Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Francji
 W Q3 kierowcy będą musieli skorzystać z opon C4. 
18.04.1913:08
476wyświetlenia
Embed from Getty Images
Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia, które zostaną użyte podczas Grand Prix Francji.
Na torze Paul Ricard kierowcy Formuły 1 otrzymają do dyspozycji opony wykonane z mieszanek C4 (miękkie), C3 (pośrednie) i C2 (twarde).
Grand Prix Francji jest jak dotąd czwartym wyścigiem w tym sezonie, w przypadku którego oficjalny dostawca ogumienia zastosował taką alokację.
Mieszanka C4 jest porównywalna do ubiegłorocznej ultramiękkiej. Pojawiła się ona we Francji jako opona kwalifikacyjna, z której kierowcy musieli obowiązkowo skorzystać w Q3. Dwie pozostałe: C3 i C2 są nieco twardsze od ogumienia w specyfikacji 2018 (supermiękkiego i miękkiego).
Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia, które zostaną użyte podczas Grand Prix Francji.
Na torze Paul Ricard kierowcy Formuły 1 otrzymają do dyspozycji opony wykonane z mieszanek C4 (miękkie), C3 (pośrednie) i C2 (twarde).
Grand Prix Francji jest jak dotąd czwartym wyścigiem w tym sezonie, w przypadku którego oficjalny dostawca ogumienia zastosował taką alokację.
Mieszanka C4 jest porównywalna do ubiegłorocznej ultramiękkiej. Pojawiła się ona we Francji jako opona kwalifikacyjna, z której kierowcy musieli obowiązkowo skorzystać w Q3. Dwie pozostałe: C3 i C2 są nieco twardsze od ogumienia w specyfikacji 2018 (supermiękkiego i miękkiego).
| Dobór mieszanek ogumienia na sezon 2019 | ||||
| Grand Prix | Opony twarde | pośrednie | miękkie | |
|---|---|---|---|---|
| Australii |  | C2 (O) | C3 (O) | C4 | 
| Bahrajnu |  | C1 (O) | C2 (O) | C3 | 
| Chin |  | C2 (O) | C3 (O) | C4 | 
| Azerbejdżanu |  | C2 (O) | C3 (O) | C4 | 
| Hiszpanii |  | C1 (O) | C2 (O) | C3 | 
| Monako |  | C3 (O) | C4 (O) | C5 | 
| Kanady |  | C3 (O) | C4 (O) | C5 | 
| Francji |  | C2 (O) | C3 (O) | C4 | 
| Austrii |  | |||
| Wielkiej Brytanii |  | |||
| Niemiec |  | |||
| Węgier |  | |||
| Belgii |  | |||
| Włoch |  | |||
| Singapuru |  | |||
| Rosji |  | |||
| Japonii |  | |||
| Meksyku |  | |||
| USA |  | |||
| Brazylii |  | |||
| Abu Zabi |  | |||
| O = co najmniej jedna z tych mieszanek musi zostać wykorzystana przez kierowcę podczas wyścigu o ile rywalizacja toczy się na suchym torze. Nowy system określeń rodzajów ogumienia: od C1 (najtwardsze) do C5 (najmiększe). | ||||
 Nataniel Piórkowski
 Nataniel Piórkowski 