Horner: Newey ciężko pracował nad pakietem z niską siłą docisku

Hamilton przyznał tymczasem, że pogłoski o słabej wydajności silnika Renault są już nieaktualne
06.09.1110:20
Nataniel Piórkowski
2475wyświetlenia

Jeśli Red Bull wygra w ten weekend wyścig na torze Monza, będzie oznaczało to, że bolidy tego zespołu spisują się doskonale na każdym typie obiektów w kalendarzu Formuły 1.

Dwa tygodnie temu, podczas Grand Prix na torze Spa-Francorchamps ekipa z Milton Keynes nie była wymieniana wśród faworytów, ale pomimo dysproporcji w zakresie mocy silników i kłopotów z blisteringiem ogumienia, Sebastian Vettel i Mark Webber wywalczyli w wyścigu dublet.

Pomimo zaniżonych osiągów na prostych, w środkowym sektorze belgijskiego toru bolidy RB7 były bezkonkurencyjne, ale może to oznaczać, iż wyścig na Monzy będzie prawdopodobnie najtrudniejszym testem dla zespołu, podczas tegorocznego sezonu.

W 2008 roku Vettel wygrał wyścig w barwach Toro Rosso, ale bolidy Red Bulla zazwyczaj odstawały na włoskim torze od innych samochodów - głównie przez moc swej jednostki napędowej Renault. Właśnie dlatego Newey pracował szczególnie mocno nad pakietem aerodynamicznym generującym małą i średnią siłę docisku - cytuje Christiana Hornera niemiecki magazyn Auto Motor und Sport.

Lewis Hamilton, którego McLaren MP4-26 wyposażony jest w jednostkę napędową Mercedesa, która zgodnie uznawana jest za najsilniejszą w całej Formule 1, przyznał, że środowisko sportu mogło przeliczyć się z doniesieniami o problemach Red Bulla przy wysokich prędkościach. Mam nadzieję, że nie usłyszymy już więcej o rzekomo słabych silnikach Renault - powiedział Brytyjczyk. Podobnego zdania jest Mark Webber: Byliśmy świadkami tego, jak dobry wyścig pojechaliśmy na Spa, więc mam nadzieję, że Monza będzie taka sama.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

11
mizoo
08.09.2011 11:22
RedBull-owi wyrosly skrzydla...
Arya
06.09.2011 07:36
A właśnie się dziwiłam, jak tym Red Bullom wzrosła prędkość na prostych, którą wcześniej mieli jedną z najgorszych...
Kamikadze2000
06.09.2011 04:18
@adnowseb - okres w McL był udany tylko na początku współpracy. ;] pzdr
adnowseb
06.09.2011 03:29
[quote]Newey ciężko pracował nad pakietem z niską siłą docisku[/quote] W McLarenie lub Ferrari tak by go nie zmuszali do ciężkiej pracy:).Liczę ,że kolejny etap kariery Adriana to jeden z tych zespołów. Koniec niewolniczej i ciężkiej pracy w RBR:) Ja także popieram wypowiedz @SirKamil .
RY2N
06.09.2011 02:12
@SirKamil Dokładnie tak
SirKamil
06.09.2011 02:05
Red Bull nie odstawał przez moc, tylko charakterystykę pakietu aero. W istocie Lewis ma racje- mniejsza od konkurencji moc RS27 to mit od dwóch sezonów.
kabans
06.09.2011 12:10
I to był też sezon kiedy kierowca miał więcej do powiedzenia niż teraz. Przykład alonso i piquet. Jak się ma strata piqueta 0,5 s do straty pietrova z zeszłego sezonu do kubicy na poziomie 1s. Piquet (lepszy kierowca od pietrasa, nie ma żadnych wątpliwości co do tego) zajmował powiedzmy 12 miejsce przy 6 alonso w kwalifikacjach przy czym pietrov czasami przy stracie 1s był 2-3 pozycje niżej od Polaka
rvs
06.09.2011 12:07
Sytuacja z sezonu 2009 może (ale tylko może) się powtórzyć w 2014 roku i przy każdej większej rewolucji technologicznej/regulaminowej, więc jeszcze nic straconego:)
Kamikadze2000
06.09.2011 11:58
@kabans - sezon 2009 był różnorodny pod względem układu sił. Pod tym względem był chyba najlepszym w ostatnich kilkunastu latach! pzdr :)
kabans
06.09.2011 11:43
chciałbym żeby na monzy namieszało lotus renault albo mercedes, a tak w ogóle to popatrzcie teraz jak dobry był sezon 2009 i chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego
Adakar
06.09.2011 09:21
I co z tego jak dojadą nawet na 4 czy 5 pozycji ... wielkie mi co