Verstappen: Specyfikacja C zmusza do przyjęcia kar w Rosji
Red Bull nie może użyć nowej jednostki w Meksyku i Brazylii
27.09.1818:57
2389wyświetlenia
Embed from Getty Images
Max Verstappen przyznał, że Red Bull musi użyć starszej specyfikacji silnika Renault w Grand Prix Rosji, ponieważ specyfikacja C nie może zostać wykorzystana w nadchodzących zawodach na dużej wysokości.
Red Bull zdecydował się przywrócić specyfikację B w samochodach zarówno Verstappena, jak i Ricciardo podczas nadchodzącego weekendu, pomimo dobrych wyników specyfikacji C od Grand Prix Włoch. Obaj kierowcy otrzymają karę na starcie, jednakże nie podano jeszcze, o ile pozycji dokładnie zostaną przesunięci.
Rzadsze powietrze na wyższych wysokościach oznacza, że turbo musi pracować z większym obciążeniem, by kompensować straty mocy, co zwiększa siły działające na MGU-H.
Renault miało problemy z niezawodnością w zeszłym roku w Meksyku, pomimo faktu, że Verstappen wygrał i ryzyko związane z specyfikacją C zwiększa szanse na awarię. Verstappen powiedział, że specyfikacja C dała dobry progress w kwestii osiągów w kwalifikacjach, jednak ciągle niedomaga w wyścigach.
Max Verstappen przyznał, że Red Bull musi użyć starszej specyfikacji silnika Renault w Grand Prix Rosji, ponieważ specyfikacja C nie może zostać wykorzystana w nadchodzących zawodach na dużej wysokości.
Red Bull zdecydował się przywrócić specyfikację B w samochodach zarówno Verstappena, jak i Ricciardo podczas nadchodzącego weekendu, pomimo dobrych wyników specyfikacji C od Grand Prix Włoch. Obaj kierowcy otrzymają karę na starcie, jednakże nie podano jeszcze, o ile pozycji dokładnie zostaną przesunięci.
Nasze specyfikacja C nie może pojechać w Meksyku i Brazylii- powiedział Verstappen.
Wiedzieliśmy od momentu użycia specyfikacji C, że będziemy musieli skorzystać w pewnym momencie ze starszej wersji. Myślę, że to najlepsze miejsce, by to zrobić. Dodatkowo będziemy mieli więcej części zamiennych, jeśli coś się zepsuje.
Rzadsze powietrze na wyższych wysokościach oznacza, że turbo musi pracować z większym obciążeniem, by kompensować straty mocy, co zwiększa siły działające na MGU-H.
Renault miało problemy z niezawodnością w zeszłym roku w Meksyku, pomimo faktu, że Verstappen wygrał i ryzyko związane z specyfikacją C zwiększa szanse na awarię. Verstappen powiedział, że specyfikacja C dała dobry progress w kwestii osiągów w kwalifikacjach, jednak ciągle niedomaga w wyścigach.
Specyfikacja C daje nieco więcej mocy w kwalifikacjach, jednak jest taka sama, a może nieco wolniejsza w wyścigu- dodał.
Odzyskiwanie energii nie jest tak dobre. Jednak chodzi tylko o kwalifikacje, więc zawsze chcesz urwać kolejną dziesiątą, jeśli silnik na to pozwala. Dlatego zdecydowaliśmy się na specyfikację C.