Carpenter wygrywa wyścig, Hunter-Reay mistrzem
Power stracił szansę na mistrzostwo po kolizji
16.09.1213:35
3775wyświetlenia

Rayan Hunter-Reay wygrał tegoroczne mistrzostwa IndyCar, po tym jak jego rywal Will Power rozbił się w dramatycznym finale sezonu w Fontanie, a wyścig wygrał Ed Carpenter.
Walka o mistrzostwo rozpętała się na 54 kółku, gdy faworyci do tytułu po raz pierwszy spotkali się na torze. Hunter-Reay jechał na górnej linii i Power starał się wepchnąć pod nim, by zyskać pozycję, jednak zahaczył tyłem bolidu, obracając się i uderzając w ścianę. Hunter-Reay miał szczęście i nie rozbił się, gdy Power niemal zgarnął go ze sobą.
Pomimo dużych zniszczeń w bolidzie Powera, Team Penske zdecydował się do częściowego naprawienia bolidu i wypuszczenia go ponownie na tor.
W tej chwili Power tracił ponad 60 okrążeń. Znacznie uszkodzony bolid pozwolił mu na ukończenie kolejnych 12 okrążeń i zyskanie dwóch pozycji, co dało mu dwa punkty, a to oznaczało, że Hunter-Reay musiał w tej chwili finiszować piąty, a nie szósty, by zdobyć tytuł.
Kierowca Andretti Autosport spędził większość drugiej części wyścigu o jedną lokatę za dającą mu mistrzostwo, gdy Alex Tagliani, który walczył o prowadzenie doznał uszkodzenia silnika, co spowodowało wywieszenie żółtych flag i dało Hunter-Reay'owi piątą pozycję i jednopunktową przewagę nad Powerem.
Agresywny restart pozwolił Hunter-Reay'owi na zyskanie trzeciej lokaty, gdy Tony Kanaan stracił kontrolę nad bolidem i rozbił się na 242 okrążeniu. Zamiast uprzątnąć bolid pod żółtymi flagami, kierownictwo postanowiło wywiesić czerwoną, dając tym samym kibicom sprint sześciu okrążeń do mety.
Chwilę po restarcie, Hunter-Reay był naciskany przez Scotta Dixona, którego przepuścił i Takuma Sato, który walczył z nim przez kilka okrążeń zanim Japończyk stracił kontrolę i rozbił się, zapewniając Hunter-Reay'owi ostateczny triumf.
Carpenter odniósł zwycięstwo w wyścigu po walce z Dario Franchittim na ostatnich okrążeniach. Dixon uzupełnił podium przed Hunter-Reay'em i Helio Castronevesem, który zaryzykował dodatkowy postój po ostatnim restarcie i założył nowy komplet opon co mogło mu dać dodatkową pozycję, gdyby wyścig odbył się na pełnym dystansie.
Źródło: autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ed Carpenter (20) | Dallara DW12 Chevrolet | 250 | 2h57m34,743 | 50 | |
2 | Dario Franchitti (10) | Dallara DW12 Honda | 250 | +0:01,913 | 40 | |
3 | Scott Dixon (9) | Dallara DW12 Honda | 250 | +0:02,609 | 35 | |
4 | Ryan Hunter-Reay (28) | Dallara DW12 Chevrolet | 250 | +0:03,048 | 32 | |
5 | Helio Castroneves (3) | Dallara DW12 Chevrolet | 250 | +0:04,194 | 30 | |
6 | Graham Rahal (38) | Dallara DW12 Honda | 250 | +0:05,438 | 28 | |
7 | Takuma Sato (15) | Dallara DW12 Honda | 249 | +1 okr. | 26 | |
8 | Marco Andretti (26) | Dallara DW12 Chevrolet | 249 | +1 okr. | 24 | |
9 | Katherine Legge (6) | Dallara DW12 Chevrolet | 249 | +1 okr. | 22 | |
10 | Charlie Kimball (83) | Dallara DW12 Honda | 249 | +1 okr. | 20 | |
11 | John R. Hildebrand (4) | Dallara DW12 Chevrolet | 248 | +2 okr. | 19 | |
12 | James Jakes (19) | Dallara DW12 Honda | 248 | +2 okr. | 18 | |
13 | James Hinchcliffe (27) | Dallara DW12 Chevrolet | 247 | +3 okr. | 17 | |
14 | Wade Cunningham (14) | Dallara DW12 Honda | 246 | +4 okr. | 16 | |
15 | Simon Pagenaud (77) | Dallara DW12 Honda | 246 | +4 okr. | 15 | |
16 | Josef Newgarden (67) | Dallara DW12 Honda | 244 | +6 okr. | 14 | |
17 | Ryan Briscoe (2) | Dallara DW12 Chevrolet | 244 | +6 okr. | 13 | |
18 | Tony Kanaan (11) | Dallara DW12 Chevrolet | 240 | +10 okr. | 12 | |
19 | Oriol Servia (22) | Dallara DW12 Chevrolet | 231 | +19 okr. | 12 | |
20 | Alex Tagliani (98) | Dallara DW12 Honda | 229 | +21 okr. | 12 | |
21 | Sebastian Saavedra (17) | Dallara DW12 Chevrolet | 118 | +132 okr. | 12 | |
22 | Rubens Barrichello (8) | Dallara DW12 Chevrolet | 107 | +143 okr. | 12 | |
23 | Justin Wilson (18) | Dallara DW12 Honda | 80 | +170 okr. | 12 | |
24 | Will Power (12) | Dallara DW12 Chevrolet | 66 | +184 okr. | 12 | |
25 | Ernesto Viso (5) | Dallara DW12 Chevrolet | 65 | +185 okr. | 10 | |
26 | Simona de Silvestro (78) | Dallara DW12 Lotus | 16 | +234 okr. | 10 |
Pole position: Marco Andretti - 1:06,646 (+1 pkt.)
Prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Ed Carpenter (+2 pkt.)
KOMENTARZE