Power odniósł drugie z rzędu zwycięstwo w IndyCar
Drugi na mecie w St Petersburgu zameldował się były kierowca F1 - Justin Wilson
29.03.1020:40
3604wyświetlenia

Will Power odniósł drugie z rzędu zwycięstwo w IndyCar Series, triumfując w opóźnionym o jeden dzień z powodu ulewnych deszczy wyścigu na torze ulicznym w St Petersburgu. Drugi na mecie zameldował się były kierowca F1 - Justin Wilson, uniemożliwiając tym samym ekipie Penske odniesienie potrójnego zwycięstwa.
O wielkim pechu może tymczasem mówić Ernesto Viso, który wyszedł na prowadzenie po ostatnich postojach i wydawał się być pewnym faworytem do zwycięstwa. Niestety awaria skrzyni biegów zmusiła go do zjazdu do alei serwisowej i Wenezuelczyk ostatecznie został sklasyfikowany na 17 pozycji ze stratą trzech okrążeń do zwycięzcy. Na pocieszenie były kierowca GP2 uzyskał najlepszy czas wyścigu.
Start wyścigu został nieco opóźniony, jako że organizatorzy chcieli, aby tor zdążył jeszcze bardziej wyschnąć po wczorajszych ulewach. Mimo to warunki były nadal na tyle zdradliwe, że Milka Duno wpadła w poślizg już na okrążeniu formującym, a zaraz po starcie piruety wykręcili Mike Conway i Dario Franchitti, powodując od razu pierwszą neutralizację wyścigu.
Po wznowieniu Marco Andretti wyprzedził na kolejnych okrążeniach Powera i Scotta Dixona, ale prowadzenie utrzymał tylko prze jedno kółko, zanim Dixon popisał się udanym kontratakiem. Następnie Amerykanina wyprzedził także Helio Castroneves, wcześniej zamieniając się miejscami z zespołowym kolegą Powerem, który po wypadnięciu z rytmu po udanym ataku Andrettiego spadł na czwarte miejsce. Australijczyk zdołał jednak lepiej zadbać o miękkie opony (oznaczone na czerwono) i pod koniec pierwszego przejazdu wyprzedził zarówno Andrettiego, jak i Castronevesa, by powrócić na drugie miejsce.
Później stawka wymieszała się z powodu różnych strategii i na prowadzeniu na krótko pojawiali się Vitor Meira, Raphael Matos i Franchitti, podczas gdy kilku kierowców jadących wcześniej na czołowych miejscach znalazło się w tarapatach, jak choćby początkowy lider Dixon, który skasował swoje przednie skrzydło po kontakcie z Mario Moraesem i spadł na odległe miejsce, czy Andretti, który uszkodził auto po najechaniu na odłamki z bolidów leżące na torze i także musiał wykonać przymusowy pit-stop.
Największy wypadek zdarzył się na 46 okrążeniu, kiedy po prawdopodobnej awarii tylnego zawieszenia Dan Wheldon odbił się od Moraesa i uderzył z dużą siłą z barierę z opon. Na szczęście kierowcy nic mu się nie stało, a w czasie neutralizacji będącej następstwem tego wypadku połowa stawki wykonała postoje. W alei serwisowej nie pojawili się między innymi Power, Wilson, Viso, Simona de Silvestro oraz Danica Patrick i ta piątka wysunęła się wówczas na czoło stawki. Po restarcie Power, Wilson i Viso uciekli szybko do przodu, a najwcześniej z nich ostatni postój wykonał Viso - na 64 okrążeniu.
Postój Wenezuelczyka wypadł w bardzo szczęśliwym momencie, jako że chwilę później Conway wpadł na barierę z opon po kontakcie z Matosem i nastąpił kolejny okres żółtej flagi. Po postojach innych kierowców w trakcie neutralizacji Viso wyszedł na prowadzenie, które stracił jednak po wspomnianej na wstępie awarii skrzyni biegów. Na prowadzenie powrócił wówczas Power, do końca wyścigu powstrzymując naciskającego go Wilsona, który na mecie miał mniej niż sekundę straty do zwycięzcy. Dwa kolejne miejsca zajęli Ryan Briscoe i Castroneves, a w oddali na piątej pozycji finiszował Franchitti, którego pęknięta opona w połowie wyścigu zepchnęła na dalsze miejsce. Szkot zdołał jednak odrobić sporo strat.
Kolejny wyścig IndyCar zostanie rozegrany za dwa tygodnie w Alabamie.
Źródło: Autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Will Power (12) | Dallara Honda | 100 | 2h07m05,790 | 50 | |
2 | Justin Wilson (22) | Dallara Honda | 100 | +0:00,824 | 40 | |
3 | Ryan Briscoe (6) | Dallara Honda | 100 | +0:04,729 | 35 | |
4 | Helio Castroneves (3) | Dallara Honda | 100 | +0:05,170 | 32 | |
5 | Dario Franchitti (10) | Dallara Honda | 100 | +0:22,217 | 30 | |
6 | Alex Tagliani (77) | Dallara Honda | 100 | +0:29,322 | 28 | |
7 | Danica Patrick (7) | Dallara Honda | 100 | +0:30,336 | 26 | |
8 | Raphael Matos (2) | Dallara Honda | 100 | +0:30,670 | 24 | |
9 | Graham Rahal (67) | Dallara Honda | 100 | +0:30,843 | 22 | |
10 | Tony Kanaan (11) | Dallara Honda | 100 | +0:31,351 | 20 | |
11 | Ryan Hunter-Reay (37) | Dallara Honda | 100 | +0:31,629 | 19 | |
12 | Marco Andretti (26) | Dallara Honda | 100 | +0:32,170 | 18 | |
13 | Mario Romancini (34) | Dallara Honda | 100 | +0:39,809 | 17 | |
14 | Hideki Mutoh (06) | Dallara Honda | 100 | +0:39,995 | 16 | |
15 | Vitor Meira (14) | Dallara Honda | 100 | +0:56,059 | 15 | |
16 | Simona de Silvestro (78) | Dallara Honda | 99 | +1 okr. | 14 | |
17 | Ernesto Viso (8) | Dallara Honda | 97 | +3 okr. | 13 | |
18 | Scott Dixon (9) | Dallara Honda | 73 | +27 okr. | 12 | |
19 | Mike Conway (24) | Dallara Honda | 64 | +36 okr. | 12 | |
20 | Dan Wheldon (4) | Dallara Honda | 46 | +54 okr. | 12 | |
21 | Mario Moraes (32) | Dallara Honda | 45 | +55 okr. | 12 | |
22 | Takuma Sato (5) | Dallara Honda | 21 | +79 okr. | 12 | |
23 | Alex Lloyd (19) | Dallara Honda | 10 | +90 okr. | 12 | |
24 | Milka Duno (18) | Dallara Honda | 7 | +93 okr. | 12 |
Pole position: Will Power - 1:01,603 (+1 pkt.)Najszybsze okrażenie: Ernesto Viso - 1:03,860 na 80 okrążeniu
Prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Will Power (+2 pkt.)
KOMENTARZE