Grosjean najszybszy ostatniego dnia testów na Mugello

Francuz ustanowił swój najlepszy rezultat krótko po rozpoczęciu popołudniowej sesji.
03.05.1218:03
Nataniel Piórkowski
6136wyświetlenia

Romain Grosjean ustanowił najlepszy czas dnia, a zarazem całego tygodnia testów na torze Mugello, podkręcając tempo krótko po rozpoczęciu popołudniowej sesji.

Po porannej części jazd najlepszym rezultatem mógł poszczycić się prezentujący równe tempo Sebastian Vettel, jednak po przerwie na lunch z pozycji lidera zepchnął go kierowca Lotusa, który na liczącym trzy okrążenia przejeździe odnotował czas na poziomie 1:21:035 sek.

Trzeci czas dnia należał do Fernando Alonso, który w drugiej godzinie porannych zajęć wypadł z toru w zakręcie numer 12, uszkadzając przy tym podwozie swego F2012. Zaowocowało to dwoma godzinami spędzonymi w garażu i utratą cennego czasu na sprawdzenie kilku ważnych elementów nowego pakietu przygotowywanego z myślą o zbliżającym się Grand Prix Hiszpanii. Kierowca z Oviedo zaliczył jednak bezproblemowe popołudnie, przejeżdżając przez cały dzień aż 98 okrążeń.

Za reprezentantem stajni z Maranello znaleźli się Ricciardo oraz Perez, w którego bolidzie wybuchł nawet rano drobny pożar. Nie miał on jednak przełożenia na realizację programu Saubera, tak samo jak popołudniowe zatrzymanie bolidu u wyjazdu z alei serwisowej. Regularna jazda nie pozwoliła jednak na wyprzedzenie w tabeli Australijczyka, który po południu odnotował obiecujący rezultat 1:21,604 sek i przypieczętował miejsce tuż za czołową trójką tabeli.

Podobnie jak wczoraj Force India zmagało się z dużymi technicznymi, przez co Paul di Resta przejechał rano tylko skromne trzydzieści cztery okrążenia. Więcej szczęścia miał Nico Hulkenberg, który był również w stanie uzyskać lepszy czas pojedynczego kółka dający mu szóstą lokatę. Z kolei Pastor Maldonado stracił niemal całe poranne zajęcia przez awarię elektroniki. Przed przerwą Wenezuelczyk miał na swoim koncie tylko cztery przejechane okrążenia, jednak inżynierowie Williamsa uporali się z usterką jeszcze przed startem popołudniowej sesji.

Za Maldonado znalazł się niezwykle pracowity Heikki Kovalainen, będący sprawcą wywieszenia jednej z czterech oglądanych dziś czerwonych flag. W samej końcówce sesji Olivier Turvey i Nico Rosberg zepchnęli na dziesiąte miejsce di Restę. Od samego początku jazd na Mugello kierowcy McLarena i Mercedesa nie błyszczeli genialnym tempem, skupiając się raczej na testowaniu przeróżnych obszarów MP4-27 i F1 W03. Tabelę zamknął dziś Timo Glock.

Wypowiedzi po trzecim dniu testów

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Romain Grosjean (-)Lotus Renault E20661:21,035
2Sebastian Vettel (-)Red Bull Renault RB81061:21,2670,232 0,232
3Fernando Alonso (-)Ferrari F2012981:21,3630,328 0,096
4Daniel Ricciardo (-)Toro Rosso Ferrari STR71171:21,6040,569 0,241
5Sergio Perez (-)Sauber Ferrari C311181:22,2291,194 0,625
6Nico Hulkenberg (-)Force India Mercedes VJM05551:22,3251,290 0,096
7Pastor Maldonado (-)Williams Renault FW34631:22,4971,462 0,172
8Nico Rosberg (-)Mercedes F1 W031291:22,5791,544 0,082
9Oliver Turvey (-)McLaren Mercedes MP4-27991:22,6621,627 0,083
10Paul di Resta (-)Force India Mercedes VJM05341:23,0021,967 0,340
11Heikki Kovalainen (-)Caterham Renault CT011391:23,1692,134 0,167
12Timo Glock (-)Marussia Cosworth MR011101:23,4662,431 0,297

KOMENTARZE

25
cichy78-78
04.05.2012 10:27
Okrążenia na pokaz. Nowe opony, mało paliwa,krótkie przejazdy. Zobaczycie w wyścigu,tak kolorowo nie będzie http://f1tests.co.cc/2012.php?rev=on Ja się na ich sztuczki nie nabiorę.Zwykła popisówka .Krótkie przejazdy.
SirKamil
04.05.2012 08:37
Nie jest wycelowane w chwyt marketingowy. Myślałem, że ten etap mam już za sobą... taki mieli program a Grosejan całe dwa dni był cholernie szybki realizując testy ustawień. Spójrz na 50 najlepszych czasów z trzech dni. Nikt tam nie zawraca sobie głowy marketingiem ani robieniem pokazówki, tym bardziej że nie muszą już nic nikomu udowiadniać. Tylko ciężka praca. [quote]1:21.035 Grosjean 1:21.159 Grosjean 1:21.267 Vettel 1:21.310 Vettel 1:21.314 Vettel 1:21.334 Grosjean 1:21.363 Alonso 1:21.365 Grosjean 1:21.410 Grosjean 1:21.499 Grosjean 1:21.505 Vettel 1:21.542 Vettel 1:21.551 Alonso 1:21.571 Vettel 1:21.577 Grosjean 1:21.579 Vettel 1:21.584 Grosjean 1:21.603 Grosjean 1:21.603 Kobayashi 1:21.604 Ricciardo 1:21.616 Grosjean 1:21.618 Grosjean 1:21.642 Grosjean 1:21.649 Grosjean 1:21.651 Grosjean 1:21.667 Grosjean 1:21.696 Grosjean 1:21.723 Grosjean 1:21.744 Grosjean 1:21.757 Grosjean 1:21.760 Grosjean 1:21.772 Alonso 1:21.774 Vettel 1:21.774 Grosjean 1:21.798 Vettel 1:21.800 Alonso 1:21.812 Vettel 1:21.817 Ricciardo 1:21.825 Vettel 1:21.826 Grosjean 1:21.827 Grosjean 1:21.834 Grosjean 1:21.836 Vettel 1:21.868 Alonso 1:21.879 Grosjean 1:21.882 Ricciardo 1:21.915 Alonso 1:21.919 Vettel 1:21.921 Vettel 1:21.925 Ricciardo[/quote] [quote]Realizowaliśmy specyficzny program porównywania nowych części, więc dobrze jest być na czele tabeli, skoro nie skupialiśmy się na czasach okrążeń.[/quote]
michu_tarnow
03.05.2012 10:53
Jak by nie patrzeć to jest to raczej wycelowane w chwyt marketingowy. Przecież i tak w świat idzie informacja, że to lotus wygrał testy. Co nie zmienia faktu że lotus ma mocne auto i groszek z kimim mogą sprawić dużo niespodzianek :)
SirKamil
03.05.2012 07:42
Poprawianie zużycia opon kształtem skrzyni biegów to dość oryginalny koncept;) Może chodzi raczej o zmienioną geometrię tylnego zawieszenie? bądź o inny zespół? bo słyszałem coś o Mercedesie w tym kontekście;)
mich909090
03.05.2012 07:36
No ale mają mieć jakąś nową o nowym kształcie aby poprawić zużycie opon.
SirKamil
03.05.2012 07:30
Skrzynia biegów nie może być w całości wykonana z kompozytów węglowych, ale obudowę takową mają od czasów gdy jeździł dla nich DC;)
ROOK
03.05.2012 07:17
No i tak czy siak – są to jednak wyniki zasługujące na pewną uwagę. To samo tyczy się wiecznego twierdzenia, iż „testy nic nie znaczą”. To nieprawda. Prawdą jest, że testy NIEWIELE znaczą, ale wyobraźmy sobie, że HRT przyjechało do Mugello i każdego dnia z najlepszego wyniku zdjęło 10 sekund. ;-) Chyba nie dałoby się tego z pełną powagą skwitować tekstem: „testy nic nie znaczą…”? :)) PS.: A wszystko przez to, że przed ostatnim etapem GPM miałem wielki i długotrwały dylemat: Schumacher czy Grosjean? Grosjean czy Schumacher? No i wybrałem… Schumachera. A to pech! ;-)
mich909090
03.05.2012 07:09
Czy to prawda, że McL ma mieć nową skrzynie biegów. Lżejszą,bardziej kompaktową i w całości z włókna węglowego.
ROOK
03.05.2012 07:09
@up: Nie zaglądam im w papiery, ale coś tam czytałem, że jakieś interesy ich jednak wiążą? Poza tym kto ich tam wie, co sobie poparlają vu français… :)
SirKamil
03.05.2012 07:05
Nie ma tam żadnych interesów. Musiałby być jego menedżerem.
ROOK
03.05.2012 07:00
[quote="SirKamil"][quote="IceMan11"]Czy tylko mi się wydaję, że Groszek ciśnie ostro na testach, aby być w tabeli na P1? Czy od początku roku podczas testów Romain zajął gorsze miejsce od P3? To tylko testy, ale wygląda to tak jakby Francuz chciał przez to coś powiedzieć. A może mi po prostu odbija.[/quote]Od A do Z nieprawda. Zawodnik nie kreuje strategii na testy.[/quote]Ale za to szef zespołu może mieć interes w kreowaniu Grosjeana… ;-)
SirKamil
03.05.2012 06:43
[quote="rno2"]Na pewno można z czasem zejść do 1:18, a nawet 1:17. Bo jak inaczej wytłumaczyć stratę Marussi do Lotusa - tylko 2,4s...?[/quote] Nie sądzę. Rekord 1:18.7 pochodzi z czasów 200 km mocniejszych silników, lżejszych samochodów, supermiękkich opon, rozwiniętej elektroniki i tolerancyjnej aerodynamiki. Zawodnicy Ferrari w latach 2006-2007-2008 osiągali na tym torze najlepsze czasy rzędu 1:20-21. Marussia nie musi być tutaj tak przeraźliwie wolna i tracić 5-6 sekund a 3 do 4. [quote="IceMan11"]Czy tylko mi się wydaję, że Groszek ciśnie ostro na testach, aby być w tabeli na P1? Czy od początku roku podczas testów Romain zajął gorsze miejsce od P3? To tylko testy, ale wygląda to tak jakby Francuz chciał przez to coś powiedzieć. A może mi po prostu odbija.[/quote] Od A do Z nieprawda. Zawodnik nie kreuje strategii na testy.
IceMan11
03.05.2012 06:41
Tak tak. To jest oczywiste - każdy ma inny program. Po prostu wydaje się, że Grosjean ma zawsze taki sam ;P
IceOne
03.05.2012 05:59
Z tego co gdzies wyczytalem McL jezdzil cale testy z 25-30kg oprzyrzadowania pomiarowego wiec nie ma co patrzec na czasy , pozatym jak up. napisano -roznice programow .
rno2
03.05.2012 05:58
Na pewno można z czasem zejść do 1:18, a nawet 1:17. Bo jak inaczej wytłumaczyć stratę Marussi do Lotusa - tylko 2,4s...?
SirKamil
03.05.2012 05:48
Różnice programów.
katinka
03.05.2012 05:28
Testy testami, ale ładnie Grosjean, szybki jest, wiec licze sobie już te punkty w GPM. McLaren trudno powiedziec, ale dzis Oliver sporo kołek przejechal. Ciekawe co testowali, ze etatowi kierowcy nie byli im do niczego potrzebni, mam nadzieje, ze Martin Whitmarsh podjął dobrą decyzję. A na plus, ze tym razem Maki przed Marussia i Caterhamem, super.
phildoon
03.05.2012 05:02
Bez przesady - już nie ten wiek i nie ten "staż" w oglądaniu F1 ;)))) Jak już wielokrotnie zostało to tutaj powiedziane, w większości przypadków czas na testach znaczy tyle co nic. Ale, ale myślę, że Romka można pochwalić - przejechał całkiem sporo okrążeń dzięki czemu można założyć, że wykonał cały program. Żadnego szarżowania "na pałę" tylko solidna praca, glory lapa też z resztą pewnie nie było bo jak już mowa o czasach to nie sądze, aby 1:21 to był maks dla obecnych bolidów. Pozdro
Gie
03.05.2012 04:55
Tak, tak, ekscytujcie się pozycjami poszczególnych kierowców i zespołów w testach :)
phildoon
03.05.2012 04:53
Tak. To była pierwsza sesja testowa w lutym z której z resztą Lotus po kilku kółkach, chyba siedmiu o ile dobrze pamiętam się wycofał. P5 to nie wiem :D
IceMan11
03.05.2012 04:49
@phildoon P10 i P5 to chyba jakiś wypadek przy pracy ;D
phildoon
03.05.2012 04:43
@IceMan11 Catalunya P10 i dwa razy P1, Jerez P2 i P5, Mugello P1 x 2 ;)))
IceMan11
03.05.2012 04:41
Czy tylko mi się wydaję, że Groszek ciśnie ostro na testach, aby być w tabeli na P1? Czy od początku roku podczas testów Romain zajął gorsze miejsce od P3? To tylko testy, ale wygląda to tak jakby Francuz chciał przez to coś powiedzieć. A może mi po prostu odbija.
adnowseb
03.05.2012 04:35
Kolejne testy pod ''dyktando''Lotusa:) Myliłem się, ani śladu regresu .-gratulacje.chyba przegram zakład:(( Ferrari napawa optymizmem,nie wygląda to żle:)
maciejas10
03.05.2012 04:32
swietna forma lotusa na prawde bardzo dobry samochód no i grosjean wyrasta na dobrego kierowce vetel forma sie nie zmieniła i bedzie pewnie do konca taka sama jak jest a jezeli chodzi o alonso to chyba wychodzi z dołka po tych testach tak ja sadze a mclaren slabo ale to kierowcy testowi rosberg srednio fajne miejsca toro rosso i saubera a reszta nie wiem trudno powiedziec co bedzie dalej