Trzeci dzień testów na torze Paul Ricard
Podczas ostatniego dnia testów w tym tygodniu we Francji najszybszy okazał się Ricardo Zonta
07.04.0618:57
2078wyświetlenia
Piątek był trzecim i zarazem ostatnim dniem testów w tym tygodniu na torze Paul Ricard. Testy na południu Francji zakończyły się w bardzo pozytywny sposób dla Toyoty, jako że najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał dzisiaj Ricardo Zonta. W dodatku czas 1:14.157 okazał się najlepszym rezultatem z całego tygodnia, tak więc japońska stajnia może być zadowolona z dokonanych postępów. Szczęśnie nie sprzyjało jednak nadal drugiemu kierowcy testowemu Toyoty, Olivierowi Panisowi, który w piątek ze względu na uszkodzenie przedniego skrzydła musiał zadowolić się przejechaniem 60 okrążeń z czasem gorszym o ponad dwie i pół sekundy od swojego partnera. Zespół pracował w tym tygodniu nad aerodynamiką i ustawieniami bolidu TF106, a także sprawdzał różne konstrukcje opon Bridgestone w ramach przygotowań do wyścigu na torze Imola. Od 12 kwietnia japońska stajnia wraz z innymi zespołami będzie przeprowadzała testy pod Barceloną.
Drugi czas uzyskał kierowca Renault, Giancarlo Fisichella, tracąc do Zonty mniej niż 0.2 sekundy, przy czym Włoch przez większą część znajdował się na czele nieoficjalnej klasyfikacji, a dopiero pod koniec sesji lepszy rezultat zdołał uzyskać kierowca testowy Toyoty. Na pocieszenie Fisichella okazał się najbardziej pracowitym kierowcą w piątek - w istocie sympatyczny Włoch musiał dzisiaj ponownie pracować za dwóch, gdyż zespół nie zdołał jednak naprawić drugiego bolidu R26, który wczoraj uległ uszkodzeniu po najechaniu na krawężnik. W tej sytuacji Heikki Kovalainen nie pokazał się w ogóle na torze, a tymczasem Fisichella w samotności dokończył testy opon Michelin przeznaczone do użycia w pierwszych europejskich wyścigach sezonu 2006. W przyszłym tygodniu w testach obok Fisichelli uczestniczył będzie aktualny mistrz świata, Fernando Alonso.
Kolejno na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się kierowcy testowi McLarena, Pedro de la Rosa (+0.4s) i Gary Paffett (+0.7s), łącznie przejeżdżając ponad 280 okrążeń. Podobnie jak w poprzednie dwa dni, w piątek de la Rosa skupił się na pracy nad przednim zawieszeniem, amortyzatorami i ustawieniami bolidu MP4-21, a także testował opony Michelin na Grand Prix San Marino. W tym tygodniu Hiszpan przejechał na jednym silniku V8 ponad 1400 kilometrów, przekraczając dystans pokonywany na ogół w trakcie dwóch całych weekendów Grand Prix. Tymczasem Paffett ponownie zajął się w piątek ogólnym programem rozwojowym opon za kierownicą przejściowej wersji MP4-20 z ograniczonym silnikiem V10. Kolejne testy McLaren będzie przeprowadzał na torze Catalunya w przyszłym tygodniu, a oprócz de la Rosy wezmą w ich udział Kimi Raikkonen i Juan Pablo Montoya.
Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów na torze Paul Ricard byli reprezentanci zespołu Sauber, kierowca testowy Robert Kubica i Nick Heidfeld, który w piątek zastąpił drugiego głównego kierowcę stajni z Hinwil, Jacquesa Villeneuve'a. Obaj kierowcy uplasowali się kolejno na piątej i szóstej pozycji, przy czym tylko Robert zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Zonty, natomiast zdobywca pięciu punktów w ostatnim wyścigu, Heidfeld, musiał zadowolić się stratą ponad półtorej sekundy do najszybszego kierowcy. Niemiec pracował rano nad ustawieniami bolidu F1.06 i dokonał weryfikacji nowych części aerodynamicznych, a także sprawdzał różne materiały do produkcji hamulców. Po południu skupił się z kolei na testach opon Michelin, jednak jego aktywność ograniczyła awaria hydrauliki. Problemy ominęły tymczasem naszego kierowcę, który sprawdzał różne ustawienia bolidu i pracował nad dostrajaniem systemów elektronicznych. Ponadto Polak zakończył rozległe testy opon. W przyszłym tygodniu ekipa testowa BMW przeniesie się do Hiszpanii.
Pogoda
Temperatura powietrza: dochodząca do 17,6°C
Temperatura toru: dochodząca do 31°C
Słonecznie
Źródło: Motorsport.com, ITV-F1.com, RenaultF1.com
Drugi czas uzyskał kierowca Renault, Giancarlo Fisichella, tracąc do Zonty mniej niż 0.2 sekundy, przy czym Włoch przez większą część znajdował się na czele nieoficjalnej klasyfikacji, a dopiero pod koniec sesji lepszy rezultat zdołał uzyskać kierowca testowy Toyoty. Na pocieszenie Fisichella okazał się najbardziej pracowitym kierowcą w piątek - w istocie sympatyczny Włoch musiał dzisiaj ponownie pracować za dwóch, gdyż zespół nie zdołał jednak naprawić drugiego bolidu R26, który wczoraj uległ uszkodzeniu po najechaniu na krawężnik. W tej sytuacji Heikki Kovalainen nie pokazał się w ogóle na torze, a tymczasem Fisichella w samotności dokończył testy opon Michelin przeznaczone do użycia w pierwszych europejskich wyścigach sezonu 2006. W przyszłym tygodniu w testach obok Fisichelli uczestniczył będzie aktualny mistrz świata, Fernando Alonso.
Kolejno na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się kierowcy testowi McLarena, Pedro de la Rosa (+0.4s) i Gary Paffett (+0.7s), łącznie przejeżdżając ponad 280 okrążeń. Podobnie jak w poprzednie dwa dni, w piątek de la Rosa skupił się na pracy nad przednim zawieszeniem, amortyzatorami i ustawieniami bolidu MP4-21, a także testował opony Michelin na Grand Prix San Marino. W tym tygodniu Hiszpan przejechał na jednym silniku V8 ponad 1400 kilometrów, przekraczając dystans pokonywany na ogół w trakcie dwóch całych weekendów Grand Prix. Tymczasem Paffett ponownie zajął się w piątek ogólnym programem rozwojowym opon za kierownicą przejściowej wersji MP4-20 z ograniczonym silnikiem V10. Kolejne testy McLaren będzie przeprowadzał na torze Catalunya w przyszłym tygodniu, a oprócz de la Rosy wezmą w ich udział Kimi Raikkonen i Juan Pablo Montoya.
Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów na torze Paul Ricard byli reprezentanci zespołu Sauber, kierowca testowy Robert Kubica i Nick Heidfeld, który w piątek zastąpił drugiego głównego kierowcę stajni z Hinwil, Jacquesa Villeneuve'a. Obaj kierowcy uplasowali się kolejno na piątej i szóstej pozycji, przy czym tylko Robert zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Zonty, natomiast zdobywca pięciu punktów w ostatnim wyścigu, Heidfeld, musiał zadowolić się stratą ponad półtorej sekundy do najszybszego kierowcy. Niemiec pracował rano nad ustawieniami bolidu F1.06 i dokonał weryfikacji nowych części aerodynamicznych, a także sprawdzał różne materiały do produkcji hamulców. Po południu skupił się z kolei na testach opon Michelin, jednak jego aktywność ograniczyła awaria hydrauliki. Problemy ominęły tymczasem naszego kierowcę, który sprawdzał różne ustawienia bolidu i pracował nad dostrajaniem systemów elektronicznych. Ponadto Polak zakończył rozległe testy opon. W przyszłym tygodniu ekipa testowa BMW przeniesie się do Hiszpanii.
Pogoda
Temperatura powietrza: dochodząca do 17,6°C
Temperatura toru: dochodząca do 31°C
Słonecznie
Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane w piątek na torze Paul Ricard (wersja 3E-SC - 3,818 km) | ||||||
Ricardo Zonta | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:04.157 | 156 | |
1 | Giancarlo Fisichella | Renault | R26 V8 | mic | 1:04.258 | 160 |
1 | Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes | MP4-21 V8 | mic | 1:04.591 | 120 |
1 | Gary Paffett | McLaren Mercedes | MP4-20B V10 | mic | 1:04.899 | 163 |
1 | Robert Kubica | BMW Sauber | F1.06 V8 | mic | 1:04.944 | 107 |
1 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | F1.06 V8 | mic | 1:05.673 | 92 |
1 | Olivier Panis | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:06.741 | 60 |
KOMENTARZE