Wywiad z Fernando Alonso
Hiszpan opowiada o nowym bolidzie i swoich oczekiwaniach względem sezonu 2006
01.02.0622:37
1580wyświetlenia

Fernando, przeżyłeś fantastyczny sezon 2005 z Renault. Czy możesz spisać się lepiej w 2006?
Dla mnie sezon 2006 jest nowym wyzwaniem. Uwielbiam rywalizację i chcę wygrywać niezależnie od wszystkiego. OK, byłem mistrzem w ubiegłym roku, ale tamto już się skończyło. Od pierwszego wyścigu zaczyna się nowa rywalizacja. Wszystko zaczyna się od początku. Jestem w czołowym zespole, który jest bardzo konkurencyjny, więc wiąże się to z dużymi oczekiwaniami; dodatkowo jestem odpowiedzialny za utrzymanie swojej formy, aby obronić tytuł mistrza świata.
Jeździłeś już dosyć sporo R26. Czego oczekiwałeś od tego samochodu?
Miałem nadzieję dostać samochód podobny do R25, którego używaliśmy w zeszłym roku, co znaczy, że chciałem by był łatwy w prowadzeniu i dało się nim sterować w podobny sposób. Mam takie odczucia względem R26. Wygląda i sprawia wrażenie bardzo dobrej ewolucji zeszłorocznego bolidu z wielkim potencjałem. Aby walczyć o tytuł potrzeba samochodu będącego szybkim na torach każdego typu, oraz takiego, który kończy wyścigi - jak widzieliśmy w zeszłym roku. To jest to na czym się skupiamy.
W sezonie 2006 wchodzą silniki V8. Jakie są twoje odczucia na temat nowego silnika V8 w R26?
Wierzę, że jesteśmy w dobrej pozycji, lecz jest to szansa dla wszystkich zespołów, ponieważ każdy zaczyna od zera. Zespół w Viry wykonał fantastyczną pracę na dynamometrach i dotychczasowe osiągi na torze były bardzo budujące. Podczas pierwszych testów prawdziwym zmartwieniem jest niezawodność. Nie mieliśmy żadnych problemów mechanicznych, więc jest solidna podstawa. Jeśli jest się niezawodnym, zwiększanie osiągów nie jest dużym problemem.
Podsumowując, jaki jest twój cel w tym sezonie?
O tej porze roku, nic nie znaczy mówienie o zdobywaniu tytułu - ale pewnym jest, że chce się o niego walczyć. Renault ma potencjał, zespół jest przeświadczony, że możemy powtórzyć ubiegłoroczny wynik, również bolid wydaje się być konkurencyjny. Moim celem jest obrona numeru 1 na nosie R26.
Źródło: RenaultF1.com
KOMENTARZE