Hamilton z rekordem toru w drugim treningu
Anglik pewnie rozpoczął weekend w Austin
20.10.1722:32
5787wyświetlenia
Embed from Getty Images
Druga sesja treningowa, w przeciwieństwie do pierwszej rozpoczęła się na w pełni suchej nawierzchni, co od razu postanowili wykorzystać kierowcy, ochoczo wyjeżdżając na tor. Pośpiech jednak dał o sobie znać w postaci wielu wyjazdów na pobocza.
Stawka w związku z ograniczonym czasem przejazdów w pierwszej sesji podzieliła się z wyborem opon. Mniej więcej połowa zawodników wybrała miękki, a druga połowa supermiękkie opony. Po pierwszych okrążeniach prowadził Red Bull z Danielem Ricciardo, który ustanowił czas 1:36,116. W tym czasie sporą przygodę zaliczył Vettel, wypadając w żwirową pułapkę. Niemiec zdołał się z niej wydostać, jednak musiał zjechać do garażu, w celu sprawdzenia samochodu.
Po 30 minutach treningu do użycia weszły ultramiękkie opony i nikogo nie zdziwił fakt, że Mercedesy z łatwością pobiły rekord toru, który od teraz należał do Hamiltona, a wynosił 1:34,668. Tym razem Red Bull nie był w stanie dorównać mistrzom świata i Verstappen pojechał wolniej o niecałe 0,4 sekundy.
Vettelowi udało się powrócić na tor, jednak na ultramiękkich oponach był o pół sekundy wolniejszy od Hamiltona. Chwilę później, jak zwykle w drugim treningu, ekipy zabrały się do pracy nad tempem wyścigowym. Ponownie w tym sezonie ultramiękkie opony wytrzymywały bardzo długi dystans, co może nam znowu zwiastować strategię jednego postoju.
Bardzo dobrze w pierwszym występnie w Renault wypadł Carlos Sainz, jadąc nieco szybciej od Hulkenberga, co biorąc pod uwagę formę Jolyona Palmera, jest niezłym osiągnięciem. Ciężko tym czasem było ocenić formę Brendona Hartleya, gdyż Nowozelandczyk poświęcił większość dnia na nauce tegorocznych maszyn F1.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,9 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho
Druga sesja treningowa, w przeciwieństwie do pierwszej rozpoczęła się na w pełni suchej nawierzchni, co od razu postanowili wykorzystać kierowcy, ochoczo wyjeżdżając na tor. Pośpiech jednak dał o sobie znać w postaci wielu wyjazdów na pobocza.
Stawka w związku z ograniczonym czasem przejazdów w pierwszej sesji podzieliła się z wyborem opon. Mniej więcej połowa zawodników wybrała miękki, a druga połowa supermiękkie opony. Po pierwszych okrążeniach prowadził Red Bull z Danielem Ricciardo, który ustanowił czas 1:36,116. W tym czasie sporą przygodę zaliczył Vettel, wypadając w żwirową pułapkę. Niemiec zdołał się z niej wydostać, jednak musiał zjechać do garażu, w celu sprawdzenia samochodu.
Po 30 minutach treningu do użycia weszły ultramiękkie opony i nikogo nie zdziwił fakt, że Mercedesy z łatwością pobiły rekord toru, który od teraz należał do Hamiltona, a wynosił 1:34,668. Tym razem Red Bull nie był w stanie dorównać mistrzom świata i Verstappen pojechał wolniej o niecałe 0,4 sekundy.
Vettelowi udało się powrócić na tor, jednak na ultramiękkich oponach był o pół sekundy wolniejszy od Hamiltona. Chwilę później, jak zwykle w drugim treningu, ekipy zabrały się do pracy nad tempem wyścigowym. Ponownie w tym sezonie ultramiękkie opony wytrzymywały bardzo długi dystans, co może nam znowu zwiastować strategię jednego postoju.
Bardzo dobrze w pierwszym występnie w Renault wypadł Carlos Sainz, jadąc nieco szybciej od Hulkenberga, co biorąc pod uwagę formę Jolyona Palmera, jest niezłym osiągnięciem. Ciężko tym czasem było ocenić formę Brendona Hartleya, gdyż Nowozelandczyk poświęcił większość dnia na nauce tegorocznych maszyn F1.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,9 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W08 EQ Power+ | 1:34,668 | 26 | |||
2 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB13 | 1:35,065 | 0,397 | 0,397 | 30 | |
3 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF70H | 1:35,192 | 0,524 | 0,127 | 11 | |
4 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W08 EQ Power+ | 1:35,279 | 0,611 | 0,087 | 39 | |
5 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB13 | 1:35,463 | 0,795 | 0,184 | 24 | |
6 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF70H | 1:35,514 | 0,846 | 0,051 | 29 | |
7 | Fernando Alonso (14) | McLaren MCL32 | 1:36,304 | 1,636 | 0,790 | 28 | |
8 | Felipe Massa (19) | Williams FW40 | 1:36,460 | 1,792 | 0,156 | 30 | |
9 | Sergio Perez (11) | Force India VJM10 | 1:36,481 | 1,813 | 0,021 | 28 | |
10 | Esteban Ocon (31) | Force India VJM10 | 1:36,490 | 1,822 | 0,009 | 34 | |
11 | Carlos Sainz (55) | Renault R.S.17 | 1:36,529 | 1,861 | 0,039 | 30 | |
12 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.17 | 1:36,534 | 1,866 | 0,005 | 18 | |
13 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR12 | 1:36,761 | 2,093 | 0,227 | 40 | |
14 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-17 | 1:37,285 | 2,617 | 0,524 | 17 | |
15 | Stoffel Vandoorne (2) | McLaren MCL32 | 1:37,463 | 2,795 | 0,178 | 31 | |
16 | Lance Stroll (18) | Williams FW40 | 1:37,788 | 3,120 | 0,325 | 27 | |
17 | Brendon Hartley (39) | Toro Rosso STR12 | 1:37,987 | 3,319 | 0,199 | 41 | |
18 | Pascal Wehrlein (94) | Sauber C36 | 1:38,165 | 3,497 | 0,178 | 35 | |
19 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C36 | 1:38,262 | 3,594 | 0,097 | 22 | |
20 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-17 | 1:38,387 | 3,719 | 0,125 | 26 |
107% najlepszego czasu: 1:41,294
KOMENTARZE