Koncepcja Halo preferowanym systemem ochrony kokpitu

Ostateczna decyzja o wprowadzeniu rozwiązania ma zapaść podczas GP Wielkiej Brytanii.
28.05.1610:55
Nataniel Piórkowski
3115wyświetlenia


Władze F1 zadecydowały o podjęciu konkretnych dążeń do wprowadzenia systemu Halo od sezonu 2017, uznając, że jest zbyt późno, aby prowadzić badania nad koncepcją Aeroscreen.

Podczas piątkowego spotkania grupy roboczej do spraw przepisów technicznych, przedstawiciele zespołów oraz dyrektor wyścigów z ramienia FIA - Charlie Whiting, przeprowadzili debatę na temat wprowadzenia od nowego sezonu do Formuły 1 systemu ochrony kokpitu.

Chociaż przygotowany przez Red Bulla projekt Aeroscreen zebrał pozytywne opinie w padoku oraz pośród fanów sportu, na jego niekorzyść działa fakt, iż nie został on przetestowany tak dokładnie, jak miało to miejsce w przypadku "aureoli". Biorąc pod uwagę, że zespoły mają czas do 1 lipca, aby podjąć ostateczną decyzję w sprawie wprowadzenia dodatkowej osłony kokpitu, uznano, że Halo jest w tym momencie najbardziej logicznym rozwiązaniem dla Formuły 1.

Uzgodniono jednak, że zespoły oraz organ zarządzający będą w dalszym ciągu prowadziły ocenę systemu Aeroscreen, realizując pełnowymiarowy program testów, z możliwością wprowadzenia rozwiązania do użytku począwszy od 2018 roku.

Po testach "aureoli" przeprowadzonych przez Ferrari podczas przedsezonowych zajęć w Barcelonie, poczyniono dalsze prace nad projektem, które zaowocowały przygotowaniem systemu cechującego się bardziej estetycznym wyglądem. Obecnie jest on gotowy do rozpoczęcia kolejnej fazy badań.

Testy zderzeniowe zaplanowano w tygodniu po GP Europy w Baku. Podczas GP Wielkiej Brytanii odbędzie się kolejne spotkanie grupy roboczej do spraw przepisów technicznych, podczas którego zostanie prawdopodobnie podjęta ostateczne decyzja o wprowadzeniu do użytku koncepcji "aureoli".

KOMENTARZE

18
rno2
28.05.2016 07:33
@THC-303 Ja to myślę, że ostateczną decyzję co do akceptacji HALO wyda @mikonegatio. Zespoły prześlą mu zdjęcia systemu, a on fachowo oceni czy system zadziała :-)
Cooper
28.05.2016 02:37
Dlatego ja jutro będę oglądał żużel.
THC-303
28.05.2016 01:11
[quote="bartoszcze"]Człowiek nie nadąża za tymi pogrzebami F1.[/quote] Ja wyprzedziłem tegoroczny pogrzeb o 2 lata. W obecnej F1 nie ma absolutnie nic do oglądania, już od czasu wejścia nowych silników ze wszelkimi tego konsekwencjami. Inna sprawa, że "obrażanie się" i oficjalne ogłaszanie swojego rozbratu z oglądaniem F1 jest IMO dziecinne. Nie podoba się, nie oglądam (tylko czasem jakąś powtórkę, żeby mieć o czym pogadać z mikonegatio albo jakimś typowym fanem Raikkonena ;) - to akurat nie znudzi się nigdy).
Gangster
28.05.2016 11:51
Ja nic nie mówię o żadnych RIP czy tym podobnym. F1 będzie dalej się rozgrywała za mną czy beze mnie. Zmiana w przepisach na temat skrzydeł opon czy silnika nie zmienia istoty F!. Ale wstawianie czegoś co ma zapewnić większe bezpieczeństwo to sposób wątpliwy to już jest lekką przesadą. To jest F1 niebezpieczny sport. Ryzyko zawsze było kojarzone z motosportami. Kiedyż zakazali chyba Ferrari skrzydeł co mieli z przodu za względów bezpieczeństwa bo zmniejszały pole widzenia. Teraz sami chcą wprowadzić coś co wcześniej zakazali. To o co tutaj chodzi??
bartoszcze
28.05.2016 11:42
@Yurek Człowiek nie nadąża za tymi pogrzebami F1.
mr_bean2000
28.05.2016 11:04
[quote]Władze F1 zadecydowały o podjęciu konkretnych dążeń do wprowadzenia systemu Halo od sezonu 2017, uznając, że jest zbyt późno, aby prowadzić badania nad koncepcją Aeroscreen.[/quote] Standardowe działania FIA, byle jak najszybciej, bez przemyślenia, może się uda, żeby pokazać że coś tam robią. Potem po wprowadzeniu zapewne szybko się okaże, że coś jest nie tak i cała koncepcja halo wymaga gruntownych zmian - i znowu będą wynajdywać koło od początku.
Pavlos Le Paul
28.05.2016 10:59
Są gdzieś jakies międzynarodowe petycje do władz f1 o zmianę ich działań? (swoją drogą już zapomniałem co się stało z tą wielką ankietą dla kibiców).
Yurek
28.05.2016 10:51
Boże, to nie oglądajcie F1, nikt Wam nie każe. Jak wprowadzali spojlery, też byli setki takich, co to twierdzili, że F1 umarła. Oczywiście inną sprawą jest idiotyczność wprowadzenia systemu halo w pośpiechu.
Ambrozya
28.05.2016 10:41
Moje oglądanie F1: 1991 - 2016. I chyba na tym poprzestaniemy... Halo, DRS, sztuczne iskry, sędziowie ustalający kary według własnego widzimisię, przepisy jak i kiedy wyprzedzać, oszczędzanie paliwa, limit silników, skręcone obroty 'bo paliwo', brzmienie jak kosiarka, zakaz zmian malowania kasków i bolidów i wiele innych... Formuła 1 robi się smutna. Z radości oglądania zostało niewiele. Przepisy, nakazy, zakazy. Pora zmienić oglądanie F1 na inny, ciekawszy motorsport. Formuła 1 przestała być królową sportów motorowych.
Kajt
28.05.2016 10:19
Przecież taki system może powodować jeszcze większe zagrożenia. Gdyby jeżdżono z nim w poprzednich sezonach, to nie raz doszłoby do dekapitacji, gdy któryś z bolidów przelatywał nad innymi. Poza tym taka aureola też może odpaść/zostać rozbita i wtedy kawałki lecą prosto na głowę kierowcy...
---
28.05.2016 10:18
Formuła 1, 1950-2016. R.I.P.
Carolius
28.05.2016 10:11
Ci ludzie są niepoważni. Ani to nie wygląda, ani skutecznie nie ochrania. Małe elementy takie jak; sprężyny, kawałki zawieszenia, skrzydeł ect. i tak mogą ominąć ten badziew. RBR pokazywał testy tej szyby i wyglądało to całkiem fajnie. Na pewno ma lepszą skuteczność i nie jest tak pokraczna. Ludzie podejmujący decyzje w tym sporcie momentami żyją w innym świecie, na opak world.
TommyYse
28.05.2016 10:11
Wiecie co mnie najbardziej wpienia? Dlaczego oni tego nie wrzucą najpierw do takiej Formuły 3 i tam przez sezon z tym nie pojeżdzą, wypróbują, wiele wypadków na pewno będzie i wyciągną wnioski. A oni wrzucają to od razu na głęboką wodę do najważniejszej serii wyścigowej na świecie. I dlaczego tylko F1 ma z tym jeździć, a nie wszystkie serie kierowane przez FIA? What the actual F? A argument za odrzuceniem Aeroscreen jest tak żałosny że już nie mam sił żeby cokolwiek powiedzieć na ten temat. Ktoś im zagroził, że rodziny im wymorduje jak tego nie wprowadzą jak najszybciej?
bartoszcze
28.05.2016 10:07
Krótko i zwięźle: zachowajcie się jak dorośli i jak macie skończyć to skończcie zamiast jęczeć. Normalni kibice F1 będą oglądać, bo oglądają F1 a nie własne wyobrażenia.
Pavlos Le Paul
28.05.2016 09:56
Zakończyć czy nie? Zwracam się coraz bardziej ku koncpecji aby skończyć z F1, ale fakt że f1wm.pl jest już 9 lat moja stroną startową i na pewno wyrwałbym z siebie częśc z życia. Dominacje były kiedyś, więc sa i teraz. Jednak robienie tak sztucznego sportu, którego w ramach jakiś problemów tworzy sie protezy, które są dobre może na chwilę, a później tworzą gorsze syfy, a czasem (choć ostatnio coraz częściej) sami robią wytwórnię problemów. Jedyną nadzieją dla tego sportu jest chyba to że ci wielcy szejkowie i inni biznesmeni zauważą, że się to nie zwraca i oże to odcięcie im naprawi mózgi.
Gangster
28.05.2016 09:48
Od jakiegoś czasu szukam pretekstu aby przestać oglądać wyścigi. Nie zostałem zniechęcony przez Nowe silniki i Mercedesa. Wcześniej dominacji RB. Ale teraz mówię stanowczo NIE i jak to wejdzie w życie to koniec z tym cyrkiem zwanym F1.
marios76
28.05.2016 09:43
HALO, czy to jeszcze F1???
W
28.05.2016 09:34
To jest głupie. Samo w sobie może nieść zagrożenie. Jest tyle zmiennych, że nie sposób ocenić zachowanie się tego "systemu". Najsłuszniej by zrobili, gdyby kierowcy sterowali samochodami z boksów zdalnie - ubrani w kaski, kombinezon jak ludzik Michelin i BHPowskie papcie. Poziom groteski jest przekraczany na każdym kroku, a śledzący F1 "z przyzwyczajenia" chyba utrzymują oglądalność. Chłopcy się zwyczajnie pogubili i idą torem UE - każdy musi się czymś wykazać i dla każdego członka jakiejś komisji trzeba wynaleźć robotę. Regulamin jest zagmatwany, a rywalizacja nieczytelna.