Systemy do odzysku ciepła przesunięte na 2011 rok

Nowe technologie zostaną wprowadzone do użytku wraz z zupełnie nowymi silnikami
27.02.0718:59
Marek Roczniak
1891wyświetlenia

Światowa Rada Sportów Motorowych FIA podczas dzisiejszego spotkania w Paryżu ustaliła, że nowe technologie mające umożliwić odzyskiwanie i ponowne użycie ciepła wydzielanego w czasie jazdy zostaną wprowadzone w Formule Jeden dopiero w 2011 roku.

Pierwotnie systemy pozwalające na odzysk energii cieplnej pochodzącej z gazów wydechowych i wykorzystanie jej do napędzania bolidu miały wejść w życie w 2010 roku, jednak uznano, że lepszym wyjściem będzie wprowadzenie ich z zupełnie nowymi silnikami rok później.

Dzięki temu zespoły będą mogły opracować nowe technologie specjalnie dla nowych silników, zamiast dostosowywać je do obecnych V8, które po 2010 roku nie będą już używane w F1. Szczegóły dotyczące nowych silników nie zostały jeszcze ogłoszone, jednak silniki te będą najprawdopodobniej na biopaliwo, z wysokowydajnym turbodoładowaniem i innymi technologiami stosowanymi w normalnych samochodach drogowych. Przewidywana wytrzymałość tych silników to cztery wyścigi.

Źródło: FIA.com

KOMENTARZE

11
Czechoslowak
01.03.2007 03:26
moim zdaniem nie będą to diesle, a turbodoładowane benzyniaki z DI. nie jestem specjalistą, ale te 15 000 obr/min to raczej odległa przyszłość, w zwycięskim audi R10 TDi (z wyścigu Le Mans) wyczynowy silnik diesla kręcił do 5000 obr/min, czyli niewiele więcej niż seryjne.
herodyn
01.03.2007 11:59
Wiec BMW jest znowu na czele:) !!!!!!!! Slyszeliscie o systemie BER w nowej serii 1?? Laduje akumlator wykozystujac energie ciepla z hamulcow .......:)
Metalpablo
27.02.2007 07:07
Wsumie dodatkowa moc zawsze przyda się w wyścigu.Niech zrobią silniki na wode:D.Wtedy będzie super ekologia i w ogóle.Słyszałem,że w Warszawie jakis taxówkarz śmiga Mercem napędzany wodą.
TobaccoBoy
27.02.2007 06:53
na olej frytkowy starczy;p (znaczy na biopaliwo) Zresztą temat założyłem niemal pół roku temu na forum w dziale historia i technika.rozpoznasz
jacek2601
27.02.2007 06:51
W sumie to Diesel ma lepsze parametry pracy od benzyniaka ( lepsza sprawność itp.) Może jeszcze pomyślą o jakimś innym napędzie. Atomowym czy tam cuś:)
TobaccoBoy
27.02.2007 06:46
o Dieslach wspominał Mosley i komisja do spraw regulaminowych (znaczy zespoły i producenci)
jacek2601
27.02.2007 06:41
Własnie o tym mowa. Kto wie czy takie kombinowanie to dalej będzie ta prawdziwa F1? Czy nie zatraci się ducha walki i 'prawdziwych' silników spalinowych? Mnie to powoli przerarza. A tak swoją drogą to nie ma tu konkretnie mowy o Dieselu. Chyba że sie niedoczytałem. Chociaż jeżeli mają wytrzymac 4 wyścigi to napewno mowa tu o Dieselu.
TobaccoBoy
27.02.2007 06:31
jacek2601, właśnie. skoro mogą zrobić takie cuda, to diesle z 15k obr/min są możliwe jak najbardziej...
jacek2601
27.02.2007 06:27
Bez problemu. Kwestią silnika Diesela jest jak go powstrzymać. Diesel ma tendencję do samodestrukcji. A propos niesamowita jest ta technika - ''Pierwotnie systemy pozwalające na zamianę energii cieplnej pochodzącej z gazów wydechowych i hamulców...''
owca
27.02.2007 06:13
taaa, a jak taki silnik diesla bedzie klekotac przy tych 15k obr/min :P :D
TobaccoBoy
27.02.2007 06:09
Od 2011 nowe rozdanie. Nowe silniki, standaryzowane (oby częściowo) pakiety aero, systemy odzyskiwania energii, nowe Gp (Indie, Grecja i kilka innych ma chrapkę na organizację wyścigu) Turbodiesle na biopaliwo z odzyskiwaczami energii może być. W końcu ci eko-durnie się odczepią (nawet komisja europejska groziła dla FIA karami za zanieczyszczanie atmosfery). Mnie ciekawi kwestia jak osiągnie się te magiczne 15k obr/min, które wg inżynierów F1 są możliwe w dieslu? Nie doczekam się 2011 Dla mnie pomysły Maxa, zespołów i producentów (bo te wchodzą w skład komisji, która ustalała zmiany na te lata, więc mówienie, że Mosley jest winny to g***o prawda)