Testy w Andaluzji dzień 4/4: Pożegnalny występ STR3

Za Bourdaisem na drugiej pozycji ponownie uplasował się kierowca McLarena - Hamilton
13.02.0918:09
Marek Roczniak
7662wyświetlenia

Ostatni dzień testów na torze Jerez w tym tygodniu nie przyniósł większych niespodzianek, może tylko poza poprawą szybkości nowego bolidu Renault, który dzisiaj uplasował się na trzeciej pozycji, będąc we wszystkie wcześniejsze dni najwolniejszym.

Piątek był także pożegnalnym występem zeszłorocznego bolidu Toro Rosso, który od listopada 2009 roku dominował podczas testów F1 i do dzisiaj utrzymał ponad dwusekundową przewagę nad nowymi bolidami z ograniczonym dociskiem aerodynamicznym. Jako ostatni STR3 poprowadził Sebastien Bourdais, przejeżdżając dzisiaj 117 okrążeń.

Francuz poprawił też o niewiele ponad 0,1 sekundy najlepszy czas ze środy swojego tegorocznego kolegi zespołowego Sebastiena Buemiego. Włoska stajnia musiała zakończyć dzisiejsze testy nieco przed końcem sesji ze względu na niewielkie problemy techniczne, ale zdołała wykonać cały program obejmujący: testy opon, sprawdzanie nowego zawieszenia i testy wytrzymałościowe silnika Ferrari, który pokonał nawet więcej okrążeń bez awarii, niż zakładano. Teraz zespół czeka już na ukończenie prac nad STR4.

Drugi czas ponownie uzyskał kierowca McLarena - Lewis Hamilton, przejeżdżając w MP4-24 nadal ze skrzydłem w specyfikacji na sezon 2008 94 okrążenia. Trzecie miejsce - jak już wspomnieliśmy na początku niniejszego raportu - przypadło bolidowi Renault R29, za którego kierownicą zasiadł dzisiaj ponownie Fernando Alonso. Jak widać Hiszpan po rozpoczęciu pracy nad dostosowaniem ustawień auta do swoich upodobań był w stanie wycisnąć z niego całkiem przyzwoity czas, zatem sytuacja nie wydaje się być już taka zła.

Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli kierowcy Williamsa - Nico Rosberg (popołudniowa sesja) i Kazuki Nakajima (poranna sesja), których w tabeli czasowej rozdzielił Mark Webber w nowym Red Bullu RB5. Dawni koledzy zespołowi z Williamsa - Rosberg i Webber uzyskali zbliżone czasy, przejeżdżając odpowiednio po 71 i 62 okrążenia, natomiast Nakajima nie ustanowił w ogóle reprezentatywnego czasu okrążenia, trenując być może głównie postoje w boksach. Z kolei aktywność Webbera ograniczyły rano problemy techniczne, a także pod sam koniec sesji, gdy Australijczyk musiał zatrzymać się na torze.

Na tym zakończyły się testy w tym tygodniu. W przyszłym tygodniu zajęcia będą dobywały się najprawdopodobniej tylko na torze Sakhir, gdzie testy mają kontynuować BMW, Ferrari i Toyota. Pozostałe zespoły - McLaren, Red Bull, Toro Rosso, Renault i Williams - kolejne testy przeprowadzą znowu w Jerez na początku marca.

Pogoda
Temperatura powietrza: 18°C
Temperatura toru: 35°C
Słonecznie

Źródło: Informacje prasowe zespołów
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Sebastien Bourdais (-)Toro Rosso Ferrari STR31171:17,472
2Lewis Hamilton (-)McLaren Mercedes MP4-24941:19,6322,160 2,160
3Fernando Alonso (-)Renault R291091:19,8462,374 0,214
4Nico Rosberg (-)Williams Toyota FW31711:21,2173,745 1,371
5Mark Webber (-)Red Bull Renault RB5621:21,3133,841 0,096
6Kazuki Nakajima (-)Williams Toyota FW3134-

KOMENTARZE

24
bicampeon
15.02.2009 04:56
Ja nie drwię z Ciebie. Twoja wypowiedź sugerująca, iż Alonso jeździł z pustym zbiornikiem była napisana w taki sposób, jakbyś twierdził, że opary to jedyna droga Renault by osiagnąć dobry czas, a tego przecież wiedzieć nie możesz jak jest. Jak na podstawie testów można wyciągać takie wnioski? Owszem to jest tylko i wyłącznie twoja opinia, ale mógłbyś to napisać w taki sposób, iż wydaje Ci się, że tak jest czy coś, a nie zdanie twierdzące, że tak jest i koniec. "A wy co? Poznaliście po obrazkach, że był zatankowany na równi? Śmiechu warte!" - a czy któryś z nas napisał, że inni byli zatankowani na równi? "Jesteście śmieszni, piekląc się jak tylko ktoś złe słowo powie na Reno, zero obiektywizmu..." - jak dla mnie to możesz mówić same złe słowa na Renault, bo ich kibicem nie jestem, ale mów te słowa jeśli masz oczywiste podstawy by je wyrażać.
korzo
15.02.2009 04:33
@leon, to nie jest drwina tylko moja opinia. @bicampeon, nie drwię tylko wyrażam swoją opinię i nigdzie nie stwierdziłem, że pozostali kierowcy jeździli zatankowani jak cysterny, to tylko Twoja nadinterpretacja... czekaj, a może to była drwina?... aha bo teraz to Ty wszystko najlepiej wiesz? nie? aha, no tak, po prostu wytykasz komuś że drwi sam nie okazując się lepszym i drwiąc z niego ... ha ha brawo! Tyle, że ja nie drwiłem. Mam takie samo prawo twierdzić że Alonso jeździł na oparach co inni, którzy twierdzą że jeździł zatankowany mniej więcej jak pozostali kierowcy. Wytykacie mi że ja niby poznałem to po obrazkach? A wy co? Poznaliście po obrazkach, że był zatankowany na równi? Śmiechu warte! Jesteście śmieszni, piekląc się jak tylko ktoś złe słowo powie na Reno, zero obiektywizmu...
Skiba
15.02.2009 03:18
Serdecznie zapraszamy wszystkich miłośników sztuki samoobrony ale i nie tylko na nowo powstałe forum Pyzdrskiego Centrum Taekwon-do www.pctforum.bo.pl Administracja PCT
bicampeon
15.02.2009 03:02
Bo korzo wszystko wie najlepiej, a więc może sobie drwić z innych. On wie, że wszyscy jeździli jak cysternami oprócz Alonso. O zgrozo :/
leon
15.02.2009 02:28
...więc skąd ta drwina z Fernando ?
korzo
15.02.2009 09:04
@leon, założę się że oglądam nie krócej niż Ty...
Kris
14.02.2009 09:04
chyba listopada 2008 xD? co? nie 2009 ;P
michal132
14.02.2009 07:55
nowe wiesci od mojego znajomego honda potwierdza starty w sezonie 2009 tylko musi miec kase na silnik od maca
leon
14.02.2009 07:47
Korzo....Ty chyba dopiero zaczynasz oglądać F1. Ja już wiele razy oglądałem Fredka jak dawał sobie swietnie radę jadąc z "pełnym brzuszkiem " .Jeżeli Ci starczy cierpliwości to i Ty to wkrótce to zobaczysz. Mimo wszystko jestem pełen podziwu , jak na podstawie paru fotek jesteś w stanie zorientować się ile autka mają paliwa .
korzo
14.02.2009 04:04
Ferdek pokazał... że na oparach to każdy potrafi...
Jędruś
14.02.2009 12:04
Trudno cokolwiek stwierdzić, dopóki Mclaren będzie jeździł z tym skrzydłem. Ferdek pokazał, że Renault w słabej formie nie jest.
kmk
14.02.2009 09:50
ja bym sie nie zdziwił gdyby oni tylko jednego używali, przecież silnik na 3 weekendy musi być, a w trakcie jednego weekendu gdzie około 180okrążeń bolid może zrobić
kemek
13.02.2009 10:34
korzo - może jeździli z tym samym silnikiem od początku testów? Albo od któregoś dnia?
Grekyy
13.02.2009 09:24
Kiedyś wychodzono z założenia, że najlepszy silnik to taki co rozlatuje się zaraz po przekroczeniu mety :P
korzo
13.02.2009 09:00
testy wytrzymałościowe silnika Ferrari, który pokonał nawet więcej okrążeń bez awarii, niż zakładano., czy mógłby ktoś mi wytłumaczyć o co z tym chodzi? można wykończyć silnik F1 w kilkadziesiąt okrążeń ?
Gerlach
13.02.2009 08:03
Tak płakaliście, że Renault słabiutkie, a pisałem poczekajmy jak wsiądzie za kierownicę Ferdek.
fernandof1
13.02.2009 06:18
czyli reno no było lepsze niż Mcl :) i faktycznie gdy siedzi piqe w bolidzie to R29 szwankuje i non stop stoja w boksach a gdzy ferdek siądzie to bolid jest dobry poprostu piqe jest słaby i mam nadzieje że ferdek bedzie z przodu stawki :)
Ulver
13.02.2009 06:10
Alonso przejal bolid i od razu czasy zaczely sie poprawiac. Z tym kierowca Renault nie musi sie obawiac, ze stanie sie outsiderem. A miedzy Fernando a Piquetem jest przepasc jesli chodzi o umiejetnosci.
bicampeon
13.02.2009 05:55
A mi się wydawało, że to Kazuki jeździł do południa, a następnie to Nico wskoczył do bolidu, a nie na odwrót :)
arahja
13.02.2009 05:44
Kazuki Nakajima trenował głownie postoje w boksach oraz zachowanie na torze podczas dublowania przez innych kierowców :D
macrocosm
13.02.2009 05:42
...Toro Rosso, który od listopada 2009 roku dominował podczas testów F1 i do dzisiaj utrzymał... listopada 2008
him69
13.02.2009 05:41
:) od listopada 2008 chyba powinno być hm, ciekawa sytuacja Renault, może już wiedzą co było nie tak..
Maraz
13.02.2009 05:37
Bo stary jest już "nielegalny", ale to chyba oczywiste...
marrcus
13.02.2009 05:33
po co im nowy samochód, jak stary szybszy