Bortolotti wygrywa w niedzielę w F2 i odzyskuje prowadzenie w generalce

Na pozostałych stopniach podium stanęli dzisiaj w Belgii Zanella i Bratt
26.06.1120:42
4140wyświetlenia

Mirko Bortolotti powrócił na prowadzenie w mistrzostwach Formuły 2 po zaprezentowaniu dominujących osiągów w drugim wyścigu na torze Spa-Francorchamps. Startujący z trzeciej pozycji Włoch był częścią trzyosobowej walki o prowadzenie podczas pierwszego dojazdu do La Source. Utrzymał wewnętrzną linię jazdy i po dojechaniu do Eau Rouge był już liderem.

To już ustawiło wyścig Bortolottiemu, który mając przed sobą pustą drogę zaczął powoli odjeżdżać rywalom, mając na mecie blisko pięć sekund przewagi nad Christopherem Zanellą. Zdobycz 25 punktów oznacza, że Włoch wyprzedza Zanellę w klasyfikacji generalnej kierowców o pięć oczek po sześciu rozegranych wyścigach. Szwajcar także nie ma specjalnych powodów do narzekań - od pięciu wyścigów za każdym razem staje na podium.

Ruszający z pierwszego rzędu Will Bratt i Ramon Pineiro po nie najlepszym początku wyścigu znaleźli się odpowiednio na piątym miejscu i końcu stawki (Pineiro zaliczył obrót z własnej winy). Bortolottiego próbował wówczas gonić Tobias Hegewald, ale jemu również przytrafił się poślizg - na siódmym okrążeniu w Les Combes. W tym momencie na miejsca 2 i 3 awansowali Zanella i Bratt - ten ostatni utrzymał najniższy stopień podium do mety, mimo dużej presji, jaką długo wywierał na niego Miki Monras.

Piąte miejsce zajął Mihai Marinescu, wyprzedzając na 12 okrążeniu Jacka Clarke'a w Les Combes. Z kolei Alex Brundle zapewnił sobie siódme miejsce po wyprzedzeniu w Rivage Jordana Kinga dwa okrążenia przed metą. Punktowaną dziesiątkę zamknęli Kelvin Snoeks i Thiemo Storz,

Źródło: autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Mirko Bortolotti (4)Williams JPH1B Audi170h37m32,49425
2Christopher Zanella (19)Williams JPH1B Audi17+0:04,80618
3Will Bratt (17)Williams JPH1B Audi17+0:06,76015
4Miki Monras (6)Williams JPH1B Audi17+0:07,90712
5Mihai Marinescu (9)Williams JPH1B Audi17+0:16,65010
6Jack Clarke (11)Williams JPH1B Audi17+0:20,1518
7Alex Brundle (5)Williams JPH1B Audi17+0:31,2576
8Jordan King (42)Williams JPH1B Audi17+0:34,9594
9Kelvin Snoeks (12)Williams JPH1B Audi17+0:44,1982
10Thiemo Storz (21)Williams JPH1B Audi17+0:47,5161
11Jose Luis Abadin (13)Williams JPH1B Audi17+0:49,632
12Ramon Pineiro (15)Williams JPH1B Audi17+0:56,670
13Maksim Sniegirow (10)Williams JPH1B Audi17+1:02,199
14Mikkel Mac (16)Williams JPH1B Audi17+1:10,475
15Julian Theobald (20)Williams JPH1B Audi17+1:11,429
16James Cole (2)Williams JPH1B Audi17+1:21,459
17Sung-Hak Mun (30)Williams JPH1B Audi17+1:24,192
18Płamen Kralew (8)Williams JPH1B Audi17+1:32,777
19Parthiva Sureshwaren (33)Williams JPH1B Audi17+1:38,517
20Armaan Ebrahim (3)Williams JPH1B Audi15+2 okr.
Niesklasyfikowani
21Johannes Theobald (22)Williams JPH1B Audi11
22Tobias Hegewald (18)Williams JPH1B Audi6
23Benjamin Lariche (28)Williams JPH1B Audi3
Pole position: Will Bratt - 2:07,495 Najszybsze okrażenie: Tobias Hegewald - 2:10,998 na 2 okrążeniu

KOMENTARZE

11
Qooler
27.06.2011 05:24
Wszedłem i widzę duży ruch. Wszyscy opowiadają co tam się dzieje. Myślę, że Renegade ma rację. Palmer to robi dobry biznes, nie interesują go kierowcy. To seria w kosztach bardzo nisko umieszczona. Powiedzmy uczciwie, dzisiaj nie ma możliwości pojechania jakiejkolwiek serii / dobrej/ na świecie, za takie pieniądze. Niestety, jak zawsze, gdzie małe koszty, to i możliwości niewielkie. To nie te same auta, robią różnicę. Przecież we wszystkich seriach są te same auta, oprócz F1. Problem jest w tym, że wszystko robią ci sami ludzie. To tak, jak w wypożyczalniach kartów. Wszystkie karty są takie same, ale jak działa tam twój kolega, albo kuzyn, albo dasz obsłudze jakiś fant/ flaszkę, piwko, fajkę/, możesz liczyć na szybszy wózek i o dziwo, wśród równych, twój jest najszybszy. W F2 właśnie działa to w taki sposób. Wydaje się wam, że Palmer i Stoneman byli najszybsi ? Zobaczcie dzisiaj, Mac to zwycięzca NEC, Cole FFord, a wielu innych to zwycięzcy wielu wyścigów. Jednak w F2 i w podobnych seriach/ nie ma ich na świecie zbyt wiele/ to najczęściej nie kierowca jest najważniejszy, chociaż niewątpliwie robi różnicę. Co do Natalii Kowalskiej przekonany jestem, że ja, po trzech kolejnych weekendach nieprzejechanych z powodu defektów, zastanawiałbym się co dalej. Przeciez kolo niej takze sa ludzie ktorzy znajaj sie na wyscigach. Obserwuję tą serię, również z tego powodu, że startuje tam ludzie ktorych znam i widzę, że dzieja się różne rzeczy. Raz ktoś jedzie na początku, by później spaść dużo niżej. Nie rozumiem tego, ale mam swoje przemzslenia. W ubieglym sezonie Palmer przestal wygrywac jak zagrozono zgloszeniem sprawy aut do FIA. Slyszy sie to i owo w swiatku
Kamikadze2000
26.06.2011 10:04
Przede wszystkim bolid tutaj nie dorównuje nawet FR3.5, a więc gdzie tam jej do GP2! Dobrze napisał @renagade - może ona konkurowac z GP3 i F3 - to jej poziom! ;] Taaa, ale zobaczcie ile ten Alex Brundle traci do Mirko, który przecież ma ten sam wozik. Czołówka jest dobra, tylko całośc łączna jest kiszką! ;]
Yaneiro
26.06.2011 09:57
@dragon92 Uznała, że tu jest za dobra i szuka czegoś lepszego.
Adakar
26.06.2011 06:53
a kto obstawia, że w sezonie 2012 znowu w tej serii zobaczymy Brundl'a ? :-D
THC-303
26.06.2011 05:52
renegade proszę... zawodnik tutaj liderujący w klasyfikacji, jest w 2 dziesiątce GP3. Brundle jest tu w czołówce a w BF3 okupował tyły. Hegewald w GP3 tylko kilka punktów zdobył.
dragon92
26.06.2011 05:30
A co jest z X?
renegade
26.06.2011 05:24
Oni nie rownaja sie do GP2, to praktycznie jedna z serii F3, moga sie spokojnie rownac z BF3, F3ES i GP3...
THC-303
26.06.2011 04:25
Palmer nie musi zwijać interesu, bo robi na tym pieniądze :P Inna sprawa, że poziom serii żałosny
k2.
26.06.2011 04:19
Hmmm.....ciekawi mnie czy mają ambicję żeby poziomem zrównać się gp2 bo jeśli nie to powinni nazywać się f8 a nie f2.
renegade
26.06.2011 03:57
Bo co...?!
yaper
26.06.2011 03:54
Pierwsza czwórka, potem przepaść i tasowanie się kierowców zależnie od weekendu, jak komu dobry wiatr powieje. Żenująco słaba jest ta seria pomimo atrakcyjnych kosztów wejścia i nagrody za zwycięstwo w sezonie. Jeśli to tak ma wyglądać w następnych latach to niech lepiej Palmer zwinie interes.