Koncepcja Halo preferowanym systemem ochrony kokpitu
Ostateczna decyzja o wprowadzeniu rozwiązania ma zapaść podczas GP Wielkiej Brytanii.
28.05.1610:55
3115wyświetlenia
Władze F1 zadecydowały o podjęciu konkretnych dążeń do wprowadzenia systemu Halo od sezonu 2017, uznając, że jest zbyt późno, aby prowadzić badania nad koncepcją Aeroscreen.
Podczas piątkowego spotkania grupy roboczej do spraw przepisów technicznych, przedstawiciele zespołów oraz dyrektor wyścigów z ramienia FIA - Charlie Whiting, przeprowadzili debatę na temat wprowadzenia od nowego sezonu do Formuły 1 systemu ochrony kokpitu.
Chociaż przygotowany przez Red Bulla projekt Aeroscreen zebrał pozytywne opinie w padoku oraz pośród fanów sportu, na jego niekorzyść działa fakt, iż nie został on przetestowany tak dokładnie, jak miało to miejsce w przypadku "aureoli". Biorąc pod uwagę, że zespoły mają czas do 1 lipca, aby podjąć ostateczną decyzję w sprawie wprowadzenia dodatkowej osłony kokpitu, uznano, że Halo jest w tym momencie najbardziej logicznym rozwiązaniem dla Formuły 1.
Uzgodniono jednak, że zespoły oraz organ zarządzający będą w dalszym ciągu prowadziły ocenę systemu Aeroscreen, realizując pełnowymiarowy program testów, z możliwością wprowadzenia rozwiązania do użytku począwszy od 2018 roku.
Po testach "aureoli" przeprowadzonych przez Ferrari podczas przedsezonowych zajęć w Barcelonie, poczyniono dalsze prace nad projektem, które zaowocowały przygotowaniem systemu cechującego się bardziej estetycznym wyglądem. Obecnie jest on gotowy do rozpoczęcia kolejnej fazy badań.
Testy zderzeniowe zaplanowano w tygodniu po GP Europy w Baku. Podczas GP Wielkiej Brytanii odbędzie się kolejne spotkanie grupy roboczej do spraw przepisów technicznych, podczas którego zostanie prawdopodobnie podjęta ostateczne decyzja o wprowadzeniu do użytku koncepcji "aureoli".
KOMENTARZE