Zespoły proponują dwa nowe formaty kwalifikacji

15.07.0500:00
Marek Roczniak
772wyświetlenia
Wczoraj na oficjalnej stronie Formuły 1 ukazała się informacja o dwóch propozycjach nowego formatu kwalifikacji na sezon 2006, zaproponowanych przez zespoły. Dodatkowo uruchomiona została ankieta, w której można wybrać preferowaną opcję - znajduje się ona tutaj. Pierwsza propozycja to w zasadzie zmodyfikowany nieznacznie zeszłoroczny pomysł Bernie Ecclestone'a (dwie 25-minutowe sesje), natomiast druga propozycja jest nowa i trzeba przyznać, dosyć intrygująca. A oto szczegóły na temat obydwu wariantów.

Propozycja 1:
  • 60-minutowe kwalifikacje, podzielone na dwie 25-minutowe połówki oddzielone od siebie 10-minutową przerwą

  • kierowcy mogą przejechać dowolną liczbę okrążeń, ale w każdej połówce muszą ustanowić czas

  • najlepszy czas każdego kierowcy z pierwszej połówki zostanie dodany do jego najlepszego czasu z drugiej połówki i na tej podstawie ustalona zostanie kolejność startowa

  • brak ograniczeń dotyczących paliwa - bolidy mogą być dotankowywane zarówno w trakcie, jak i po kwalifikacjach

Propozycja 2:
  • 60-minutowe kwalifikacje

  • po 15 minutach pięciu najwolniejszych kierowców kończy udział w sesji i przypadają im pozycje startowe od 16 do 20

  • po kolejnych 15 minutach pięciu najwolniejszych kierowców w tym okresie (czasy nie są przenoszone z pierwszych 15 minut) także kończy udział w sesji i przypadają im pozycje startowe od 11 do 15

  • podczas ostatnich 30 minut 10 pozostałych kierowców na torze rywalizuje o pozycje startowe w pierwszej dziesiątce na podstawie najlepszych czasów uzyskanych w tym okresie (czasy nie są przenoszone z pierwszych 30 minut)

  • kierowcy mogą przejechać dowolną liczbę okrążeń w każdym okresie

  • brak ograniczeń dotyczących paliwa - bolidy mogą być dotankowywane zarówno w trakcie, jak i po kwalifikacjach

Obydwu propozycjom z pewnością można zarzucić to, iż są po prostu zbyt skomplikowane, a to było w końcu jedną z wad tegorocznych kwalifikacji, jakie obowiązywały do Grand Prix Monako włącznie (dwie sesje z różną ilością paliwa, sumowane czasy). Trzecią opcją w ankiecie na stronie Formula1.com jest pozostawienie obecnych kwalifikacji.

Źródło: Formula1.com