Rampf: Musimy poprawić niezawodność

Zesopół BMW Sauber zaczyna być coraz bardziej zmartwiony dużą awaryjnością bolidu F1.07
28.02.0713:39
Marek Roczniak
2280wyświetlenia

Zespołu BMW Sauber zaczyna być coraz bardziej zmartwiony dużą awaryjnością bolidu F1.07 na niewiele ponad dwa tygodnie przed rozpoczęciem sezonu w Australii.

Szybkość tegorocznego bolidu stajni z Hinwil wydaje się być dobra zarówno na jednym okrążeniu, jak i na dłuższych dystansach, jednak cały czas zawodzi hydraulika i skrzynia biegów. Wczoraj Robert Kubica dwukrotnie zatrzymał się na torze z powodu problemów technicznych, natomiast kierowca testowy Sebastian Vettel ze względu na aż trzy usterki przejechał tylko 34 okrążenia.

Dyrektor techniczny Willy Rampf powiedział podczas odbywających się tym tygodniu testów w Bahrajnie - ostatnich przed rozpoczęciem sezonu - że najwięcej problemów sprawia nowa skrzynia biegów. To staje się już denerwujące. Mamy problem natury mechanicznej wewnątrz skrzyni biegów i naprawdę musimy się z nim jak najszybciej uporać. Wiem, że mamy dobrą szybkość, ale musimy poprawić niezawodność.

Zespół testuje w tym tygodniu nowe elementy aerodynamiczne do bolidu F1.07 na wyścig w Australii, jednak nie jest to jeszcze ostateczna wersja całego pakietu na otwarcie sezonu. Kompletną konfigurację będziemy mieli dopiero w Melbourne, ponieważ wszystkie elementy są obecnie w fazie produkcji i tutaj mamy tylko nowe przednie i tylne skrzydło. Prawdą jest też to, że w chwili obecnej Kubica jest szybszy ze starym skrzydłem, ale myślę, że nowe na dłuższych dystansach także spisuje się całkiem nieźle.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

14
Adams2500
01.03.2007 08:48
Mając takie problemy, powinni przedłużyć testy tak jak zrobiła Toyota
kuba_new
01.03.2007 08:00
a mialo byc tak pieknie
Lukas
28.02.2007 08:28
jacek2601 - a może Nick po prostu jest szybszy z nowym skrzydłem i nic o tym nie wspominają ?
Piter
28.02.2007 07:42
wypie... nowe, założyć stare!
jacek2601
28.02.2007 07:26
''...w chwili obecnej Kubica jest szybszy ze starym skrzydłem...''- Czego nic nie powiedzą o Heidfeldzie. Widać Kubica jest dla nich bardziej wartościowym kierowcą. Nieżle muszą go testowac:)
Piter
28.02.2007 05:54
seb455 -> połowa zespołów wprowadziła skrzynie nieprzerwanej zmiany biegów czy "szybkozmienną" jednak takich problemów nie mają. owca -> jak BMW będzie miało problemy tylko w dwóch pierwszych wyścigach to będę się cieszył. Ja się powoli zaczynam bać o nowy bolid.
Lukas
28.02.2007 05:13
Mimo wszystko moim zdaniem łatwiej poprawić niezawodność tej skrzyni niż uzyskać większe szybkości, dlatego ciągle jestem optymistycznie nastawiony do sezonu :)
michal
28.02.2007 04:32
owca: oby Twoje słowa nie spełniły się!
owca
28.02.2007 03:30
tragedia, mój entuzjazm z powodu zbliżającego sie rozpoczęcia sezonu maleje :/ na każdej sesji treningowej BMW ma problemy techniczne. samochód nie jest w stanie przejechać pełnego dystansu GP. jeśli inżynierowie nie uporają sie z awariami to Nick i Robert mają spore szanse na nieukończenie dwóch pierwszych wyścigów :| w najgorszym przypadku mogą sie nawet stać sie takim pośmiewiskiem jak Williams w 2006
Maraz
28.02.2007 01:08
Była wzmianka na pitpass.com, całych wyników nie podali.
seb455
28.02.2007 01:05
Hej Maraz skąd masz wyniki z porannej sesji, bo nie umiem znaleźć??:)
Maraz
28.02.2007 12:59
Końcowe wyniki będą po 15:00 - po porannej sesji najszybszy był Massa.
seb455
28.02.2007 12:58
BMW wprowadziło nową skrzynie biegów którą w tamtym sezonie stosował Wiliams, podobno można na niej zyskać kilka tysięcznych na okrążeniu bo nawet podczas zmiany biegu bolid nie traci mocy, niestety te skrzynie są bardzo awaryjne co potwierdziła postawa Wiliamsa w tamtym sezonie. Zna ktoś juz może wyniki z Dzisiejszych testów??
Adams2500
28.02.2007 12:57
powyższa wiadomość + zdjęcia z dzisiejszych testów nie wróżą dobrego poczatku ):