Pirelli wybrało mieszanki opon na GP Japonii i GP Korei

Potwierdzono również, że w sezonie 2012 nie zostaną wprowadzone opony na kwalifikacje
16.09.1114:50
Michał Sulej/Mariusz Karolak
1615wyświetlenia

Pirelli podjęło decyzję o wyborze mieszanek opon na Grand Prix Japonii oraz Grand Prix Korei Południowej. Włoski producent ogumienia postanowił przyjąć całkowicie odrębne podejścia w przypadku tych dwóch wyścigów.

Dla japońskiej Suzuki - toru z szybkimi zakrętami, który jest wymagający dla opon, Pirelli wybrało pośrednią i miękką mieszankę. Z kolei na tor Yeongam przywiezione zostaną opony wykonane z miękkiej i supermiękkiej mieszanki, jako że południowokoreański obiekt jest znacznie wolniejszy i posiada nawierzchnię o niższej przyczepności - taki sam wybór kierowcy mieli w Monako, Kanadzie i na Węgrzech oraz dysponować będą podczas nadchodzącego GP Singapuru.

Dyrektor sportowy Pirelli - Paul Hembery powiedział: Po dokładnej analizie wszystkich danych, jakie mieliśmy do dyspozycji, dokonaliśmy wyboru opon, które naszym zdaniem będą najlepiej odpowiadały charakterystyce każdego z tych torów. Suzuka jest torem, na którym mieliśmy już okazję się ścigać w wyścigach kategorii GT oraz w wyścigach motocyklowych. Tymczasem koreański obiekt wciąż jest dla większości ludzi słabo znany. Niemniej korzystamy z zaawansowanych technologicznie symulacji, które pozwalają nam dokładnie przewidzieć najbardziej prawdopodobne zachowanie opon nawet na torach nam nieznanych.

Przyczepność supermiękkiej mieszanki sprawia, że są to jedne z naszych najbardziej dynamicznych opon, co będzie kluczowe dla strategii w Korei Południowej. Wcześniej jednak będziemy używać kombinacji pośrednich i miękkich opon w Japonii. Takich samych opon używaliśmy w naszym domowym grand prix we Włoszech, które okazało się być niezwykle ekscytującym wyścigiem - podsumował.

Brak opon na kwalifikacje w sezonie 2012



Paul Hembery w zeszłym miesiącu ujawnił, że ultra szybkie i zapewniające większą przyczepność opony na sesje kwalifikacyjne to jeden z pomysłów nowego dostawcy opon na przyszłość. Opon takich jednak nie będzie w sezonie 2012.

Końcowa decyzja w tego rodzaju sprawach leży w gestii zespołów. One mogą powiedzieć «nie» - mówił w sierpniu Hembery.

Zapytany w czwartek za pośrednictwem Twittera, czy propozycja zyskała aprobatę, odpisał krótko: Nie w roku 2012. Zatem należy oczekiwać, że najwcześniej specjalne opony kwalifikacyjne mogą ponownie wrócić do F1 dopiero w sezonie 2013.

Mieszanki opon wybrane na wyścigi w sezonie 2011
Grand PrixTor@Supermiękka
(czerwona)
@Miękka
(żółta)
@Pośrednia
(biała)
@Twarda
(srebrna)
@Strategie
1AustraliiAlbert Parkpokaż
1MalezjiSepangpokaż
1ChinShanghaipokaż
1TurcjiIstanbul Parkpokaż
1HiszpaniiCatalunyapokaż
1MonakoMonte Carlopokaż
1KanadyMontrealpokaż
1EuropyValenciapokaż
1Wielkiej BrytaniiSilverstonepokaż
1NiemiecNurburgringpokaż
1WęgierHungaroringpokaż
1BelgiiSpapokaż
1WłochMonzapokaż
1SingapuruMarina Bay
1JaponiiSuzuka
1Korei Pd.Yeongam
1IndiiBuddh
1Abu ZabiYas Marina
1BrazyliiInterlagos
Źródło: autosport.com, onestopstrategy.com

KOMENTARZE

4
kabans
16.09.2011 08:39
niech dadzą wszystkie rodzaje opon, niech se każdy wybiera jakie chce
Mr President
16.09.2011 03:25
Dlaczego zawsze musi być miękka mieszanka? Po co w ogóle to oznaczenie kolorem czterech różnych mieszanek, skoro i tak wciąż te same zestawy? Byłoby naprawdę ciekawie, gdyby zestawić 'opony kwalifikacyjne' z wytrzymałą i wolną oponą.
atb
16.09.2011 03:16
Szkoda, że zrezygnowali z przeskoku; chętnie bym zobaczył zestaw: super miękka-pośrednia.
michal5
16.09.2011 01:11
Alonso może namieszać w Singapurze i Korei bo opony supermiękka i miękka