Testy w Andaluzji dzień 4/5: Alonso przed Raikkonenem

Hiszpan uzyskał najlepszy czas w ostatni dzień testów dla zespołu Renault w tym tygodniu
04.03.0917:14
Marek Roczniak
8179wyświetlenia

W ostatni dzień testów dla zespołu Renault w tym tygodniu, Fernando Alonso uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia, pokonując o 0,3 sekundy innego byłego mistrza świata F1 - Kimiego Raikkonena (Ferrari). W środę na torze Jerez obecny był także aktualny mistrz świata Lewis Hamilton (McLaren), który uplasował się jednak dopiero na siódmej pozycji.

Alonso był ponownie jednym z najbardziej pracowitych kierowców, łącznie przejeżdżając 130 okrążeń - o jedno mniej niż Jarno Trulli, który w środę przejął Toyotę TF109 od Timo Glocka i uzyskał czwarty czas, mając blisko 0,6 sekundy straty do najszybszego kierowcy. Tuż przed Włochem uplasował się Nick Heidfeld, który zastąpił dzisiaj z kolei Roberta Kubicę za kierownicą BMW Saubera F1.09 i przejechał 99 okrążeń.

Niemiec był jedynym sprawcą przerwy w testach, zatrzymując się na torze w pierwszej godzinie podczas próby jazdy do ostatniej kropli paliwa. Jest to standardowa procedura, która pozwala inżynierom porównać odczyty telemetrii z faktyczną ilością paliwa w baku. Dzisiejsze testy odbywały się niemal cały czas przy suchej nawierzchni toru przez cały dzień, ale pogoda nie była idealna. Pewien wpływ na dzisiejszą pracę miał wiatr. Tym niemniej byłem w stanie przetestować różne mieszanki opon i wypróbować wiele różnych wariantów ustawień samochodu. To daje mi dobrą podstawę do jutrzejszej pracy. - powiedział Nick.

Jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do Alonso zmieścił się Mark Webber, prowadząc napędzany także silnikiem Renault bolid Red Bull RB5. Australijczyk ma jeździć także i jutro, a więc trzeci dzień z rzędu, co powinno być już wystarczającym potwierdzeniem, że w Australii będzie gotowy do przejechania pełnego dystansu wyścigu bez większych problemów. Nieznacznie gorszy czas od Webbera uzyskał Kazuki Nakajima (Williams FW31), a na ostatnich miejscach znalazły się dwa bolidy napędzane silnikami Mercedesa - McLaren MP4-24 i Force India VJM02. Adrian Sutil skarżył się na problemy z ziarnieniem na oponach - większym nawet niż przy rowkowanych oponach: Widzę jednak, że prawie wszyscy mają podobne problemy.

Tymczasem jak już pisaliśmy we wcześniejszej wiadomości, McLaren miał dziś rano problem z bolidem, który wymagał wymontowania silnika i spowodował dość długą przerwę w jeździe Hamiltona. W efekcie Brytyjczyk stracił prawdopodobnie także szansę uzyskania czasu w momencie, gdy na torze panowały najlepsze warunki do jazdy. Co ciekawe, McLaren nadal korzystał z tylnego skrzydła w specyfikacji na sezon 2008, co skłania wielu obserwatorów do zadawania pytań, czy zespół z Woking nie ma jakiegoś problemu związanego z nowym skrzydłem. Są jednak i pozytywne wieści, bowiem jak twierdzi Heikki Kovalainen, McLaren jest już gotowy do użycia w wyścigu systemu KERS. Więcej o tym napiszemy wkrótce.

Jutro ostatni dzień testów w tym tygodniu w Jerez, podczas którego oprócz Renault zabraknie też zespołu Force India, a więc w czwartek po hiszpańskim torze będzie jeździło sześć bolidów.

•   Jerez: najlepsze czasy kierowców w roku 2009
•   Jerez: dystans pokonany przez kierowców i zespoły w roku 2009

Pogoda
Temperatura powietrza: 11-19°C
Temperatura toru: 11-21°C
Pochmurno przez cały dzień, przelotny deszcz w okolicy południa, silny wiatr po południu

Źródło: Informacje prasowe zespołów, F1Today.nl
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Fernando Alonso (-)Renault R291301:19,945
2Kimi Raikkonen (-)Ferrari F601051:20,2500,305 0,305
3Nick Heidfeld (-)BMW Sauber F1.09991:20,5200,575 0,270
4Jarno Trulli (-)Toyota TF1091311:20,5400,595 0,020
5Mark Webber (-)Red Bull Renault RB51071:20,8940,949 0,354
6Kazuki Nakajima (-)Williams Toyota FW31831:20,9481,003 0,054
7Lewis Hamilton (-)McLaren Mercedes MP4-24701:21,3021,357 0,354
8Adrian Sutil (-)Force India Mercedes VJM02791:21,4111,466 0,109

KOMENTARZE

30
Ferdynand Trąbka
05.03.2009 12:10
Ciekawe tylko jak mogłeś nigdzie o nich nie czytać, skoro wszędzie o nich pisano. Może zacznij czytać w ogóle? :-)
Hitokiri
05.03.2009 09:00
dokładnie tak paolo
noofaq
05.03.2009 07:44
Sylas: z analizy autosportu wynika, że najprawdopodobniej można - choć nie można wykluczyć zakazu :) polecam: http://www.autosport.com/news/report.php/id/73507
Sylas
05.03.2009 07:40
A ja mam pytanie - czy dozwolone są takie stateczniki pionowe jakie ma Williams - takie jak tu: http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=119149&catID=3777 Czekam na jakąś odpowiedz bo nigdzie o nich nie czytałem
paolo
05.03.2009 04:20
Hitokiri: Jak pokazały ostatnie dwa sezony obstawianie MŚ nawet na 3 wyścigi przed końcem to harakiri. Idąc tym tokiem myślenia to należy oglądać tylko GP Brazylii i to najlepiej ostatnie okrążenie. Sytuacja zarówno w trakcie sezonu jak i w trakcie testów jest zmienna + cuda. Każda informacja jest jakąś wskazówką. Również ta z testów, jeśli popatrzy się na to w szerszej perspektywie. Mimo to zawsze będą to tylko wróżby. Tak samo teraz nie wiadomo kto będzie silny w Australii, jak i po Australii nie będzie wiadomo kto będzie silny w drugiej części sezonu. Jeśli chcesz obstawiać to kup kryształową kulę.
Hitokiri
04.03.2009 09:12
Fajnie... tylko co z tego? Jeśli ktoś chce na podstawie tych testów obstawiać u bukmacherów wyniki sezonu to podziwiam odwage :p
Mexi
04.03.2009 08:41
Mak pokazał już nowe tylne skrzydło (wczoraj? 2 dni temu?). Jest rzeczywiście inne od pozostałych, ale jakoś nie trenują z nim...
Jędruś
04.03.2009 08:35
I to pokazuje , że czasy z testów można za przeproszeniem wsadzić w cztery litery :D
noofaq
04.03.2009 07:39
możliwe, że mclaren ma zupełnie inne skrzydło tylne od wszystkich i nie chce go pokazywać po prostu :) a szczerze to nie ekscytujcie się tak bo wyścig dla was nudny będzie :P
w.macko92
04.03.2009 07:33
Świetnie Alonso!!! To tylko potwierdza jego klasę!!!
paolo
04.03.2009 07:28
W takim razie Renault jeździło dzisiaj i ze starym i z nowym nosem http://en.f1-live.com/f1/en/photos/popup/diapo.shtml?/2009/tests56/diapo_127.jpg. Ciekawe czy to na nowym Alonso zrobił lepszy czas.
Statek
04.03.2009 07:08
Dziwi mnie postawa Mclarena...fakt o tylko testy ale dziwi mnie po co testują skrzydło z 2008 roku? czyżby byli tak pewni aby wszystkich zmylić? nie sądze Ferrari jest w czołówce i robią równe czasy no ciekawe jak to wszystko się dalej rozwinie.
Ulver
04.03.2009 07:08
Renault ma po prostu najbardziej spolaryzowany duet kierowcow - doskonaly Alonso i cienias Piquet.
Qnik
04.03.2009 06:24
Poprawione:) A tak swoją drogą, ciekaw jestem na ile Renault ma/miało kłopoty, a na ile czarowało tylko... Lubie teorie spiskowe:P Może wiedzą, że mają tak udany bolid jak za najlepszych lat i po prostu kryją to? :P Na którymś z forów spotkałem się z podobną opinią. Albo było tak źle, że bod karoserią jest w 50% innych części niż były na początku i okazuje się, że wszystko zaczyna działać... Kto wie...
Maraz
04.03.2009 06:21
Oczywiście miało być 2008 - to była zwykła pomyłka.
mielony
04.03.2009 06:06
"Co ciekawe, McLaren nadal korzystał z tylnego skrzydła w specyfikacji na sezon 2009..." a może 2008? albo "nie" zabrakło?
mateuszj90
04.03.2009 05:52
Fajnie że różnica miedzy pierwszym a ostatnim zespołem wynosi jak na razie około 1,5s co może zwiastować ciekawy sezon
bolek02
04.03.2009 05:28
a Mclaren znowu ma problemy z tylnym skrzydłem...
MoNsTeR
04.03.2009 05:28
Oby R29 było tak samo szybkie podczas sezonu, a odchodząc od tematu McL używał tylnego skrzydła w specyfikacji 2008, nie 2009.
michu_194
04.03.2009 05:17
samochody napędzane silnikiem Mercedesa na końcu.... cienko, ciekawe co jutro bedzie
michal5
04.03.2009 05:11
czarodziej_f1
04.03.2009 05:07
Dziwi mnie, że nikt jeszcze nie zauważył nowego przodu w Renault. Chyba wywalili ten hamulec aerodynamiczny:P http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=119144&catID=3777
Ralph1537
04.03.2009 05:03
no coś takiego heidfeld 3
Filo_M-ce
04.03.2009 04:47
Fernandof1, pierwsze zdanie tego newsa jest odpowiedzią na Twoje pytanie.
michal5
04.03.2009 04:32
maraz> ja tylko informuje ze miał silnik wymieniany
fernandof1
04.03.2009 04:32
a reno jutro jedzie ???
Maraz
04.03.2009 04:27
michal5, ale czy to jest powód do krzyku? :) Kubica też miał kilka dni temu i świat się jakoś nie zawalił... Massa też miał swoje problemy, ale po to są chyba testy, żeby wyłapywać problemy za wczasu.
Master
04.03.2009 04:25
No nareszcie ALO wraca tam gdzie powinien. Forma McLarena stoi pod znakiem zapytania... Chyba mają jakiś problem - oby się z nim uporali do GP Australii.
michal5
04.03.2009 04:18
Ferrari narazie dobrze to chodzi a Hamilton miał silnik wymieniany!
Mariusz
04.03.2009 04:15
Sutil na dole, Alonso na górze - wszystko wraca powoli do normy...