Szef włoskiego automobilklubu zapowiada modernizację Monzy

Włosi podchodzą poważnie do ostrzeżeń Stefano Domenicalego.
11.09.2519:21
Maciej Wróbel
38wyświetlenia
Embed from Getty Images

Geronimo La Russa, nowo wybrany prezydent Automobilklubu Włoch (ACI), zapewnia, że Monza poważnie podchodzi do kwestii zabezpieczenia swojego miejsca w kalendarzu mistrzostw świata Formuły 1.

La Russa uczestniczył w minionym tygodniu w swoim pierwszym Grand Prix Włoch jako szef ACI, zaledwie kilka dni po tym, jak dyrektor generalny F1, Stefano Domenicali, ostrzegł, że Monza musi przyspieszyć program modernizacji, w przeciwnym razie ryzykuje utratę długoterminowej obecności w kalendarzu.

Prezydent Stefano Domenicali doskonale zna Monzę - jej mocne i słabe strony - powiedział La Russa w rozmowie z La Gazzetta dello Sport. Powiedział mi, nawet w obecności ministra sportu Andrei Abodiego, że jest zadowolony z dotychczasowych postępów, ale wezwał wszystkich do dokończenia i ulepszenia trwających prac.

W obliczu rywalizacji o miejsca w kalendarzu z nowymi torami, krajami i promotorami z całego świata, La Russa przyznał, że Włochy nie mogą polegać wyłącznie na historii. Monza zamierza poważnie iść naprzód. Dotrzymaliśmy obietnic, ale jest jeszcze wiele do zrobienia. Formuła 1 to wydarzenie, którego wszyscy chcą - musimy dalej pracować zespołowo i pokazywać zdolności organizacyjne, jakie posiadają Włochy

Monza ma wyjątkową historię, ale nie możemy spocząć na laurach

La Russa przedstawił kolejne kroki, skupiając się na infrastrukturze i doświadczeniach kibiców przed wyścigiem w 2026 roku. Nowa sala prasowa jest niezbędna dla dziennikarzy i dla poprawy przestrzeni oraz dróg ewakuacyjnych. Następnie planujemy rozbudowę i modernizację trybun oraz stref gościnnych, z lepszymi toaletami i dostępem. Naszym celem jest przyjmować jeszcze więcej ludzi w odpowiednich warunkach.

Szef ACI zasugerował również, że Monza mogłaby zabiegać o zmiany na swoją korzyść. Zawsze potrzebne są ulepszenia - powiedział La Russa. Chciałbym, aby Grand Prix wróciło na swoją historyczną datę, drugi tydzień września. To ułatwiłoby organizację.

Najpilniejszym priorytetem jest jednak, według szefa ACI, przedłużenie lokalnej koncesji na finansowanie Monzy, która wygasa w 2028 roku. Najbardziej bezpośrednią opcją jest kontynuacja dialogu, który już przebiega bardzo owocnie, z konsorcjum parku i regionem Lombardia w sprawie odnowienia koncesji. Długoterminowa perspektywa jest niezbędna do planowania inwestycji i podpisania nowego kontraktu z F1 - wyjaśnił La Russa.