Adam Baker odszedł z zespołu Formuły 1 Audi
Jego obowiązki przejął Mattia Binotto, który w tej chwili ma pełną kontrolę nad projektem.
05.05.2517:56
297wyświetlenia
Embed from Getty Images
Audi potwierdziło odsunięcie dyrektora generalnego zespołu Formuły 1 - Adama Bakera.
Australijczyk dołączył do producenta z Ingolstadt w 2021 roku i był jedną osób odpowiedzialnych za inaugurację projektu F1. W głównej mierze Baker nadzorował dział jednostek napędowych, koordynując jego pracę nad hybrydowym V6 od pierwszego dnia.
Mimo to jak poinformowało Audi, na zasadzie obustronnego porozumienia Baker wycofa się z projektu fabrycznego zespołu Formuły 1. Jego stanowisko dyrektora generalnego zostało rozwiązane, a znaczną część obowiązków przekazano Matti Binotto, który jest liderem przygotowań koncernu do debiutu na torach Grand Prix. Tym samym Włoch zyskał już pełną kontrolę nad ekipą, mając nad sobą jedynie zarząd Audi.
Odejście Bakera pociągnęło za sobą większe zmiany w dziale jednostek napędowych zlokalizowanym w niemieckim Neuburgu. Dyrektorem operacyjnym dywizji mianowano Christiana Foyera, który będzie współpracował z dyrektorem technicznym Stefanem Dreyerem.
Docelowo zmiany te mają scentralizować odpowiedzialność za cały projekt, a osoba Matti Binotto ma lepiej zintegrować szwajcarską fabrykę zespołu F1 w Hinwil z dywizją silnikową w Neuburgu. Rzecznik Audi komentując odejście Bakera stwierdził, że stanowisko dyrektora generalnego stało się w obecnych realiach
Audi potwierdziło odsunięcie dyrektora generalnego zespołu Formuły 1 - Adama Bakera.
Australijczyk dołączył do producenta z Ingolstadt w 2021 roku i był jedną osób odpowiedzialnych za inaugurację projektu F1. W głównej mierze Baker nadzorował dział jednostek napędowych, koordynując jego pracę nad hybrydowym V6 od pierwszego dnia.
Mimo to jak poinformowało Audi, na zasadzie obustronnego porozumienia Baker wycofa się z projektu fabrycznego zespołu Formuły 1. Jego stanowisko dyrektora generalnego zostało rozwiązane, a znaczną część obowiązków przekazano Matti Binotto, który jest liderem przygotowań koncernu do debiutu na torach Grand Prix. Tym samym Włoch zyskał już pełną kontrolę nad ekipą, mając nad sobą jedynie zarząd Audi.
Odejście Bakera pociągnęło za sobą większe zmiany w dziale jednostek napędowych zlokalizowanym w niemieckim Neuburgu. Dyrektorem operacyjnym dywizji mianowano Christiana Foyera, który będzie współpracował z dyrektorem technicznym Stefanem Dreyerem.
Docelowo zmiany te mają scentralizować odpowiedzialność za cały projekt, a osoba Matti Binotto ma lepiej zintegrować szwajcarską fabrykę zespołu F1 w Hinwil z dywizją silnikową w Neuburgu. Rzecznik Audi komentując odejście Bakera stwierdził, że stanowisko dyrektora generalnego stało się w obecnych realiach
przestarzałe, a nowa struktura jest
bardziej przejrzysta i usprawniona.