Pirelli pozostanie dostawcą ogumienia dla F1 do 2024 roku

FIA przedłużyła o rok umowę z włoskim koncernem.
05.03.2120:53
Nataniel Piórkowski
987wyświetlenia


FIA ustaliła warunki przedłużenia umowy, na mocy której Pirelli pozostanie dostawcą ogumienia dla Formuły 1 co najmniej do 2024 roku.

Włoski producent rozpoczął dostarczanie opon do serii Grand Prix w 2011 roku. W ostatnim przetargu, rozstrzygniętym jesienią 2018 roku, oferta Pirelli została uznana za bardziej konkurencyjną od tej, jaką złożył koreański Hankook.

Warunki przetargu zakładały, że okres obowiązywania umowy będzie wynosił cztery lata - od 2020 do 2023 roku.

Teraz, ze względu na cięcia kosztów spowodowane pandemią koronawirusa, FIA postanowiła skorzystać ze swoich prerogatyw, przedłużając umowę z Pirelli do sezonu 2024 włącznie. W efekcie włoski koncern będzie dostarczał nową generację niskoprofilowych opon przez co najmniej trzy kampanie.

Dyrektor generalny F1 - Stefano Domenicali, powiedział: Jesteśmy bardzo dumni z naszej współpracy z Pirelli oraz wdzięczni za konstruktywne podejście do zmian. Pirelli jest niezwykle świadome strategicznej roli, jaką w Formule 1 odgrywa ogumienie. Wiemy, że bardzo ciężko pracują nad tym, aby zapewnić najlepszą równowagę pomiędzy osiągami a trwałością w przepisach nowej generacji. Z niecierpliwością czekamy więc na rozpoczęcie sezonu 2021.

Prezes FIA - Jean Todt, dodał: Chcę podziękować Formule 1 i Pirelli za współpracę, elastyczności i zaangażowanie na rzecz naszego sportu w tym bardzo trudnym okresie. Epidemia Covid-19 postawiła nas przed wielkimi wyzwaniami we wszystkich aspektach działalności. Pracując razem w rozsądny, pragmatyczny sposób, byliśmy w stanie zapewnić, że długoterminowa stabilność i siła Formuły 1 pozostaną nienaruszone.

Przejście na nowe opony z pewnością zapewni bardziej ekscytujący wygląda bolidów F1. Ruch ten stanowi jednak także znaczące wyzwanie techniczne, które wymaga od Pirelli wielu inwestycji oraz działań rozwojowych, dzięki czemu możliwe będzie dostarczanie opon, które poradzą sobie z największymi wyzwaniami.

W świetle tego oraz faktu niekwestionowanej konieczności przesunięcia w czasie o rok momentu wejścia w życie nowych przepisów, logicznym jest podjęcie decyzji o przedłużeniu umowy regulującej dostawy ogumienia.