Finał programu 'F1 in Schools' w Kuala Lumpur
Studenci z całego świata zaprojektowali własne modele bolidów F1
16.09.1112:24
1696wyświetlenia

Studenci z całego świata dokonują ostatnich szlifów w swoich bolidach Formuły 1 przed finałami tegorocznej edycji programu 'F1 in Schools', które odbędą się w przyszłym tygodniu w Malezji. Dwadzieścia trzy zespoły z 17 krajów udadzą się do Kuala Lumpur, by brać udział w prestiżowym wydarzeniu.
Globalny program edukacyjny, który ma przywilej bycia objętym patronatem Formuły Jeden, angażuje najlepszych młodych inżynierów, umysły biznesowe i projektantów, którzy walczą o nagrodę Berniego Ecclestone'a oraz o stypendium pozwalające na naukę w londyńskim uniwersytecie.
Konkurs przewiduje różne kategorie i nagrody od poszczególnych zespołów F1 oraz dostawców, jak Pirelli. Gorąca rywalizacja toczy się na polu projektowania, budowy i wytworzenia bolidu Formuły 1 przyszłości. Może to brzmieć prosto, jednak czas, wysiłek, kreatywność i umiejętności inżynieryjne studentów sprawiają, że powstają w ich zespołach innowacyjne projekty bolidów, które są tworzone w oprogramowaniu CAD/CAM, a później testowane w programach CFD oraz tunelach aerodynamicznych.
Włączeni w zawody są również specjalistyczni dostawcy komponentów takich jak koła, czy łożyska, które są produkowane specjalnie dla tych modeli, podczas gdy zespoły F1 często umożliwiają profesjonalne malowanie dzieł, by zapewnić gładką, nie powodującą dużych oporów powłokę modelu.
Podobieństwa do świata Formuły 1 zauważalne są również w markach, grafikach, marketingu i sponsoringu. Każdy zespół rozwija własną tożsamość, która pojawia się na ich prezentacjach, jak i również ubraniach i materiałach promocyjnych. Finansowanie to ważna rzecz w każdej ekipie, dlatego uczestnicy programu 'F1 in Schools' angażują lokalne biznesy, jak i wielkie firmy, używając profesjonalnych prezentacji.
Punktem wyjściowym programu 'F1 in Schools' jest popularność Formuły Jeden, która sprawia, że u studentów pojawia się iskra zainteresowania, by nauczyć się więcej na temat inżynierii, która jest tak ważna w wielu przemysłach, które zaś potrzebują większej ilości utalentowanych pracowników- powiedział Andrew Denford, założyciel programu F1 in Schools.
Program zahacza również o inne istotne dziedziny związane z nauką, technologią, matematyką, co razem z inżynierią STEM jest dziś centrum edukacji. Projekt, marketing i zarządzanie to także cenne i kluczowe elementy, które są związane z tematyką Formuły 1.
Mamy dużo szczęścia, gdyż dysponujemy wsparciem ze strony przemysłu F1 oraz Formula One Management, dzięki czemu możemy wielu utalentowanych studentów zbliżyć do tego sportu, mogą być na Grand Prix, mogą zwiedzać siedziby zespołów. To pozwala nam też pomóc studentom zabezpieczyć swoją pozycję, a nawet dzięki temu mogą znaleźć pracę na w przedsiębiorstwach zaangażowanych w to, począwszy od dostawców silników, na zespołach F1 kończąc.
Poza tym, poszukiwaliśmy takich studentów, którzy wychodzili z inicjatywą, ale bez większej znajomości czy zainteresowania F1, a teraz mamy odzew, że są zapalonymi obserwatorami tego sportu. Doświadczenie zdobyte przez nich w tym programie pozwoliło im zostać kibicami tego sportu, w taki sposób tworzy się pasja do F1.
23 zespoły walczące w finale 'F1 in School' wygrało regionalne i krajowe finały, przez co będą reprezentowały swoje narody, przy pomocy ekip, które zdobyły w lokalnych finałach drugie miejsce. Łączy to studentów z całego świata we wspólnej walce.
Konkurs sam w sobie to duża presja dla uczestników, bo w ciągu trzech dni projekty będą ocenione i będą się ścigały. Każdy element współpracy zespołowej zostanie uważnie przeanalizowany, włączając w to inżynierię samochodu, napisane portfolio o zespole, ustną prezentację zespołu na temat efektu swojej pracy i oczywiście próby prędkości.
To wszystko już w dniach 19-21 września. Szczegóły programu są dostępne na stronie www.f1inschools.com.
Źródło: formula1.com
KOMENTARZE