Alonso: System Halo wymaga dopracowania

Z kolei Hamilton przekonuje, że mógłby korzystać z "aureoli" przez cały weekend.
17.09.1608:39
Nataniel Piórkowski
1140wyświetlenia


Fernando Alonso uważa, że system Halo wymaga dopracowania i musi pozwalać kierowcy na sprawne wejście i wyjście z kokpitu bolidu.

W trakcie piątkowego treningu przed GP Singapuru, Alonso oraz Lewis Hamilton testowali w swych samochodach system ochrony kokpitu proponowany przez FIA na sezon 2018. Hiszpan przyznał, że nie ma większych zastrzeżeń do widoczności, ale martwią go problemy z wejściem i wyjściem z bolidu.

Bardzo trudno jest się dostać do kokpitu i z niego wydostać. To pierwsze wrażenie, które mnie uderzyło. Na tę chwilę pole widzenia kierowcy jest ograniczone, ale domyślam się, że można się do tego dostosować. Pamiętam, że kilka lat temu nosy bolidów stały się wyższe, a widoczność dużo gorsza, ale po dwóch czy trzech latach przyzwyczailiśmy się i nawet tego nie odczuwamy.

Sądzę, że wprowadzenie Halo będzie miało drobny wpływ na kwestie związane z widoczności, ale uważam, że cały projekt potrzebuje poważnego dopracowania. Wchodzenie i wychodzenie z bolidu musi zostać poprawione. Trzeba także dać mechanikom możliwość zapinania pasów bezpieczeństwa. Wydaje mi się, że są kwestie, nad którymi trzeba jeszcze popracować - dodał kierowca z Oviedo.

Z kolei Lewis Hamilton, który także testował w swoim Mercedesie system ochrony kokpitu, dał jasno do zrozumienia, że gdyby mógł, to już w Singapurze ścigałby się z zainstalowanym Halo. Prócz samego wsiadania do bolidu, które mocno odbiega od tego, do czego przywykliśmy, nie odczuwałem tak naprawdę żadnych poważniejszych różnic. Konstrukcja Halo lekko ograniczała pole widzenia w lusterkach, ale nie było żadnych większych problemów. Jeśli by mi na to pozwolono, mógłbym jeździć z Halo przez cały weekend.

KOMENTARZE

6
enstone
17.09.2016 10:25
@rno2 Trochę masz racji, żyjemy w chorym świecie tzw. "poprawności politycznej", która poniekąd zabrania mówienia tego czego się myśli i jak faktycznie jest. Takie nastały czasy, że nie zawsze białe jest białe, a czarne jest czarne.... @ekwador15 @nate Jak to co, FIA wzięła wszystkich kierowców pod włos, pokazując zapewne śmiertelne wypadki z lat 60-70-tych, gdzie całe bezpieczeństwo było na żenującym poziomie zaczynając od zabezpieczeniach, których de facto nie było na torach czy Marshali - którzy widząc wypadek kierowcy patrzeli z boku nawet nie kwapiąc się żeby jakkolwiek pomóc .... Ciekawe czy pokazali wypadek Helmutha Koinigga, który w '74 na Watkins Glen wbił się pod barierę armco, która była źle zamocowana czego finałem było odcięcie głowy kierowcy, która pokulała się niczym piłka kilka metrów dalej ...... FIA czyli leśne dziady na czele z Todtem, Whitingiem, i Blashem w razie czego chcą mieć ręce czyste bo próbowali poprawić bezpieczeństwo jednakże wiadomo jak to wyszło ..... Halo nie gwarantuje żadnego bezpieczeństwa - jest tylko zwykłym działaniem, "że coś robimy" ..
rno2
17.09.2016 09:20
Po prostu Lewis dostał ostrą zjeb.ę od FIA za wyśmiewanie tego systemu i od jakiegoś czasu musi mówić, że w sumie to halo to całkiem spoko jest :-)
Olek89
17.09.2016 09:17
@ekwador15 Jeszcze nie tak dawno pisałeś, że Hamilton jako jedyny ze stawki jest PRAWDZIWYM kierowcą wyścigowym z jajami, bo sprzeciwia się temu rozwiązaniu, a reszta kierowców to cip... Rozumiem że teraz Lewisa również już zaliczasz do "żeńskich narządów rozrodczych"? Czy zmieniłeś zdanie o 180 stopni tak jak Twój ulubieniec?
Gerard
17.09.2016 09:11
Hamilton to po prostu chorągiewka i hipokryta, gdyby załóżmy pozwolili mu cały weekend jeździć z tym systemem i gdyby przegrał wtedy kwalifikacje oraz wyścig z Rosbergiem, suchej nitki by na tym całym "halo" nie zostawił, zjechałby to rozwiązanie po całości. To jest jeden z najmniej szczerych kierowców. On nie mówi co myśli, on mówi to co ludzie chcą usłyszeć. Cwaniak. Mówi tylko to co myśli, gdy nie zapanuje nad emocjami i straci kontrolę, vide słynne "Dostałem karę, bo jestem czarny".
nate
17.09.2016 08:38
@ekwador15 Rzeczywiście, Hamilton diametralnie zmienił swoją opinię po spotkaniu do jakiego doszło w lipcu na Hungaroringu, gdzie FIA przedstawiła prezentację na temat zalet płynących ze stosowania Halo. Więcej informacji znajdziesz tutaj: http://www.f1wm.pl/php/news_id-38399.html
ekwador15
17.09.2016 08:19
Co oni tam pokazali, że Lewis tak zmienił zdanie? Chyba przed GP Węgier czy GP Niemiec na odprawie kierowców FIA pokazała jakieś materiały z wypadków, w których pomógłby system Halo i po tym Lewis zmienił zdanie. Co oni tam zaprezentowali? Jakies drastyczne zdjęcia czy co?