Briatore: Colapinto ma trudności z wytrzymaniem presji F1

"Jeżeli jesteś szybki, ale lądujesz na ścianie, wówczas nie ma z ciebie żadnego pożytku".
31.05.2510:48
Mateusz Szymkiewicz
550wyświetlenia
Embed from Getty Images

Flavio Briatore przyznaje, że Franco Colapinto ma trudności z wytrzymaniem presji towarzyszącej startom w Formule 1.

Argentyńczyk doczekał się posady w Alpine od rundy na Imoli, póki co wyraźnie odstając od Pierre'a Gasly'ego. Podczas debiutanckiego weekendu Colapinto rozbił się w kwalifikacjach, natomiast w Monako był jednym z najwolniejszych zawodników na torze.

Mimo dużych oczekiwań wobec 21-latka po udanym epizodzie w Williamsie, kierowca przyznaje, że w nowym środowisku potrzebuje więcej czasu na dojście do optymalnej formy. Osobiście postrzegam wiarę ze strony Flavio jako duży komplement. W przeszłości miał podobne podejście do Fernando [Alonso]. Jest legendą. Można poczuć w zespole, że naciska go w kierunku powrotu do czołówki. Zasługujemy na to. Osobiście potrzebuję kilku wyścigów. Nawet słuchając Sainza i Hamiltona po zmianie zespołów można usłyszeć, że wciąż nie są w optymalnym położeniu. Z mojej strony jeszcze wiele powinno nadejść - powiedział Colapinto.

Briatore przed weekendem w Barcelonie przyznał, iż aktualny skład Alpine nie jest optymalny, choć pokłada w niego dużą wiarę. Najprościej byłoby zatrudnić Maksa Verstappena, ale nie możemy sobie na to pozwolić. Musimy radzić sobie z tym co mamy. On [Colapinto] jest szybki, ale nie potrafi dobrze zarządzać presją, która towarzyszy startom w Formule 1. Jeżeli jesteś szybki, ale lądujesz na ścianie, wówczas nie ma z ciebie żadnego pożytku. Gasly jest dobrym kierowcą, ale musi pozostać bardziej skupiony. W dobrym samochodzie może być czołowym kierowcą. Szybkość się ma albo jej się nie ma, on zdecydowanie ją posiada.

Doradca Alpine dodał, iż zespół może pozwolić sobie w tym roku na eksperymenty, przenosząc już pełną koncentrację na sezon 2026. W kolejnym roku chcemy walczyć o zwycięstwa, a w sezonie 2027 podjąć walkę o tytuły. Aktualne mistrzostwa są dla nas przejściowe. Wszystkie zasoby są już przeniesione na kolejny model. Musimy zyskać przewagę z racji pojawienia się nowych regulaminów. Z drugiej strony straciliśmy już wszelkie wymówki, po prostu musimy być konkurencyjni. Jesteśmy to winni Renault, Alpine oraz Luce de Meo.