Kierowcy McLarena przed Grand Prix Belgii
Lewis Hamilton i Heikki Kovalainen mówią o swoich odczuciach na temat Spa-Francorchamps
30.08.0809:51
2920wyświetlenia

Co myślisz o torze Spa-Francorchamps?
Lewis Hamilton:
To jeden z moich ulubionych torów. Nawet zanim przybyłem tutaj pierwszy raz, co miało miejsce w 2002 roku z okazji wyścigu Formuły Renault, grałem na nim na moim komputerze - zawsze był to jeden z najlepszych torów. Ma prawdopodobnie najbardziej ekscytujący zakręt w Formule Jeden - Eau Rouge - i jest jednym z nielicznych torów, na których naprawdę czujesz, że dokądś zmierzasz. Mkniesz przez las na szczyt wzgórza, a potem możesz poczuć cały tor pod sobą. To jedno z najlepszych wyzwań w F1.
Czy żałujesz zniknięcia wielu starych tzw. 'torów kierowców'?
Lewis Hamilton:
Nie żałuję, ale szkoda, że tak się dzieje. Wolę bardziej historyczne tory, takie jak Monza, Silverstone i Monako. Możesz naprawdę poczuć historię, kiedykolwiek się tam ścigasz; mają prawdziwy charakter. Za każdym razem, kiedy są odnawiane, tracą coraz więcej swojej indywidualności, ale są bardziej bezpieczne, więc możemy nadal się na nich ścigać - jest to więc dobry kompromis.

Które miejsca toru są kluczowe z perspektywy kierowcy?
Heikki Kovalainen:
Kiedy mówimy o Spa, wszyscy myślą o Eau Rouge, jednakże większym wyzwaniem jest Pouhon - to szeroki, prowadzący w dół zakręt w lewą stronę i w istocie jest bardzo szybki. Pokonuje się go prawie na pełnym gazie, ale nie całkiem, więc dość trudno jest znaleźć balans samochodu, który umożliwia atakowanie bez wypadnięcia z toru. Kierowcy uwielbiają zakręty takie jak ten - szybkie, ale nie do końca pokonywane na pełnym gazie. W tym tkwi właśnie prawdziwy dreszczyk emocji, bo kierowca może spowodować różnicę.
Co odróżnia Spa od innych torów?
Heikki Kovalainen:
Spa jest wielkim, szybkim torem, który nadal wydaje się być trochę niebezpieczny. Z punktu widzenia kierowcy stanowi to zawsze dodatkowe emocje - jest szybki i wąski, prawie jak uliczny tor między drzewami. Jest też długi, a więc trudno jest złożyć w całość dobre okrążenie. Najważniejszą rzeczą, jakiej tutaj potrzebujesz jest odwaga - musisz naprawdę atakować zakręty szybciej, niż podpowiada ci mózg. Musisz trzymać wciśnięty gaz do dechy nawet wtedy, jeśli nie wydaje się to możliwe, musisz zaufać swoim instynktom i zapomnieć o niebezpieczeństwie. To prawdziwy tor kierowcy.
Źródło: McLaren.com
KOMENTARZE