Relacja z wyścigu Le Mans24 (zakończona)

Audi było bezkonkurencyjne
16.06.1214:40
Łukasz Godula i Paweł Zając
13899wyświetlenia

80. Le Mans 24



_

Live Timing



Pokaż aktualne wyniki
_
15:07 Dziękujemy wszystkim za wspólne kibicowanie, mamy nadzieję, że za rok spotkamy się w szerszym gronie! A na torze zapanuje prawdziwa walka! Do zobaczenia!

15:06 No nie można powiedzieć, że był to bardzo emocjonujący wyścig, ale Le Mans to zawsze wyjątkowe wydarzenie i wydaje nam się, że warto było je śledzić.

15:02 W klasie LMP2 wygrywa samochód #44, GTE Pro #51, a w GTE Am #50

15:01 W tym roku Audi konkurencję miało jedynie przez kilka godzin, ale trzeba przyznać, że tempo Toyoty było bardzo obiecujące i w przyszłym sezonie mogą dziać się ciekawe rzeczy w Le Mans.

15:00 Audi z numerem 1 wygrywa :)!

15:00 24 godziny za nami!

14:58 I tak oto zmierzamy ostatnim okrążeniem tegorocznej edycji wyścigu Le Mans.

14:55 Audi ustawione w szyku, nadchodzi czas na pozowanie do zdjęć!

14:44 I stało się, Corvetta wyszła na prowadzenie w klasie.

14:42 Jedyna kategoria, w której zapowiada się ciekawy finisz to GTE Am, gdzie do prowadzącego Porsche dojeżdża Corvetta.

14:29 Do końca 30 minut. Fani Audi mogą wyciągać szampany.

14:00 Ostatnia godzina rywalizacji.

13:53 Audi kontroluje tempo nie narzucając olśniewających czasów. To ostatni etap wyścigu, wystarczy dowieźć samochody.

13:32 Na torze cały czas bardzo spokojnie. Jeśli nikt nie popełni błędu lub nie zaskoczy go awaria, to raczej nie zobaczymy zbyt wielu zmian pozycji.

13:13 Tak jak wspominaliśmy, walk na torze brak.

12:49 Największą zagadką na ostatnie dwie godziny jest kwestia, czy Lola obroni się przed Audi. No i czy któreś Audi wypadnie z toru.

12:39 Samochód bezpieczeństwa zjechał, wracamy do rywalizacji.

12:30 Porządkowi naprawiają barierę, a okres neutralizacji trwa.

12:26 Audi #3 również już naprawione i czeka na pozwolenie na opuszczenie pitlane.

12:20 Audi #2 już naprawione i wraca na tor.

12:15 Oba samochody wróciły do boksów i są już naprawiane.

12:12 Mimo to na torze leży dużo szczątków, więc na tor wyjeżdża samochód bezpieczeństwa.

12:12 Audi #2 również na bandzie! Ale tutaj obrażenia znacznie mniejsze i naprawa powinna być szybsza.

12:08 Wszystko wydarzyło się w szykanie Forza Motorsport, gdzie porządkowi wskazywali śliską nawierzchnię.

12:05 Audi #3 tymczasem uderza w bandy i podobnie jak poprzednio walczy o dotarcie do boksów!

12:04 W GTE Am powiało walką. Corvetta tasuje się z Porsche.

11:59 Audi #1 zjechało do boksów, wykręcając bączka zaraz przed linią ograniczenia prędkości.

11:53 Nie ma co ukrywać - wieje nudą. Trzeba będzie poczekać rok, aż Toyota się ustatkuje, bo oglądanie Audi, które nie ma... Nazwijmy to odwagi, żeby podjąć walkę wewnątrz zespołu (choćby im się 3 kierowców wywaliło to dalej wygrają) jest po trochu nudne, a po trochu śmieszne. Niech tylko prześlą komunikat prasowy jak to heroicznie zwyciężyli...

11:42 Dwójka po postoju już bardziej odstaje. Powracamy do trybu "dojedźmy do mety".

11:19 No i jedynka w boksach. Przed nami jeszcze niecałe 4 godziny.

11:15 Audi #2 zbliża się do #1 ale różnica tempa jest zbyt mała, by szefostwo pozwoliło na walkę.

11:04 Jako że emocji na razie nie mamy, to może nie czytaliście jeszcze nowego odcinka 305 kilometrów?

10:58 Kolejny postój #2 i wyjeżdża tuż za plecami #1. Czy Niemców stać na show?

10:45 Audi #4 dojechało do boksu, tam odbyło się rutynowe tankowanie i jedzie dalej.

10:41 Ostatecznie jednak #4 powróciła do jazdy. Poza tym rozbił się samochód ekipy Jota.

10:40 Wygląda na to, że Audi #4 kończy swój wyścig. Doszło do awarii, samochód się toczy, a do boksu ma niemal 13km. Tymczasem #1 zjechało do boksu.

10:25 Różnica nie jest wielka, około 7 sekund. Liczymy, że Audi choć trochę wynagrodzi nam brak ogólnej rywalizacji przez większość wyścigu.

10:18 Dwójka zjechała do postoju i po dolaniu paliwa wyjechała nieco za jedynką. To na razie jedyna interesująca walka na torze, poza okazjonalnymi wycieczkami na pobocza słabszych kierowców.

10:03 Ponownie dwójka Audi ma lepsze tempo od jedynki, zwiastuje to kolejną walkę.

09:57 Audi #1 zjechało na postój, jednak jedyną operację jaką wykonano było dolanie paliwa.

09:50 Jednak odrabia straty, a do tego przecież obecny lider będzie również zmieniał wkrótce opony i kierowcę. Zapowiada się wygrana dwójki.

09:38 Audi #2 zjeżdża na postój i zmienia opony oraz kierowcę. Po całej operacji wyjeżdża za #1.

09:33 Audi nie patyczkuje się przy dublowniau, #2 wypycha Ferrari podczas manewru.

09:27 Czekamy na kolejny postój #2, ponieważ #1 ma już go za sobą. Czy nowy lider utrzyma prowadzenie?

09:00 Po swoim postoju Audi #2 wyjechało przed jedynką, a na walkę nie musieliśmy długo czekać. Jednak po tym incydencie kierownictwo pewnie uspokoiło swoich kierowców.


08:41 Po postoju liderem wyścigu zostaje #2 z przewagą około 40 sekund.

08:37 Audi #1 podczas postoju zepchnięte do garażu i mechanicy wymieniają pokrywę silnika razem z tylnym skrzydłem.

08:34 Oreca #23 wylądowała w żwirze i obecnie jest wyciągana przez ciągnik.

08:30 Dla ścisłości, Audi #1 ma uszkodzony lewe tylne nadkole, co pozwala dwójce na pogoń. Uszkodzenia zostaną sprawdzone na kolejnym postoju Audi.

08:26 Jedno z Audi podczas dublowania Porsche dość ostro go potraktowało i w efekcie ten drugi wywinął bączka. Takie są skutki ignorowania niebieskich flag.

08:22 Po postoju dwójka traci niecałe dwie minuty, ale nieustannie kręci lepsze czasy.

08:09 Tymczasem Audi #2 lekko zwiększyło tempo i powoli zbliża się do lidera, jeśli utrzyma ten trend to może być tu jeszcze ciekawie.

08:04 Lider niemal zakończyłby zawody na bandach, gdy Corvetta stojąca bokiem przeszkodziła mu w przejechaniu zakrętu, na szczęście wszystko zakończyło się szczęśliwie. Wspomniana Corvetta #74 wypadła z toru kilka zakrętów dalej

07:54 Uszkodzone koło Ferrari #61 staje w ogniiu, także to już koniec ścigania się dla tej ekipy.

07:52 Ferrari #61 walczy, by dotrzeć do boksu po uderzeniu w ścianę, a na torze zatrzymuje się Porsche #88

07:50 Tak jak zapowiadaliśmy, Audi #3 odzyskuje czwartą pozycję i mamy niemiecki koncern na pierwszych czterech miejscach.

07:45 Samochód #33 klasy LMP2 kończy wyścig na poboczu.

07:41 Audi #3 zabrało się do ostatecznego dzieła zniszczenia i goni Rebeliona, by odebrać mu 4 pozycję.

07:17 Powróciliśmy do walki o kolejne kilometry, bez zmian poszczególnych pozycji.

06:50 Makowiecki w Ferrari #59 łapie kapcia i zjeżdża do boksów, by wymienić feralną oponę.

06:47 Aston wpychany do garażu.

06:41 Samochód zostanie jednak wyciągnięty ze żwiru, ale strata be=ędzie już za duża, by odrobić ją bez pecha rywali.

06:40 Nadeszły, Aston Martin #97 kończy wyścig w pułapce żwirowej. Ferrari coraz bardziej pewne zwycięstwa.

06:40 Wszyscy czekają na błędy rywali, ale czy te nadejdą?

06:24 Nad torem już pełne słońce, nic nie zapowiada deszczu.

06:16 Na niecałe 9 godzin do końca mamy w każdej klasie murowanych faworytów, których brak wygranej będzie zaskoczeniem i jest to odpowiednio w LMP1 Audi #1, w LMP2 Starworks #44, w GTE Pro Ferrari #51 i w GTE Am Corvetta #50.

06:04 Andre Lotterer nie odpuszcza mimo znacznej przewagi i jak na razie jest najszybszy na torze.

05:46 W klasie GTE-Am top 3 bez zmian pomimo długiego postoju Porsche i nadprogramowego pit stopu w Ferrari.

05:41 W klasie GTE-Pro Aston Martin przesunął się na drugie miejsce, dzięki długiemu postojowy Ferrari #59, jednak obie załogi tracą całe okrążenie do liderującego AF Corse.

05:40 Neutralizacja była wodą na młyn dla Audi z numerem 1. Samochód bezpieczeństwa sprawił, że załoga zneutralizowała stratę po błedzie Fasslera i teraz Lotterer ponownie znalazł się na czele wyścigu z przewagą ponad minuty nad drugim e-tronem.

05:32 Samochód numer #13 z problemami. Primat obrócił samochód w zakrętach Porsche i ma problem z bezpiecznym powrotem na tor.

05:28 Po dość długiej przerwie wracamy do rywalizacji!

05:15 Wygląda na to, że Aston Martin #97 powrócił do walki, jednak podczas neutralizacji ciężko będzie ocenić jego stratę do lidera.

05:12 Podczas neutralizacja Ferrari z numerami 51 i 59 zdecydowały się na wymianę hamulców.

05:06 Neutralizacja została spowodowana przez wypadek Porsche z ekipy Prospeed Competition. Za kierownicą siedział Abdulaziz Al Faisal. Samochód jest już wciągany na lawetę, więc niedługo powinniśmy wrócić do ścigania.

04:57 Również drugie w GTE-Am Porsche znalazło się w boksach na poważniejsze naprawy.

04:55 Na razie nie wiadomo, który z samochodów odpadł z rywalizacji, jednak problemy dosięgnęły również Aston Martina #97, który w klasie GTE-Pro gonił dwójkę liderów. Stefan Mucke zatrzymał się na torze.

04:51 Dyrekcja wyścigu zdecydowała się wypuścić samochód bezpieczeństwa po uderzeniu jednego z samochodów GT w bariery w zakrętach Porsche.

04:50 Neutralizacja!

04:39 Tymczasem w LMP2 ekipa Murphy Prototypes ma spory problem z tylnym zawieszeniem Brendon Hartley obrócił się niedaleko wjazdu do pit lane, jednak nie udało mu się ponownie uruchomić samochodu i to najpewniej koniec rywalizacji dla niego.

04:35 Audi #2 zjechało na planowy pit stop, po którym wyjechała praktycznie bok w bok z "jedynką", która ostatecznie wróciła na prowadzenie. Warto jednak zaznaczyć, że załoga z numerem dwa jak dotychczas ma na koncie jeden postój mniej niż koledzy zespołowi w drugim aucie.

04:26 Pomimo problemów Fassler zdecydował się kontynuować jazdę i nie pojawił się w pit lane. Numer 1 traci jednak do drugiej hybrydy ponad 50 sekund.

04:22 Zmiana na pozycji lidera! Fassler obrócił samochód pod koniec okrążenia i Audi #1 stanęło na trawie. Na prowadzenie wysunęło się Audi #2.

04:15 Signatech #23 wypadł na końcu prostej Mulsamne. Kierowcy udało się powrócić na tor i najprawdopodobniej zobaczymy go zaraz w boksach.

04:13 Próba walki nie potrwała jednak długo, Corvetta znów jest w garażu i chyba raczej wycofa się z rywalizacji. W między czasie Lucas Ordonez w LMP2 zwiedzał pobocze.

04:10 Corvetta #74 w końcu pojawiła się na torze, jednak strata do lidera w klasie to prawie 30 okrążeń.

04:02 Ferrari #57, jadące na trzeciej pozycji w GT Am, oraz Ferrari #61 lądują w garażu na naprawy. Samochody GTE przechodzą ciężką noc pod względem awarii i uszkodzeń

03:51 Wszyscy uważają w nocy i jest dość spokojnie, jednak pewne przygody się zdarzają. Nicolas Minassian zaliczył wycieczkę w żwir, a Audi #2 zostało przyblokowane w pit lane przez samochód klasy LMP2. Tymczasem jeśli ktoś chciałby oderwać się od Le Mans to zachęcamy do przeczytania opisu ostatniego wyścigu IndyCar - Ryan Hunter-Reay odnosi pierwsze zwycięstwo w IndyCar

03:29 Kolejne postoje i brak zmian w klasyfikacji. Jedynym większym problemem, były kłopoty z odpaleniem silnika samochodu Ferrari #61

03:00 Za nami półmetek wyścigu! :)

02:59 Wicelider klasy GTE Pro w żwirze. Samochód ten podróżuje dziś ze znacznymi przygodami.

02:49 W GTE Pro na prowadzeniu ciągle Ferrari #51, a w GTE Am Porsche #67

02:40 Audi wyciągnięte z pułapki żwirowej zjeżdża na postój.

02:37 Zmęczenie daje się we znaki, Corvetta #70 wykręca bączka w ostatnim zakręcie, ale chwilę przed tym uderza w Audi #3, które ląduje w żwirze.

02:25 Tymczasem Audi pewnie zmierza po pełne podium. Nie jest trudno walczyć, gdy nikt nie naciska.

02:22 I jest to koniec przygody Ferrari #58 z tegorocznym Le Mans.


02:12 Ferrari 58# z problemami, dość mocno pokiereszowane wraca do boksu na naprawę.

02:01 Corvetta #74 wpychana do garażu.

01:55 Kilka napraw w klasie LMP2. A na poboczu Corvetta #74.

01:42 Mechnicy gratulują sobie wysiłku włożonego, by wziąć udział w tym wyścigu. Trzeba przyznać, że zdziwili niejednego. Mieli naprawdę świetne tempo jak na debiut i gdyby nie pechowe wypadki, to mogliby dzisiaj nieźle namieszać.

01:39 Gra skończona dla Japońskiego zespołu. Toyota #7 wycofuje się z wyścigu.

01:34 Toyota ponownie ląduje w garażu... Nie będzie łatwo dojechać im do mety.

01:29 Corvetta #74 ostatecznie wróciła na tor, jednak z ogromną stratą do liderującego Ferrari.

01:27 Liderzy klas LMP2 i GTE Pro nie mają dziś łatwego życia.

01:15 Problemy Chevroleta są całkiem poważne. Westbrook dotarł do boksów, jednak jego samochód zniknął w garażu na naprawę.

01:13 Liderująca Corvetta w GTE-Pro straciła koło niedługo po wyjeździe z boksów. Richarda Westbrooka czeka długa przeprawa, by wrócić do boksów. Możliwe, że to pogrzebało szanse załogi #74 na wygraną.

01:03 Noc jak na razie jest dość spokojna i nie dzieje się nic, po za planowanymi zjazdami po paliwo i opony.

00:46 Wygląda na to, że to dość poważna usterka silnika. Mechanicy odkręcają podłogę i będą starali się reanimować samochód.

00:37 Kolejna awaria, tym razem #24.

00:20 Samochód 28 w barierach z opon. Ogólnie mamy na torze kilka incydentów. Poza tym na poboczu stoi jedna z Maszyn LMP2

00:15 W walczącej o honor Toyocie zapowiada się zmiana kierowców. Alex Wurz już czeka.

00:13 Dotychczasowy lider klasy LMP2 ma problemy! Samochód #48 zjechał do garażu i wgląda na to, że awaria jest poważna.

00:11 Ta noc zapowiada się nadzwyczaj spokojnie, a takie sytuacje lubią się odwracać w dreszczowce!

00:04 Ferrari #51 w boksie.

23:52 Toyota jedzie i notuje niezłe czasy, ale strata jest już ogromna.

23:43 Kolejne postoje i walka o równe czasy okrążeń. Właśnie do pitlane wjechało Audi #1. Tymczasem w klasie GTE Am przygodę zaliczyło Ferrari #61 i musiało zjechać do garażu.

23:30 Na długi wieczór polecamy nasz najnowszy odcinek serii 305 kilometrów! 305km w Kanadzie

23:29 Straka Racing #21 zalicza drobną przygodę w żwirze, jednak zmusza to zespół do zjazdu do garażu. Noc nie służy niektórym zawodnikom.

23:20 Toyota ponownie próbuje uruchomić swój samochód. Udaje się i #7 wyjeżdża na tor.


23:10 Na torze już od pewnego czasu panują ciemności, a w pitlane pojawiła się prowadząca w klasie GTE Pro Corvetta. Wymiana kierowcy, tankowanie i jedziemy dalej. Za kierownicą zasiadł Milner. W międzyczasie kolejne postoje zaliczyły Audi.

23:05 Na pocieszenie dla fanów futbolu - przed nami jeszcze całe 16 godzin ścigania na najwyższym poziomie! A z polskich akcentów to kto wie jak Kuba Giermaziak pojedzie w Walencji...

23:04 Liderujące Audi #1 zjechało na postój, na którym zostały wymienione opony. Całość przwbiegła bez problemu, a za kierownicą zasiadł Lotterer.

22:56 Sytuacja na torze nieco się ustabilizowała. Jednak czy przed nami spokojna noc? Wyścig trwa już na tyle długo, że mogą się pojawić kryzysy koncentracji w ciągu najbliższych godzin, a wtedy nigdy nic nie wiadomo. Poza tym Ferrari w klasie GTE Pro ciągle ostrzy zęby i robi co może, by gonić lidera.

22:46 Toyota wyjechała w końcu z boksu, jednak jeszcze przed wyjazdem z pit lane pojawiły się problemy i TS030 jest ponownie wpychana do garażu.

22:24 Audi #1 w boksie, Toyota niestety nadal nie wyjechała z garażu.

22:16 Wygląda na to, że niedługo zobaczymy Toyotę na torze. Alex Wurz już gotowy do jazdy, jednak japonski bolid ma już 12 okrążeń straty do lidera.

Kolejny pit stop Audi #2. Póki co nie za wiele akcji na torze. W klasie GTE - Pro Corvetta cały czas na czele. Problemy w Toyocie bardzo poważne, gdyż samochód nadal na podnośnikach.

21:49 Problemy Toyoty oznaczają, że na czwarte miejsce awansowała Lola Rebellion #12. Prywatny samochód Szwajcarskiej ekipy nie może się mierzyć z fabrycznymi zespołami, jednak ktoś kiedyś powiedział, że Nick Heidfeld zawsze ma szanse na punkty, więc ewentualne podium chyba nie będzie zaskoczeniem ;).

21:46 W pit lane pojawił się także lider. Za kierownicą zasiadł Marcel Fassler.

21:44 Audi #2 i #4 w boksie.

21:37 Problemy w Toyocie. Samochód #7 został wepchnięty do garażu.

21:34 Kolizja na restarcie okazała się dla Toyoty bardzo bolesna. Japoński samochód traci prawie całe okrążenie do Audi #1.

21:28 Audi #2 zjechało do swoich mechaników.

21:23 W klasie GTE-Pro na czele mamy Corvettę przed Ferrari #51. Aston Martin stracił sporo z powodu wymiany klocków hamulcowych.

21:20 Problemy w Toyocie wynikają z kolizji z DeltaWingiem podczas restartu.

21:18 W Toyocie pojawiły się jakieś problemy z tyłem samochodu, gdyż mechanicy wymieniali cześć nadwozia.

21:16 Kazuki Najakimia zjechał do boksu zaraz po restarcie.

21:15 Delta Wing uderzył w ścianę wypchnięty przez jeden z samochodów LMP1.

21:14 No to wracamy do akcji! Zielona flaga!

21:05 Informacje na temat stanu zdrowia Anthonego Davidsona są bardzo pozytywne. Brytyjczyk jest przytomny i chodzi o własnych siłach, jednak kierowca Toyoty zostanie zabrany do szpitala na dokładniejsze badania.

20:50 Dyrekcja wyścigu przewiduje, że naprawy barier potrwają jeszcze 25 minut.

20:37 Po pit stopach w trakcie neutralizacji Audi #1 znalazło się na czele, jednak Toyota jest zaraz za nim. Kolejne samochody z pod znaku czterech pierścieni są pod drugim samochodem bezpieczeństwa i mają ponad minutę straty.

20:23 Drobne kłopoty Lotusa #31 z LMP2, który zaliczył chwilą wizytę po za torem w szykanie Forza.

20:16 Toyota i Audi zatrzymały się na końcu pit-lane, widniało czerwone światło, więc Audi wysunie się na prowadzenie, jednak Toyota straci bardzo nie wiele.

20:14 Tymczasem Audi #3 wróciło na tor. Za kierownicą zasiadł Marc Gene. Do boksów zjechało także Audi #4 i #1, a także druga Toyota, w której doszło do zmiany kierowców - Kazuki Nakajima będzie teraz walczył z Audi.

20:12 Póki co nie wiadomo w jakim stanie jest Anthony Davidson, ze zdjęć telewizyjnych wynika, że Brytyjczyk znalazł się na noszach. Niepotwierdzone informacje mówią o tym, że coś stało się z jego nogą.

20:01 Anthony Davidson zderzył się z Ferrari #81 startującym klasie GTE-Am. Brytyjczyk wykonał tzw. "back-flipa" w powietrzu. Auto z Maranello wyjechało na dachu.

19:59 Nicolas Lapierre wychodzi jednak na prowadzenie w wyscigu. Druga Toyota zderzyła się jednak z Ferrari na końcu prostej i na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.

19:58 Treluyer wyjechał jedynie 0,8s przed Toyotą i przyblokowany przez Lolę Rebellion stracił na chwilę prowadzenie.

19:56 Również drugie hybrydowe Audi pojawiło się u swoich mechaników na planowaną wizytę.

19:53 Audi #2 zjechało do boksów na planową zmianę opon i uzupełnienie paliwa.


19:49 Tymczasem w klasie GTE-Pro Aston Martin i Corvetta zmieniały kierowców. Dzięki temu amerykański producent przeskoczył przed Astona. Liderem jest Giancarlo Fisichella, który zaliczył jeden pit stop mniej niż wspomniana dwójka.

19:43 Porsche dojechało do garażu i mechanicy będą starali się je naprawić, jednak przez chwilę było widać ogień z tyłu samochodu.

19:39 W samochodzie niemieckiego producenta urwało się prawe przednie koło. Francuz próbuje wrócić do boksów, jednak musi przejechać prawie cały tor. Tymczasem Porsche #79 - lider kategorii GTE-Am, wypadło z toru i również próbuje wrócić do swoich mechaników.

19:37 Audi z numerem 3 wypadło z toru w szykanie Forza Motorsport. Romain Dumas wysiadł z samochodu i usuwa uszkodzone części nadwozia.

19:31 Również Toyota z numerem 7 zjechała na swój pit stop, jednak załoga tylko uzupełniała paliwo.

19:27 Buemi po zmniejszeniu starty poniżej 3 sekund do lidera zjechał do boksu. W Toyocie #8 zmieni go Anthony Davidson. Na następnym okrążeniu również drugą Toyotę powinniśmy zobaczyć w pit lane.

19:21 W boksie Audi #3, tymczasem Toyoty dość mocno odrabiają do liderującego Audi.

19:14 W końcu także Treluyer pojawił się w boksie. Francuz bez problemów wyjechał przed Toyotą. Tymczasem lider klasy GTE-Pro zjechał do boksu. Ferrari ekipy AF Corse wyjechało na drugim miejscu - przed Chevroletem Corvettą.

19:09 Tom Kristensen odwiedził swoich mechaników. Póki co, cały czas czekamy na szósty pit stop lidera.

18:51 Na kolejnym okrążeniu Toyota #7 pojawiła się w boksie. Ekipa jednak nie zdecydowała się na naprawianie usterki i Lapierre wrócił do walki z naderwanym kawałkiem tylnego skrzydła. Francuz po wyjeździe znalazł się około 7 sekund za Buemim.

18:48 Drobne problemy w Toyocie z numerem 7 - boczna część tylnego skrzydła się urwała. Tymczasem drugi samochód japońskiej marki zjechał na pit stop.

18:45 W GTE-Pro Corvetta #74 zjechała na postów i wyjechała za Aston Martinem. Na czele póki co Ferrari #51, które jednak zaliczyło o jeden pit stop mniej.

18:41 Romain Dumas zjechał na swój planowy pit stop, przez co spadł na czwarte miejsce - ponad 50 sekund za Toyotą.


18:29 W pit lane dość ciasno, na dotankowanie zjechały oba Audi e-tron, a także Aston Martin walczący o pierwsze pierwsze miejsce w klasie GTE-Pro.

18:26 W klasie LMP1 Audi #3 zaczyna tracić do obu Toyot. Buemi się oddala, a Lapierre odrobił na ostatnim okrążeniu cztery sekundy.

18:18 W klasie GTE-Am problemy Ferrari #81 znalazło się w żwirze. w Klasie GTE-Pro znów powróciliśmy do walki pomiędzy Aston Martinem a Corvettą. Ferrari po zmianie kierowców traci ponad 15 sekund do prowadzącej dwójki.

18:13 Po pit stopach Toyoty Audi z numerem 3 przeskoczyło na trzecie miejsce, przed Toyotę #7. Sebastien Buemi jedzie przed 3,5s przed Audi.

18:07 Oto nasze studio: link. :) A wy jak oglądacie wyścig? rolnik sam w dolinie już się podzielił swoim stanowiskiem w komentarzach :)

17:52 W klasie GT Pro na postój zjechała liderująca Corvetta, dzięki czemu Ferrari #51 wyszło na prowadzenie.

17:47 Dzięki dłuższym pobytom na torze, Audi #3 realnie zaczyna walczyć z Toyotami. Tymczasem Audi #4 już na 6 pozycji, po tym jak w początkowej fazie wyścigu sprawdzano mu zawieszenie w garażu.

17:46 Najwyraźniej nie było to nic poważnego, ponieważ dwójka już na torze.

17:44 Audi #2 z awarią ląduje w garażu!

17:30 Kierowca Astona Martina popełnia błąd, przez co wyprzedza go zarówno Corvetta jak i Ferrari #51! Walka dosłownie jak w wyścigach sprinterskich. Tymczasem Toyota # wykonała czwarty postój i za sterami zasiadł Buemi. Toyota #7 kręci czasy na poziomie lidera, dzięki czemu powoli odrabia straty do Audi #2.

17:19 Oczy wszystkich skupione na rywalizacji w GT Pro, gdyż pierwszych dwóch kierowców urządza nam naprawdę piękną walkę. Do tego wszystkiego dochodzi Ferrari #51, także już niedługo będziemy mieli ekscytujący pojedynek.

17:12 Trzeba przyznać, że tempo Toyoty w ostatnim czasie jest niemal identyczne jak Audi.

17:07 Delta Wing dalej stoi w garażu. Problemy ze skrzynią biegów.

17:00 Tym razem Toyota zjechała jeszcze szybciej, ale nie wymieniała opon w przeciwieństwie do Audi z napędem hybrydowym. Niesamowicie ciekawa walka toczy się w GT Pro, gdzie czołowe dwie pozycji nieustannie się zmieniają gdy Aston Martin Walczy z Corvettą. Różni ich co kółko niecała sekunda! W LMP2 zdecydowana przewaga Oak Racing #24.

16:46 Pogoda jak na razie wyborna, świeci słońce, a temperatura w sam raz na ściganie - okolice 20 stopni

16:38 Poza czołową rywalizacją mieliśmy już kilka wycieczek poza tor i jedne wycofanie się z wyścigu ekipy Gulf LMP2. Dodatkowo Delta Wing stoi w garażu.

16:34 W klasie GT Pro mieliśmy za to dość ważny incydent, Ferrari #71, jadące na trzeciej pozycji, wypadło w pierwszym zakręcie i ugrzęzło w żwirze. Porządkowi wyciągnęli je z tarapatów i jedzie ono dalej, aczkolwiek straciło wiele cennych minut. Na czele zaś bardzo sotra walka Astona z Corvattą.

16:30 Rywalizacja w LMP1 niezmienna. Za nami drugie postoje. Na czele uciekają dwie hybrydy, a za nimi Toyoty. Konwencjonalne Audi gonią, ale jeszcze trochę im brakuje do Toyot, jednak jeśli trend się utrzyma to samochód #3 dogoni japońskiego producenta.

16:06 Ciekawie wygląda również rywalizacja w klasie GT Pro. Mimo iż prowadzi jak na razie Asto Martin przed Corvetta, to wysokie ambicje ma również AF Corse #51. Ekipa jak na razie miała ciężką edycję Le Mans, ale wraca do walki i tempo najwyraźniej pozwoli na walkę o czołowe lokaty.

16:00 Po pierwszej godzinie ścigania mamy nieco jaśniejszy obraz tego co się dzieje w tegoroczny Le Mans 24. Na czele dwa hybrydowe Audi, kolejno #1 i #2. Za nimi Toyoty, które swoje miejsca zawdzięczają problemom technicznym obu konwencjonalnych diesli Audi. Jeden samochód przebił oponę, a drugi zgłaszał problemy z zawieszeniem, jednak po kontroli nic nie znaleziono. Co do postojów, jak na razie najsłabiej pod względem długości pozostawania na torze wypada Toyota. Za nią e-trony Audi i na końcu zwykłe diesle Audi. Czy będzie to miało wpływ na dalszą rywalizację? Pewnie tak, bo Audi #3 i #4 wzięło się do odrabiania strat.

15:47 Jeśli chodzi o inne klasy to LMP2 zaliczyło pierwszą serię postojów. W GT Pro jako pierwszy z czołówki zjechał liderujący Aston Martin. Goniąca go Corvetta pozostała dalej na torze, co stawia ją w mocniejszej sytuacji, jeśli chodzi o ilość wizyt w boksach.

15:50 Po serii pierwszych postojów w LMP1 niespodziewanie do boksu ponownie zjechało Audi #3, w którym wymieniono opony. Nie znamy jeszcze powodów tego zjazdu, jednak bezsprzecznie był to postój nadprogramowy.

15:38 Kolejne 20 minut przyniosło pierwsze zjazdy do boksów. Toyota zjechała po 9 okrążeniach, a hybrydowe Audi po 10. W międzyczasie do garażu zjechało Audi #4. Także podsumowując - najmniej na torze wytrzymuje Totyota, później e-trony z Audi, a konwencjonalne Audi zjechało po 11 kółkach, więc można wywnioskować, iż wizyt w boksie złoży najmniej. Aczkolwiek pamiętajmy, że to dopiero pierwsza godzina Le Mans, a to wyścig całodobowy, więc wszystko się może zdarzyć, skoro po 35 minutach odpadł jeden z faworytów.

15:36 Kolejne Audi zjechały do boksów jedno kółko po Toyotach. Paliwa w LMP1 wystarcza w takim razie na około 10 okrążeń.

15:33 I są to problemy techniczne! Audi #4 wpychane do garażu.

15:32 Toyota zjechała do boksu jako pierwsza po 32 minutach. Z Audi zjechał samochód #4.

15:24 Za chwilę pierwsze zjazdy do boksów. Czy Toyota będzie spalała mniej paliwa od Audi? Tymczasem Sebastien Bourdais musiał zjechać do garażu. Bardzo słaby początek wyścigu i wygląda to na poważną awarię.

15:23 Delta Wing na razie jedzie! :)

15:17 W klasie GT Pro startujący z pole position Jaime Melo stracił kilka pozycji i nie może uznać początku wyścigu za udany. Póki co prowadzi tam Aston Martin #97.

15:16 W klasie LMP2 prowadzi jak na razie samochód Oreca #25 i póki co nie mieliśmy tam większej walki.

15:14 Pierwsze 15 minut przebiegło spokojnie, jedyną zmianą w czołówce było wyprzedzenie Toyoty #8 przez Audi #2. Jednak mimo szybkiego oddania pozycji wspomniana Toyota nie odstaje tempem od poprzedzającego Audi. Na czele Lotterer spokojnie prowadzi wyścig. Pogoda jak na razie dość zmienna. Pokropiło deszczem, ale póki co znowu wyszło słońce.

15:00 Ruszyli!

14:52 Samochody wyruszają na okrążenie formujące! Już za kilka minut startujemy!

14:30 Już za chwilę rozpocznie się tegoroczny wyścig Le Mans 24h! Zapraszamy wszystkich do wspólnego śledzenia zawodów. Przed wami 24 godzinna relacja na naszych łamach, więc nie ominie was ani jeden szczegół rywalizacji. Wszystko rozpocznie się o godzinie 15.00

Kibiców zapraszamy do spotkania na czacie, gdzie będzie można wymieniać opinie na bieżąco.

W tym newsie zobaczycie relację tekstową, która będzie aktualizowana co kilkanaście minut i opisująca najważniejsze wydarzenia na torze. Dodatkowo będzie podawali aktualne wyniki wyścigu w każdej z klas.

Czy Audi zdobędzie wszystko? Czy Toyota rzuci wyzwanie niemieckiej ekipie? Wszystkiego dowiecie się, jeśli zostaniecie na najbliższą dobę z [color=#3c88b8]Wyprzedź Mnie![/color]

_

Aktualne wyniki:

Czołówka w klasie LMP1 po 23 godzinach.
SamochódKierowcyStrata
1Audi #1Treluyer - Lotterer - Fassler360
1Audi #2Kristensen - Capello - McNish359
1Audi #4Jarvis - Bonanomi - Rockenfeller357
1Rebelion Racing #12Jani - Heidfeld - Prost349
1Audi #3Dumas - Duval - Gene349
%
Czołówka w klasie LMP2 po 23 godzinach.
SamochódKierowcyOkrążenia
1Starworks Motorsports #44Potolicchio - Dalziel - Kimber-Smith337
1TDS Racing #46Tinseau - Beche - Thiriet336
1Pecom Racing #49Ayari - Kaffer - Perez-Companc336
%
Czołówka w klasie GTE Pro po 23 godzinach.
SamochódKierowcyOkrążenia
1AF Corse #51Vilander - Fisichella - Bruni320
1Luxury Racing #59Melo - Makowiecki - Farnbacher317
1Astona Martin #97Mucke - Fernandez - Turner 316
1Corvette Racing #73Garcia - Magnussen - Taylor310
1AF Corse #71Beretta - Cioci - Bruni310
%
Czołówka w klasie GTE Am po 23 godzinach.
SamochódKierowcyOkrążenia
1IMSA Performance #67Armindo - Narac - Pons313
1Labre Competition #50Bornhauser - Canal - Lamy313 (+28s)
1Krohn Racing #57Krohn - Jonsson - Rugolo308
%

KOMENTARZE

141
SirKamil
17.06.2012 07:16
Bardzo zgrabne przedsięwzięcie. Pogratulować pełnej relacji.
Van_Helsing
17.06.2012 06:24
Dołączam się do podziękowań. Świetna robota :)
FlyeThemoon
17.06.2012 03:09
Brawa dla Audi szkoda Toyotek i Delta Winga
Amalio
17.06.2012 01:49
Również dziękuję jak również gratuluję przeprowadzenia pełnej relacji! :)
Lukas
17.06.2012 01:40
To było ciekawe doświadczenie :) jak każde Le Mans!
zefu
17.06.2012 01:39
Dziękujemy za relację !!!
maiesky
17.06.2012 01:20
Dzięki za relację.
m3nel23
17.06.2012 01:06
Brawo Audi !!
kibic sribic
17.06.2012 12:49
cieszy mnie prowadzenie Veci w GTE Am. I na tym moja radość się kończy...
Adakar
17.06.2012 11:26
@SirKamil ma + 2 okrążenia straty Audi i nie robi znacznie szybszych czasów. z dwojga złego już bym wolał zwycięstwo Audi nr 2 ... :/
SirKamil
17.06.2012 11:22
[quote]czy Lola obroni się przed Audi[/quote]Obroni
Adakar
17.06.2012 10:54
@przemq14 to wszystko dzięki doświadczeniom z R8 i R10 http://www.autosport.com/news/report.php/id/100446 Davidson złamał 12 i 11 kręg ... Potwierdził to nawet sam Davidson, swoim Twitem ze szpitala .. "Well that was a big one! Lying in a French hospital with a broken back wasn't what I had in mind at this stage in the race..."
maciejo195
17.06.2012 10:52
@Lukas nic sie nie dzieje :) I tak was podziwiam, ze cale 24h relacja jest :) Już teraz można powiedzieć, że kapitalną robote robicie :) Przez noc co troche przespałem to mogłem u was poczytać co sie działo :) Na prawde szacun.
zefu
17.06.2012 10:44
@Adakar miałem na myśli Delta Wing'a ;)
Lukas
17.06.2012 10:43
@maciejo195 fakt,przepraszam za błąd :)
przemq14
17.06.2012 10:33
Trzeba przyznać, audi ma niesamowicie szybkich i zorganizowanych mechaników.
maciejo195
17.06.2012 10:33
12:26 Audi #4 również już naprawione i czeka na pozwolenie na opuszczenie pitlane. To jest Audi #3 :) Bo Audi #4 jedzie na P3 :)
Lukas
17.06.2012 10:32
Która dostaje od Hondy :D
Adakar
17.06.2012 10:30
@zefu Nissan pogrążony ? Nissan napędza tutaj 14 aut ... jedna DeltaWing to nic w porównaniu z całą armią LPM2
zefu
17.06.2012 10:29
@kokus nie kto inny jak Kazuki.. ;) pogrążył Nissana
Adakar
17.06.2012 10:21
no i McNisch już na torze ... 4 minut :/ @up Gdyby to nie było wielkie czarne dildo, bym się nawet wzruszył ... ;) Nic co ma opony od motocykla nie powinno być wpuszczone na tor ;P http://s15.postimage.org/vyda5ekc9/PD4200_23_LG.jpg
kokus
17.06.2012 10:18
http://www.youtube.com/watch?v=jDLm-4D5UlE
Adakar
17.06.2012 10:17
gdyby nie SC ... Lola miałaby szance na podium. SC da czas Audicy na naprawę :/
rolnik sam w dolinie
17.06.2012 10:16
Ależ sobie panowie z Audi zapewnili atrakcje na koniec :P
Adakar
17.06.2012 10:16
WTF is going on :-D Go Nick , GO NICK !
zefu
17.06.2012 10:12
no to się zaczęło, Audi #3 out (ale wraca wolno do boksu), Audi #2 też zaliczyło bandę i już w boksie :O
szymek66
17.06.2012 09:59
Audi się po prostu boi Kfik Nicka. 11 okr. zawsze można odrobić :P
Lochyzb
17.06.2012 09:34
Cóż to była za awaria jednego z Ferrari, taka, że z pod prawej przedniej opony było widać pełno ognia?
Adakar
17.06.2012 09:30
świetnie śmigają Hondy HPD i w LMP1 i w LMP2
Yurek
17.06.2012 09:28
[quote="Yurek"]A o co się założymy, że Toyota nie da rady? :)[/quote] Chyba wyprorokowałem, żebym jeszcze miał taki dar do numerów w totka...
Adakar
17.06.2012 09:24
@Simi na Toyocie ciąży klątwa z ostatniej próby wygrania Le Mans z GT-One :p Też byłem wkurzony jak po meczu ... czekam i czekam, klasyfikacja się przesuwa ... a Toyoty na samym końcu :(
Simi
17.06.2012 06:18
Toyoty poległy, ale to w końcu pierwszy start. Niemniej jednak, szkoda, że tak się stało - Buemi/Davidson/Sarazzin mieli szanse na niezły wynik.
pablonzo
17.06.2012 05:35
Uwielbiam Le Mans, zawsze czekam na ten wyścig. Szkoda Toyoty, ale było to raczej do przewidzenia, pierwszy start nowego teamu i nowych samochodów.. masakryczne zderzenie Davidsona z samochodem AF CORSE 458 Italia, gościu powinien dostać bana a takie zachowanie. Audi - wiadomo najwyższa półka nie do pokonania obecnie.. No i szkoda, że nie ma Peugeota, bo walka była by już wtedy mocno zacięta - AUDI, TOYOTA, PEUGEOT nono :)
polo508
17.06.2012 05:35
Po emocjonującym poprzednim wyścigu w tym... no cóż nie można mieć co roku tak dobrego wyścigu... Szkoda że nie ma Peugeota bo przecież mieli gotowy samochód już po testach (908 HYbrid4) i nawet jak się wycofywali to przecież mogli konstrukcje sprzedać albo wynająć np Orece...
rolnik sam w dolinie
17.06.2012 05:22
Emocje na najwyższym poziomie..., scenariusz wyścigu rodem z Bollywood :D
Basshuntersw
17.06.2012 04:55
To, że inny wiem.
polo508
17.06.2012 04:52
Ehhh prawa tylnia opona to dla komentatora lewa przednia....
rolnik sam w dolinie
17.06.2012 04:50
bo to inny komentator niż wczoraj, o 8 będzie komentarz z toru
Basshuntersw
17.06.2012 04:48
Widzę, że komentatorzy już nie tacy radośni jak wczoraj i komentują tylko od czasu do czasu co się dzieje ta torze...
rolnik sam w dolinie
17.06.2012 04:21
Nie dość, że komentator się zamknął, to jeszcze piękny wschód słońca nad torem i refleksy na prototypach.
polo508
17.06.2012 04:20
Na eurosporcie nie ma komentarza?? Bo po problemach obu Toyot wyścig stracił dla mnie sens (bo co ciekawego jest w zastanawianiu się które Audi wygra jak i tak wygra Audi?) i poszedłem spać ..;)
FlyeThemoon
17.06.2012 03:37
:D HAHAHAAH Pechowa #13
rolnik sam w dolinie
17.06.2012 03:07
Porsche #75 spowodowało SC po uderzeniu w bandę w zakrętach Porsche.
FlyeThemoon
17.06.2012 01:47
Ciągną jakieś auto teraz ?
rolnik sam w dolinie
17.06.2012 01:02
słabo w tym roku z frekwencją na forum, wyjątkowo słabo bym powiedział nawet ;] Jak robicie dobrą relacje to wam brakuje widzów :P
FlyeThemoon
17.06.2012 12:00
Prosiak o numerze #55 coś się wlecze.
oliveira
16.06.2012 11:46
@rolnik sam w dolinie no, ja nie ogarniam każdego jego zdania, Davidsson wrócił ze szpitala, wsiadł w odnowiony samochód i jedzie.......no i ten "akcent" .... zawiłości live timingu są nieodgadnione dla tego komentatora......nadal nie jest w stanie zrozumiec co sie dzieje z Antem koniec Toyoty#7 też chyba nie został jeszcze zarejestrowany przez 'komentatora'.....
rolnik sam w dolinie
16.06.2012 11:38
tymczasem "komentator" wciąż uważa, ze Davidson jedzie... Nawet uważa, że Toyota odbudowała samochód #8... No nie ogarniam człowieka Koniec toyoty #7
cobra
16.06.2012 11:37
@benethor - Na Eurosporcie w jednym z wywiadów nie pamiętam już kto przyznał, że widoczność na boki w LMP1 jest tragiczna i trzeba jechać na wyczucie. Pomimo tego, że nie uznaję Nakajimę za dobrego kierowcę nie zwalałbym na niego całej winy. Po prostu pech, na dodatek samochód Delta Wing ważył ponoć pół tony, tak więc z łatwością mógł być rozpychany przez "dorosłych". ;)
rolnik sam w dolinie
16.06.2012 11:29
Wymiana skrzyni w #24
FlyeThemoon
16.06.2012 11:26
#74 Corvettka wraca na tor :)
benethor
16.06.2012 11:18
No, Kazuki widzę jeździ jak w F1...( w kwestii Delta Wing) I znowu GTEAm eliminuje prototypy:/
rolnik sam w dolinie
16.06.2012 11:12
Realizator za bardzo się skupia na boksach....
oliveira
16.06.2012 11:01
nocna ekipa komentatorska eurosportu chyba inspiruje się Borowczykiem......ten "smętniejszy" gość jeszcze coś tam sensownego mówi, ale ten drugi to Borówą zajeżdza niemiłosiernie
FlyeThemoon
16.06.2012 10:28
#1 Audi w boksach
oliveira
16.06.2012 10:10
dzięki. chce zobaczyc to "cudo" o którym mówili.......................zobaczyłem....obrzydliwość
FlyeThemoon
16.06.2012 10:08
oliveira! :D to szukasz https://www.facebook.com/wisawis
Basshuntersw
16.06.2012 10:06
Tak jak widziałem w klasyfikacji, wycofał się. Gdzie oni dodaje te zdjęcia? Co to za prototyp elektryczny co o nim mówili?
oliveira
16.06.2012 10:04
jak się nazywa profil facebooka tych gości z eurosportu polskiego? bardzo byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi podał linka.
FlyeThemoon
16.06.2012 09:58
A Delta Winga dalej łatają ? czy się wycofał
rolnik sam w dolinie
16.06.2012 09:25
znowu problemy #17, mój tegoroczny pech jest niewyczerpany chyba...
Basshuntersw
16.06.2012 09:22
Toyota powróciła! Prawdopodobnie znów prowadzi ją Nakajima... Ciekawe jak on został wicemistrzem w zeszłym roku w Formule Nippon...
rolnik sam w dolinie
16.06.2012 09:18
Czyżby najnudniejszy wyścig w ostatnim 10-cio leciu? chyba niestety tak.... Trzymam kciuki za 12, 42 oraz Corvetty P.S. Ładnie Gac cisnął po Nakajimie :P
jurcek
16.06.2012 09:17
wpadam po meczu, a tu kolejna lipa... brak Toyoty... No cóż, szkoda, takie są wyścigi, jeszcze 16h, wiele się może dziać jeszcze na czele
Adakar
16.06.2012 09:05
@Basshuntersw dzięki Bogu, DILDO w ścianie ! szkoda, że przy udziale Toyoty. Po wypadku Toyoty ... i jednej i drugiej znowu mam przed oczami lata 98 i 99 :-( Ewidentny błąd Ferrari przy wypadku z Davidsonem. Składał się w zakręt Mulsane bez wiedzy o Toyocie.
Petros
16.06.2012 08:29
wielkie dzięki za linki ! Szkoda Toyoty i Nissana
zefu
16.06.2012 08:23
No to po Toyocie, ehh...
Basshuntersw
16.06.2012 08:12
Co oni mają na myśli mówiąc o kosiarce? Jakoś przegapiłem. Szkoda DeltaWinga i Toyoty.
cobra
16.06.2012 07:38
Ech, no i Toyota z problemami. :/
hemicuda1984
16.06.2012 07:21
http://castalba.tv/channel/5587 - Eurosport niemiecki http://castalba.tv/channel/7691 - Eurosport 2
zefu
16.06.2012 07:17
koniec Nissana Delta Wing - wylądował na barierze... kolejny wypadek przez wypchnięcie, mogli by trochę uważać...
cobra
16.06.2012 07:15
Delta Wing [*] :(
Petros
16.06.2012 06:32
moż da ktś linka z stremingiem live / na żywo bo nie mam gdzie zobaczyć wyścigu
Lukas
16.06.2012 06:26
W linku na górze (live timing) macie normalną transmisję i do wyboru kilka kamer.
cobra
16.06.2012 06:24
@Van_Helsing - dzięki, działa bez problemów i w dobrej jakości Filmik z wypadku jest choćby tu: http://www.youtube.com/watch?v=JLuQOF6OoPg oglądać póki można ;) @Lukas - Tyle że ta transmisja jest, delikatnie mówiąc, kijowa. Sama paplanina w studiu (bez podglądu na tor), a kamery z większości aut nie działają lub pokazują tylko widok na boksy. Poza tym stream na stronie Audi z jednego z e-tronów ma lepszą jakość i telemetrię.
maiesky
16.06.2012 06:22
@rolnik sam w dolinie- dzięki za pis sprawy z #51 Mam nagrany wypadek- jak macie gdzie go wrzucić, to mogę udostępnić video. No chyba że zaraz będzie na youtube i nie mam się co fatygować :)
Van_Helsing
16.06.2012 06:21
Znalazłem takie coś: http://www.thefirstrow.eu/watch/127033/1/watch-24-hours-of-le-mans,-france---%5Bthe-race%5D.html
rolnik sam w dolinie
16.06.2012 06:21
@cobra eurosportplayer.pl najpewniejszy, a tylko 10zł kosztuje.
cobra
16.06.2012 06:19
A ma ktoś link do streamu Eurosportu 2? :]
Lukas
16.06.2012 06:12
@FlyeThemoon przecież przenieśli się do dwójki :)
FlyeThemoon
16.06.2012 06:10
OK na Eurosporcie 30min przerwa jakby ci co nie przeglądają Eurosportu.
MairJ23
16.06.2012 06:08
nie wyglada to dobrze :( mam nadzieje ze z Anthonym wszystko bedzie ok
rolnik sam w dolinie
16.06.2012 06:02
Ale bym zniszczył tego kierowcę Ferrari
retro
16.06.2012 06:01
co za wyścig!
zefu
16.06.2012 06:01
live timing szwankuje, tymczasem świetna walka, pomiędzy Audi #1 (po wyjeździe z boksu) a Toyotą
rolnik sam w dolinie
16.06.2012 05:58
LT tak dzisiaj ma niestety. Ten rolexa w poprzednich latach był dużo lepszy. @maiesky Na treningach w środę mieli niegroźnie wyglądający wypadek, jednak monokok uległ uszkodzeniu. Jury pozwoliło im "wyjątkowo" na jego zmianę, znaleźli go w Piazzency (nie wiem jak sie to pisze :P) 1200km dalej, sprowadzili go w nocy, dotarł do nich w czwartek koło południa, a o 23 mieli już gotowe, praktycznie od nowa zbudowane auto. Dwóch kierowców również za pozwoleniem Jury, pokonało obowiązkowych piec nocnych okrążeń w bliźniaczym Ferrari #71 Toyota liderem :P ależ walka @cziken129 Widzę, ze prawdziwy fan sportów motorowych i ścigania z Ciebie. masakra #8
rafrocket
16.06.2012 05:54
LT u mnie nie działa :(
oliveira
16.06.2012 05:53
live timing nie żyje. ma ktoś link do jakiegoś innego LT?
maiesky
16.06.2012 05:53
hmmm- nie jestem w temacie: o co chodzi z tym Ferrari #51?
FlyeThemoon
16.06.2012 05:51
Kurcze jedno z Audi w tarapatach
cziken129
16.06.2012 05:43
Nareszcie jakieś kraksy na torze
bartek199874
16.06.2012 05:41
Ale akcje dumas z autem miał fajną:)
cobra
16.06.2012 05:41
Mam nadzieję, że obie Toyoty dojadą na podium. Teraz będzie im jeszcze łatwiej. ;)
baron10
16.06.2012 05:39
Dumas wyleciał nie będzie 3 Audi na czele
Schumacher
16.06.2012 05:38
Kibicuję Audi ale Toya zasługuje na wielki szacun jeszcze kilka okrążeń i by była zmiana lidera! właśnie Dumas się wysypał! niech to szlag !
rolnik sam w dolinie
16.06.2012 05:17
Wiem, że trochę wcześnie, ale: BRAWO TOYOTA :P jedno Audi nie miało problemów a oni 9s za nimi
szczawek
16.06.2012 05:12
Może i offtop i niezbyt fajne źródło ale warto by wspomnieć na stronie http://f1.wp.pl/kat,1775,title,Kopia-wypadku-Kubicy-Pilot-nie-przezyl,wid,14580240,wiadomosc.html
Basshuntersw
16.06.2012 04:43
@Adakar Mi tam dildo nie przypomina...
rolnik sam w dolinie
16.06.2012 04:41
Ja mam tylko 24", może się kiedyś dorobie większego. :P Trochę nudnych obliczeń: 3,5h to 5 pitów Audi, Toyota miała 5 pit stopów po ~3,25h Więc po 6,5h Toyota będzie miała 10 pitów, a Audi- 9. To dosyć proste, przeliczając to na cały wyścig Toyota zrobi 3-4 pit stopy więcej, to dosyć spora różnica, jednak mogą zaoszczędzi ten czas dzięki rzadszym zmianom opon co chyba właśnie realizują.
Adakar
16.06.2012 04:36
Kristian Poulsen w piachu ... jakby nie zdążył nas przyzwyczaić do wreckles driving z WTCC ;) @Basshuntersw rozwiązania - tak. Technologia ? Tak. Ale nie w formie DILDO. I'm just sayin ...
Basshuntersw
16.06.2012 04:33
Jak dla mnie DeltaWing ma świetny kształt, takie coś jest potrzebne, nowe rozwiązania, propozycje i dalszy rozwój, to coś pięknego.
Lukas
16.06.2012 04:31
Dla pełnej ścisłości - 37'' :)
Adakar
16.06.2012 04:21
http://imageshack.us/photo/my-images/841/25593804.jpg/ to mam na monitorze, do tego 42 cale ... też z Eurosportem ;)
rolnik sam w dolinie
16.06.2012 04:00
Toyota trochę odrabia do #1 na ostatnich okrążeniach, nie jakoś zdecydowanie, ale jakoś w granicach 0,8s na jednym okrążeniu @panowie relacjonerzy widzę studio na bogato z 42" :P Mam pytanie co do zmian opon przez Toyotę, teraz zmieniali opony na 5-tym picie, wcześniej na którym zmieniali? o ile w ogóle to robili.
Adakar
16.06.2012 03:50
@krzysiek_aleks właśnie ... nie. Nienawidzę tego "auta". Tego kształtu w formie DILDO
krzysiek_aleks
16.06.2012 03:48
Chyba bardzo dobrze że jedzie
Adakar
16.06.2012 03:46
@Basshuntersw tak wróciła. Przecież rolnik o tym napisał 20 minut temu. Jest na 52 miejscu i ciągle jedzie. NIESTETY. Porsche #75 w piachu http://live.fiawec.com/ live timing działa na tej stronie, ale ciągle jest opóźniony z lekka
Basshuntersw
16.06.2012 03:45
Witam! Czy wiadomo czy DeltaWing wróciła na tor?
Adakar
16.06.2012 03:27
@rolnik sam w dolinie god damm it ... ale na szczęście jest 4 od końca
rolnik sam w dolinie
16.06.2012 03:24
Jest DeltaWing na torze
konradosf1
16.06.2012 03:19
@rolnik sam w dolinie hehehe Pierwsze co się rzuca w oczy, to fakt , że "hybrydowe" bolidy nie mają racji bytu w sportach motorowych. Są cięższe, nie oszczędzają paliwa (nawet jest to nieopłacalne), często występują awarie w urządzeniach elektrycznych, ale mają jedną niepodwarzalną zaletę. Mianowicie niczym w F1; mogą używać systemów hybrydowych do poprawy osiągów
Adakar
16.06.2012 03:07
Aston i Chevy się tną jak na jakimś sprincie godzinnym ;)
Lukas
16.06.2012 02:56
LT poleciał w kosmos...
Adakar
16.06.2012 02:49
Buemi wskakuje za kierownicę @rolnik sam w dolinie wątpię żeby nawet Polszajs miał tak dużo monitorów podczas wyścigu F1 dla Boro Boro i Kochańskiego :D
rolnik sam w dolinie
16.06.2012 02:39
W tym roku już osiągnąłem perfekcję w przygotowaniach: http://i47.tinypic.com/28i2r8g.jpg (sorry robiłem żałosnym telefonem) Pozdrawiam lemansowiczów :P
Adakar
16.06.2012 02:33
pierwszy OUT w wykonaniu Gulf Middle East. Czekam jeszcze na out Delta Wing
Lukas
16.06.2012 02:16
@rolnik sam w dolinie dolicz okr. formujące i wyjazd na grid, masz 11 kółek
rolnik sam w dolinie
16.06.2012 02:13
Już mam stanowisko przygotowane na podłodze, w chłodnym pomieszczeniu. Zbyt niewygodnie aby spać :P Za to Toyota nr8 zawitała w boksach po jednym okrążeniu więcej niż przed pierwszym zjazdem. #7 pitował po 11 okrążeniach.
Adakar
16.06.2012 02:10
@rolnik sam w dolinie tak samo jak dla uczestników, najcięższa będzie NOC ;) Toyotka nr8 już 2 raz w boksach, czyli zaraz też Wurz się zjawi
rolnik sam w dolinie
16.06.2012 02:08
Ja tam mam nadzieje, że 4-ty raz z rzędu obejrzę całe 24h :P
TommyYse
16.06.2012 02:04
@Adakar Na Eurosporcie można zmienić komentarz.
Adakar
16.06.2012 02:02
59 Luxury Racing i 51 AF Corse 14 okrążeń przed 1. pit stopem, mocno przeciągnęli stint
cobra
16.06.2012 02:00
@Adakar - Ale ewidentnie nie dla tych, którzy nie tolerują reklam co kilkanaście minut. ;)
KuraF1
16.06.2012 01:57
@plastic ja planuje 2h przerwy na mecz, a później 1h na Adamka no i od czasu do czasu na Indy będę spoglądał Posiada ktoś jakąś dobrą prognoze pogody ?
rolnik sam w dolinie
16.06.2012 01:55
a na czacie pustki w tym roku
Lukas
16.06.2012 01:52
@SirKamil spokojnie, wspieramy rodzimy biznes ;)
Adakar
16.06.2012 01:52
Oba Astony mają wpisane OUT :/ http://www.oleoletv.com/watch/live/stream/online/free/tv/video/channel/feed/link/broadcast/vivo/gratis/p2p/4/june/16/2012/4/0/182/v-418207/24-hours-of-le-mans.html dla tych którzy jednak mają dość polskiego "profesionalizmu"
Pieczar
16.06.2012 01:43
@zefu Dzięki.
SirKamil
16.06.2012 01:41
[quote="Lukas"]@Yurek nie możemy podać nazw ale nieco wyższa "półka" :D[/quote] kurza stopa, chyba nie wspieracie palucha?! ;)
cobra
16.06.2012 01:39
@polo508 - R18 Ultra wydaje podobne dźwięki. ;) Zgodze się w każdym razie co do tego, że dźwięku silnika Corvetty nic nie przebije. :)
Lukas
16.06.2012 01:36
@Yurek nie możemy podać nazw ale nieco wyższa "półka" :D
Yurek
16.06.2012 01:34
[quote="Lukas"]- zabezpieczenie w razie braku dostaw prądu - 3h rezerwowego źródła prądu - dwa niezależne źródła Internetu w razie awarii głównego[/quote] No no, ładnie! [quote="Lukas"]- kila litrów napojów wysokokofeinowych[/quote] Zgrzewka Be Power z Biedronki?
polo508
16.06.2012 01:29
Jak ten e-tron brzmi..... słuchać się tych pisków nie da... Toyota za to brzmi świetnie chociaż do Corvetty z GT trochę brakuje;)
plastic
16.06.2012 01:27
dorzućmy jeszcze świetną telemetrię/onboard od Audi http://tv.audi.de/#/01
zefu
16.06.2012 01:19
jeśli można, link: http://live.fiawec.com/ On-board'y i live timing
jurcek
16.06.2012 01:09
zapodajcie linka na live z jakiejś Italki ;]
Pieczar
16.06.2012 01:08
Można prosić o link do live timingu?
Lukas
16.06.2012 01:04
Ciekawostki techniczne relacji :D - dwóch redaktorów w "studiu Le Mans Wyprzedź Mnie!" - dwóch redaktorów w rezerwie - live timing na dwóch komputerach (plus kamery OB dawane przez zespoły) - zabezpieczenie w razie braku dostaw prądu - 3h rezerwowego źródła prądu - dwa niezależne źródła Internetu w razie awarii głównego - kila litrów napojów wysokokofeinowych :)
cziken129
16.06.2012 12:54
@plastic- ja podobnie :) a mogę wiedzieć ilu redaktorów będzie nadzorować pracę nad materiałem z Le Mans?
PopaY-F1
16.06.2012 12:49
Wolałbym relację video :P
plastic
16.06.2012 12:48
W zeszłym roku naliczyłem 16h obejżanego wyścigu, w tym roku planuję tylko dwugodzinną przerwę na mecz ;).