne' a nie sterowane przez kierowcę. W F150 można było zobaczyć że regulowany jest tylko górny płat więc ciekawe jak LRGP rozwiązało regulację w przypadku tego skrzydła z tą 'rurką'. Wydechów nie widać :). Potrójny wlot też ciekawy. Ogólwnie bardzo ładny
SkC
31.01.2011 12:45
Brakuje mi tych płetw rekina :( A ten cały śliniak wygląda niebezpiecznie, nie wszędzie tory są równe jak stół. Jest ładny ale bardziej podoba mi się nowy Sauber, ale wyglądem się nie wygrywa jak powiedział jpslotus72
LUKE
31.01.2011 12:44
potrójnym wlotem?
distinto
31.01.2011 12:43
Kierowcy wyścigowi w czerwonych bamboszach, nice:)
deeze
31.01.2011 12:43
Czechosłowak: A czy ktoś zauważył, że te wloty mogą prowadzić do ... dyfuzora? :) @quickmick: już była ta rozmowa i to nie są wahacze! :) co najwyżej drążki przenoszące siły nośne z kół.
quickmick
31.01.2011 12:43
@Łukasz "Śliniak"? To jest podpora nosa.... to, że się to nazywa tea tray bierze się z gry słów w angielskim "T-tray" (bo ma ona kształt odwróconej litery "T")... "Pull-rod"? Wahacze wleczone, a nie pull-rod.. I jeszcze jedno: Romain Grosjean i Brunno Senna są trzecimi kierowcami zespołu... reszta kierowców to kierowcy rezerwowi... pisze o tym choćby na swej stronie Fairuz Fauzy, który dostał do opublikowania od zespołu (Fairuz jest w Abu Dhabi, bo zacznają się tam testy GP2 - Romain leci tam dzisiaj w nocy)...
Czechoslowak
31.01.2011 12:42
Nie zachwycał bym się tak tym potrójnym wlotem, bo może to świadczyć że mają problemy z przegrzewaniem KERSu i oprócz chłodzenia cieczą muszą dodatkowo chłodzić go powietrzem.
jpslotus72
31.01.2011 12:41
Jeśli chodzi o malowania, to daleko mu do Lotusa JPS z 1972 czy 78... Za dużo pstrokacizny - ale rzadko kiedy "cover" czy "remake" dorównuje oryginałowi. Szczerze - bardziej mi się chyba podoba nowy "Lotus" Fernandesa (chociaż też ma zbyt pstrokaty nos - jednak gdzieś tych sponsorów trzeba poupychać)... Ale jak pisałem przy tamtym - F1 to nie salon piękności, nie przyznaje się punktów za urodę czy "wrażenia artystyczne". Dobry wygląd jest marketingowym plusem, ale nie on decyduje o wynikach mistrzostw.
nij0
31.01.2011 12:41
Ciekaw jestem barw kasku Roberta.
Witek
31.01.2011 12:39
@Dymson: Naprawdę może być mistrz! To nie są żarty! @-kris15-: Mi również się wydaje, że bolid jest (nawet nie niższy, a) dużo niższy, niż poprzednik.
LUKE
31.01.2011 12:38
Sporo zmieniona tylna cześć bolidu. Wlot powietrza nad kierowcą też chyba bardziej pod aerodynamikę , boczne wloty powietrza coś ala rbr, pokrywa silnika także inaczej skonstruowana. Nos jak rynna, oczywiście wydłużony ;] wydaje mi się ze nadwozie jest dość agresywnie posunięte do przodu. No, a Roberta słyszałem na live prezentacji jak nawijał do kogoś po polsku, więc ktoś tam był ;)
-kris15-
31.01.2011 12:38
Będzie pewnie wywiad z Robertem na polsacie bo widziałem panów z wydarzeń jak go tam przepytywali ;p Bolid wygląda świetnie, w moim odczuciu wygląda jakby niższy, przednie skrzydło to trochę ewolucja z Red Bulla. Pozostaje tylko powiedzieć Go Go Robert! P1 czeka! ;d
FAster92
31.01.2011 12:37
Wygląd bolidu jest świetny ! Okaże się czy będzie mógł być bardzo konkurencyjny i walczyć o najwyższe cele !
dymson
31.01.2011 12:36
bedzie mistrz
nij0
31.01.2011 12:36
Swoją drogą dobrze, że nie ma tej płetwy rekina. Teraz bolidy wyglądają jak za dawnych lat (przynajmniej podobnie).
oligator
31.01.2011 12:35
detal, ale fajnie kolor feld zgrany z malowaniem
General
31.01.2011 12:35
Tam gdzie jest wiecej zdjec, to jakby Petrov siedzial na przedniej oponie, a Kubica na tylnej, to mielibysmy pewnie kolejna teorie spiskowa;)
francorchamps
31.01.2011 12:33
Oglądałem tę prezentację na żywo i cała ekipa sprawiała wtażenie mocno wyluzowanych.. Kubica uśmiechnięty Pietrow pewny siebie... Co do Auta to ładne i inne, trzeba to przyznać... Zobaczymy jak jeździ :)
gnt3c
31.01.2011 12:33
Auto śliczne. Oby jeździło tak jak wygląda :)
SkC
31.01.2011 12:32
Lol Renault chce wystąpić w MŚ piłkarzy ręcznych, po co im taki DREAM TEAM
Witek
31.01.2011 12:31
Oglądałem całość na żywo i powiem, że ten bolid ma w sobie kilka rozwiązań, które rzeczywiście mogą być innowacyjne i opłacalne w sensie uzyskiwanych osiągów. Na pierwszy rzut oka widać potrójny system doprowadzania powietrza jako czynnika chłodzącego silnik i tylną partię bolidu. Po drugie auto jest dużo bardziej "harmonijne", a tył bolidu (za potrójnym dolotem) opada ekstremalnie w dół po linii nie za bardzo odbiegającej od skosu (całkowite zaprzeczenie płetwy rekina). Po trzecie przednia sekcja na linii nos- kokpit jest bardzo dużym i niebanalnym łukiem (to przypomina mi skrzyżowanie tych sekcji Red Bulla i Mercedesa). Jest to nawet logiczne, gdyż przednie skrzydło jest zupełnie inne (w porównaniu z rokiem minionym) - bardziej przypomina redbullowe, więc te dwie sfery muszą się ze sobą zazębiać. Nie mówię już o zupełnie innowacyjnym systemie mocowania przednich lusterek i o zupełnie przebudowanej podłodze (szczególnie w obszarze na długości podłogi 3/4 - 4/4 przy jej końcu i ekstremalnie zakończonych bocznych sekcjach R31! W ogóle jest to EKSTREMALNY bolid! Mam dobre przeczucia, Panowie! :)