Komentarz tygodnia wg Jamesa Allena
Wokół historii związanych z Ferrari pojawiło się wiele interesujących komentarzy
14.05.0910:52
2396wyświetlenia

Wokół historii związanych z Ferrari pojawiło się w ostatnich dniach wiele interesujących komentarzy. Większość ludzi uważa, że Formuła 1 nie przetrwa bez Ferrari, ale według Jamesa Allena 20-25% sądzi, że może przetrwać.
Jak dla mnie, wszystko to powinno uspokoić debatę na temat tego, jak F1 powinna być zarządzana i jaka powinna być w ogóle. Producenci samochodów, którzy po ostatnim połączeniu sił w 2004 roku nie zdołali spowodować zmian w zarządzaniu sportem, teraz próbują dokończyć sprawę, wiedząc, że tym razem Ferrari jest po ich stronie. To sprawdzian rozwiązań.
Ponieważ jest to debata ideologiczna, na blogu Allena pojawiły się komentarze poruszające całe spektrum zagadnień. Brytyjski komentator wybrał opinię jednego z użytkowników, którą uznał za najciekawszą, wcześniej jednak zamieszczając - jego zdaniem - najlepszy komentarz tygodnia, należący do Berniego Ecclestone'a, który powiedział wczoraj:
To nie ze mną dyskutuje się o idealnych małżeństwach, ale ono takie właśnie jest. Formuła 1 to Ferrari, a Ferrari to Formuła 1. To takie proste i nie ulegnie zmianie.
A oto propozycje rozwiązania obecnej sytuacji użytkownika o pseudonimie Jed:
Sądzę, że F1 może być tańsza dla niezależnych zespołów i być jednocześnie swoistą techniczną wizytówką dla producentów samochodów, trzymając się prostych reguł, takich jak:
- FIA powinna wprowadzić standardowe podłogi, dyfuzory i technologię skrzydeł, które to rzeczy nie mają żadnego zastosowania w zwykłych samochodach.
- Standardowe hamulce, aby zapewnić, że pokonanie rywala dzięki skuteczniejszym hamulcom nie było możliwe.
- Uregulować w silnikach tylko maksymalną pojemność i materiały, z których może być on wykonany.
- Ponownie wprowadzić aktywne zawieszenie, które później można wykorzystywać w samochodach drogowych.
- Rozwój powinien być bardziej po stronie mechanicznej, a nie aerodynamicznej stronie, która jest bardzo kosztowna w dzisiejszych wyścigach.
Każda mechaniczna część produkowana przez producentów samochodów powinna być dostępna dla niezależnych zespołów, który chciałby jej użyć. Musi to być pakiet silnika, skrzyni biegów i podzespołów zawieszenia. Koszt używania danej części powinna ustalać FIA.
W ten sposób wszystkie zespoły budowałyby samochód w oparciu o podłogę i skrzydła zaprojektowane przez FIA. Silnik lub pakiet zawieszenia danego producenta mógłby być wykorzystywany po z góry ustalonej cenie za sezon, przy czym części te powinny być dokładnie takie same, jak w przypadku zespołu fabrycznego.
Byłby to lepszy plan, niż standardowy silnik albo ograniczenie wydatków, również pod kątem kontroli.
Źródło: JamesAllenOnF1.com
KOMENTARZE