Od roku 2014 w F1 mogą być stosowane silniki turbo 1,6l V6

Zespoły chcą tym samym osiągnąć porozumienie w kwestii zmian w przepisach.
22.06.1116:44
Nataniel Piórkowski
3084wyświetlenia

Komisja Formuły 1 działająca przy FIA może zostać poproszona o rozważenie możliwości zmiany przyszłych jednostek napędowych na turbodoładowane silniki V6 o pojemności 1,6 litra, aby zakończyć trwający impas na temat zmian w przepisach.

Przed dzisiejszym spotkaniem w Londynie doszło do licznych sporów zarówno wśród samych producentów jednostek napędowych, jak i organów zarządzających sportem w osobach szefa FOM - Berniego Ecclestone'a oraz szefa FIA - Jeana Todta.

Spodziewać się więc można, że podczas dzisiejszych rozmów nacisk został położony na opracowanie rozwiązania, które mogłoby być zaakceptowane przez wszystkie zaangażowane strony. Wedle informacji, do jakich dotarł AUTOSPORT, plany związane z czterocylindrową jednostką napędową zostały już porzucone, a zamiast nich wprowadzony ma być silnik V6. Zmianie uległby również termin wprowadzenia samych zmian. Nastąpiłyby one nie - jak pierwotnie planowano - w sezonie 2013, ale o rok później.

Jeśli idea ta zostałaby poparta przez wszystkich producentów silników, to wprowadzenie jej w życie nie powinno stanowić większego problemu - zwłaszcza jeśli pozwoliłoby to zagwarantować, że wszyscy obecni dostawcy jednostek napędowych pozostaną w sporcie. Pomysł nie powinien również budzić sprzeciwu Jeana Todta, gdyż plany zespołów zakładają trzymanie się „ekologicznej” technologii KERS, na czym tak bardzo zależy szefowi FIA.

Na początku tego miesiąca FIA poinformowała, że będzie w stanie powstrzymać się z wprowadzeniem nowych jednostek napędowych, jeśli nie udałaby się wypracować konsensusu pomiędzy dostawcami. Jeśli plany dotyczące V6 zostaną zaaprobowane przez Komisję Formuły 1, to kolejnym krokiem byłoby ich ostateczne zatwierdzenie przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

18
Adam1970
22.06.2011 08:00
Yes,yes,yes!
Nirnroot
22.06.2011 07:10
@sas - trochę przesadzasz, a jest jeszcze kwestia wydechu, no i świetny 'świst' na wejściu w zakręt. 10 lat temu diesel i sport to były przeciwieństwa, jeszcze 5 lat i dźwiękowo będą lepsze. :) (nie żebym był fanem wynalazku pana Rudolfa, ale wolę duże diesle niż piko-silniczki benzynowe)
Lukas
22.06.2011 04:47
Skrzydła spowolniły bolidy a nie zmiana na V8 - dobreeeee :D
sas
22.06.2011 04:35
@Nirnroot ?? Audi poruszało się praktycznie bezdzwięcznie. A na niskich obrotach był identyczny klekot jak w starym dieslu mercedesa z lat 80ych.
Nirnroot
22.06.2011 04:22
@adept - z tym samym doładowaniem (czyli brakiem), to potrzebowaliby znacznie większych obrotów żeby osiągnąć podobną moc. Jak dla mnie, to powinno stanąć na V6 Biturbo, bo do V10 czy V12 niestety powrotu już nie ma, także niech nawet będą turbosprężarki, ale dwie a nie jedna. PS - oglądaliście Le Mans i słyszeliście jak fantastycznie warczą diesle? Co prawda 3,7 V6 i V8, ale mimo to.... :)
rentonB
22.06.2011 04:20
Todt powinien wyleciec z hukiem, to FIA to jakas parodia
adept
22.06.2011 04:07
V6, ale ile RPM? bo jak 12000, to kiepsko :/.
MatiXF1
22.06.2011 03:58
FIA to niech lepiej wogóle nie wprowadza tych silników Racja, dźwięk V10 (szczególnie z lat 80-tych) to poezja dla uszu
Karol26
22.06.2011 03:52
Ludzie :) Dajcie spowrotem V10 ;) Dźwięk tych jednostek to rozkosz dla uszu :) Najlepiej brzmiał w latach 98-00 ;) Wróćcie to a nie jakieś V6 :)
Czechoslowak
22.06.2011 03:47
Nie rozumiem jednego- czy nie można wprowadzić dowolności jeśli chodzi o konfigurację silnika, a regulaminowym ograniczeniom poddać tylko pojemność i maksymalne obroty? Przecież w latach 80-tych, w erze 1.5 turbo, funkcjonowały obok siebie silniki R4 i V6 i jakoś wszystko było OK, a teraz standaryzacji podlega nawet kąt rozwidlenia.
maciejas512
22.06.2011 03:34
@dan193t Czasem dziwię się ludziom czy tak trudno zrozumieć niektóre rzeczy. Ja tu zaokrąglam. V10 miał około 950-1000KM i przede wszystkim piękny dzwięk czego o V8 nie można zbytnio powiedzieć, no sory chyba że mowa o latach 2006-2008. Od 2009 słabo....
dan193t
22.06.2011 03:31
prękość jest niższa bo nowe przednie skrzydla generuja wiekszy opor i to spowalnia samochody, a moc V10 nie siegala 1000 km
maciejas512
22.06.2011 03:23
@rno2 V8 to nic tam. Mnie nie satysfakcjonuje. V10 to jest coś, 1000KM i prędkości na Monzy około 360km/h to było coś a nie teraz nawet nie 340km/h.
adias
22.06.2011 03:23
@nero nie V4 a R4
nero
22.06.2011 03:20
V6 brzmi sensowniej od V4, teraz niech tylko wszyscy się zgodzą i będzie święty spokój.
Bambek
22.06.2011 03:16
@rno2 Niech te FIA się troche ogarnie. Jak z tym Bahrajn'em. Ile można było zwlekać z tą decyzją. No raczej tutaj organizatorzy wyścigu podjęli decyzje że wyścigu i chwała temu bo FIA by czekała do ostatniej chwil.
rno2
22.06.2011 03:02
Bambek @ i tym sposobem będą przekładać zmianę silników o kolejne sezony, a my będziemy się nadal rozkoszować dźwiękami V8 18rpm :-)
Bambek
22.06.2011 02:57
No jaja.... A może jeszcze FIA jeszcze coś zmieni w 2015 inne silniki.