Ocon: Verstappen jest agresywny i nieprofesjonalny

Francuz broni swojego manewru twierdząc, że był znacznie szybszy
11.11.1820:55
Łukasz Godula
3036wyświetlenia
Embed from Getty Images

Esteban Ocon powiedział, że Maxowi Verstappenowi brakuje profesjonalizmu po tym, jak go zaatakował i próbował uderzyć w zamian za kontrowersyjną kraksę w GP Brazylii.

Wściekły Verstappen ruszył do garażu FIA, by znaleźć Ocona po wyścigu i agresywnie popychał rywala z Force India, gdyż obwiniał go za kolizję podczas próby odzyskania okrążenia przez Francuza. Ocon starał się bronić, przez co obaj kierowcy zostali wezwani do sędziów, za jak to określiła FIA fizyczny kontakt z innym uczestnikiem mistrzostwa w garażu FIA.

Wypowiadając się na temat incydentu, oraz tego jak FIA musiała interweniować, by uniknąć eskalacji bójki, Ocon powiedział: To co mnie najbardziej zdziwiło to zachowanie Maxa, które przekracza wszelkie granice. FIA musiała go powstrzymać przed agresją, popychaniem mnie i chęcią uderzenia, a to nie jest profesjonalne.

Zapytany przez Sky, czy planował porozmawiać ze starym rywalem z czasów F3, Ocon odpowiedział: Jestem przyzwyczajony do potyczek z Maxem. Był zawsze taki sam. Tak już było kilka lat temu, więc nie.

Ocon bronił swojej jazdy, mówiąc, że miał prawo odzyskać okrążenie po zmienie opon na supermiękką mieszankę.

Jechałem dwa kółka za Maxem - powiedział. Na pierwszym byłem znacznie szybszy i na drugim również. Miałem świeże opony i zasady mówią, że możesz odzyskać okrążenie jeśli jesteś szybszy, tak więc to zrobiłem na drugim okrążeniu, gdyż miałem zdecydowaną przewagę. Pojechałem po zewnętrznej, tak samo jak w przypadku Fernando, wiele razy tak wyprzedzałem w tym wyścigu. Ale tym razem nie skończyło się to tak samo, jak w innych wypadkach.

KOMENTARZE

15
piwo
12.11.2018 05:04
ale wprowadzil tyle zamieszania ze vetel wyprzedzil hamiltona. nie chce bronic ocona bo pewnie byl szybszy na prostych i duzo wolniejszy na zakretach od maxa przez co po prostej pewnie spowodowalby ze max stracilby z 1s (rowniez przez zawirowania powietrza za autem ocona) ale z drugiej strony ocon na prawde przytulil sie do prawej wjezdzajac wrecz calym autem na tarke. max jak to max zamiast zostawic sobie okno bezpieczenstwa pojechal po bandzie czyli bez granicy bledu i sie na tym przejechal. chce wyciskac z kazdego zakretu 100% niby to jest madre bo to f1 z drugiej strony glupie bo nie ma wtedy miejsca na wlasnie takie sytuacje. sam wie ile zyskal a ile przez to stracil w tym sezonie. niech sam wyciaga wnioski.
Masio
12.11.2018 12:16
@piwo W ogóle nie ma co porównywać oddublowania się przez Kubicę do incydentu Ocona i Verstappena. W końcu Robert nie spowodował wówczas żadnej kolizji.
RY2N
11.11.2018 10:20
kwitując jednym zdaniem - zagranie Maxa w walce z Oconem było zgodne z regulaminem, ale całkowicie nieprofesjonalne. Żeby w pełni ocenić sytuację musiałbym porównać czasy okrążeń Ocona przed całym zdarzeniem, ale przypuszczam że jechał szybciej od Maxa. Więc gdyby Max pozwolił mu się oddublować na prostej to nie straciłby na tym więcej niż 0,3 sek. Wystarczyło dać Oconowi zjechać do wewnętrznej na końcu prostej, ale ponieważ Max szedł w zaparte to Ocon przypękał, poszedł szerzej bo bał się żeby Max mu nie przeciął tylnej opony i przez to na pierwszym zakręcie po prostej stracił całą przewagę nad Maxem (przez to w drugim zakręcie był nieco z tyłu i to już był błąd Ocona, że nie ustąpił zawodnikowi z przodu)
Kamikadze2000
11.11.2018 09:47
Za to ty jesteś... dobrze, że znikasz ze stawki... :P
dulk
11.11.2018 09:45
ta zaciekłość to sugeruje jak by wyprzedził Maxa to mógłby go spowolnić na tyle by Lewis go doszedł - punkty u Toto zdobyte (nie ważne że język brązowy ale coż desperci się mogą do tego posunąć) FIA powinna przyjrzeć się takim potencjalnie możliwym praktykom bo to naprawdę wygląda żenująco jak silnikowe klany przy dublach sobie pomagają może czas wprowadzić zasadę że dubel = koniec wyścigu
marios76
11.11.2018 09:11
@dulk Juz pracuje dla Mercedesa :) Zlecenie nr 1... Byl dzis lepszy od Bottasa :)
dulk
11.11.2018 09:09
tylko po co był tam Ocon ? będąc 1 okrążenie i pół bolidu z tyłu co chciał osiągnąć? udowodnić że jest najszybszy na torze? jakies problemy psychiczne z wylotem z F1? ciekawe czy w nagrodę za ten incydent Merc go zatrudni za rok
marios76
11.11.2018 08:58
@piwo I Massa go wtedy popychal??? @Aeromis Hmmm oddublowanie sie jako wina? Kolizje spowodowal Max ostro scinajac do prawej, gdzie byl Ocon.
Aeromis
11.11.2018 08:29
Kraksa była winą Ocona, co nie znaczy że w tym co mówi nie ma racji. Jest racja. Verstappen przez sporą część sezonu pokazywał brak profesjonalizmu, a dziś pokazał i agresję fizyczną.
Haifisch7734
11.11.2018 08:21
@piwo Massa stracił tytuł, gdy Hamilton wyprzedził Glocka, a nie gdy Kubica się oddublował. Oddublowanie Kubicy wręcz mogło pomóc Massie, bo przez to Vettel wyprzedził Hamiltona i Hamilton był niżej niż 5 miejsce.
Matthias
11.11.2018 08:20
@piwo Raczej w drugą stronę, to Hamilton straciłby przez to tytuł mistrzowski - tj. gdyby nie późniejszy prezent od Glocka.
piwo
11.11.2018 08:18
Kubica też się tak oddublowal. Przez to Massa stracił tytuł mistrzowski https://m.youtube.com/watch?v=YI-0yrWlh-8
Patok12
11.11.2018 08:12
On zawsze się rzucał jak miał z kimś kolizję a sam jedzie jak kretyn. To samo było w Baku z Kimim. Bardzo dobrze że odchodzi (Merc moze ma szybki bolid ale jest głupi że takiego kogoś ma jako juniora). Nawet jakby kogoś rozwalił to by go oskarzal że zajechał mu drogę.
lolek99
11.11.2018 08:08
Może odzyskać, ale spróbować w jednym zakręcie, jak się nie uda to masz siedzieć grzecznie za nim. Ban dla niego.
Pauree
11.11.2018 07:59
Dobrze, że Ocon jest profesjonalny... Zero szacunku wobec lidera wyścigu i w konsekwencji odebranie mu zwycięstwa w wyścigu - pełna profeska. Ktoś tych buców powinien w końcu utemperować, bo co jeden to większy ważniak na torze.