Wehrlein robi wszystko, aby pozostać w stawce F1 w sezonie 2018

Media spekulują jednak, że Niemiec może powrócić do serii DTM lub rozpocząć starty w Formule E.
01.08.1711:07
Nataniel Piórkowski
1872wyświetlenia
Embed from Getty Images

Pascal Wehrlein zapewnia, że robi wszystko co tylko, aby utrzymać się w Formule 1 w sezonie 2018.

Niemiecki Bild sugeruje, że po zakończeniu bieżącej kampanii Niemiec może stracić swój wyścigowy fotel w stajni z Hinwill. W wyniku ogłoszenia przez Saubera przedłużenia umowy na dostawy jednostek napędowych z Ferrari, kandydatami do przejścia posady Wehrleina mają być juniorzy włoskiej stajni: Antonio Giovinazzi lub Charles Leclerc.

Niepokojące z perspektywy Wehrleina są zapowiedzi prezesa Ferrari - Sergio Marchionne, który stwierdził: Umowa na dostawy silników dla Saubera to także sposób na stworzenie pewnego rodzaju juniorskiego teamu dla naszych młodych kierowców. Mamy dwa wspaniałe talenty, ale by mogły stać się one przyszłością Ferrari, potrzebujemy zespołu, w którym mogłyby trenować. Potrzebujemy dla nich miejsca, więc [Sauber] to świetny pomysł. Pracujemy nad tym.

Kariera Wehrleina jest wspierana przez Mercedesa. Według mediów wydaje się mało prawdopodobne, aby 22-latek zdobył posadę w jednym z zespołów korzystających z silników niemieckiego koncernu lub jakimkolwiek innym teamie. Zdobyłem wszystkie pięć punktów dla Saubera, a w kwalifikacjach pokonuję Ericssona stosunkiem 8 do 2 [po GP Węgier 9 do 2]. Co więcej mogę zrobić? - miał powiedzieć Wehrlein.

Bild i Blick donoszą, że najbardziej prawdopodobnymi alternatywami Wehrleina na kolejny sezon są powrót do DTM, gdzie wywalczył mistrzowski tytuł w 2015 roku lub rozpoczęcie startów w Formule E.

KOMENTARZE

13
Titheon
01.08.2017 06:42
Trochę szkoda, ale jakby się tak dokładnie przyjrzeć, to jakimś szczególnie wielkim talentem też nie jest. Bardziej boli to, że odejdzie on a nie Ericsson, aniżeli to że odejdzie :)
bartoszcze
01.08.2017 12:33
Bez żalu. Wielu czeka na swoje miejsce w F1.
KamBrillant
01.08.2017 11:44
To niesprawiedliwe że musi się martwić o posadę na przyszły sezon. Jest lepszym kierowcą od szwedzkiej wersji Sakona Yamamoto poza tym szkoda by było żeby chłopak się zmarnował w DTM lub Formule E. Widziałbym go w Williamsie.
Protonek
01.08.2017 10:07
Oby pozostał bo to dobry kierowca, szkoda że on musi się martwić o posadę, a taki Ericsson ma ją niemal pewną
marvin
01.08.2017 10:00
@rno2 Faktycznie coś było, racja, ciężko było tego newsa znaleźć. W sumie chyba to była przeszkoda już na ten sezon, dlatego zatrudnili Massę.
rno2
01.08.2017 09:51
@marvin Mówiło się o tym, że Martini wymaga jednego kierowcy +25.
marvin
01.08.2017 09:51
@rno2 Przecież Wehrlein ma 22 lata, gdzie tu bariera wiekowa (w październiku będzie miał 23)? Ja wiem, że Stroll ma 18 i w pewnych krajach nadal nie może pić, ale Pascal to już raczej może wszędzie ;)
rno2
01.08.2017 09:36
Tyle, że w Williamsie jest ta bariera wiekowa z uwagi na sponsoring Martini :-/
sraka447
01.08.2017 09:31
[quote="rno2"]Może zrobi się miejsce w FI albo Williamsie?[/quote] Myślę że prędzej w Williamsie niż w FI
Aeromis
01.08.2017 09:24
Aktualna forma zdrowotna Massy jak i sportowa Williamsa wprost sugeruje gdzie mógłby spokojnie przenieść się Pascal. Bez wątpienia byłoby trudniej gdyby Williams wrócił do mocnej formy, bo Pascal jednak popełnia błędy.
rno2
01.08.2017 09:23
Może zrobi się miejsce w FI albo Williamsie? Przejście do DTM wydaje się głupie, patrząc na to, że po sezonie 2018 Mercedes zwija się stamtąd...
WrobelGP
01.08.2017 09:20
Jeśli rzeczywiście sytuacja tak wygląda jak brzmi narracja tego artykułu (a jest mało optymistyczna) to szkoda chłopa. Kolejny, który jest szybszy od Ericssona a którego prawdopodobnie czeka wypad z F1, podczas gdy taki Massa siedzi w Williamsie nie wiadomo po co.
Malineusz
01.08.2017 09:14
Mam nadzieje, ze zostanie w stawce. Byłaby wielka szkoda jakby taki talent sie zmarnował.