Bearman: Problem z silnikiem kosztował nas punkty
Obaj kierowcy Haasa zakończyli niedzielę bez punktów.
28.07.2516:48
37wyświetlenia
Embed from Getty Images
Mimo iż Haas wykazał się solidnym tempem w wyścigu na torze Spa-Francorchamps, zarówno Oliver Bearman oraz Esteban Ocon nie zdołali zdobyć żadnych punktów.
Na starcie obaj ruszyli na oponach przejściowych - Bearman z 12. pola, Ocon z 11. Już na 11. okrążeniu kierowcy zamienili się pozycjam. Po przejściu na slicki na 12. okrążeniu Bearman zdołał zyskać pozycje, wyprzedzając m.in. Fernando Alonso i Yukiego Tsunodę. Skorzystał też na strategii Nico Hülkenberga, który dwukrotnie zjeżdżał do boksów, co pozwoliło mu awansować na 11. lokatę. Brytyjczyk do końca wyścigu naciskał Pierre'a Gasly'ego, ale do punktu zabrakło mu zaledwie cztery dziesiąte sekundy.
Ocon również zjechał po opony pośrednie, ale zbyt późno - dwa okrążenia po Bearmanie - i na dodatek otrzymał zużyty komplet. Stracił przez to sporo czasu i dojechał do mety na 15. miejscu.
Szef zespołu, Ayao Komatsu, nie ukrywał frustracji po wyścigu.
Haas zajmuje obecnie 9. miejsce w klasyfikacji konstruktorów z dorobkiem 35 punktów.
Mimo iż Haas wykazał się solidnym tempem w wyścigu na torze Spa-Francorchamps, zarówno Oliver Bearman oraz Esteban Ocon nie zdołali zdobyć żadnych punktów.
Na starcie obaj ruszyli na oponach przejściowych - Bearman z 12. pola, Ocon z 11. Już na 11. okrążeniu kierowcy zamienili się pozycjam. Po przejściu na slicki na 12. okrążeniu Bearman zdołał zyskać pozycje, wyprzedzając m.in. Fernando Alonso i Yukiego Tsunodę. Skorzystał też na strategii Nico Hülkenberga, który dwukrotnie zjeżdżał do boksów, co pozwoliło mu awansować na 11. lokatę. Brytyjczyk do końca wyścigu naciskał Pierre'a Gasly'ego, ale do punktu zabrakło mu zaledwie cztery dziesiąte sekundy.
Myślę, że trochę się spóźniliśmy ze zjazdem po slicki, przez co wypadłem poza punktowaną dziesiątkę- powiedział Bearman.
Niestety miałem problem z silnikiem i straciłem przez to trzy pozycje. Byłem przed Gaslym, a że Hülkenberg zjeżdżał dwa razy, powinienem być na 10. miejscu. Oprócz tego problemu samochód spisywał się świetnie, jednak nie mogłem wyprzedzać - to naprawdę frustrujące. Mimo wszystko jedziemy dalej z pozytywnym nastawieniem. Tempo było, a Hungaroring powinien nam sprzyjać.
Ocon również zjechał po opony pośrednie, ale zbyt późno - dwa okrążenia po Bearmanie - i na dodatek otrzymał zużyty komplet. Stracił przez to sporo czasu i dojechał do mety na 15. miejscu.
Dziś wszystko poszło nie tak, jak trzeba- przyznał Ocon.
Mieliśmy przyzwoite tempo, zwłaszcza gdy tor wysechł, ale decyzje strategiczne nas pogrążyły. Jechałem większość dystansu na starych oponach i to kosztowało nas pod względem wydajności.
Szef zespołu, Ayao Komatsu, nie ukrywał frustracji po wyścigu.
To był frustrujący dzień, zwłaszcza w przypadku Olliego - powinien zdobyć punkty. Miał świetne tempo, był zadowolony z samochodu i miał mnóstwo pewności siebie. Ale z naszym poziomem docisku, jeżeli utkniesz w korku, nie wyprzedzisz - i dokładnie to się stało. Na dodatek mieliśmy problem z autem, przez co nie mogliśmy w pełni wykorzystać naszego potencjału. W przypadku Estebana popełniliśmy błąd operacyjny, źle dobraliśmy moment pit-stopu. Mamy prawdopodobnie piąty najszybszy samochód w stawce - to świetna robota zespołu - ale zawiedliśmy w dowiezieniu wyniku do mety. Mamy jeszcze jeden wyścig przed przerwą wakacyjną. Jeśli skupimy się na podstawach i wykonamy wszystko perfekcyjnie, możemy zdobyć punkty obydwoma samochodami.
Haas zajmuje obecnie 9. miejsce w klasyfikacji konstruktorów z dorobkiem 35 punktów.