Od roku 2014 w F1 mogą być stosowane silniki turbo 1,6l V6
Zespoły chcą tym samym osiągnąć porozumienie w kwestii zmian w przepisach.
22.06.1116:44
3084wyświetlenia

Komisja Formuły 1 działająca przy FIA może zostać poproszona o rozważenie możliwości zmiany przyszłych jednostek napędowych na turbodoładowane silniki V6 o pojemności 1,6 litra, aby zakończyć trwający impas na temat zmian w przepisach.
Przed dzisiejszym spotkaniem w Londynie doszło do licznych sporów zarówno wśród samych producentów jednostek napędowych, jak i organów zarządzających sportem w osobach szefa FOM - Berniego Ecclestone'a oraz szefa FIA - Jeana Todta.
Spodziewać się więc można, że podczas dzisiejszych rozmów nacisk został położony na opracowanie rozwiązania, które mogłoby być zaakceptowane przez wszystkie zaangażowane strony. Wedle informacji, do jakich dotarł AUTOSPORT, plany związane z czterocylindrową jednostką napędową zostały już porzucone, a zamiast nich wprowadzony ma być silnik V6. Zmianie uległby również termin wprowadzenia samych zmian. Nastąpiłyby one nie - jak pierwotnie planowano - w sezonie 2013, ale o rok później.
Jeśli idea ta zostałaby poparta przez wszystkich producentów silników, to wprowadzenie jej w życie nie powinno stanowić większego problemu - zwłaszcza jeśli pozwoliłoby to zagwarantować, że wszyscy obecni dostawcy jednostek napędowych pozostaną w sporcie. Pomysł nie powinien również budzić sprzeciwu Jeana Todta, gdyż plany zespołów zakładają trzymanie się „ekologicznej” technologii KERS, na czym tak bardzo zależy szefowi FIA.
Na początku tego miesiąca FIA poinformowała, że będzie w stanie powstrzymać się z wprowadzeniem nowych jednostek napędowych, jeśli nie udałaby się wypracować konsensusu pomiędzy dostawcami. Jeśli plany dotyczące V6 zostaną zaaprobowane przez Komisję Formuły 1, to kolejnym krokiem byłoby ich ostateczne zatwierdzenie przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE