Hybrydowe Audi najszybsze podczas testów w Le Mans
Toyota wypadła przyzwoicie podczas pierwszego starcia z Niemieckim weteranem
03.06.1221:42
6419wyświetlenia

Alain McNish w Audi R18 e-tron quattro okazał się najszybszy podczas dnia testowego przed 24 godziny Le Mans.
Szkot podczas popołudniowej sesji przejechał jedno okrążenie Circuit de la Sarthe z czasem 3:25,927s. Dało mu to pierwsze miejsce w tabeli, ponad pół sekundy przed Andre Lottererem w drugim hybrydowym Audi.
McNish zakończył testy przedwcześnie po wypadku w zakręcie Tertre Rouge, jednak samochód był na tyle sprawny, by dojechać do boksu. Zdarzenie miało miejsce na godzinę przed końcem testów i zespół zdecydował się nie wyjeżdżać więcej na tor.
Loic Duval w konwencjonalnym Audi wykręcił najlepszy czas w trakcie porannej sesji. Po południu udało mu się przejechać tor o ponad sekundę szybciej, co dało mu trzecie miejsce, ze stratą ponad sześciu dziesiątych do McNisha. Najlepszym z kierowców powracającej do wyścigu Toyoty był Alex Wurz, który stracił do lidera jedynie 1,277s.
Najszybszym prywatnym zespołem w LMP1 okazała się Strakka Racing, która ponad sekundę pokonała Lolę ekipy Rebellion Racing prowadzoną przez Andrea Belicchiego. W klasie LMP2 tempo dyktował Olivier Pla z Oak Racing. Morgan Francuza pokonał jedno okrążenie z wynikiem o trzy dziesiąte lepszym niż najbliższy rywal w klasie.
Bardzo ciasno było w GT Pro, gdzie Frederic Makowiecki, za kierownicą Ferrari 458, wykręcił 3:58,869s i pokonał o zaledwie jedną dziesiątą Corvettę prowadzoną przez Oliviera Gavina. Cztery dziesiąte za Brytyjczykiem znalazło się Ferrari ekipy AF Corse, w kokpicie którego siedział Gianmaria Brunii. W klasie GT Am najszybszy był Allan Simonsen w Aston Martinie.
Delta Wing, dopuszczony do wyścigu jako samochód promujący innowacyjne technologie, uplasował się na 32. miejscu w tabeli. Satoshi Motoyama podczas porannej sesji przejechał okrążenie z czasem 3:47,980 - przeszło 22 sekundy gorszym od lidera i 10 sekund lepszym od najszybszego auta GT. Warto jednak przypomnieć, że Delta Wing jest napędzany, skromnym jak na Le Mans, silnikiem 1.6 turbo o mocy 300 koni mechanicznych.
Czasy uzyskane podczas dnia testowego na torze Le Mans | ||||||
Poz. | Nr. | Zespół | Samochód | Klasa | Czas okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2 | Audi Sport Team Joest | Audi R18 e-tron quattro | LMP1 | 3:25,927 | |
2. | 1 | Audi Sport Team Joest | Audi R18 e-tron quattro | LMP1 | 3:26,468 | |
3. | 3 | Audi Sport Team Joest | Audi R18 Ultra | LMP1 | 3:26,561 | |
4. | 7 | Toyota Racing | Toyota TS030-Hybrid | LMP1 | 3:27,204 | |
5. | 8 | Toyota Racing | Toyota TS030-Hybrid | LMP1 | 3:28,298 | |
6. | 4 | Audi Sport Team Joest | Audi R18 Ultra | LMP1 | 3:28,762 | |
7. | 21 | Strakka Racing | HDP ARX 03a-Honda | LMP1 | 3:34,234 | |
8. | 13 | Rebellion Racing | Lola B12/60 Coupe-Toyota | LMP1 | 3:35,357 | |
9. | 12 | Rebellion Racing | Lola B12/60 Coupe-Toyota | LMP1 | 3:36,876 | |
10. | 17 | Pescarolo Team | Dome-Judd | LMP1 | 3:37,149 | |
13. | 35 | Oak Racing | Morgan-Nissan | LMP2 | 3:41,291 | |
14. | 33 | Level 5 Motorsports | HDP ARX 03b-Honda | LMP2 | 3:41,598 | |
15. | 38 | Jota | Zytek Z11SN-Nissan | LMP2 | 3:41,738 | |
32. | 0 | Highcroft Racing | Delta Wing Nissan | 3:47,980 | ||
40. | 59 | Luxury Racing | Ferrari 458 Italia | GT Pro | 3:58,869 | |
41. | 74 | Corvette Racing | Chevrolet Corvette C6-ZR1 | GT Pro | 3:58,971 | |
42. | 51 | AF Corse | Ferrari 458 Italia | GT Pro | 3:59,392 | |
43. | 99 | Aston Martin Racin | Aston Martin Vantage V8 | GT Am | 3:59,938 | |
50. | 50 | Larbre Competition | Corvette C6-ZR1 | GT Am | 4:01,160 | |
51. | 79 | Flying Lizard Motorsports | Porsche 911 RSR (997) | GT Am | 4:01,284 | |
KOMENTARZE