F1 rozważa zastąpienie obecnego logo nową propozycją?

Trzy nowe znaki towarowe zostały zarejestrowane w EUIPO.
18.11.1712:18
Paweł Urbanowicz
3536wyświetlenia
Właściciele Formuły 1 mogą rozważać zastąpienie aktualnego loga serii wyścigowej jedną z trzech propozycji, które zostały zarejestrowane w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Organem zgłaszającym okazała się być grupa Formula One Licensing BV.



Aktualne logo Formuły 1 zostało zaprojektowane przez firmę Carter Wong Design i weszło do użytku w trakcie sezonu 1994. Obecnie przedstawia ono białą liczbę 1 umieszczoną pomiędzy czarną literą F a czerwoną grafiką. Kolory znajdujące się w aktualnym logo reprezentują kolejno takie wartości jak pasja i energia (czerń) oraz siła i determinacja (czerwień). Powodem, dla którego aktualne logo Formuły 1 zastąpiło używaną w latach 90-tych grafikę z samochodem wyścigowym i nazwą serii była silna globalizacja sportu w tamtym okresie.

KOMENTARZE

26
teambuktu
20.11.2017 09:01
@MartiniRacing Jak to dobrze, że nie zarządzasz F1. Ale spróbuj, idź do Liberty i im powiedz, że Bernie to debil a oni w tym Liberty też nie mają pojęcia o niczym więc chętnie pomożesz i rozdasz dostęp do F1 biednym. To na pewno przyciągnie reklamodawców, bo nic tak nie przyciąga jak bieda. Biedny przecież nic nie ma, więc wszystko musi sobie kupić i jest idealną grupą docelową.
shaq
19.11.2017 06:01
[quote="jednooki_cyklop"]Dopiero po przeczytaniu tego newsa zorientowałem się, że liczba 1 w obecnym logo jest "schowana" między czarnym F a czerwoną grafiką - jak tutaj: https://pbs.twimg.../DN6UBg3WkAAY9C1.jpg :P[/quote] Tyle lat życia w błędzie :D
Yurek
19.11.2017 11:32
[quote="MartiniRacing"]Chyba jesteście dumni że F1 jest w płatnej telewizji.[/quote] Nie jestem dumny, ale nie mam zamiaru teraz płakać z tego powodu i wygłaszać wywrotowych haseł. [quote="MartiniRacing"]Wielu ludzi którzy są biedni też chcieliby oglądać ale ich po prostu nie stać.[/quote] Był taki system, który chciał zabierać bogatym i dawać biednym, nazywał się komunizm. Prawa rynku. Chciałbym jeździć Countachem, ale mnie na niego nie stać i co mam zrobić. [quote="MartiniRacing"]F1 jest sportem globalnym i musi być dostępna.[/quote] Jedno nie zakłada drugiego.
bartoszcze
19.11.2017 08:42
@MartiniRacing Biedni ludzie więcej wydają na fajki/alko, więc nie mów mi, że ktoś komu zależy, nie wyskoczy z 15 PLN na miesiąc (dycha za weekend IMHO się nie opłaca). W DE od przyszłego roku nie wiadomo kto będzie pokazywał F1, bo ktoś musi na to wyłożyć pieniądze - publiczna TV właśnie odpadła z rywalizacji, a RTL puszczający reklamy w trakcie wyścigu waha się...
MartiniRacing
19.11.2017 07:57
To nie fair. Chyba jesteście dumni że F1 jest w płatnej telewizji. Mnie akurat stać na tyle płacenie na oglądanie tego sportu. Ale.... Wielu ludzi którzy są biedni też chcieliby oglądać ale ich po prostu nie stać. F1 jest sportem globalnym i musi być dostępna.W niemczech i w austrii F1 pokazują dwie stacje telewizyjne.
bartoszcze
18.11.2017 09:09
[quote="Yurek"][quote="MartiniRacing"] Bo ja mam dość wydawania 140 zł na ten sport.[/quote] Nikt Ci nie każe.[/quote] Zawsze płaczę z Wielkich Fanów którzy nie są w stanie zapłacić za obejrzenie wyścigu tyle ile kosztuje piwo w knajpie.
jednooki_cyklop
18.11.2017 07:49
Dopiero po przeczytaniu tego newsa zorientowałem się, że liczba 1 w obecnym logo jest "schowana" między czarnym F a czerwoną grafiką - jak tutaj: https://pbs.twimg.com/media/DN6UBg3WkAAY9C1.jpg :P Jeśli chodzi o powyższe koncepcje to trzecia przypomina mi trochę logo f1wm - dwa równoległe łuki. Jest całkiem nowoczesne i byłoby akceptowalne z mojej strony. To drugie logo ma chyba przypominać biało-czarną szachownicę; na początku mi nie przypadło do gustu, ale im dłużej patrzę, tym bardziej mi się podoba.
slipstream
18.11.2017 07:16
Niektórzy zmieniają, inni trwają przy jednym logo. Reguły niema. Na zmianę logo mogą sobie powielić firmy, których znak jest rozpoznawalny, ale niespecjalnie osadzony historycznie. Są też loga o takim zakorzenieniu i sile, ze nikt się nie odważny ich zmieniać. Często też były przypadki że nowe logo wywoływało an tyle niekorzystne emocje, że jednak decydowano się na powrót do starego. W motoryzacji choćby zmiany loga nie są wcale powszechną praktyką. Firmy trwają przy swoich znakach zazwyczaj od początku istnienia firmy poddając je jedynie liftingowi czy modyfikacjom technicznym, ale przy zachowaniu ogólnej "koncepcji", co także poza motoryzacją jest najczęstszą praktyką. Inna rzecz, ze często logo wykorzystuje się do odcięcia przeszłości. Nawet jeśli dotychczasowe logo było udane, firmy decydują się na zmianę dla zmiany, bo tamto logo kojarzy się z poprzednikami, a oni nie chcą się tak kojarzyć. Wtedy mamy z kolei właśnie takie zmiany na siłę które nie wnoszą nic, poza satysfakcją właścicieli że odcinają się od poprzednich właścicieli.
---
18.11.2017 06:12
@Protonek Niektórzy decydują się tylko na unowocześnienie jak MasterCard, ale również bardzo wiele producentów zmienia całkiem koncepcję tak samo jak tutaj. Choć z drugiej strony też ta granica gdzie jest zmiana koncepcji a gdzie nie jest bardzo szeroka. A co do loga tak w ogóle to myślę, że jedno z tych by bardziej pasowało do jingle który teraz jest puszczany. Obecne logo to wciąż mi się kojarzy głównie z poprzednim jinglem granym przez orkiestrę.
SirKamil
18.11.2017 05:47
Ale g*no... Jeśli już muszą przy tym grzebać, dlaczego nie lifting aktualnego, moim zdaniem bardzo udanego, rozpoznawanego i już chyba ikonicznego loga...
Yurek
18.11.2017 05:04
[quote="MartiniRacing"]Jak oni chcą zwiększyć popularność w telewizji skoro jest kodowana we wszystkich krajach?[/quote] Do kogo masz pretensje, do Liberty czy do Polsatu? Ekstraklasy też nie mogę sobie obejrzeć w jakimś TVP. A mistrzostwa świata w szachach? Też odpada. Z szachów nawet nie można było znaleźć streamu, a ceny dostępu wynosiły coś ponad stówkę. I co, mam obwiniać FIDE o całe zło? Ktoś sprzedaje transmisje, bo chce zarobić. Kwestia kalkulacji, czy bardziej opłaca się wpływ z reklam, czy PPV, czy kodowany kanał. To nie jest trudne do ogarnięcia. A Liberty nie zabroni kodowanym nadawcom wykupować praw do transmisji. Za Sky trzeba płacić, ale zobacz, jak profesjonalna to robota. [quote="MartiniRacing"]jak poprawią widowisko (ściganie) to sami fani wrócą czy przyjdą nowi[/quote] Co znaczy poprawią widowisko? Demolition derby? [quote="MartiniRacing"]wrócą wielkie koncerny, takie jak Vodafone. Renault, Honda oni chcą F1 w darmowej tv bo chcą duzej oglądalności.[/quote] Zaskoczę Cię, ale Renault i Honda są już w F1. [quote="MartiniRacing"]Bo ja mam dość wydawania 140 zł na ten sport.[/quote] Nikt Ci nie każe. [quote="MartiniRacing"]Zysk mozna zwiększyć poprzez narzuceniu większych opłat na organizatorów GP.[/quote] Jasne, aż w końcu zostanie pięć GP na krzyż. I tak Bliski Wschód jest nieźle dojony. Generalnie cały Twój wywód opiera się na pretensjach, że nie możesz obejrzeć F1 w TV za darmo.
Aeromis
18.11.2017 04:50
Pierwsze kojarzy mi się z pętla toru, nie jest złe w sumie, choć połączenie "F" z "1" razi, podpis także powinien mieć ten styl. Drugie z niczym, na upartego z pędzeniem. Trzecie to ślady dwóch bolidów i meta (tylko czemu cała czarna a nie czano-biała), wyszło takie dość toporne i ociężałe, nie podoba mi się. We wszystkich brakuje koloru, który by przełamywał tą czerń. To są bardzo mało charakterne loga.
mr_bean2000
18.11.2017 04:01
Masakra.
Protonek
18.11.2017 02:49
@--- Mówiąc o unowocześnianiu miałem na myśli odświeżenie obecnego logo. Coś takiego jak zrobił np. MasterCard.
---
18.11.2017 02:23
@Protonek To zależy. O ile jest tu zmiana koncepcji, to też widzę tu unowocześnienie, szczególnie właśnie, jak już zaznaczyłem, w pierwszym i trzecim logu.
sneer
18.11.2017 02:14
No, panie, logo to najważniejsza rzecz! Od razu oglądalność wzrośnie, jak zmienią.
Protonek
18.11.2017 01:20
@--- Unowocześniają, a nie zmieniają. Tu jest całkowita zmiana koncepcji.
---
18.11.2017 01:18
Tak to jest z logami, większość przedsiębiorstw zmienia co paręnaście lat by odnowić swój wygląd, to naturalne, a obecne logo o ile kultowe dla starych wyg, to w oczach przeciętnego kibica jest trochę przestarzałe. Jak dla mnie mogą być pierwsze i trzecie, choć czcionka do poprawy na jakąś bardziej dynamiczną.
MartiniRacing
18.11.2017 01:03
@Gie Tak ale gdyby F1 dawniej była by pokazywana w kodowanych kanałach to bym tego sportu nie poznał raczej nigdy. Tak mi się zaczeło sledzenie tego wspaniałego sportu. Nie naprawią tego sportu nigdy jak F1 będzie nie dostępna. Bo ja mam dość wydawania 140 zł na ten sport. F1 musi byc darmowa. Zwiększą zyski gdy F1 będzie za darmo. Przyjdą sponsorzy, moze nie marki papierosów, ale przyjdą. Zobaczcie ile w MotoGP jest sponsorów. Zysk mozna zwiększyć poprzez narzuceniu większych opłat na organizatorów GP. Nie mowie o takich jak Spa czy Monza ale np: Azerbejdżan czy Singapur. F1 powinna takze publikować skróty całego weekendu dla własnie przeciętnych Kowalskich. Tak jak robi to WRC gdy robią podsumowania rajdu.
Gie
18.11.2017 12:50
[quote="MartiniRacing"]Oni myślą że przeciętny kowalski kupi pakiet z F1 tylko dlatego by zobaczyć co to jest.[/quote] Przeciętnego Kowalskiego to oni mają w czterech literach. Ich interesują bogate kraje a tam pakiety F1 czy innych popularnych sportów kosztują, do ich zarobków, grosze. Przeciętny Kowalski nigdy nie pojedzie na Hungaroring czy inny tor oglądać F1. Przeciętny Kowalski siedzi z piwskiem przed telewizorem i gapi się na piłkę nożną czy skoki, od czasu do czasu na siatkówkę, i pokazywanie F1 w otwartym kanale tego nie zmieni.
MartiniRacing
18.11.2017 12:15
Willi Weber powiedział że Liberty Media zrobi z tego sportu cyrk. I robi. Robią jakieś pierdoły takie jak DJ na podium w Meksyku. Nie podoba mi się to. Bernie popsuł sport przez ostatnie 15 lat a Liberty Media psuje go jeszcze bardziej. Wprowadzą pólowe wyścigów w głupich lokalizacjach. Tylu wyścigów nawet najwierniejsi fani nie ogarną. Nie samym F1 żyje człowiek tylko, innymi rzeczami i innymi sportami. Jest tyle wyścigów tyle ze WRC nie moge ogarnąć i F1 razem wzięte. Niech wprowadzą 18 wyścigów a lepszych jakościowo. Oni myślą że wprowadzą 25 wyścigów i zarobią dużo pieniędzy. Większe będą pieniądze gdy F1 będzie bezpłatnej telewizji, i jak poprawią widowisko (ściganie) to sami fani wrócą czy przyjdą nowi. Jak oni chcą zwiększyć popularność w telewizji skoro jest kodowana we wszystkich krajach? Oni myślą że przeciętny kowalski kupi pakiet z F1 tylko dlatego by zobaczyć co to jest. Niech F1 będzie darmowa to wrócą wielkie koncerny, takie jak Vodafone. Renault, Honda oni chcą F1 w darmowej tv bo chcą duzej oglądalności.
krecik705
18.11.2017 12:13
Pierwsze skojarzenie na widok tych trzech: WTF! Obecne logo jest świetne i ma to coś, pomimo swojej prostoty. Propozycje do odrzucenia.
slipstream
18.11.2017 11:46
Chciałbym wierzyć że to tylko bardzo ogólne szkice na potrzeby rejestracji jakiegoś ogólnego kształtu znaku, bo jako projekty finalne to z całym szacunkiem nie jest poziom najwyższych lotów...
Titheon
18.11.2017 11:26
To na dole jeszcze jakoś wygląda, byłbym w stanie je zaakceptować... ale te dwa pozostałe? DRAMAT. Naprawdę nie można było zrobić czegoś ambitniejszego? Tylu kreatywnych grafików po świecie się buja i kołysze...
Pavlos Le Paul
18.11.2017 11:22
Jakoś preferuję te obecno logo w porównaniu do tych trzech propozycji, choć te na dole jeszcze takie złe nie jest.
dancom
18.11.2017 11:22
Te 3 propozycje do śmietnika.