Vettel z najlepszym czasem trzeciego dnia drugiej tury testów

Niemiec był bliski przebicia granicy 1:19
09.03.1718:01
Łukasz Godula
3934wyświetlenia

Sebastian Vettel ustanowił dziś imponujący czas okrążenia 1:19,024 co dało mu prowadzenie w tabeli czasowej trzeciego dnia drugiej tury testów przedsezonowych. Niemiec dodatkowo pokonał ponad 150 okrążeń w swoim Ferrari.

Dla stajni z Maranello był to niewątpliwie owocny dzień. Choć sam Vettel odżegnuje się od słów Hamiltona, jakoby to Ferrari miało być faworytem na chwilę obecną, to jednak nie da się odrzucić faktu, że na takich samych oponach Hamilton był dziś 0,3 sekundy wolniejszy. Oczywiście trudno się spodziewać, by Mercedes był aż tak w tyle, ale na pewno nie zwiastuje to tak słabego sezonu dla Scuderii jak w ubiegłym roku. Teraz pozostaje pytanie jak bardzo uda się rozwinąć bolidy do wyścigu w Melbourne.

Trzeci w tabeli był dziś Esteban Ocon, który również przejechał bardzo dużo okrążeń w Force India. Wczoraj Sergio Perez przyznał, że ich nowa maszyna ciągle ma wiele słabości, jednak dzisiejszy wyniki wyglądały obiecująco. Czwarty był Kwiat, jednak u Rosjanina ponownie doszło do usterki i Toro Rosso musi jeszcze mocno popracować nad swoją konstrukcją.

Ciągłą niewiadomą są osiągi nowej jednostki Renault. Red Bull ponownie dziś nie zachwycał prędkością i dystansem, jednak źródła z padoku usilnie przekonują, iż stajnia z Milton Keynes będzie się liczyła w walce o czołowe lokaty.

Niczego nowego nie zobaczyliśmy dziś u McLarena. Krótkie przejazdy, awarie i spowodowanie dwóch czerwonych flag. Można powiedzieć, że dzień jak co dzień dla ekipy z Woking. Frustracja za kulisami buzuje, zespół odwołał dziś konferencję z udziałem Erika Boulliera oraz Yusuke Hasegawy. Kibicom pozostaje czekać na nową specyfikację feralnego silnika, jednak czy to przyniesie jakąkolwiek zmianę?

Pomimo ostatnich lokat, dzisiejszy dzień był również produktywny dla Williamsa. Obaj zawodnicy przejechali sporo kilometrów, Stroll ponownie nie zaliczył żadnych incydentów i stajnia z Grove może być zadowolona z przebiegu tego tygodnia.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Sebastian Vettel (5)Ferrari SF70H1561:19,024
2Lewis Hamilton (44)Mercedes W08521:19,3520,328 0,328
3Esteban Ocon (31)Force India Mercedes VJM101371:20,1611,137 0,809
4Daniił Kwiat (26)Toro Rosso Renault STR12941:20,4161,392 0,255
5Kevin Magnussen (20)Haas Ferrari VF-171191:20,5041,480 0,088
6Daniel Ricciardo (3)Red Bull TAG-Heuer RB131281:20,8241,800 0,320
7Stoffel Vandoorne (2)McLaren Honda MCL32481:21,3482,324 0,524
8Valtteri Bottas (77)Mercedes W08951:21,8192,795 0,471
9Pascal Wehrlein (94)Sauber Ferrari C36441:22,3473,323 0,528
10Jolyon Palmer (30)Renault R.S.17531:22,4183,394 0,071
11Marcus Ericsson (9)Sauber Ferrari C36881:23,3304,306 0,912
12Felipe Massa (19)Williams Mercedes FW40801:24,4435,419 1,113
13Lance Stroll (18)Williams Mercedes FW40851:24,8635,839 0,420

KOMENTARZE

7
woodywoods
12.03.2017 03:13
@Aquos popieram, nie jest to bariera nie do przejścia, tylko trzeba chcieć ;)
Aquos
10.03.2017 04:54
@step07 Bo szablon nie jest dany raz na zawsze - można go zmienić lub dodać nowy. Przecież nie chodzi o to, by dopasowywać się do szablonu, ale by adaptować szablon do potrzeb. Nie wierzę, że jest to niemożliwe. Być może jest trudne, ale nie niemożliwe. Każde rozwiązanie można udoskonalić, a wola by to uczynić jest istotą rozwoju i postępu, na której wyrosła cała cywilizacja. Nie rozumiem Twojego atakującego tonu. W dobrej wierze wskazuję element, którego poprawa uczyniłaby ten serwis jeszcze lepszym, a w zamian zderzam się z opryskliwością (bo jak inaczej ocenić uwagę o nieczytaniu odpowiedzi?). Konstruktywna krytyka jest aż tak niewygodna?
step07
10.03.2017 11:24
[quote="Aquos"]Droga Redakcjo, na przestrzeni ostatnich sezonów kilkukrotnie podnosiłem kwestie oznaczania opon w tabelach czasów[/quote] I kilkukrotnie dostawałeś odpowiedź, że ze względu na szablon (wszystko doskonale wyjaśnił kolega @lakeman) jest to niemożliwe. Więc nie rozumiem po co dalej drążysz temat, no chyba, że za każdym razem w ciągu tych kilku lat nie czytałeś postów z odpowiedziami.
lakeman
10.03.2017 05:37
[quote="Aquos"]Czy co do zasady nie byłoby słuszniejszym zastąpienie ikony oznaczającej producenta opon, oznaczeniem rodzaju mieszanki i jedynie wpisywanie "bd", gdy nie uda się jej ustalić?[/quote] Nie jestem informatykiem / webmasterem, ale sądzę, że taki jest szablon tabeli na całym serwisie. Podejrzewam, że usunięcie kolumny z producentem "wywaliłoby" także tą kolumnę w innych tabelach (np. z sezonu 2006, 1991), gdzie informacja o producencie opon była istotna. Wtedy cały wysiłek związany ze znalezieniem takiej informacji i jej wklepaniem wylatuje w kosmos. A info odnośnie mieszanki na jakieś kiero wydusił najlepszy czas często jest w tekście, wystarczy przeczytać. Szanujmy pracę zespołu f1wm.pl, robią naprawdę świetną robotę. Wracając do tematu testów, w moim odczuciu mocne jest tradycyjnie Mercedes, do tego Ferrari, potem Red Bull i Williams (tu imponuje niezawodność), reszta i na szarym końcu znów McLaren. Powrót dominacji pakietu McLaren Honda z przełomu lat 80-90 raczej nam nie grozi w najbliższym czasie :)
marvin
09.03.2017 10:25
@Aquos +++ popieram w całej rozciągłości
Aquos
09.03.2017 09:11
Droga Redakcjo, na przestrzeni ostatnich sezonów kilkukrotnie podnosiłem kwestie oznaczania opon w tabelach czasów - bez informacji o rodzaju mieszanki te zestawienia mają bardzo ograniczony sens (a kolumna mówiąca, że kierowcy jeździli na oponach Pirelli nie ma go wcale, tak samo, jak nie miało by sensy zaznaczanie, że jeździli bolidami F1). Rozumiem argument, że nie zawsze udaje się ustalić informacje na temat rodzaj mieszanki, ale często jednak jest to możliwe. Czy co do zasady nie byłoby słuszniejszym zastąpienie ikony oznaczającej producenta opon, oznaczeniem rodzaju mieszanki i jedynie wpisywanie "bd", gdy nie uda się jej ustalić?
Gzehoo92
09.03.2017 05:29
107% czasu Vettela = 1:24.556