Testy w Montmelo dzień 2/5: Red Bull się rozpędza

Sebastian Vettel po przejęciu RB7 od Marka Webbera przełamał barierę jednej minuty i 22 sekund
09.03.1117:09
Marek Roczniak
5884wyświetlenia

Red Bull pozostał na czele klasyfikacji podczas drugiego dnia testów na Circuit de Catalunya w tym tygodniu i jednocześnie podkręcił tempo, jako że Sebastian Vettel po przejęciu RB7 od Marka Webbera przełamał barierę jednej minuty i 22 sekund, wykręcając 1:21,865.

Czas ten aktualny mistrz świata ustanowił na początku pięciookrążeniowego przejazdu i choć na kolejnym kółku jego tempo od razu wyraźnie spadło, to jednak początkowy wynik okazał się o 0,7 sekundy lepszy od dokonań rywali, a dziś testowało już także Ferrari. Później Vettel jeszcze kilka razy zbliżał się do swojego najlepszego czasu na krótkich przejazdach, a po południu skupił się na dłuższych dystansach, wykonując dwa po 16 okrążeń ze średnimi czasami 1:28s.

Red Bull miał jeszcze jeden powód do radości dzisiejszego dnia, jako że siostrzana ekipa Toro Rosso kontynuuje prezentowanie obiecującej formy tej zimy i Sebastien Buemi swoje ostatnie testy przed rozpoczęciem sezonu ukończył z drugim czasem, ustępując jedynie Vettelowi. Najlepszy osobisty czas Szwajcara - 1:22,396 został ustanowiony po południu podczas typowego przejazdu kwalifikacyjnego. Wcześniej bolid STR6 dobrze prezentował się także w trakcie symulacji wyścigu. W połączeniu ze 120 okrążeniami pomimo zatrzymania się na torze w połowie popołudniowej sesji i dwunastoma treningowymi pit-stopami na koniec dnia Buemi mógł z uśmiechem na twarzy opuścić kokpit.

Kierowca Lotus Renault GP - Witalij Pietrow miał podobny harmonogram i dzień ukończył tuż za Buemim na trzeciej pozycji. Rosjanin jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Vettela. Swój najlepszy czas 1:22,670 uzyskał na czterookrążeniowym przejeździe, by później skupić się na dłuższych dystansach. Ostatecznie Pietrow doprowadził do nieznacznie wcześniejszego zakończenia testów, zatrzymując się na torze w szóstym zakręcie, co spowodowało ostatnie wywieszenie czerwonej flagi podczas środowych jazd.

Dla McLarena był to kolejny bardzo trudny dzień. Wyciek z układu hydraulicznego, a potem dwa problemy z układem wydechowym mocno ograniczyły czas na torze Lewisa Hamiltona w trakcie porannej sesji, co zmusiło stajnię z Woking do rezygnacji z zaplanowanej symulacji wyścigu. Po południu na jednookrążeniowym przejeździe kwalifikacyjnym Hamilton zdołał jednak zaprezentować w miarę konkurencyjne tempo, plasując się na czwartej pozycji z czasem 1:22,888. Łączny dorobek Brytyjczyka wyniósł zaledwie 57 okrążeń.

Ferrari rozpoczęło testy w Montmelo z jednodniowym opóźnieniem w stosunku do większości zespołów, a jako pierwszy za kierownicą 150° Italia z nowym wydechem i pewnymi ulepszeniami aerodynamicznymi zasiadł Felipe Massa. Brazylijczyk uzyskał piąty czas dnia, ale forma włoskiej stajni wydawała się być bardziej zachęcająca, niż wskazywałby na to czas jednego okrążenia. Massa nie wykonał żadnego 1-okrążeniowego przejazdu, czas 1:23,324 wykręcił na początku 5-okrążeniowego, a na dłuższych, około 14-okrążeniowych „stintach” dorównywał szybkością Vettelowi.

Paul di Resta przez pewien czas plasował się w pierwszej trójce podczas porannej sesji, kiedy to zespół Force India wykonywał przejazdy kwalifikacyjne. Problem z ciśnieniem paliwa, który zmusił Szkota do zatrzymania się na torze nie pokrzyżował na długo planów zespołu, który mógł pochwalić się na koniec dnia drugim największym dorobkiem okrążeń (118). Tuż za di Restą na siódmej pozycji znalazł się Kamui Kobayashi (Sauber), natomiast ósmy czas uzyskał Nico Rosberg, który zapoczątkował ostatnie testy Mercedesa przed startem sezonu. Niemiecka ekipa testowała między innymi nowy układ wydechowy.

Jarno Trulli (Team Lotus) po solidnym dniu testów uplasował sie na dziewiątej pozycji. Pierwszą dziesiątkę zamknął Pastor Maldonado z ostatniego z trzech zespołów, które dopiero dzisiaj rozpoczęły testy w Montmelo w tym tygodniu. Problemy z KERS mocno ograniczyły aktywność stajni z Grove, która musiała zadowolić się przejechaniem zaledwie 29 okrążeń, gdy w końcu zdecydowała się na odłączenie systemu odzyskiwania energii kinetycznej. Stawkę jedenastu samochodów testujących dzisiaj na torze Catalunya zamknął Jerome D'Ambrosio, tracąc siedem sekund do Vettela.

Źródło: autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Sebastian Vettel (-)Red Bull Renault RB71121:21,865
2Sebastien Buemi (-)Toro Rosso Ferrari STR61201:22,3960,531 0,531
3Witalij Pietrow (-)Lotus Renault GP R311161:22,6700,805 0,274
4Lewis Hamilton (-)McLaren Mercedes MP4-26571:22,8881,023 0,218
5Felipe Massa (-)Ferrari 150° Italia1011:23,3241,459 0,436
6Paul di Resta (-)Force India Mercedes VJM041181:24,3342,469 1,010
7Kamui Kobayashi (-)Sauber Ferrari C301071:24,4362,571 0,102
8Nico Rosberg (-)Mercedes GP W021001:25,8073,942 1,371
9Jarno Trulli (-)Team Lotus Renault T128981:26,0904,225 0,283
10Pastor Maldonado (-)Williams Cosworth FW33291:26,9895,124 0,899
11Jerome D'Ambrosio (-)Virgin Cosworth MVR-02641:28,9827,117 1,993

KOMENTARZE

21
redman2
10.03.2011 03:52
Mnie osobiście cieszy postawa Renault, cały czas są w czołówce i prezentują solidną formę. Mam świadomość, że to tylko testy, więc trzeba poczekać na pierwsze 2 może 3 wyścigi. Wtedy poznamy układ sił na sezon 2011.
monako
09.03.2011 10:36
ekhem.. to nadal są testy.. @akkim Red Bull prawdopodobnie "czerwone płachty" zobaczy tylko podczas startu wyścigu :)
Norbi123
09.03.2011 09:56
Widać że RedBull w tym roku pomógł Toro Rosso, aby w tym roku prezentowało fason. A nie jako bratnia ekipa mistrzów zamykali stawkę przed HRT I Virgin.
jednooki_cyklop
09.03.2011 09:53
Przy Coulthardzie też była flaga brytyjska i nikt się nie czepiał :)
kimifan
09.03.2011 09:35
omen10, Szkocja występuje w sportach motorowych(a na pewno samochodowych) pod swoją własną flagą. Nie wiem jak pozostałe kraje brytyjskiej wspólnoty, ale Anglia na pewno startuje jako Wielka Brytania ;)
dancom
09.03.2011 09:28
ale za to Ferrari odpowiednio przygotuje silniki i STR wypadnie blado...
Kojag
09.03.2011 07:35
Omen, Ty musisz taką podstawową wiedzę z podręczników czerpać? W tym sezonie STR będzie sjawiało się na podium. RBR nie pozwoli zginąć w ogonie strawki swoim "przydupasom". Już widzę samych kierowców spod Czerwonego Byka na podium... (tam MUSI być spory przepływ danych między zespołami... STR w tamtym sezonie pewnie ciągle testowało coś dla RBR, a teraz w nagrodę dostali gotowe pomysły do użycia w bolidach...)
omen10
09.03.2011 06:47
Równie dobrze można zapytać dlaczego przy Hamiltonie i Buttonie nie ma flagi Anglii. W skład Wielkiej Brytanii wchodzą Anglia, Walia, Szkocja i Irlandia Północna. Ludzie czytajcie podręczniki :D
Kajt
09.03.2011 06:41
Dlaczego przy di Reście jest flaga UK? Przecież to Szkot :)
tomekj
09.03.2011 06:16
tak naprawdę będziemy coś więcej mogli powiedzieć w sobotę każdy zespół pracuje nad czym innym jedni robią długie przejazdy lub sprawdzają dane elementy w bolidzie które zabrali ze sobą na te testy
Karol26
09.03.2011 05:21
Jak dla mnie to RedBull jest najmocniejszy :D Ale Renówka ma szanse na porządne wyniki :D Co do McLarena wydają się niezbyt dobrzy ;D STR może być zaskoczeniem :)
mbg
09.03.2011 05:08
a mnie po raz kolejny denerwują problemy z KERS Williamsa.
rentonB
09.03.2011 05:01
No wlasnie z awaryjnoscia bylo troche problemow szczegolnie z Kersem
pablonzo
09.03.2011 04:51
Dodam, iż nie mówię tutaj tylko o prędkości R31, zwróćcie uwagę na to, że R31 jest praktycznie bezawaryjny, robi dużo kółek, beż większych problemów, czasy w miarę równe (zależne od opon). Bezawaryjność ma również duże znaczenie.
akkim
09.03.2011 04:45
pablonzo, jutro mają coś podrzucić, jakaś krótka wersja, nemocnice wyda raport, co tam u Roberta.
michal5
09.03.2011 04:35
to tylko testy massa w 21 lutego miał czas 1:22,625 a teraz 1:23,324 to wiec zobaczmy jak będzie w 1 wyścigu dopiero tam będziemy wiedzieć kto jest szybki fakt RBR wydaje się szybki
pablonzo
09.03.2011 04:25
Dokładnie, Renault wydaje się być na prawdę bardzo konkurencyjny, gdyby bolid prowadził Robert, który jest szybszy od Pietrowa o mniej więcej 0,5-0,7 sekundy wtedy zobaczylibyśmy prawdziwe tempo R31. Tym bardziej jest mi szkoda, że Robert uległ wypadkowi, wyobrażam sobie jaki musi być na siebie zły, że nie może poprowadzić tak konkurencyjnej maszyny.
dominox4
09.03.2011 04:16
myślę że renault może w tym sezonie często stawać na podium
dan193t
09.03.2011 04:14
Renault serio solidną formę pokazuje w tych wszystkich testach.... Nowy RedBull wydaje się być powtórką RB6, tyle że bardziej niezawodną. ToroRosso dobry czas i duzo okrążeń, ciekawe czy serio są tacy mocni
dominox4
09.03.2011 04:14
Brava Dla Pietrowa :)
akkim
09.03.2011 04:13
Tak, rozpędza się ten byczek, kółka, czas to fakty, a co będzie gdy zobaczą gdzieś "czerwone płachty" ?