R. Schumacher: Renault mogło mieć dużą przewagę z systemu balansu

Racing Point oprotestowało bolidy francuskiego producenta po GP Japonii.
16.10.1909:00
Mateusz Szymkiewicz
2227wyświetlenia
Embed from Getty Images

Ralf Schumacher uważa, że Renault mogło czerpać dużą przewagę z automatycznego systemu balansu hamulców.

Ekipa Racing Point zdecydowała się oprotestować bolidy francuskiego producenta po Grand Prix Japonii, składając w tej sprawie pismo liczące dwanaście stron. Stajnia z Silverstone uważa, że konstrukcja R.S.19 posiada wstępnie zaprogramowany system dostosowujący balans hamulców w zależności od fragmentu okrążenia.

FIA na czas dochodzenia zabezpieczyła ECU oraz kierownice z bolidów Nico Hulkenberga i Daniela Ricciardo, które były w użyciu podczas Grand Prix Japonii.

Zdaniem byłego kierowcy Formuły 1 - Ralfa Schumachera, w przypadku udowodnienia Renault oszustwa, zespół może spotkać podobna kara co McLarena w 2007 roku. Stajnia z Woking znalazła się wówczas w posiadaniu tajnych dokumentów dotyczących bolidu Ferrari, za co wykluczono ją z mistrzostw i przyznano grzywnę o wysokości 100 milionów dolarów.

Normalnie to kierowca jest odpowiedzialny za dostrojenie balansu hamulców, więc jeżeli dzieje się to automatycznie, możesz później hamować i wejść w zakręt z wyższą prędkością. To może zagwarantować wielką przewagę - powiedział Ralf Schumacher.

Niemiec dodał, że jest przekonany, iż Renault zostanie uznane winnym złamania przepisów. Podejrzenie musi być uzasadnione, ponieważ jest niepisana zasada, że nie oskarżasz innego zespołu o coś, czego nie jesteś w stu procentach pewny. Jeżeli mają rację, to będzie katastrofa dla Renault. Poza tym to nie pierwszy raz, kiedy przykuwają czyjąś uwagę. FIA wydaje się być przytłoczona najmniejszymi decyzjami, więc ta sprawa ma gigantyczne znaczenie. Muszą być całkowicie pewni, ponieważ może to oznaczać zupełną porażkę Renault.