Muller utrzymał wygraną w drugim wyścigu WTCC na Donington
Francuz wprawił zespołowego kolegę Huffa w pół poślizg w zakręcie Goddard
17.07.1119:58
4609wyświetlenia

Yvan Muller zdobył pole position i zgarnął komplet punktów za dwa zwycięstwa w rundzie WTCC na torze Donington Park, choć jego druga z dzisiejszych wygranych była przez pewien czas prowizoryczna z uwagi na kolizję z innym kierowcą Chevroleta - Robertem Huffem.
Muller rozpoczął drugi wyścig z dziesiątego pola i skorzystał z zamieszania, jakie zwykle postaje na początku wyścigu z odwróconą stawką, aby przebić się w górę stawki. Na prowadzeniu znalazł się na piątym okrążeniu, wyprzedzając wówczas Gabriele Tarquiniego, ale także i wprawiając Huffa w pół poślizg w zakręcie Goddard.
Lider mistrzostw uniknął całkowitej utraty kontroli nad samochodem i ostatecznie finiszował na drugiej pozycji - zaledwie sekundę za Mullerem. Sędziowie naturalnie przyjrzeli się temu zdarzeniu i rozważali je jeszcze jakiś czas po wyścigu. W końcu Francuz otrzymał karę obniżenia pozycji startowej o trzy miejsca w zawieszeniu na dwa wyścigi, ale utrzymał wygraną. Stał się tym samym drugim obok Huffa kierowcą w tym roku z dwoma zwycięzcami na koncie odniesionymi w jeden dzień.
Najwyżej sklasyfikowanym kierowcą niezależnym był Franz Engstler (BMW), stając po raz pierwszy na podium w WTCC. Było to częściowo zasługą świetnej jazdy Niemca, jak i znalezienia się z daleka od chaosu w wyścigu. Najwięcej działo się wokół Tarquiniego, który był najpierw uwikłany w incydenty z Michelem Nykjaerem i Tiago Monteiro, a później z Alainem Menu i Javierem Villą.
Ruszający z pole position Tom Coronel (ROAL BMW) zajął czwarte miejsce, finiszując kilka sekund przed trzecim z kierowców fabrycznych Chevroleta - Alainem Menu. Pierwszą szóstkę zamknął jedyny kierowca Volvo w stawce - Robert Dahlgren.
Po dzisiejszych dwóch wygranych strata Mullera do Huffa w mistrzostwach kierowców zmalała do 15 punktów na 10 wyścigów do końca sezonu, zatem kwestia tytułu jest wciąż jak najbardziej otwarta.
Źródło: autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yvan Muller (1) | Chevrolet Cruze 1.6T | 13 | 0h21m33,182 | 25 | |
2 | Robert Huff (2) | Chevrolet Cruze 1.6T | 13 | +0:00,957 | 18 | |
3 | Franz Engstler (12) | BMW 320 TC | 13 | +0:03,676 | 15 | |
4 | Tom Coronel (15) | BMW 320 TC | 13 | +0:04,826 | 12 | |
5 | Alain Menu (8) | Chevrolet Cruze 1.6T | 13 | +0:08,392 | 10 | |
6 | Robert Dahlgren (30) | Volvo C30 Drive (1.6T) | 13 | +0:09,016 | 8 | |
7 | Gabriele Tarquini (3) | SUNRED SR Leon 1.6T | 13 | +0:11,587 | 6 | |
8 | Darryl O'Young (9) | Chevrolet Cruze 1.6T | 13 | +0:13,031 | 4 | |
9 | Mehdi Bennani (25) | BMW 320 TC | 13 | +0:13,959 | 2 | |
10 | Colin Turkington (29) | BMW 320 TC | 13 | +0:14,662 | 1 | |
11 | Freddy Barth (7) | SUNRED SR Leon 1.6T | 13 | +0:19,693 | ||
12 | Norbert Michelisz (5) | BMW 320 TC | 13 | +0:24,802 | ||
13 | Yukinori Taniguchi (10) | Chevrolet Cruze 1.6T | 13 | +0:31,646 | ||
14 | Aleksiej Dudukało (4) | SEAT Leon TDi | 13 | +0:33,495 | ||
15 | Pepe Oriola (74) | SUNRED SR Leon 1.6T | 13 | +1:26,671 | ||
16 | Fabio Fabiani (21) | BMW 320si | 13 | +1:43,775 | ||
17 | Javier Villa (20) | BMW 320 TC | 12 | +1 okr. | ||
18 | Kristian Poulsen (11) | BMW 320 TC | 9 | +4 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
19 | Tiago Monteiro (18) | SUNRED SR Leon 1.6T | 1 | |||
20 | Michel Nykjaer (17) | SUNRED SR Leon 1.6T | 0 |
Najszybsze okrażenie: Yvan Muller - 1:37,993 na 6 okrążeniu
Najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Colin Turkington
KOMENTARZE