Pierwszy dzień testów w Barcelonie i w Walencji
27.11.0200:00
1414wyświetlenia
Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane w Barcelonie | ||||||
Luca Badoer | Ferrari | F2002 | bri | 1:18.580 | 82 | |
1 | Antonio Pizzonia | Jaguar Cosworth | R3 | mic | 1:19.797 | 65 |
1 | Olivier Panis | Toyota | TF102B | mic | 1:19.854 | 42 |
1 | Anthony Davidson | BAR Honda | BAR 004 | bri | 1:21.733 | 57 |
1 | Cristiano da Matta | Toyota | TF102B | mic | 1:21.925 | 42 |
Czasy uzyskane w Walencji | ||||||
Juan Pablo Montoya | Williams BMW | FW24 | mic | 1:13.346 | 52 | |
1 | Kimi Raikkonen | McLaren Mercedes | MP4-17D | mic | 1:13.574 | 57 |
1 | Nick Heidfeld | Sauber Petronas | C21 | bri | 1:15.017 | 48 |
1 | Alex Wurz | McLaren Mercedes | MP4-17D | mic | 1:15.097 | 15 |
1 | Jarno Trulli | Renault | R202B | mic | 1:15.376 | 36 |
1 | Giorgio Pantano | Williams BMW | FW24 | mic | 1:15.531 | 69 |
1 | Marc Gene | Williams BMW | FW24 | mic | 1:15.958 | 12 |
1 | Franck Montagny | Minardi European | PS01B | mic | 1:17.031 | 28 |
1 | Sergei Zlobin | Minardi European | PS01B | mic | 1:17.302 | 29 |
Zespół Ferrari reprezentował kierowca testowy Luca Badoer. Włoch uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia na barcelońskim torze Catalunya, a ponadto ukończył największą liczbę okrążeń, bo aż 82. Tymczasem zespoły Jaguar i Toyota dały swoim nowych głównym kierowcom pierwszą okazję do zapoznania się z bolidami R3 i TF102. Najlepiej spisał się były kierowca testowy zespołu Williams - Antonio Pizzonia, który w tegorocznym bolidzie Jaguar, wyposażonym w nowy silnik Cosworth V10 90° uzyskał drugi czas dnia. Pecha miał jednak partner Brazylijczyka - Mark Webber, gdyż ze względu na problemy techniczne nie ukończył ani jednego okrążenia pomiarowego. Więcej szczęścia mieli kierowcy Toyoty - Oliver Panis i Cristiano da Matta, gdyż łącznie ukończyli 84 okrążenia. Tegoroczny mistrz serii CART był co prawda wolniejszy od Francuza o ponad dwie sekundy, jednak był to dla niego dopiero drugi kontakt i to po półrocznej przerwie z bolidem Formuły Jeden. Zespół BAR podobnie jak i Ferrari reprezentował tylko kierowca testowy - Anthony Davidson, uzyskując czwarty czas dnia.
Nieco większy ruch panował tymczasem w Walencji. Najwięcej, bo aż trzech kierowców reprezentowało zespół Williams. Najlepszy czas uzyskał Juan Pablo Montoya, natomiast obok kierowcy testowego Marca Gene szansę na zaprezentowanie swoich umiejętności za kierownicą bolidu FW24, wyposażonego w nowy silnik BMW P83 miał tegoroczny wicemistrz Formuły 3000 - Giorgio Pantano. Włoch jest jednym z dwóch kandydatów do objęcia stanowiska drugiego kierowcy testowego w zespole Williams. Drugi czas dnia uzyskał kierowca z zespołu McLaren - Kimi Raikkonen. Oprócz Fina na torze obecny był również kierowca testowy tej stajni - Alex Wurz, który uplasował się na czwartej pozycji. Pomiędzy kierowcami z zespołu McLaren znalazł się jedyny reprezentant zespołu Sauber w Walencji - Nick Heidfeld. Jarno Trulli był tymczasem jedynym przedstawicielem zespołu Renault. Kierowcy z ostatniej stajni, która uczestniczyła w testach na torze w Walencji - Franck Montagny i Sergei Zlobin uzyskali najgorsze czasy dnia. Kierowcy ci mieli jednak do dyspozycji bolidy Minardi PS01 z 2001 roku, wyposażone w stare silniki Ford-Cosworth VJ.