Przedsezonowe testy styczeń-marzec w liczbach
Serwis Pitpass przedstawia statystyki podsumowujące przedsezonowe testy w 2006 roku
07.03.0617:50
1396wyświetlenia
Kilka dni przed rozpoczęciem sezonu 2006 serwis Pitpass podobnie jak w zeszłym roku opublikował statystyki podsumowujące przedsezonowe testy. Statystyki te obejmują okres od stycznia do marca 2006 roku i wynika z nich kilka interesujących faktów, jak choćby to, że Robert Kubica (2553 km) przejechał więcej kilometrów od jednego z kierowców Red Bull Racing, Davida Coultharda (2330 km). Nie jest to jednak specjalnym zaskoczeniem zważywszy na problemy z chłodzeniem silnika, jak gnębiły przez długi czas stajnię z Milton Keynes. W tej sytuacji obawy Dietricha Mateschitza o formę swojego głównego zespołu w początkowej fazie sezonu wydają się być całkiem uzasadnione.
Najbardziej pracowitym kierowcą był tymczasem Jenson Button, łącznie przejeżdżając ponad siedem tysięcy kilometrów. W połączeniu z dorobkiem Rubensa Barrichello (6541 km), Anthony'ego Davidsona (5277 km) i Jamesa Rossitera (828 km) dało to Hondzie blisko 20 tysięcy kilometrów. Ponad dwa tysiące mniej przejechali kierowcy McLarena, z których najbardziej aktywny był Pedro de la Rosa, natomiast kolejne trzy tysiące mniej pokonała mistrzowska ekipa Renault (Fernando Alonso przejechał 5212 km).
Te trzy zespoły są wymieniane jako główni faworyci do zwycięstwa w Bahrajnie, ale nie można także zapomnieć o zespole Ferrari, chociaż problemy z niezawodnością bolidu 248 F1 w połączeniu z fatalną pogodą podczas ostatnich testów zaowocowały przejechaniem niespełna 13 tysięcy kilometrów. Do tego dochodzi jeszcze kwestia osiągów opon Bridgestone, które podczas przedsezonowych testów w tym roku pokonały o 30 tysięcy kilometrów mniej od opon Michelin. Jest to i tak znacznie lepszy wynik niż w zeszłym roku, kiedy to z opon Bridgestone korzystały tylko trzy zespoły.
Na koniec warto zwrócić uwagę na fakt, iż według przedstawionych przez Pitpass statystyk kierowca Super Aguri, Yuji Ide, przejechał niespełna 200 kilometrów, co zdecydowanie nie powinno wystarczyć do otrzymania superlicencji FIA uprawniającej do startów w F1. Skoro jednak zespół utrzymuje, że Japończyk kwalifikuje się do otrzymania superlicencji, to statystyki te zapewne nie objęły wszystkich okrążeń przejechanych przez Super Aguri.
%279%3%NR%%BEZALIGN%Zespół|Op.|Kilometry|
&|Kilometry przejechane przez zespoły|
Honda|mic|19699|
McLaren|mic|17607|
Renault|mic|14514|
Toyota|bri|14001|
Ferrari|bri|12839|
BMW Sauber|mic|12712|
Williams|bri|12596|
Red Bull|mic|6716|
MF1 Racing|bri|5266|
Toro Rosso|mic|4888|
Super Aguri|bri|504|
%||
%279%3%NR%%BEZALIGN%Tor|Kraj|Kilometry|
&|Kilometry przejechane na torach|
Jerez|Hiszpania|37425|
Walencja|Hiszpania|35624|
Barcelona|Hiszpania|29733|
Bahrajn|Bahrajn|12221|
Imola|Włochy|2230|
Mugello|Włochy|1311|
Fiorano|Włochy|1189|
Vallelunga|Włochy|1017|
Silverstone|Wielka Brytania|591|
%||
Źródło: pitpass.com
Najbardziej pracowitym kierowcą był tymczasem Jenson Button, łącznie przejeżdżając ponad siedem tysięcy kilometrów. W połączeniu z dorobkiem Rubensa Barrichello (6541 km), Anthony'ego Davidsona (5277 km) i Jamesa Rossitera (828 km) dało to Hondzie blisko 20 tysięcy kilometrów. Ponad dwa tysiące mniej przejechali kierowcy McLarena, z których najbardziej aktywny był Pedro de la Rosa, natomiast kolejne trzy tysiące mniej pokonała mistrzowska ekipa Renault (Fernando Alonso przejechał 5212 km).
Te trzy zespoły są wymieniane jako główni faworyci do zwycięstwa w Bahrajnie, ale nie można także zapomnieć o zespole Ferrari, chociaż problemy z niezawodnością bolidu 248 F1 w połączeniu z fatalną pogodą podczas ostatnich testów zaowocowały przejechaniem niespełna 13 tysięcy kilometrów. Do tego dochodzi jeszcze kwestia osiągów opon Bridgestone, które podczas przedsezonowych testów w tym roku pokonały o 30 tysięcy kilometrów mniej od opon Michelin. Jest to i tak znacznie lepszy wynik niż w zeszłym roku, kiedy to z opon Bridgestone korzystały tylko trzy zespoły.
Na koniec warto zwrócić uwagę na fakt, iż według przedstawionych przez Pitpass statystyk kierowca Super Aguri, Yuji Ide, przejechał niespełna 200 kilometrów, co zdecydowanie nie powinno wystarczyć do otrzymania superlicencji FIA uprawniającej do startów w F1. Skoro jednak zespół utrzymuje, że Japończyk kwalifikuje się do otrzymania superlicencji, to statystyki te zapewne nie objęły wszystkich okrążeń przejechanych przez Super Aguri.
Kierowca | Zespół | Op. | Km | |
---|---|---|---|---|
Kilometry przejechane przez kierowców | ||||
Button | Honda | mic | 7058 | |
1 | de la Rosa | McLaren | mic | 6768 |
1 | Barrichello | Honda | mic | 6541 |
1 | Trulli | Toyota | bri | 6251 |
1 | M Schumacher | Ferrari | bri | 5656 |
1 | Davidson | Honda | mic | 5277 |
1 | Alonso | Renault | mic | 5214 |
1 | Heidfeld | BMW Sauber | mic | 5134 |
1 | Villeneuve | BMW Sauber | mic | 5025 |
1 | Fisichella | Renault | mic | 4994 |
1 | Rosberg | Williams | bri | 4946 |
1 | R Schumacher | Toyota | bri | 4801 |
1 | Massa | Ferrari | bri | 4478 |
1 | Kovalainen | Renault | mic | 4307 |
1 | Webber | Williams | bri | 4118 |
1 | Paffett | McLaren | mic | 3928 |
1 | Montoya | McLaren | mic | 3660 |
1 | Wurz | Williams | bri | 3404 |
1 | Raikkonen | McLaren | mic | 3251 |
1 | Klien | Red Bull | mic | 2586 |
1 | Kubica | BMW Sauber | mic | 2553 |
1 | Coulthard | Red Bull | mic | 2330 |
1 | Monteiro | MF1 Racing | bri | 2203 |
1 | Speed | Toro Rosso | mic | 2196 |
1 | Zonta | Toyota | bri | 2178 |
1 | Liuzzi | Toro Rosso | mic | 2093 |
1 | Albers | MF1 Racing | bri | 1949 |
1 | Doornbos | Red Bull | mic | 1801 |
1 | Badoer | Ferrari | bri | 1448 |
1 | Gene | Ferrari | bri | 828 |
1 | Rossiter | Honda | mic | 823 |
1 | Panis | Toyota | bri | 771 |
1 | Jani | Toro Rosso | mic | 599 |
1 | Rossi | Ferrari | bri | 429 |
1 | Mondini | MF1 Racing | bri | 413 |
1 | Sutil | MF1 Racing | bri | 401 |
1 | Sato | Super Aguri | bri | 305 |
1 | Winkelhock | MF1 Racing | bri | 300 |
1 | Ide | Super Aguri | bri | 199 |
1 | Oliveira | Williams | bri | 128 |
&|Kilometry przejechane przez zespoły|
Honda|mic|19699|
McLaren|mic|17607|
Renault|mic|14514|
Toyota|bri|14001|
Ferrari|bri|12839|
BMW Sauber|mic|12712|
Williams|bri|12596|
Red Bull|mic|6716|
MF1 Racing|bri|5266|
Toro Rosso|mic|4888|
Super Aguri|bri|504|
%||
Opony | Kilometry | |
---|---|---|
Kilometry przejechane na oponach | ||
Michelin | 76135 | |
1 | Bridgestone | 45206 |
&|Kilometry przejechane na torach|
Jerez|Hiszpania|37425|
Walencja|Hiszpania|35624|
Barcelona|Hiszpania|29733|
Bahrajn|Bahrajn|12221|
Imola|Włochy|2230|
Mugello|Włochy|1311|
Fiorano|Włochy|1189|
Vallelunga|Włochy|1017|
Silverstone|Wielka Brytania|591|
%||
Źródło: pitpass.com
KOMENTARZE