Pirelli wybrało mieszanki opon na GP Japonii i GP Korei
Potwierdzono również, że w sezonie 2012 nie zostaną wprowadzone opony na kwalifikacje
16.09.1114:50
1615wyświetlenia

Pirelli podjęło decyzję o wyborze mieszanek opon na Grand Prix Japonii oraz Grand Prix Korei Południowej. Włoski producent ogumienia postanowił przyjąć całkowicie odrębne podejścia w przypadku tych dwóch wyścigów.
Dla japońskiej Suzuki - toru z szybkimi zakrętami, który jest wymagający dla opon, Pirelli wybrało pośrednią i miękką mieszankę. Z kolei na tor Yeongam przywiezione zostaną opony wykonane z miękkiej i supermiękkiej mieszanki, jako że południowokoreański obiekt jest znacznie wolniejszy i posiada nawierzchnię o niższej przyczepności - taki sam wybór kierowcy mieli w Monako, Kanadzie i na Węgrzech oraz dysponować będą podczas nadchodzącego GP Singapuru.
Dyrektor sportowy Pirelli - Paul Hembery powiedział:
Po dokładnej analizie wszystkich danych, jakie mieliśmy do dyspozycji, dokonaliśmy wyboru opon, które naszym zdaniem będą najlepiej odpowiadały charakterystyce każdego z tych torów. Suzuka jest torem, na którym mieliśmy już okazję się ścigać w wyścigach kategorii GT oraz w wyścigach motocyklowych. Tymczasem koreański obiekt wciąż jest dla większości ludzi słabo znany. Niemniej korzystamy z zaawansowanych technologicznie symulacji, które pozwalają nam dokładnie przewidzieć najbardziej prawdopodobne zachowanie opon nawet na torach nam nieznanych.
Przyczepność supermiękkiej mieszanki sprawia, że są to jedne z naszych najbardziej dynamicznych opon, co będzie kluczowe dla strategii w Korei Południowej. Wcześniej jednak będziemy używać kombinacji pośrednich i miękkich opon w Japonii. Takich samych opon używaliśmy w naszym domowym grand prix we Włoszech, które okazało się być niezwykle ekscytującym wyścigiem- podsumował.
Brak opon na kwalifikacje w sezonie 2012
Paul Hembery w zeszłym miesiącu ujawnił, że ultra szybkie i zapewniające większą przyczepność opony na sesje kwalifikacyjne to jeden z pomysłów nowego dostawcy opon na przyszłość. Opon takich jednak nie będzie w sezonie 2012.
Końcowa decyzja w tego rodzaju sprawach leży w gestii zespołów. One mogą powiedzieć «nie»- mówił w sierpniu Hembery.
Zapytany w czwartek za pośrednictwem Twittera, czy propozycja zyskała aprobatę, odpisał krótko:
Nie w roku 2012. Zatem należy oczekiwać, że najwcześniej specjalne opony kwalifikacyjne mogą ponownie wrócić do F1 dopiero w sezonie 2013.
Mieszanki opon wybrane na wyścigi w sezonie 2011 | ||||||||
Grand Prix | Tor | @Supermiękka (czerwona) | @Miękka (żółta) | @Pośrednia (biała) | @Twarda (srebrna) | @Strategie | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Australii | ![]() | Albert Park | • | • | pokaż | ||
1 | Malezji | ![]() | Sepang | • | • | pokaż | ||
1 | Chin | ![]() | Shanghai | • | • | pokaż | ||
1 | Turcji | ![]() | Istanbul Park | • | • | pokaż | ||
1 | Hiszpanii | ![]() | Catalunya | • | • | pokaż | ||
1 | Monako | ![]() | Monte Carlo | • | • | pokaż | ||
1 | Kanady | ![]() | Montreal | • | • | pokaż | ||
1 | Europy | ![]() | Valencia | • | • | pokaż | ||
1 | Wielkiej Brytanii | ![]() | Silverstone | • | • | pokaż | ||
1 | Niemiec | ![]() | Nurburgring | • | • | pokaż | ||
1 | Węgier | ![]() | Hungaroring | • | • | pokaż | ||
1 | Belgii | ![]() | Spa | • | • | pokaż | ||
1 | Włoch | ![]() | Monza | • | • | pokaż | ||
1 | Singapuru | ![]() | Marina Bay | • | • | |||
1 | Japonii | ![]() | Suzuka | • | • | |||
1 | Korei Pd. | ![]() | Yeongam | • | • | |||
1 | Indii | ![]() | Buddh | |||||
1 | Abu Zabi | ![]() | Yas Marina | |||||
1 | Brazylii | ![]() | Interlagos | |||||
W trakcie wyścigu obie mieszanki muszą być chociaż raz użyte, o ile nie było konieczne użycie deszczowych opon. |
KOMENTARZE