Testy w Walencji dzień 2/3: Ferrari wysuwa się przed RBR

Trzecim najszybszym z nowych bolidów było dzisiaj Renault R31 prowadzone przez Kubicę
02.02.1117:37
M. Roczniak/P. Bogucki
11406wyświetlenia

Ferrari znalazło w środę odpowiedź na dotychczasowe tempo Red Bulla i drugiego dnia testów w Walencji najlepszym czasem przejazdu jednego okrążenia mógł pochwalić się Fernando Alonso. Hiszpan wykręcił za kierownicą F150 1:13,307, poprawiając wczorajsze osiągnięcie Sebastiana Vettela o ponad 0,4 sekundy.

Alonso najlepszy czas dnia uzyskał w okolicy godziny trzynastej, łącznie przejeżdżając dzisiaj 108 okrążeń na torze Ricardo Tormo, tak więc Ferrari może być zadowolone nie tylko z początkowego tempa swojego nowego samochodu, ale i również z jego niezawodności.

Jutro Hiszpana zastąpi jego kolega zespołowy Felipe Massa, a tymczasem Vettel już dzisiaj po południu przekazał kierownicę RB7 w ręce drugiego kierowcy Red Bulla - Marka Webbera, wcześniej przejeżdżając 43 okrążenia. Webber zdołał dzisiaj jedynie wykonać rozgrzewkę przed swoją jutrzejszą całodniową jazdą i zaliczył tylko 17 kółek bez pogoni za dobrymi czasami, zajmując na koniec dnia 14 miejsce.

Najbardziej pracowitym uczestnikiem dzisiejszych testów był Paul di Resta z Force India, przejeżdżając za kierownicą zeszłorocznego bolidu VJM03 111 okrążeń. Szkot uplasował się na trzeciej pozycji, tuż przed innym kierowcą także korzystającym z zeszłorocznego samochodu - Lewisem Hamiltonem z McLarena. Tymczasem trzecim najszybszym z nowych bolidów było dzisiaj Renault R31 prowadzone przez Roberta Kubicę. Polak zamknął pierwszą piątkę, tracąc niewiele ponad sekundę do Alonso, a jego dorobek wyniósł ponad sto okrążeń, tak więc po wczorajszych problemach Witalija Pietrowa było już znacznie lepiej z niezawodnością.

Hindus Narain Karthikeyan znalazł się na zaskakującej szóstej pozycji (później okazało się, że był to błędny czas) w samochodzie Hispania Racing z 2010 roku, wyprzedzając Nico Rosberga, który miał bardziej produktywny dzień niż wczoraj w swoim nowym Mercedesie. Heikki Kovalainen wyjechał nowym Lotusem T128 na pierwsze kółko, jednak dzień testów dla Fina nie był zbyt pracowity ze względu na problemy ze wspomaganiem w samochodzie.

Udało się mu przejechać tylko 15 okrążeń i zakończył dzisiejsze testy na ostatnim miejscu w tabeli, jednak był podbudowany tym, jak zachowuje się samochód. W porównaniu do zeszłorocznego uczucia z Jerez, jest kompletnie inaczej - stwierdził Heikki. W poprzednim roku po Jerez wiedziałem, że mamy sporo do zrobienia w każdym obszarze, jednak teraz cały pakiet dobrze się spisuje. Lotus wyśle dziś wieczorem drogą powietrzną układ wspomagania do fabryki, a jutro ponowi testy.

Podczas dzisiejszych testów pojawiły się w sumie cztery czerwone flagi, pierwszą z nich spowodowało zatrzymanie się Rubensa Barrichello godzinę po rozpoczęciu sesji. Kolejne incydenty to piruet w wykonaniu di Resty o 10:30 oraz pozostawienie przez Rosberga samochodu dotkniętego jakimś problemem około 14:00. Ostatnią czerwoną flagę dnia spowodował Sebastien Buemi, którego Toro Rosso zatrzymało się na torze na chwilę przed zakończeniem sesji.

Pogoda
Temperatura powietrza: 6-18°C
Temperatura toru: 6-22°C
Sucho i słonecznie przez cały dzień

Aktualizacja: W wynikach podanych później przez serwis pomiaru czasu TSL-Timing.com Karthikeyan znalazł się na 14 pozycji z czasem 1:17,769 zamiast 1:14,472.

Źródło: autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Fernando Alonso (-)Ferrari 150° Italia1081:13,307
2Sebastian Vettel (-)Red Bull Renault RB7431:13,6140,307 0,307
3Paul di Resta (-)Force India Mercedes VJM031111:13,8440,537 0,230
4Lewis Hamilton (-)McLaren Mercedes MP4-25831:14,3531,046 0,509
5Robert Kubica (-)Lotus Renault GP R311041:14,4121,105 0,059
6Nico Rosberg (-)Mercedes GP W02691:14,6451,338 0,233
7Timo Glock (-)Virgin Cosworth VR-01341:15,4082,101 0,763
8Rubens Barrichello (-)Williams Cosworth FW33501:16,0232,716 0,615
9Sergio Perez (-)Sauber Ferrari C30421:16,1982,891 0,175
10Pastor Maldonado (-)Williams Cosworth FW33291:16,2662,959 0,068
11Sebastien Buemi (-)Toro Rosso Ferrari STR6461:16,3593,052 0,093
12Jaime Alguersuari (-)Toro Rosso Ferrari STR6641:16,4743,167 0,115
13Mark Webber (-)Red Bull Renault RB7171:17,3654,058 0,891
14Narain Karthikeyan (-)HRT Cosworth F110801:17,7694,462 0,404
15Heikki Kovalainen (-)Team Lotus Renault T128151:20,6497,342 2,880

KOMENTARZE

44
FAster92
03.02.2011 11:34
W centrum testowym zakładka poprawić czas ALONSO nie 1:11:407 tylko 1:11:307 !!!
jaszczur
02.02.2011 11:00
a moze mi ktos powiedziec dlaczego bolid Kubka jest na 16 zdjeciu taki pochlapany zielona farba? ok juz wiem :) doczytalem
Campeon
02.02.2011 09:40
Podwójny dyfuzor odkryto niemal natychmiast w Brawnie, Toyocie i Williamsie. Jeżeli chodzi o FEE (ten wydech), to ktoś z padoku powiedział, że będzie go łatwiej, a co za tym idzie - szybciej, skopiować aniżeli kanał F.
General
02.02.2011 09:32
A, sorry, pomylilo mi sie - chodzilo oczywiscie o podwojny dyfuzor:)
SkC
02.02.2011 09:20
Brawn GP miał jedynie podwójny dyfuzor :)
Campeon
02.02.2011 09:09
Brawn z dmuchanym dyfuzorem? :) Za czasów Brawna nikt nie stosował dmuchanego dyfuzora :P
General
02.02.2011 09:06
Ja mam proste pytanie: czy ktos pamieta w ktorym momencie testow Brawn GP zaprezentowalo dmuchany dyfuzor? Bo to przeniesienie wydechu Lotus-Renault jest dosc ciekawe i inni tez to zaczna kopiowac i dobrze by bylo, aby nie zdarzyli na czas;)
Campeon
02.02.2011 08:55
Przykładowo do pomiaru ciśnienia :) O ile mnie pamięć nie myli.
christoff.w
02.02.2011 08:41
Adakar- zdecydowanie drugi artykul jest bardziej interesujacy. :) p.s: tak sobie ogladam rozne zdjecia z testow i zastanawiam sie co oni za wielkie anteny woza ze soba u gory? I Force India,Mclaren,Renault/Lotus a najwieksza to mial chyba Alonso w swoim f150.To jakies specjalne urzadzenia do jakichs specjalnych pomiarow itp?
piotrasgp
02.02.2011 08:41
Według mnie ocena na temat formy danego zespołu na tym etapie powinna być w dużej mierze uzależniona od ilości okrążeń wykonanych przez kierowców a dopiero w drugiej kolejności osiągane czas. Jeśli chodzi o zespoły które jeżdżą zeszłorocznymi samochodami to dla mnie są ex aequo na ostatniej pozycji.
Nitz
02.02.2011 08:37
Faktycznie, nie zauważyłem, że jest to bolid zeszłoroczny ;] A szkoda! Lubię Bransona. I jestem ciekawe jak mu wyjdzie bycie stewardem w AirAsia :D
Campeon
02.02.2011 08:35
maly-boy - to jest jeden stint, MSFree przycięło z czasem na 87 okrążeniu. A tutaj jeden stint wcześniej: 65 1:18.969 +3.597 66 1:18.848 -0.121 67 1:18.599 -0.249 68 1:18.964 +0.365 69 1:18.952 -0.012 70 1:18.881 -0.071 71 1:18.821 -0.06 72 1:21.901 +3.08 73 1:18.827 -3.074 74 1:18.646 -0.181 75 1:18.807 +0.161 76 1:19.585 +0.778 77 1:19.346 -0.239 78 1:19.960 +0.614 79 1:20.028 +0.068
SkC
02.02.2011 08:29
Pamiętajmy że bolidy na 2011 są wolniejsze, przynajmniej na razie
Nitz
02.02.2011 08:24
Czy tylko ja jestem lekko w szoku formą Virgin Racing (Timo Glock), który uplasował się tak wysoko mimo małej ilości okrążeń?
Adakar
02.02.2011 06:45
http://www.sportfan.pl/artykul/23462/testy-w-f1-szybki-kubica-wyprzedzil-rosberga-webbera a tak się manipuluje biednymi owieczkami ... szczena opada ... szczerze, znacznie bardziej zaciekawił mnie ten tekst: http://www.sportfan.pl/artykul/23424/sportsmenka-w-seksownym-konkursie-miss-zgrabnego-tylka
maciejas10
02.02.2011 06:25
co wy macie z tymi czasami i oponami przeciez było mówione jeszcze w tamtym sezonie ze opony beda sie szybko zuzywac bo chca zeby przynajmniej kierowca 2 razy byl w boksach a nie tak jak w tamtym sezonie niektórzy byli tylko raz
SvedruS
02.02.2011 06:23
kaka200 - oto slowa Alonso z testow na temat opon "- Degradacja jest dosyć duża, szczególnie jeśli chodzi o tylne opony. Czasy okrążeń nie są powtarzalne - ocenił dwukrotny mistrz świata. Alonso pierwszego dnia testów przejechał 98 okrążeń i uzyskał piąty czas (1.14.553). " a tu patrzysz 88 1:15.846 89 1:15.870 +0.024 90 1:15.698 -0.172 91 1:15.739 +0.041 92 1:15.815 +0.076 93 1:15.813 -0.002 94 1:15.806 -0.007 95 1:15.759 -0.047 wiec o co mu chodzi xD
maciejas10
02.02.2011 06:20
czyli dobrze pisali ze Karthikeyana musiał ściąc zakrety
Maraz
02.02.2011 06:18
Czas Karthikeyana poprawiłem na podany przez TSL-Timing.com.
Maly-boy
02.02.2011 06:10
to są dwa stinty alonso ... http://www.msfree.gr/includes/livelaps.php?name=ALONSO
Campeon
02.02.2011 06:00
@up - Tutaj cały stint Fernando: 82 1:16.062 -3.966 83 1:15.977 -0.085 84 1:16.030 +0.053 85 1:16.000 -0.03 86 1:16.117 +0.117 87 1:15.820 -0.297 88 1:15.846 +0.026 89 1:15.870 +0.024 90 1:15.698 -0.172 91 1:15.739 +0.041 92 1:15.815 +0.076 93 1:15.813 -0.002 94 1:15.806 -0.007 95 1:15.759 -0.047 96 1:15.630 -0.129
michal132
02.02.2011 05:50
kaka 200 a ile okrążeń zrobił Kubica a ile Alonso
Kaka200
02.02.2011 05:22
88 1:15.846 89 1:15.870 +0.024 90 1:15.698 -0.172 91 1:15.739 +0.041 92 1:15.815 +0.076 93 1:15.813 -0.002 94 1:15.806 -0.007 95 1:15.759 -0.047 96 1:15.630 stin Alonso czasy mega prztblizone;d 56 1:21.001 +5.59 57 1:16.864 -4.137 58 1:17.082 +0.218 59 1:16.849 -0.233 60 1:16.759 -0.09 61 1:16.834 +0.075 62 1:16.983 +0.149 63 1:17.392 +0.409 64 1:17.102 -0.29 65 1:16.988 -0.114 66 1:17.281 +0.293 67 1:19.759 +2.478 68 1:18.115 -1.644 69 1:18.082 -0.033 70 1:18.472 +0.39 71 1:18.731 +0.259 72 1:19.201 +0.47 73 1:19.772 +0.571 74 1:24.891 a to stint Kubicy juz nie tak ładnie
Adam1970
02.02.2011 05:21
Czyżby link z live timing polecony przez @Damosa był niewiarygodny? http://www.msfree.gr/ms.php?id=18694 Tam Webber uzyskał 1:15.698.... no ale przecież Grecy nie znają się na F1 :]
Campeon
02.02.2011 05:11
Kubica dwoma samochodami? Żeby oni tylko mieli w pełni kompletne dwa samochody.
cravenciak
02.02.2011 05:10
http://www.youtube.com/watch?v=_BGXnS-9pgY
maciejas10
02.02.2011 05:08
do flyz1 aha myslałem ze jest to z dzisiaj bo data jest dzisiejsza a jezeli chodzi o kubice to jezdzil dwoma bolidami bo na zdjeciach widac i jezeli chodzi o hrt czytalem na innych stronach f1 i jedne pisza ze nnic nie scinał a na drugich pisze ze scinal na pewno bo jest to nie mozliwe zeby hrt taki czas wykrecilo przeciez oni srednio traco 4-5 sekund na okrazeniu
cravenciak
02.02.2011 05:06
Robert robił długie stinty, po 8-14 okrążeń. Nie ma mowy, że wyciskał z R31 maksimum.
-kris15-
02.02.2011 05:05
cravenciak no chyba że tak ;p dxx91 Narain jechał pewnie na oparach a LR pod korek zatankowany ;d
Adam1970
02.02.2011 05:04
Czegoś tu nie rozumiem: Webber zaliczył przecież 1:15.698 i zajął 9 miejsce..
jurekielich
02.02.2011 05:03
Wydaje mi się że Rob dzisiaj jeździł dwoma bolidami, wnioskuje tak po fotkach z początku jest bolid Pietrova z 10 na boku, a potem juz dzień bezproblemowy w swojej 9. Kwestia sprawdzenia systemów, czy komuś trzeba pomóc w ustawieniu bolidu :)
flyz1
02.02.2011 05:01
@maciejas10 To jest chyba jednak filmik z wczoraj, bo już widziałem te same ujęcia...
dxx91
02.02.2011 04:54
Narain na pewno ściął tor, czas na poziomie LRGP nie jest możliwy, tym bardziej że okrążenia przed/po były 3-5 sekund wolny
cravenciak
02.02.2011 04:54
Kris, dziwi? Raczej sugeruje, że RB7 i R31 mają ogromną rezerwę.
Piotrek15
02.02.2011 04:53
Lotus to wiecznie ma problemy z tym wspomaganiem :D
-kris15-
02.02.2011 04:51
możliwe też że Karthikeyan ściął tor w jakimś miejscu ;p ale czas i tak dziwi skoro to nie rozwijany zeszłoroczny bolid ;d
maciejas10
02.02.2011 04:49
filmiki prawdopodobnie z dzisiejszych testow http://www.youtube.com/watch?v=-kwZc39AE2k od 3:37 jedzie bolid renault r31 i słychac ten inny glos od innych bolidów
cravenciak
02.02.2011 04:49
@wojtek, szczególnie że na testach jeżdżą bolidami z 2010 ;)
maciejas10
02.02.2011 04:47
no wlasnie ze sie hrt udało zrobic dobre jedno okrazenie to nie znaczy ze hrt jest lepsze
-kris15-
02.02.2011 04:47
Ja rozumiem że to tylko testy i że czasy nie są odpowiednikiem formy ale z jakiej paki HRT tak mało traci do ferki!? ;p
Wojtek Kulik
02.02.2011 04:46
Force India i HRT mogą zaskoczyć w tym sezonie. A bolid Renault pewnie da radę ;)
maciejas10
02.02.2011 04:46
jest dobrze jak juz kubica przejechał 104 okrazenia to widac ze bilod jest w miare dobry i licze ze jutro kubica pojedzie jeszcze szybciej
kamarinho1991
02.02.2011 04:45
Tylko nie piszcie, że HRT jest na poziomie LRGP :D
rentonB
02.02.2011 04:42
Sa powody do zadowolenia zadnych wiekszych problemow, robil swoje i napewno nie cisnal.