Raikkonen na szczycie tabeli drugiego dnia testów na Silverstone

Prezezentujemy opis środowych zajęć na brytyjskim obiekcie.
13.07.1619:42
Nataniel Piórkowski
3493wyświetlenia


Kimi Raikkonen wykręcił najlepszy rezultat drugiego dnia testów na silverstone.

Fin ustanowił swój najszybszy rezultat na 103. okrążeniu, które pokonał na około 50 minut przed zakończeniem środowej sesji. Wynik mistrza świata z 2007 roku jest o mniej więcej 0,2s lepszy od jego osiągnięcia z kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Drugą pozycję w tabeli zajął ponownie Esteban Ocon. Rozwojowy kierowca Mercedesa pokonał 139 okrążeń, popisując się o pół sekundy gorszym czasem od tego, jaki uzyskał Raikkonen.

Po wtorkowych problemach związanych z wymianą okablowania bolidu, Pierre Gasly zaliczył bardziej pozytywny dzień, pokonując 103 kółka i legitymując się wynikiem 1:31,492s.

Siedemnastoletni Nikita Mazepin uplasował się na czwartej lokacie, ze stratą 0,8s do Raikkonena. Rosjanin uzyskał swój rekordowy wynik korzystając z supermiękkiego ogumienia, wyprzedzając o 0,203s wychowanka McLarena i urzędującego czempiona GP2 - Stoffela Vandoornea.

Belg, który powrócił w środę do bolidu McLaren MP4-31, podkreślał, że czuje postępy dokonane w ostatnim czasie przez stajnię z Woking i Hondę. Rano pracowaliśmy nad aerodynamiką, co dla kierowcy nigdy nie jest zbytnio ekscytującym doświadczeniem, ale później wykonaliśmy kilka dobrych przejazdów, testując wiele nowych systemów, jakie mamy w naszym bolidzie. Samochód jest inny w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Różni się od tego, którym jeździłem w Barcelonie. Od razu czułem się w nim bardzo pozytywnie. Zawsze cieszy, gdy od samego początku możesz naciskać. Dzisiaj nie było z tym problemu.

Za juniorem brytyjskiej stajni znalazł się Vlatteri Bottas, który po południu wykonał przejazd z dwupoziomowym tylnym skrzydłem, jakie pojawiło się w bolidzie Williamsa w trakcie testów w Barcelonie. Kolejne dwie pozycje zajęli Santino Ferucci w Haasie i Jolyon Palmer w Renault.

Brytyjczyk i team z Enstone poświęcili dzień na badanie poprawek w obszarze zawieszenia. Mamy tu duże poprawki zawieszenia i trochę nowych rozwiązań aerodynamicznych - wyjaśniał syn byłego kierowcy F1, Jonathana. Cały czas pojawiają się u nas jakieś nowe części, ale w dużym stopniu koncentrujemy się właśnie na zawieszeniu. Przeprowadzamy testy porównawcze i mamy nadzieję na zebranie dobrych danych. Rano korzystaliśmy z innej specyfikacji niż w trakcie wyścigowego weekendu, później wróciliśmy do poprzedniej. Zobaczymy, w jakim kierunku wszystko się potoczy.

Debiutujący w bolidzie STR11 Sergio Sette Camara pokonał w sumie 82 okrążenia, notując czas gorszy o 3,2s od Raikkonena. Dwie ostatnie pozycje w klasyfikacji zajęć przypadły Jordanowi Kingowi w Manorze oraz pomagającemu w rozwojowi ogumienia Pirelli na 2017 rok - Pascalowi Wehrleinowi w Mercedesie W05 (128 okrążeń i +5,5s do poziomu pierwszego miejsca).

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF16-H1031:30,665
2Esteban Ocon (-)Mercedes W071391:31,2120,547 0,547
3Pierre Gasly (-)Red Bull TAG-Heuer RB121031:31,4290,764 0,217
4Nikita Mazepin (-)Force India Mercedes VJM09691:31,5610,896 0,132
5Stoffel Vandoorne (-)McLaren Honda MP4-311131:31,7641,099 0,203
6Valtteri Bottas (77)Williams Mercedes FW381071:32,4231,758 0,659
7Santino Ferrucci (-)Haas Ferrari VF-161071:33,1412,476 0,718
8Jolyon Palmer (30)Renault RS16981:33,3082,643 0,167
9Sergio Sette Camara (-)Toro Rosso Ferrari STR11821:34,0403,375 0,732
10Jordan King (-)Manor Mercedes MRT05701:35,0604,395 1,020
11Pascal Wehrlein (94)Mercedes W071281:36,1825,517 1,122

KOMENTARZE

12
Shaitan
14.07.2016 06:33
Padało. Tak przy okazji, mamy kolejne potwierdzenia, że prowadzenie obecnych konstrukcji nie stanowi pod względem fizycznym wielkiego wyzwania. Nastolatkowie wsiadający pierwszy raz do bolidu F1 w zasadzie nie męczą się jazdą, a wręcz z każdym kolejnym kółkiem czują się coraz lepiej. Wygląda to dla nich jak przysłowiowa bułka z masłem. Gorąco liczę, że od przyszłego sezonu to się zmieni.
zefu
14.07.2016 02:29
... jeszcze zapomnieliście o "nagumowaniu" toru... Choć nie wiem, czy nie padało gdzieś po drodze. Jeśli nie, to jest to bardzo duży benefit. Z resztą to dość powtarzalny trend w przypadku testów na tym samym torze po weekendzie wyścigowym, więc do porównań podchodzimy z rezerwą.
---
14.07.2016 10:38
@Ambrozya Ale ja wcale do tego dostępu nie mam :) Po prostu mówię, że głupotą jest szerzenie teorii konspiracyjnych z cały czas otwartym DRSem, już nie mówiąc o podkręconych silnikach, bo na ch za przeproszeniem mieliby redukować na weekendy wyścigowe? Tymczasem fakt możliwości używania wszystkich opon jest oczywisty dla wszystkich uważnie śledzących fanów F1. Na 80% lepszy czas jest dlatego, że Ferdek ze Stoffelem jechali na ultrach lub superach, a na 20% jakieś mocne poprawki + trochę szczęścia do perfekcyjnego przejechania danego kółka.
Ambrozya
14.07.2016 08:09
@--- W przeciwieństwie do Ciebie nie mam dostępu do dokładnego programu testów poszczególnych ekip ani do użytych opon, ilości paliwa, pakietów aero... :)
---
14.07.2016 07:52
@Ambrozya Co za durnoty ... nie pomyślałeś, że w qualach najlżejsza możliwa mieszanka w weekend to była miękka, a tutaj jak se chcieli to mogli i na ultrach jeździć?
Ambrozya
14.07.2016 07:18
Na testach mają te same silniki, co na kwal/wyścigi? Bo jeśli nie to może tutaj je mocniej kręcą i stąd takie czasy. Chciałem napisać, że "to tylko niewiele znaczące testy" ale kiedyś też były tylko testy gdy BrawnGP wymiatał i pamiętamy, że nie była to tylko pokazówka.
piwo
14.07.2016 06:44
ale na kwalu robi sie dokladnie to smao. jezdiz na pustym baku z caly czas otwartym drsem. mozliwae jest to ze mieli docisk na przyszly sezon.
Ambrozya
14.07.2016 06:10
To testy... Może McL latał na pusto z cały czas otwartym DRSem? Czas jak czas, dla mnie wyniki z testów nie są w żaden sposób miarodajne. Tak samo jak pozycje. Nie robi wrażenia także Kimas lub Alązo ;) na czele gdy reszta uczestników testów to młodziaki.
piwo
14.07.2016 05:34
no i jego czas. niesamowity. czas hulka z kwalfikacji 1m31,770 czas pereza 1m31,875 a mazepin 1m31,561. wielkie lal choc i czas mclarena i vandorna bardzo dobry: alonso z kwala 1m 32,237 vadorne 1m31,764 mclaren bardzo szybko sie rozwija...
Arturo_R30
13.07.2016 09:18
O ile pamiętam, to Nyck de Vries prowadził bolid F1 w wieku 14 lat, pamiętam że dużo o tym pisali że dołączył do McLarena i wkrótce będzie jeździł bolidem na testach, ale to chyba nieoficjalnie było :) Jeszcze w niesławnym Lotus F1 Racing był 15 letni Malezyjczyk jako rozwojowy, ale tego nie wiem czy jeździł, tylko o De Vriesie wiem ;)
---
13.07.2016 08:08
To Mazepin jest po Veratappenie drugim najmłodszym zawodnikiem za kierownicą bolidu F1, czy na testach (wliczając prywatne) był ktoś jeszcze poniżej osiemnastki?
mario_f
13.07.2016 07:57
nic dziwnego. Doświadczony kierofca zlał młodzież :-)