Rosberg najszybszy na zakończenie zimowych testów

Niemiec o 0,4s pobil wczorajszy wynik Hamiltona
03.03.1317:06
Paweł Zając
5988wyświetlenia

Nico Rosberg okazał się najszybszy podczas ostatniego dnia testów przedsezonowych w Barcelonie.

Podczas ostatecznego sprawdziany bolidów przed Grand Prix Australii kierowcy mogli pojeździć po suchym torze i jak najbardziej chcieli wykorzystać dostępny czas.

Niemiec ustanowił swój wynik kilka minut po jedenastej na miękkich oponach. W tym samym czasie o jak najlepszy rezultat walczył także Alonso, jednak ostatecznie to Rosberg znalazł się na czele z wynikiem 1:20,130s - o niecałe cztery dziesiąte lepszym od Hiszpana.

Trzecie miejsce podczas dzisiejszych jazd przypadło Jensonowi Buttonowi, jednak Brytyjczyk miał już grubo ponad sekundę straty do kierowce Mercedesa. Czwarty był Hulkenberg, który podobnie jak większość zawodników ustanowił swój najlepszy czas przed przerwą na lunch. Piąty Kimi Raikkonen nie zaliczy tego dnia do w pełni udanych. Po wczorajszej absencji wywołanej zatruciem pokarmowy, Fin przesiedział większość poranka w garażu z powodu awarii skrzyni biegów. Lotusowi udało się jednak uporać z awarią i przejechać ponad 40 okrążeń.

Szósty był Paul di Resta, który stracił już ponad półtorej sekundy do Rosberga. Za plecami Szkota znaleźli się Pastor Maldonado i Sebastian Vettel. Dziesiątkę zamknęli Valtteri Bottas, który przejął FW35 po południu oraz Chales Pic. Trzy ostatnie miejsca przypadły zawodnikom Marussi i Toro Rosso. Bianchi był jedenasty, przed Ricciardo i Chiltonem, który, podobnie jak Bottas, jeździł tylko po południu.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Nico Rosberg (-)Mercedes F1 W041311:20,130
2Fernando Alonso (-)Ferrari F1381201:20,4940,364 0,364
3Jenson Button (-)McLaren Mercedes MP4-281221:21,4441,314 0,950
4Nico Hulkenberg (-)Sauber Ferrari C321181:21,5411,411 0,097
5Kimi Raikkonen (-)Lotus Renault E21501:21,6581,528 0,117
6Paul di Resta (-)Force India Mercedes VJM061121:21,6641,534 0,006
7Pastor Maldonado (-)Williams Renault FW35421:22,4152,285 0,751
8Sebastian Vettel (-)Red Bull Renault RB91001:22,5142,384 0,099
9Valtteri Bottas (-)Williams Renault FW35311:22,5242,394 0,010
10Charles Pic (-)Caterham Renault CT031161:23,1152,985 0,591
11Jules Bianchi (-)Marussia Cosworth MR02621:23,1673,037 0,052
12Daniel Ricciardo (-)Toro Rosso Ferrari STR8911:23,6283,498 0,461
13Max Chilton (-)Marussia Cosworth MR02491:24,1033,973 0,475

KOMENTARZE

21
Kamikadze2000
04.03.2013 05:31
Testy nie powiedzą nam za wiele, tym bardziej, że przepisy nie uległy zmianie. Tak więc można być pewnym, że czasy RBR nie są robione na oparach. Nie można tego powiedzieć o Mercu. Ich czas na pewno był szybkim. Wolę się nie łudzić co do ich formy. Nie będzie ona zła, będzie raczej dobra. Ale o mistrzostwie ich fani niech nie myślą, bo się mocno przejadą. ;)
lukmack
04.03.2013 09:09
Lukas
04.03.2013 09:06
@phoodgie postaramy się jak najszybciej uruchomić nowy sezon :)
dycjusz
04.03.2013 08:46
@phoodgie będzie news na głównej;) Cierpliwości.. a na pewno sie odpłaci;)
phoodgie
04.03.2013 08:34
Cześć wszystkim. Czy ktoś wie kiedy będzie można kupować składniki w GPM na nowy sezon ?
IceMan11
03.03.2013 10:16
@SilverX Gdybyś co drugi news o Mercedesie - albo nie. W każdym newsie - nie pisał jaki Merc jest super to nawet bym ci uwierzył... Prawda jest taka, że w komentarzu napisałeś to na co liczysz, a nie co w rzeczywistości ma miejsce. Od dobrych kilku sezonów piszesz to samo, więc raczysz wybaczyć, ale nie zmienię zdania. PS. Tak w ogóle spytam. Skąd wiesz, że poprawili się o 3 sekundy? @katinka A dwa dni temu mówił, że nie widział, aby miał jakiś pasywny DRS. Co mówił w 2011? Nic nie wiemy, zobaczymy itd. W 2012 mówił tak samo, ale... Zabrali im najważniejsze. Teraz mają ewolucję zeszłorocznej maszyny, która w końcówce była naprawdę szybka. Oni tego nie schrzanią, nie ma szans. Zauważ, że Webber mówił, że RBR nigdy nie był tak silny jak obecnie. Mówił ogólnie, ale gdyby mieli "toczke" to na 100% by tak nie powiedział :)
AMG_GP
03.03.2013 10:12
Testy Testami ... Czasy Czasami... Prawda jest taka że układ sił nawet nie zobaczymy w gp Australii tak jak to było w sezonie 2012...te same opony te same problemy może fajnie że Mercedes zaszalał z czasami tak jak Ferrari w przypadku Alonso wydaje mi się że Mercedes jak i Ferrari pokazali swoje tempo i nie oszczędzali a reszta mam na myśli Red Bull-a Lotusa... A Mclaren wydaje się jak by miał problemy z zrozumieniem samochodu do czego sami się przyznawają... chyba że dobrze grają...i udawają że mają PROBLEM:P
SirKamil
03.03.2013 09:37
Mercedes pokręcił trochę glory lapów że tak spolszczę... nic złego, taki mieli program. Pewnie są mocniejsi niż na końcu ubiegłego sezonu i może nawet tak mocni jak na jego początku. O wszystkim zdecyduje jednak forma w wyścigach a do symulacji niestety nie mamy dostępu.
Nilstem
03.03.2013 08:59
[quote="PABLOeskobar"] Zgadzam się z IceMan11 i taką kolejność bym zostawił[/quote] Czyli mogę już iść do bukmachera? ;] Dajcie sobie spokój. Co roku ktoś wygląda dobrze na testach, a potem okazuje się rozczarowaniem.
katinka
03.03.2013 08:58
[quote]Liczę na bardzo udany sezon w ich wykonaniu bo stać ich na to. [/quote] @SilverX, i oby się sprawdziło, a przepowiadacze klęski Mercedesa i Lewisa bardzo się zdziwili ;) Ogólnie po Barcelonie Merc nie wygląda chyba tak źle w porównaniu do czołówki i na pewno W04 ma dużo lepszy balans niż zeszłoroczny bolid. Szkoda tylko, że pierwsze poprawki będą dopiero na Chiny. Wymieniany jest tylko Lotus, McLaren i RBR, ale Ferrari tez z niezłym tempem wyscigowym. No właśnie, a ciekawe, czy to co mówi Seba Vettel, to jakiś bajer dla zmylenia przeciwnika, bo nie jest zbyt zadowolony z testów i twierdzi, że rozpoznanie słabych punktów w RB9 ograniczają opony.
robertunio
03.03.2013 08:44
@ up Nie wiem gdzie jest Lotus. W ogole po tych testach jestem troche zagubiony. Lotus jest najprawdopodobniej w TOP 5 Team. Sebastian Vettel w wywiadzie dla BBC narzekal na opony na kilka mozliwych sposobow, ze niestale, ze utrudniaja dobranie optymalnych ustawien, itp. Mowil tez ze nie udalo sie w pelni zrealizowac programu testow, wiec wydaje mi sie ze RBR jest nizej niz sie tego wiekszosc spodziewala jesli chodzi o osiagi.
PABLOeskobar
03.03.2013 07:41
robertunio "Nie spodziwam sie hegemonii Mercedesa. Powiedzialem tylko ze mysle ze w tym roku beda walczyc o Mistrzostwo. Pytanie z kim pozostaje otwarte, chociaz oczywiscie McLaren, RBR i Ferrari wydaja sie najbardziej naturalnymi konkurentami, aczkolwiek srodek stawki wydaje sie byc blisko czolowki w zwiazku z tym na 100% mozna wykreslic z walki o Marussie, Caterhama czy Toro Rosso." Gdzie według ciebie jest lotus chyba mało kto z tej strony widzi potencjał lotusa który moim zdaniem jest szybszy od Mercedesa ,Mclarena i Ferrari poza RedBullem oczywiście który ostro się maskuję. IceMan11 "TOP3 - RBR, Lotus, McLaren" Zgadzam się z IceMan11 i taką kolejność bym zostawił Przestudiujcie sobie czasy długich przejazdów RBR i Lotus są najszybsi i najrówniejsi najlepiej obchodzą się z oponami
SilverX
03.03.2013 07:17
Prawda jest taka, że Mercedes względem ubiegłego roku poprawił się o 3 sekundy czyli dokładnie o tyle i przewidywali już miesiąc temu co wydawało się niemożliwe tutejszym użytkownikom. Mercedes to nie jakieś zespół - pietruszka, to byli mistrzowie świata z najlepszą parą kierowców na gridzie. Liczę na bardzo udany sezon w ich wykonaniu bo stać ich na to. Jeżeli W04 okaże się naprawdę dobrą maszyną to wszyscy ci którzy kwitowali uśmiechem przejście Hamiltona do Mercedes będą musieli przełknąć gorzką pigułkę...
IceMan11
03.03.2013 06:38
@SilverX Tak, bo jak widać, wystarczy przejechać dwa okrążenia kwalifikacyjne i wielkie wow. To, że Mercedes się poprawił to rzecz oczywista. Ja stawiam ich na początku w TOP5 na gridzie, ale sezon jest długi, a im dalej w las tym Mercedes jest gorszy.
SilverX
03.03.2013 06:29
I nagle wypowiedzi Laudy są stawiane w całkiem innym świetle...
IceMan11
03.03.2013 06:19
Powiedziały mało, ale o środku stawki. Tam nie wiadomo co i jak. Czy STR będzie lepsze? Czy Williams podskoczy? Czy Sauber spadnie? Co z Force India? O tych zespołach po testach wiemy bardzo mało, ale o RBR, Ferrari, McLarenie, Lotusie i Mercedesie już znacznie więcej. Na miejsce Ferrari wskakuje Lotus i tak wygląda obecnie TOP3 - RBR, Lotus, McLaren (kolejność dowolna). @robertunio A kto tu pisał o hegemonii? Bo ja na pewno nie. Pisanie o mistrzostwie po ostatnim sezonie i tak jest zbyt dalekim krokiem w przypadku Mercedesa.
Karol24
03.03.2013 06:18
Mercedes zrobił wielki postęp. Nie będzie najszybszy, ale powinien mieścić się w granicy 0,5 sekundy. A w zeszłym roku tracili nawet po 2 sekundy do liderów.
robertunio
03.03.2013 06:09
@ Iceman11 Nie spodziwam sie hegemonii Mercedesa. Powiedzialem tylko ze mysle ze w tym roku beda walczyc o Mistrzostwo. Pytanie z kim pozostaje otwarte, chociaz oczywiscie McLaren, RBR i Ferrari wydaja sie najbardziej naturalnymi konkurentami, aczkolwiek srodek stawki wydaje sie byc blisko czolowki w zwiazku z tym na 100% mozna wykreslic z walki o Marussie, Caterhama czy Toro Rosso.
Simi
03.03.2013 05:57
A ja myślę, że takie gadanie jest bez sensu. Poczekajmy, nie wyrokujmy. Tegoroczne testy powiedziały nam naprawdę mało, więc trzeba zachować cierpliwość. Zobaczymy jak będzie wyglądał układ sił, bo ja na przykład nie jestem w stanie w ogóle go wskazać. Ok, z przyzwyczajenia powiem, że RBR będzie najlepszy, bo w ostatnich latach zawsze tak było. A dalej? Nie mam pojęcia.
IceMan11
03.03.2013 05:53
@robertunio A ja myślę, że taki McLaren czy RBR ani razu nie pojechali z tak pustym bakiem jak Mercedes.
robertunio
03.03.2013 05:48
Mercedes chyba ma potencjal wiekszy niz poczatkowo spodziewala sie wiekszosc obserwatorow. Mysle ze w tym roku razem z Hamiltonem beda walczyli o Mistrzostwo w obu klasyfikacjach.