Przedsezonowe testy styczeń-marzec w liczbach

Serwis Pitpass przedstawia statystyki podsumowujące przedsezonowe testy w 2006 roku
07.03.0617:50
Marek Roczniak
1396wyświetlenia
Kilka dni przed rozpoczęciem sezonu 2006 serwis Pitpass podobnie jak w zeszłym roku opublikował statystyki podsumowujące przedsezonowe testy. Statystyki te obejmują okres od stycznia do marca 2006 roku i wynika z nich kilka interesujących faktów, jak choćby to, że Robert Kubica (2553 km) przejechał więcej kilometrów od jednego z kierowców Red Bull Racing, Davida Coultharda (2330 km). Nie jest to jednak specjalnym zaskoczeniem zważywszy na problemy z chłodzeniem silnika, jak gnębiły przez długi czas stajnię z Milton Keynes. W tej sytuacji obawy Dietricha Mateschitza o formę swojego głównego zespołu w początkowej fazie sezonu wydają się być całkiem uzasadnione.

Najbardziej pracowitym kierowcą był tymczasem Jenson Button, łącznie przejeżdżając ponad siedem tysięcy kilometrów. W połączeniu z dorobkiem Rubensa Barrichello (6541 km), Anthony'ego Davidsona (5277 km) i Jamesa Rossitera (828 km) dało to Hondzie blisko 20 tysięcy kilometrów. Ponad dwa tysiące mniej przejechali kierowcy McLarena, z których najbardziej aktywny był Pedro de la Rosa, natomiast kolejne trzy tysiące mniej pokonała mistrzowska ekipa Renault (Fernando Alonso przejechał 5212 km).

Te trzy zespoły są wymieniane jako główni faworyci do zwycięstwa w Bahrajnie, ale nie można także zapomnieć o zespole Ferrari, chociaż problemy z niezawodnością bolidu 248 F1 w połączeniu z fatalną pogodą podczas ostatnich testów zaowocowały przejechaniem niespełna 13 tysięcy kilometrów. Do tego dochodzi jeszcze kwestia osiągów opon Bridgestone, które podczas przedsezonowych testów w tym roku pokonały o 30 tysięcy kilometrów mniej od opon Michelin. Jest to i tak znacznie lepszy wynik niż w zeszłym roku, kiedy to z opon Bridgestone korzystały tylko trzy zespoły.

Na koniec warto zwrócić uwagę na fakt, iż według przedstawionych przez Pitpass statystyk kierowca Super Aguri, Yuji Ide, przejechał niespełna 200 kilometrów, co zdecydowanie nie powinno wystarczyć do otrzymania superlicencji FIA uprawniającej do startów w F1. Skoro jednak zespół utrzymuje, że Japończyk kwalifikuje się do otrzymania superlicencji, to statystyki te zapewne nie objęły wszystkich okrążeń przejechanych przez Super Aguri.

KierowcaZespółOp.Km
Kilometry przejechane przez kierowców
ButtonHondamic7058
1de la RosaMcLarenmic6768
1BarrichelloHondamic6541
1TrulliToyotabri6251
1M SchumacherFerraribri5656
1DavidsonHondamic5277
1AlonsoRenaultmic5214
1HeidfeldBMW Saubermic5134
1VilleneuveBMW Saubermic5025
1FisichellaRenaultmic4994
1RosbergWilliamsbri4946
1R SchumacherToyotabri4801
1MassaFerraribri4478
1KovalainenRenaultmic4307
1WebberWilliamsbri4118
1PaffettMcLarenmic3928
1MontoyaMcLarenmic3660
1WurzWilliamsbri3404
1RaikkonenMcLarenmic3251
1KlienRed Bullmic2586
1KubicaBMW Saubermic2553
1CoulthardRed Bullmic2330
1MonteiroMF1 Racingbri2203
1SpeedToro Rossomic2196
1ZontaToyotabri2178
1LiuzziToro Rossomic2093
1AlbersMF1 Racingbri1949
1DoornbosRed Bullmic1801
1BadoerFerraribri1448
1GeneFerraribri828
1RossiterHondamic823
1PanisToyotabri771
1JaniToro Rossomic599
1RossiFerraribri429
1MondiniMF1 Racingbri413
1SutilMF1 Racingbri401
1SatoSuper Aguribri305
1WinkelhockMF1 Racingbri300
1IdeSuper Aguribri199
1OliveiraWilliamsbri128
%279%3%NR%%BEZALIGN%Zespół|Op.|Kilometry|
&|Kilometry przejechane przez zespoły|
Honda|mic|19699|
McLaren|mic|17607|
Renault|mic|14514|
Toyota|bri|14001|
Ferrari|bri|12839|
BMW Sauber|mic|12712|
Williams|bri|12596|
Red Bull|mic|6716|
MF1 Racing|bri|5266|
Toro Rosso|mic|4888|
Super Aguri|bri|504|
%||
OponyKilometry
Kilometry przejechane na oponach
Michelin76135
1Bridgestone45206
%279%3%NR%%BEZALIGN%Tor|Kraj|Kilometry|
&|Kilometry przejechane na torach|
Jerez|Hiszpania|37425|
Walencja|Hiszpania|35624|
Barcelona|Hiszpania|29733|
Bahrajn|Bahrajn|12221|
Imola|Włochy|2230|
Mugello|Włochy|1311|
Fiorano|Włochy|1189|
Vallelunga|Włochy|1017|
Silverstone|Wielka Brytania|591|
%||
Źródło: pitpass.com

KOMENTARZE

7
Aquos
08.03.2006 01:36
Zdaje się, że przy okazji zamieszania z superlicencją dla Roberta Kubicy zdementowano ostatecznie informację jakoby do jej otrzymania konieczne było przejechanie min. 300 km za kierownicą bolidu F1. Yuji (ciekawe ja to sie wymawia) i Super Aguri nie mają więc powodów do zmartwień z tego tytułu. No chyba, że FIA zbnowu podejmie zaskakującą dla wszystkich decyzje, a to przecież potrafi...
W
08.03.2006 09:47
Ferrari było na torze, ale stało na trawniku, więc nie mogło nabijać licznika. :-)
Pussik
08.03.2006 02:18
Czyżby budżet Ferrari obcięli? Wydaje mi się, że w poprzednich latach to zawsze Ferrari było na szczytach tkaich tabel. :>
im9ulse
07.03.2006 11:48
"Yuji Ide, przejechał niespełna 200 kilometrów, co zdecydowanie nie powinno wystarczyć do otrzymania superlicencji FIA uprawniającej do startów w F1. " jak to o co chodzi ??? jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o wynalazek fenicjan LOL sypneli Japonce jenami i sprawa zalatwiona...widac gdzie Polska gdzie Japonia w swiecie F1 :(
kuba_new
07.03.2006 09:45
jestem zainteresowany prawdzimymi testami (w wyscigu) a nie testami ktore nie sa miarodajne w kwetii kto i co w danym sezonie ale mozna sobie popatrzec ile pracyw to wkladaja
Mariusz
07.03.2006 05:55
Biorąc pod uwagę tylko zawodników z podstawowego skłądu to wygląda to tak: 1) Button, 2) Barrichello, 3) Trulli, 4) M. Schumacher, 5) Alonso, 6) Heidfeld, 7) Villeneuve, 8) Fisichellar. A wśód testerów i zawodników rezerwowych: 1) de la Rosa, 2) Davidson, 3) Kovalainen, 4) Paffet, 5) Wurz, 6) KUBICA, 7) Zonta, 8) Albers. Dla porównania podobne zestawienie sprzed roku: http://f1.and.pl/php/wiad_gen.php?id=1940 W tamtym roku najwięcej okrążeń wykręcili kierowcy BAR i Toyoty, w tym Hondy (czyli wcześniejsza ekipa BAR) i McLarena. Pierwszy w tym roku Button przejechał w poprzednim sezonie przedtestowym 5824 km, a więc teraz znacznie więcej.
Kimuś
07.03.2006 05:04
dorzucili by jeszcze testy po zakończeniu sezonu w 2005 i de la Rosa by najwięcej kółek wykręcił