Wolff: Formuła 1 nie może zbyt szybko zrezygnować z hybrydowych silników

Austriak uważa, że w ciągu najbliższych 10-15 lat będzie możliwe przejście na elektryczny napęd
30.01.1716:10
Mateusz Szymkiewicz
2307wyświetlenia


Toto Wolff uważa, że Formuła 1 nie powinna zbyt pochopnie rezygnować z hybrydowych jednostek napędowych.

Austriak stoi na czele Mercedesa, który w głównej mierze dzięki silnikowi V6 absolutnie zdominował trzy ostatnie sezony Formuły 1. Taki stan rzeczy ma jednak zły wpływ na zainteresowanie sportem, a hybrydowa technologia wymaga wysokich nakładów finansowych, które odstraszają nowe koncerny przed zaangażowaniem się w F1.

Jak zdradził nowy dyrektor zarządzający ds. sportowych Formuły 1 - Ross Brawn, pomysł zmiany przepisów w zakresie układów napędowych powinien zostać mocno wzięty pod uwagę przed 2020 rokiem. Ze zdaniem Brytyjczyka nie zgadza się jednak Toto Wolff, który uważa, że F1 będzie mogła w ciągu najbliższych 10-15 lat przejść na w pełni elektryczne silniki.

Powinniśmy zastanowić się jak uwolnić jeszcze więcej mocy z tych hybrydowych silników. Formuła 1 to najszybsze laboratorium na świecie i nie można się poddać. W stu procentach elektryczny napęd w ciągu 10-15 lat jest możliwy do wyobrażenia - stwierdził szef Mercedesa.

KOMENTARZE

21
marios76
01.02.2017 08:20
@enstone Wyścigi trolejbusow :) A w miejscach gdzie wyprzedzanie jest trudne lub niebezpieczne- brak siatki ;) podnoszona przy żółtych flaga, tez eliminowala by zapędy niektórych kierowców :) Spore możliwości w razie flag niebieskich :D itd itp ;)
bartoszcze
31.01.2017 03:46
@--- Jeśli to nie była ironia, tylko szczery pogląd, to pozwolę sobie odesłać Cię do faktów. Ale oczywiście nie będę Cię zmuszał do posiadania zdania, że Ziemia kręci się wokół Słońca.
mr_bean2000
31.01.2017 03:36
Jest już elektryczna Formuła E (na baterie). Wolałbym, żeby F1 poszła w kierunku wodoru.
---
31.01.2017 03:00
@Aeromis Zgadzam się, ale zjawisko to (ekoterroryzm) przyjmuje jednak wiele forum i często jest globalny. @bartoszcze Ta ... jak ktoś ma zdanie, którym nie zgadza się 80% społeczeństwa, to aż się niektórym wydaje, że takiego zdania nikt normalny nie może mieć.
bartoszcze
31.01.2017 02:11
@--- Uważaj z ironią.
Aeromis
31.01.2017 01:50
@--- To zabawne jak ktoś kto poczytał "tu i tam" w Internecie, który nie jest wcale centrum dobrych informacji, a centrum szybkich informacji wie lepiej niż konserwatywne, pragmatyczne i empiryczne środowisko naukowców dysponujące maszyneria zdolną mierzyć prędkość odległych galaktyk. Cóż, człowiek łatwo akceptuje takie portaliki jakie sprzyjają jego wizji świata a odrzuca to co niewygodne. Ekoterroryzm to promowanie samochodów elektrycznych w Polsce ze względu na "eko" (oczywiście są także i inne realnie rozsądne argumenty), bo energie i tak czerpiemy z węgla, więc to w sumie samochód węglowy - i to jest ekoterroryzm. F1 czeka zmiana prędzej czy później i oby została przeprowadzona sprawniej niż w przypadku hybryd.
---
31.01.2017 12:10
Przecież na globalne ocieplenie nie ma jednoznacznych dowodów, to zwyczajny mit, podnoszony przez tych, którym się kończy ropa albo tym, którzy tej ropy nie mają. Stop ekoterroryzmowi!
rno2
31.01.2017 08:40
Szkoda, że inne serie wyścigowe jak np. MotoGP mogą być nastawione na widowisko, natomiast F1 musi być poligonem doświadczalnym, bo taką zachciankę mają wąsacze z wielkich koncernów...
lordfryta
31.01.2017 05:54
Jezeli chodzi o F1, to proponuje silniki na pellet. Ekologiczne i odnawialne. Bogate zespoly by mialy zasobnik i podajnik jak w przydomowej kotlownii. Kierowcy Saubera by musieli dorzucic do kotla przy okazji wymiany opon. Natomiast jezeli chodzi o Jarusia i jego PiS, to sie nie wypowiem, bo dostane bana do konca Swiata ;-).
MairJ23
30.01.2017 09:29
@oxiplegatz to przechlapane... dla mnei bylby to flagowy argument zeby na niego nie glosowac ani na jego partie.
oxiplegatz
30.01.2017 09:16
@MairJ23 Co tam Trump, my mamy Kaczyńskiego. A on niestety stawia na węgiel, energie odnawialne są teraz w Polsce passe, zwłaszcza elektrownie wiatrowe. Plany budowy pierwszej elektrowni atomowej schowano głęboko do szuflady.
MairJ23
30.01.2017 08:09
Nie tylko F1 ale caly swiat musi dazyc do wyeliminowania zrodel energii nieodnawialnych do ktorych nalezy ropa i inne kopalne. Wiec juz musimy sie nastawiac na taki obrot spraw. Wole zyc dalej na tej planecie i wiedziec ze moje dzieci tez beda mialy gdzie zyc niz ogladac na sile silniki spalinowe wszedzie. Niestety polityka Amerykanska z Trumpem na czele beda teraz mieszac na rynku energii co nie jest za bardzo przyszlosciowe - raczej bedziemy sie cofac w czasie. Mam nadzieje ze USA nie wplyna za bardzo na reszte swiata ze swoim podejsciem. Zaraz moze jeszcze zaczniemy uczyc o kreacjonizmie w szkolach... :)
---
30.01.2017 07:34
@L00Kass Ale chyba nie etylowego? Toż to marnotrastwo ...
L00Kass
30.01.2017 06:07
Mam nadzieję, że F1 przejdzie na silniki zasilane alkoholem, w Brazylii już tak się jeździ, w USA dragi też latają na 1/4 mili.
bartoszcze
30.01.2017 05:55
Formula E planuje przejście w sezonie 2019 na baterie pozwalające na przejechanie pełnego dystansu (czyli ok. 90 km), więc należy się spodziewać rozwoju technologii (ja się zastanawiam wciąż kiedy zmienią parametry baterii w jednostce hybrydowej F1).
pawel92setter
30.01.2017 05:09
Kwestia czasu. Czy się to komuś podoba, czy nie. Chyba, że F1 pójdzie w stronę wodoru. Choć to byłoby niebezpieczne.
marcin_114
30.01.2017 04:38
@enstone To byłoby dobre. Wypadasz z toru i tracisz prąd.
Phaedra
30.01.2017 04:37
W przy rządach niemiaszków w euro kołchozie, wszystko możliwe.
enstone
30.01.2017 04:28
Nad nitką toru zostanie zawieszona sieć trakcyjna, bolidy będą wyposażone w pantograf, który będzie odbierał energię do silników trakcyjnych.
Yurek
30.01.2017 04:15
[quote="Toto Wolff"]W stu procentach elektryczny napęd w ciągu 10-15 lat jest możliwy do wyobrażenia[/quote] Czy nam się to podoba czy nie, pewnie tak będzie. Nie wiem, czy za 15 lat, ale elektryczna F1 to kwestia czasu :(
michal132
30.01.2017 03:56
proponuję przejście na napęd Freda Flintstona