Zespół Renault gotowy by związać się z Lotus Cars

Francuski koncern nie chce mieć już własnego zespołu, a jedynie dostarczać silniki
06.11.1010:03
Paweł Zając
3710wyświetlenia

Według magazynu AUTOSPORT, koncern Renault jest gotowy zmniejszyć swoje zaangażowanie w Formule 1 i stać się jedynie dostawcą silników. Obecna ekipa F1 miałaby nawiązać współpracę z Lotus Cars.

Francuski producent ogłosił w piątek rozszerzenie swoich umów na dostawy silników w sezonie 2011, dzięki temu silniki sygnowane diamentowym logo będą nadal napędzały bolidy Red Bulla, a także zespołu znanego obecnie jako Lotus Racing. Pomimo pozornego rozszerzenia działalności w F1, pewne źródła sugerują, że ten ruch związany jest z zakulisowymi decyzjami, które przyniosą całkowicie odwrotny skutek.

Mówi się, że Renault nie jest już zainteresowane posiadaniem własnego zespołu w F1 i chce zmniejszyć swoje zaangażowanie w ekipę z Enstone, by wraz ze startem przyszłego sezonu stać się jedynie dostawcą silników. Decyzja ta zmusza głównego udziałowca zespołu - spółkę Genii Capital do szukania innych partnerów na kolejne lata, jeśli chcą utrzymać osiągi wypracowane w tym sezonie.

Sugeruje się, że ekipa jest bliska sfinalizowania umowy z firmą Lotus Cars, która miałaby się stać głównym sponsorem i potencjalnie mniejszościowym udziałowcem. Zespół zaś od początku przyszłego sezonu rywalizowałby pod nazwą Lotus Renault.

Jeśli umowa dojdzie do skutku, to bliższe stosunki z Lotusem dostarczyłyby gotówki do przemianowanej ekipy z Enstone i pozwoliłoby firmie Lotus Cars na wejście do F1, o które zabiega jej prezes Dany Bahar. Pomimo umowy, zespół najprawdopodobniej częściowo pozostanie przy nazwie Renault, aż do wejścia w życie nowego porozumienia Concorde w roku 2013.

Nowa umowa silnikowa z Red Bull Racing obejmuje również zwiększenie widoczności marki na bolidach zespołu. Zgodnie z piątkowymi sugestiami Bernarda Reya, prezesa Renault Sport, przyniesie to wymierne korzyści z angażowania się w sport. Wciąż mocno wierzymy w korzyści płynące z naszego udanego zaangażowania w F1: z pozycji Renault jako lidera technologii i zwiększenia rozpoznawalności marki na całym świecie.

Spekulacje dotyczące związku Renault z Lotus Cars poddały pod wątpliwość fakt, czy obecny zespół Lotus Racing nadal będzie naciskał na używanie szyldu Team Lotus w Formule 1, jako że wzajemna rywalizacja dwóch zespołów nazywanych Lotus Renault miałaby niewielki sens. Zmianę obecnej nazwy sugeruje fakt, że Lotus Racing w żaden sposób nie odwoływał się do swojej obecnej nazwy w oświadczeniu prasowym dotyczącym podpisania umowy w sprawie zaopatrzenia w silniki. Francuski producent zapowiedział zaś dostawę silników dla 1Malaysia Racing Team.

Właściciel zespołu Lotus Racing - Tony Fernandes nie skomentował swoich planów, gdyż nie poleciał na wyścig do Brazylii. Na jego koncie na Twitterze pojawiła się jednak następująca wypowiedź: W następnym sezonie nadal będziemy Lotusem.

Źródło: autosport.com

OSTATNIE POKREWNE TEMATY