Whiting: Sensory baterii nie mają związku ze spadkiem formy Ferrari

FIA dokładnie monitoruje pracę układu magazynowania energii w jednostce 063 EVO.
09.10.1814:19
Nataniel Piórkowski
2950wyświetlenia
Embed from Getty Images

FIA zaprzecza sugestiom o tym, jakoby ostatni spadek formy Ferrari był związany z dokładniejszą kontrolą pracy jednostki napędowej wykorzystywanej przez włoską ekipę.

Od samego początku sezonu układ baterii w silniku Ferrari budzi zainteresowanie konkurencyjnych zespołów i organu zarządzającego. Mercedes zwrócił się nawet do FIA z formalną prośbą o zbadanie układu odzyskiwania energii w jednostkach 062 EVO.

Organ zarządzający monitoruje pracę systemu za pomocą dwóch sensorów. Przedstawiciele FIA niejednokrotnie podkreślali, że nie wykryli żadnych śladów łamania przepisów technicznych przez włoską stajnię. Niektórzy obserwatorzy uważają, że ostatnie problemy Scuderii mają związek z większym niż wcześniej zainteresowaniem Międzynarodowej Federacji Samochodowej.

Whiting zapewnia jednak: Nie jestem pewien dlaczego Ferrari straciło formę. Spekulowano, że ma to związek z magicznym sensorem, który zamontowaliśmy w ich silniku. Nie będę mówił nic więcej, ale mogę zapewnić, że z perspektywy osiągów jednostki napędowej nie zgadzamy się z tym, co sugerowano w mediach. Kwestie te nie są ze sobą w ogóle powiązane.

Arrivabene nie był zadowolony z tego, że dziennikarze dowiedzieli się o fakcie zamontowania dodatkowego sensora. W sobotę Włoch spotkał się z Whitingiem w celu wyjaśnienia sprawy. Spotkaliśmy się w sobotę rano. Sprawa jest wyjaśniona. Nie sądzę, że powinienem mówić o tym na jakie tematy dyskutowaliśmy. Wszystko sobie wytłumaczyliśmy - zapewniał Brytyjczyk.

Pytany przez dziennikarzy o to, czy może ujawnić informację na temat tego, kiedy FIA dokonała montażu drugiego czujnika w jednostce napędowej Ferrair, Whiting zdecydowanie odparł: Nie. Gdybym to zrobił, to niestety powiedziałbym wam wszystko o bolidzie Ferrari, a więc ujawniłbym przez to innym zespołom informacje na temat bolidu Ferrari. Nie mogę tego zrobić.

KOMENTARZE

15
marios76
14.10.2018 07:11
@jumper40 Skoro w Benettonie Schumachera byl program wspomagajacy procedure startu i... znikajacy po niej, gdzie pozniejsza kontrola go nie wykazywala, a sprawa byla... cwierc wieku temu; to nie jest problemem takie zaprogramowanie ukladu, aby po podpieciu "czegokolwiek" wracal do ustawien pierwotnych. Ciezkie do udowodnienia, Ferrari ukarane na swoj sposob i jedziemy dalej. Bede sie trzymal takiej teorii ze nieco naciagali rzeczywistosc. Czy jest to bliskie prawdy, czy nieck dalsze- no coz, to moj prywatny wniosek. Ale.trzeba byc naprawde naiwnym, zeby nie widziec powiazania, ;)mysle ze.mamy podobne spostrzezenia, a Whiting ukrywa co moze... Musi!
jumper40
10.10.2018 06:52
To wszystko wygląda jakby ferrari przed samym zamontowaniem dodatkowego sensora przeprogramowało pracę układu by wszystko było zgodne z przepisami a tym samym stracili co nie co. Tym samym zanotowali spadek formy. Teraz to w głównej mierze Vettel przyjmuję na tzw. garba, że spadek formy to w głównej mierze jego zasługa, lecz prawda chyba wygląda zupełnie inaczej. W chwili gdy informacja wydostała sie na światło dzienne farrari całą winą obarczyło kierowców by oddalić od siebie podejrzenia nielegalnych praktyk z działaniem baterii.
robertoooo
09.10.2018 11:08
[quote="bartoszcze"][/quote] Dzięki za wyjaśnienie.
christoff.w
09.10.2018 09:25
I gra gitara. Ręka rękę myje.
bartoszcze
09.10.2018 08:59
[quote="robertoooo"]czy w samochodach Hamiltona i Bottasa też są takie sensory?[/quote] Ogólnie w każdym bolidzie są takie sensory kontrolujące sposób korzystania z energii. Jeżeli natomiast pytasz czy są dodatkowe - nie, bo tylko Ferrari korzysta z baterii podzielonej na dwie części.
robertoooo
09.10.2018 08:35
Dwa pytania. Co jeśli to nie spadek formy Ferrari, a wzrost mocy Mercedesa?(Może inżynierowie Merca coś się dowiedzieli o bolidzie Ferki- stąd sugerowany przeciek) . I drugie, czy w samochodach Hamiltona i Bottasa też są takie sensory?
ICEman
09.10.2018 06:05
Oj cos Ferrari przestało jechać po zamontowaniu tych sensorów, przypadek ? nie sądze.
mariusz0608
09.10.2018 05:51
[quote="Pauree"]Ktoś ma pomysł, w jaki sposób powiedzenie KIEDY został zamontowany sensor, mogłoby wpłynąć na to, że inni "wiedzieliby wszystko o bolidzie Ferrari"? Trochę mi się to kupy nie trzyma.[/quote] Podzielam Twoją wątpliwość i logiczność odpowiedzi Czarliego. Nie mam pewności, ale być może winne jest wadliwe tłumaczenie pytania do Whitinga. Być może pytano gdzie zainstalowano dodatkowy czujnik w autach Ferrari, a nie kiedy.
DBR
09.10.2018 05:03
Przepraszam, a co ma powiedzieć - "Tak, Ferrari oszukiwało i świadomie łamało regulamin techniczny - anulujemy wszystkie punkty." A Ferrari zabiera zabawki - to strzał w stopę całej F1, więc dla wszystkich lepiej jeśli "Sensory baterii nie mają związku ze spadkiem formy Ferrari" - Mercedes wygrywa, Ferrari zostało de facto ukarane, a F1 nieskalana.
Zomo
09.10.2018 03:52
[quote="Kara Nocny Cień"]Sam Vetel jest odpowiedzialny za stratę ok 50 punktów.[/quote] To niby dlaczego nie w druga strone? Moze to Hamilton o Bottass nagle odkryli w sobie ukryte poklady talentow wyscigowych i zaczeli szybciej jezdzic ??
Kara Nocny Cień
09.10.2018 03:44
[quote="Pauree"]Ktoś ma pomysł, w jaki sposób powiedzenie KIEDY został zamontowany sensor, mogłoby wpłynąć na to, że inni "wiedzieliby wszystko o bolidzie Ferrari"?[/quote] Czytaj między wierszami. Skoro są jakieś przecieki, to możliwe mogło by być, aby wyciekły informacje dotyczące bolidu Ferrari. Spadek formy Czerwonych z jakich przyczyn by nie był to winę za taką przewagę Hamiltona ma gównie Vetel i wtóruje temu zespół. Sam Vetel jest odpowiedzialny za stratę ok 50 punktów.
Aeromis
09.10.2018 02:30
"Upadek" Ferrari zaczął się ponad miesiąc przed GP Singapuru. Myślenia życzeniowego nic jednak nie pokona, jak fakty się nie zgadzają to tym gorzej dla faktów.
Zomo
09.10.2018 02:29
Niech Whiting pogada najpierw z inzynierami Renault ktorzy twierdza ze z danych GPS wynika spadek szybkosci Ferrarri po GP Singapuru.
Pauree
09.10.2018 01:16
Ktoś ma pomysł, w jaki sposób powiedzenie KIEDY został zamontowany sensor, mogłoby wpłynąć na to, że inni "wiedzieliby wszystko o bolidzie Ferrari"? Trochę mi się to kupy nie trzyma.
JuJu_Hound
09.10.2018 12:39
Charlie dostał zjebkę od Maurizio i teraz chce naprostować sytuację... i rzeczywistość