BMW liczy na wczesne zatwierdzenie ekologicznej F1
Nowe przepisy mają uczynić Formułę 1 tańszą i zarazem bardziej przyjazną środowisku
29.05.0711:41
3769wyświetlenia

Szef BMW Motorsport Mario Theissen ma nadzieję, że rewolucyjne przepisy na sezon 2011 mające uczynić Formułę 1 tańszą i zarazem bardziej przyjazną środowisku, a jednocześnie przybliżyć ją do przemysłu samochodów drogowych zostaną jak najszybciej zatwierdzone.
Kontrowersyjne przepisy obejmują wprowadzenie 2,2-litrowych silników V6 z turbodoładowaniem na biopaliwo, które miałyby osiągać moc 770 koni mechanicznych, ale przy obrotach ograniczonych do 10.000 na minutę. Dodatkową moc na krótki czas (np. przy próbie wyprzedzania) zapewniały będą systemy do odzysku energii kinetycznej i termicznej. Ponadto planowane jest wprowadzenie znacznych ograniczeń w aerodynamice aby ograniczyć użycie drogich tuneli aerodynamicznych i zmniejszyć liczbę nowych części wprowadzanych w trakcie sezonu.

FIA przygotowała wstępny projekt nowych przepisów i zaprosiła do dalszej dyskusji nad nimi producentów samochodów zaangażowanych w F1, a także Volkswagena i Forda.
Sporo działo się za kulisami w Monako, jako że trwają nadal dyskusje nad przyszłymi przepisami Formuły Jeden.- powiedział Theissen.
Dialog został zapoczątkowany dwa tygodnie temu podczas Grand Prix Hiszpanii w Barcelonie. Za podstawę do dyskusji posłużył dokument konsultacyjny przygotowany przez FIA. Producenci zostali zaproszeni do wyrażenia swoich opinii i przedstawienia własnych propozycji. To stanie się w nadchodzących tygodniach.
Co prawda pojawiły się obawy, że tak radykalne zmiany wywindują początkowo bardzo wysoko koszty związane z uczestnictwem w tym sporcie, jednak w dalszej perspektywie wydatki powinny ulec wyraźnemu zmniejszeniu. Ponadto według Theissena im wcześniej koncerny dojdą do porozumienia z FIA w sprawie nowych przepisów, tym łatwiej będzie można wszystko zaplanować od strony finansowej.
Z technologicznego punktu widzenia dyskutowane propozycje są bardzo interesujące.- przyznał szef zespołu BMW Sauber.
Rozmawiamy o zupełnie nowej koncepcji, która będzie także powiązana z produkcją seryjną. Dlatego też BMW popiera takie podejście. Musimy jednak uniknąć wywindowania zbyt wysoko kosztów. Ważne jest abyśmy zaangażowali się (w przygotowania) dosyć wcześnie, dzięki czemu będziemy mogli rozciągnąć prace rozwojowe na kilka lat.
Źródło: Pitpass.com, GrandPrix.com
KOMENTARZE